Vizitator valiftw Postat August 31, 2013 Partajează Postat August 31, 2013 Salut , imi poate spune cineva cum functioneaza un releu modul de lucru , cum se conecteaza , cum e cu bobina din interior , cum se conecteaza intr-un circiut de forta si de comanda.... Multumesc! Link spre comentariu
gica70 Postat August 31, 2013 Partajează Postat August 31, 2013 Sunt mai multe tipuri de relee electrice; de curent continuu, de curent aternativ s.a.Cel mai des electronistii folosesc cele de c.c. si cele actionate de campul magnetic (relee reed).Tu la care te referi? Link spre comentariu
Marian Postat August 31, 2013 Partajează Postat August 31, 2013 In principiu releul clasic este constituit dintr-o bobina realizata pe un miez, bobina care se alimenteaza fie la Vcc fie la Vca, in functie de tipul releului, deasemenea si tensiunea de alimentare difera de la caz la caz precum si comportamentul in gama alimentarii ( asazisul histeresis, adica diferenta dintre tensiunea minima la care releul poate cupla si cea la care decupleaza ), informatii precise se gasesc in pdf-urile fiecaruia. Releul mai contine si un set de contacte evaluate la un anumit curent, adica sunt capabile sa cupleze/decupleze sarcini pana la un anumit nivel de curent peste care nu trebuie sa se treaca. La alimentarea bobinei cu tensiunea specificata, miezul pe care este realizata se transforma intr-un electromagnet care atrage puternic o parghie cu proprietati electromagnetice, care parghie actioneaza acel set de contacte. Releul se foloseste in multe situatii, spre exemplu doresti ca folosindu-te de un semnal mic ( curent mic ) poti comuta o sarcina care necesita un curent mult mai mare, sau atunci cand doresti sa comuti o sarcina anume cu izolare galvanica intre acea sarcina si partea de control, spre exemplu cu un releul cu bobina de 12Vcc poti comuta un bec care se alimenteaza la retea... exemplele sunt foarte multe, trebuie sa fii ceva mai specific pentru domeniul care te intereseaza pe tine in mod special. Link spre comentariu
Vizitator valiftw Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 Va multumesc , Cel mai mult ma intereseaza cele auto de 12v de curent continuu ... daca-mi puteti oferii ceva idei.... Link spre comentariu
Marian Postat Septembrie 1, 2013 Partajează Postat Septembrie 1, 2013 La masina sunt mai multe relee, asadar tre sa fii ceva mai specific... apoi la ce idei faci referire? vrei sa stii ce poti face cu ele sau cum? Link spre comentariu
Vizitator valiftw Postat Septembrie 2, 2013 Partajează Postat Septembrie 2, 2013 Da mai exact daca vreau sa fac un montaj sa pun proiectoare , claxoane si sa le trec prin releu ma intereseaza mult modul de functionare , conecatrea... etc Link spre comentariu
Marian Postat Septembrie 2, 2013 Partajează Postat Septembrie 2, 2013 Si totusi n-ai spus si ce fel de releu te intereseaza? ai mentionat ceva ambiguu despre cele de masina de 12V, asa cum am zis, la masina sumt mai multer tipuri de relee, si multe ( majoritatea ) de 12V... pana si solenoidul/starter-ul de la demaror tot un releu se numeste ca este, el faciliteaza cuplarea unui curent de sarcina foarte mare folosindu-se de un curent de comanda mult mai mic ( contactul de pe bord n-ar suporta in nici un caz cerintele electromotorului )... deci ideea este ca tre sa fii cat mai specific cand ceri/intrebi ceva despre ceva anume, raspunsurile generalizate sunt destul de dificile si nu mereu ajuta... Acuma un exemplu referitor la ideea ta cu proiector, sa zicem ca vrei sa pui un proiector ( sau mai multe ) pe masina care sa se aprinda in acelasi timp cu faza lunga a farurilor, pentru asta tot ce ai nevoie este un releu si o siguranta ( evident si niste cabluri dimensionate corespunzator ), calculezi consumul in curent total pentru proiectorul/proiectoarele in cauza si alegi un releu cu alimentare bobina la 12V, ale carui contacte sa poata suporta la 12Vcc cel putin dublul acelui curent calculat anterior, o borna a bobinei de la releu o conectezi cu un fir la masa undeva pe caroserie, cealalta borna a bobinei de la releu o conectezi pe firul de la far care alimenteaza faza lunga, in felul asta la aprinderea fazei lungi, si releul se va cupla. Contactul comun al releului il legi printr-o siguranta la borna de plus a acumulatorului, siguranta sa fie dimensionata conrespunzator cu curentul gasit/calculat necesar la proiectoare, contactul Normal deschis/NO il duci la plusul proiectoarelor ( una din bornele de alimentare ) cu cablu dimensionat corespunzator cu cosnumul, minusul proiectoarelor ( sau mai bine zis cealalta borna a lor ) merge la masa/caroserie. Cand aprinzi faza lunga alimentezi si bobina releului care astfel cupleaza alimentarea pe proiectoare, releul asigura faptul ca nu incarci reteaua/instalatia masinii cu consumul acelor proiectoare, fapt care poate risca suprasolicitarea acesteia si ( Doamne fereste ) posibile incendii. Pare complicat dar totul se rezolva in maxim 15 minute, si nu ai nevoie decat de niste cabluri, o siguranta montata pe fir si un releu. Evident este doar un exemplu, ce anume vrei sa faci numai tu poti stii, insa la cum vad lucrurile as sugera nici macar sa nu incerci, iti lipsesc niste cunostinte esentiale si instalatia electrica a masinii nu-i ceva cu care sa te joci daca nu ai suficienta experienta, mult mai sigur este sa mergi la un electrician auto care va avea atat pachetul de cunostinte si experienta, cat si echipamentul necesar aplicarii lor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum