Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Condensator auto


Vizitator eche

Postări Recomandate

Buna ziua dragi colegi.

Am si eu o mica problema cu instalatia mea facuta pentru amplificatorul meu audio cu un subwoofer.

Am instalat totul in urmatoarea ordine:

Traseu +12V:

(+ Baterie) => (switch ON/OFF) => (Condensator 1F) => (Amplif. audio ON)

 

Cand actionez switch-ul pe pozitia ON, condensatorul extrage o putere foarte mare pe o perioada f. scurta din baterie si aceasta se observa la intensitatea luminii farurilor. Cred ca acest "soc" nu poate fi bun pe timp indelungat pentru instalatia electrica a masinii.

 

As dori o recomandare pentru un montaj sau ceva de genu care sa il pun inaintea condensatorului sa actioneze ca un fel de soft start, respectiv sa se incarce condensatorul treptat, dar in acelasi timp sa fie si de amperaj mare.

 

Astept raspunsuri, sfaturi, scheme.

Multumesc frumos!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    3

  • George

    2

  • firis

    1

  • pop_ady44

    1

Top autori în acest subiect

Vizitator eche

Am citit acolo, multumesc. Daca leg cum scrie "condensator de 1 F sau mai mult, in funtie de putere. Acesta se conecteaza intre borna de + si cea de - a amplificatorului, cat mai aproape de acesta." si anulez switchul si pornesc amplif pe remote, cand e inchis amplificatorul, condensatorul ramane cu tensiune/incarcat tot timpul? Eu nu doresc ca el sa stea sub tensiune chiar si cand masina e in garaj....

Link spre comentariu

salut. ai pui un buton on-off in bord separat pt sub si gata ai rezolvat problema :da

daca citeai atent observaica are da il deranjeaza ca face sok la incarcare :nas: nu inteleg ce deranjeaza daca sta sub tensiune?
Link spre comentariu

Borna de remote a condensatorului ii alimenteaza doar afisajul (daca are).

Nu are legatura cu condensatorul proopriu-zis!

 

Ar trebui o schema de genul: http://www.mosaic-industries.com/embedd ... ted-mosfet

 

Uite si una gata calculata: http://www.klausmobile.narod.ru/caraudi ... itch_e.htm :da

Problema e ca mos-fetii au o rezistenta, ceea ce anuleaza o parte din capacitatea condensatorului...

Link spre comentariu

cand e inchis amplificatorul, condensatorul ramane cu tensiune/incarcat tot timpul? Eu nu doresc ca el sa stea sub tensiune chiar si cand masina e in garaj....

Ramane incarcat, dar nu o sa se mai incarce, fiindca amplificatorul nu mai consuma curent, fiind oprit prin firul de remote.Eu de ani de zile procedez asa si totul e ok. Renunta la acel intrerupator, nu isi are rostul. Mai mult iti face probleme.
Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

salut! am montat si eu azi pe sistemul din masina (nu stiu sa va spun carcateristicile acum) un condensator de 1.6f cumparat sh!

1. Condensatorul nu are  remote, exista vreo problema daca ramane mereu conectat incarcat? are decat afisaj si un led, poate dauna in timp? 

2. Cand folosesc la volum maxim oscileaza intre 12.3-11 in functie de bass, bateria este noua de 70 ah! sa nu mai fie condensatorul ok? sau nu face fata? Cam cat timp se poate folosii un condensator, cat isi face treaba? ms frumos

Link spre comentariu

Nu are cum să dăuneze prezența condensatorului. Faptul că tensiunea fluctuează e normal, condensatorul nu stabilizează tensiunea, doar asigură un plus de putere la vârfuri mari de curent, atâta tot. Dacă grosimea cablurilor ce duc la condensator este insuficientă, efectul lui va fi atenuat de rezistența parazită...

Link spre comentariu

Un acumulator auto bun poate fi echivalent cu o capacitate de probabil cativa kF ( mii de farazi ), asadar ia zi 1,6F ce beneficiu poate oferi? Filtrarea generoasa se justifica acolo unde se filtreaza o tensiune redresata dintr-una alternativa, dar de la acumulator deja primesti tensiune continua cu riplu practic inexistent, se presupune ca dimensionezi cablurile suficient de generos incat sa poata suporta curentul maxim tras de consumator, condensatorul nu este un generator de energie, ci doar un acumulator de energie, deci daca se consuma din el energie mai multa decat se investeste atunci evident ca se va descarca. Adica condensatorul nu poate compensa pentru cabluri slab dimensionate, si daca ai cabluri generoase atunci se subantelege ca acel condensator este pur si simplu inutil, cu cabluri bune, caderea pe ele va fi foarte mica. Adica pe scurt din punctul meu de vedere supercondensatorul ala este in principiu o fita care sa ia fata celor naivi si dispusi sa cheltuie bani nejustificat.

Link spre comentariu

E posibil sa nu fie o fita...Daca ESR-ul respectivului condensator e mai mic, sau mult mai mic, ca rezistenta interna a acumulatorului, probabil ajuta la varfuri mari de curent.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

E posibil sa nu fie o fita...Daca ESR-ul respectivului condensator e mai mic, sau mult mai mic, ca rezistenta interna a acumulatorului, probabil ajuta la varfuri mari de curent.

totusi, pana la urma si acel condensator devine si el un consumator..

 

pune cabluri mai groase cu 0 AWG  SI verifica sa nu ai contacte reci sau coroziune si nu o sa mai ai aceea fluctuatie de tensiune... 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări