SerbanClaudiu Postat Ianuarie 27, 2014 Partajează Postat Ianuarie 27, 2014 Am cartea tehnica a frezei FUS 250.Am si o astfel de freza dar sint la primii pasi in prelucrari prin aschiere si ma misc mult mai incet atit pe astfel de masini cit si pe PC.Daca mai este de interes vom gasi o solutie sa aveti acces la aceasta carte . Freza am achizitionat-o intr-o stare nu tocmai buna in sensul ca avea ceva pinioane distruse atit la cutia de avansuri cit si la cutia de lucru, instalatia electrica partial demontata, lantul cinematic pentru avansul longitudinal incomplet . Pina acum am reusit sa fac pinioanele distruse , sa refac instalatia electrica si urmeaza sa abordez si cele doua cutii de viteze care au rulmenti la toti arborii dar au simeringurile imbatrinite si uleiul curge din una in alta si apoi jos . Probabil va trebui sa reconditionez si ceva componente la avansul rapid .... poveste lunga.Oricum freza nu arata ca cea postata este un tip mai vechi , mai rotunjita pe la colturi si are intradevar caracteristicile amintite de unul din colegi . Momentan din cauza vremii nu pot sa ajung la freza sau la manual, dar in citeva zile vremea va permite si atunci pot sa vin eventual cu mai multe amanunteCu stima N Serban Link spre comentariu
en Postat Ianuarie 28, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2014 @SerbanClaudiuMultumesc mult pentru amabilitate! Poate ca sunt colegi interesati de cartea tehnica a FU250. In ce ma priveste,cetateanul a vandut freza;urmeaza sa mai prospectez piata.O zi buna! Link spre comentariu
Blak Postat Ianuarie 30, 2014 Partajează Postat Ianuarie 30, 2014 Sa o stapanesti sanatos ! Am si eu o astfel de freza si stiu cat e de tras ca sa o readuci la viata. Dornuri ai ? Cape divizor ? Cap de morteze ? etc?Cu cat ai reusit sa iei freza?P.s: Daca ai nevoie de vreun detaliu poti pune o intrebare ca am poze multe din timpul reparatiei. Link spre comentariu
SerbanClaudiu Postat Ianuarie 31, 2014 Partajează Postat Ianuarie 31, 2014 A fost o conjunctura favorabila , cu o societate in faliment si cu scaderi succesive de preturi. A costat 1000 lei dar starea ei nu este tocmai buna . Eu nu am deloc cunostinte in domeniu .Cred ca orice informatie poate fi utila.Nu are deloc sistemul de antrenare longitudinal al mesei cu avans mecanic (cred ca un cuplaj cu roti dintate probabil conice ). Am reusit sa o pornesc dupa ce am refacut instalatia electrica si se deplasa automat doar transversal si vertical . Atunci am constatat si zgomote ciudate in cutiile de viteze . Dupa demontare am gasit doua pinioane uzate puternic ca urmare a spargerii unui rulment. Nu am foarte mult timp si nici cine stie ce resurse dar intentionez sa o repar in timp si sa incerc sa dobindesc ceva abilitati in domeniul asta. Cu accesoriile stau muult mai prost dar dupa o temeinica documentare si nu numai sper sa pot achizitiona cite ceva .Numai bine !!! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 1, 2014 Partajează Postat Februarie 1, 2014 ......................................Nu are deloc sistemul de antrenare longitudinal al mesei cu avans mecanic ..........................................Numai bine !!!Masa masini de frezat FUS 250 nu are avans longitudinal ci doar transversal si vertical.Avansul longitudinal este realizat doar de sania longitudinala pe care este si capul de frezat.Avansul longitudinal la FUS250 se face manual nicidecum mecanic. Link spre comentariu
SerbanClaudiu Postat Februarie 1, 2014 Partajează Postat Februarie 1, 2014 Buna ziua !!!Am spus avans longitudinal al mesei pornind de la ideea ca miscarea la care faceam referire este pe dimensiunea mare (lungime ) a mesei.Miscarea se transmite de la un ax cardanic amplasat in partea stinga a masinii privita dinspre masa , probabil prin intermediul unor roti dintate si a unui cuplaj care la mine lipsesc . Nu sint sigur pentru ca am facut manevra o singura data in urma cu un an dar cred ca miscarea saniei cu capul de frezat se face si mecanic nu doar manual.Sigur va trebui sa folosesc termenii consacrati ca sa ma pot face inteles .Am sa revin cu ceva imagini in curind .Numai bine !!! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Imi cer scuze pentru dezinformare.Azi dupa ce am recitit ce am postat am constatat ca am comis o eroare.Masa are avans longitudinal si vertical,iar sania pe care este fixat capul de frezat,are miscare transversala.Avansul saniei transversale se poate face atit manual cit si automat?Avansul longitudinal si vertical al mesei,se poate face atit manual cit si automat.Care este anul de fabricatie al masinii de frezat? Cine este producatorul?Intreb pentru ca am inteles ca miscarea de avans al mesei, atit longitudinal cit si vertical,se face prin intermediul unui ax cardanic.Inca odata scuze. Link spre comentariu
Blak Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Orice axa poate fi folosita atat manual cat si automat. Avansul se face printr-un ax cardanic (de la motorul de avansuri de 0,55kw ) pe bara de avans.. Restul schemei cinematice se petrece in interior . La fiecare axa detii o maneta care o poti comuta pentru manual sau automat . Freza detine si inversor de sens pentru frezare. Link spre comentariu
Blak Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Anul masinii este pana in 1979 fabricata...daca nu ma insel.. si este facuta de infratirea oradea . Este predecesorul lui FUS25 si o freza net superioara lui FUS22 Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 @GEO 53 BN: Am vrut sa te corectez, dar astazi am avut foarte multa treaba si am intarziat cu raspunsurile. Ca regula generala, orice freza avand curse de peste 100 mm, are avansuri mecanice. Cele pentru scularie, le au in mod obligatoriu.@Blak: Nu am lucrat cu ele si nu cunosc frezele FUS250. In ceea cepriveste frezele FUS25 si FUS32, pe care le cunosc foarte bine, sunt niste freze destul de robuste si chiar precise, au insa un mare dezavantaj. Si anume au lanturi cinematice separate pentru antrenarea arborelui port-scula si pentru avansuri. FUS25, are motorul principal pentru antrenarea arborelui, de 2,2 kW cu doua turatii. In timp ce pentru avansuri are un motor separat de 1,1 kW/1500 rpm. In acest mod, nu este posibila o operatie de rulare a unui filet, sau roti melcate, sau roti dintate cu dinti drepti si/sau inclinati prin metoda divizarii diferentiale. Chiar daca FUS22 este mai mica si are curse maxime de 300 mm, se deosebeste totusi tocmai din acest punct de vedere. Si anume, atat arborii diferitelor capete de frezare (mai putin cel de frezare rapida) cat si avansurile, sunt actionate din motorul principal. Asa dupa cum au iesit din fabrica, prima treapta de transmitere intre lantul de antrenare a sculei si cel de avansuri este realizata prin curele trapezoidale. Are insa posibilitatea inlocuirii fuliilor cu roti dintate si atunci legatura dintre cele doua lanturi devine rigida. De asemenea daca se adapteaza la masa masinii un divizor universal de FUS25, sau o masa rotativa si se renunta la una dintre cele doua roti de manevra existente in schimbul unei lire pentru roti de schimb, se poate efectiv transforma intr-o masina de danturat prin rulare cu freze melc modul, sau cu cutit zburator. Datorita dezavantajului mentionat, FUS25 a fost prevazut cu un numar destul de mic de roti de schimb pentru divizare diferentiala. Oricum precizia acestei divizari, lasa mult de dorit tocmai datorita actionarilor independente de care am vorbit. Se pot totusi realiza anumite canale elicoidale, insa fara pretentie din punctul de vedere al preciziei. Se pot spre exemplu realiza burghie, sau freze cu canale elicoidale la care unghiurile de degajare si deci inclinarea canalelor nu are nevoie de precizii mai mici de +/- 1...3 grade. Link spre comentariu
Blak Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Nu cunosc foarte bine masinile fus25 si fus32 . Singura pe care am lucrat a fost a mea (fus250).Fus22 l-am considerat inferior din alte cauze:- inaltime de la arbore pana la masa de lucru mult mai mica- masa masinii este mai mica- curse mai mari (40cm)- avans automat si transversal- inversor de sens la arbore (frezare)Fus250 detine un motor de 1,8 kw pentru frezare si unul de 0,55kw pentru avansuri .Fus25 si Fus32 sunt masini mai moderne si implicit un pic mai grele Link spre comentariu
radu cnc Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 . Ca regula generala, orice freza avand curse de peste 100 mm, are avansuri mecanice. Cele pentru scularie, le au in mod obligatoriu. FUS22 desi este o freza pentru scularie si cursa de lucru pe axa Y mai mare de 100mm nu are avans mecanic. . In ceea cepriveste frezele FUS25 si FUS32, pe care le cunosc foarte bine... FUS25, are motorul principal pentru antrenarea arborelui, de 2,2 kW cu doua turatii. In timp ce pentru avansuri are un motor separat de 1,1 kW/1500 rpm. In acest mod, nu este posibila o operatie de rulare a unui filet, sau roti melcate, sau roti dintate cu dinti drepti si/sau inclinati prin metoda divizarii diferentiale. FUS 25 nu are doua trepte de turatie la motorul de lucru care este de 2.2KW. Are doua trepte de turatie la motorul de avans de 1.1KW, prima treapta este pentru avansul mecanic iar treapta a-doua de turatie este pentru avansul rapid. Filete se pot rula prin metoda divizarii diferentiale ca nu conteaza daca nu este corelata turatia sculei cu avansul. Danturi nu se pot rula si este corecta afirmatia. .Oricum precizia acestei divizari, lasa mult de dorit tocmai datorita actionarilor independente de care am vorbit. Se pot totusi realiza anumite canale elicoidale, insa fara pretentie din punctul de vedere al preciziei. Se pot spre exemplu realiza burghie, sau freze cu canale elicoidale la care unghiurile de degajare si deci inclinarea canalelor nu are nevoie de precizii mai mici de +/- 1...3 grade. Nu conteaza cum am mai spus ca lantul cinematic al sculei versus avans sa fie rigid ca sa se poata diviza diferential si precizia nu poate fi afectata din aceasta cauza ci doar datorita uzurii filetului de deplasare al mesei care se uzeaza neuniform, se uzeaza mai mult pe portiunea de mijloc. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 @ola_nicolas, din cite stiu eu masina FUS 25 nu are avans mecanic la sania transversala ci numai manual. Stiu ca la masina asta cind trebuiau facute prelucrari pe verticala se slabeau suruburile de blocare a partii superioare a saniei transversale,cu ,capul de frezare rotit la 90*si se dadea in spate. Scula se fixa in axul saniei transversale. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 @GEO 53 BN: Se poate vedea studiind schema cinematica a cutiei de avansuri de la FUS25, ca exista avansuri mecanice pentru toate cele trei directii.@radu cnc: Radu, eu nu am lucrat ca frezor pe aceste masini de frezat, insa am avut in mentenanta zeci de freze FUS25 si foarte multe freze FUS22. La freza FUS22, se poate constata si din cartea tehnica a masinii, ca motorul are doua turatii (1,1 kVA/750 rpm/1500 rpm) Se poate constata din schema cinematica ca are avansuri mecanice pe toate cele trei directii. Freza FUS22 pe care o detin eu (an de fabricatie 1988) a avut in dotare inclusiv mecanisme si dispozitive optice pentru frezarea in coordonate. La frezele FUS25, cartea masinii probabil ca nu a mai fost apdatata lungi perioade de timp. Au fost insa cazuri, cand in activitatea de mentenanta, a fost necesara rebobinarea unor motoare de 2,2 kVA cu doua turatii provenind de la aceste tipuri de freze. Dar nu asta am vrut sa scot in evidenta, ci faptul ca la FUS25 (ca si la FUS32 de altfel) lanturile cinematice ale cutiei de viteze si ale cutiei de avansuri sunt complet independente, avand fiecare motor separat pentru actionare. La operatiile curente pentru scularie, adica la constructia sculelor, acest fapt nu este un impediment, deoarece asa cum am mai spus unghiurile de degajare ale sculelor cu canale elicoidale, suporta variatii de ordinul 1...3 grade. La constructia angrenajelor insa, trebuie asigurat atat pasul precis constant intre doi dinti consecutivi oarecare (ca si la filetele frezate de altfel) cat si precizia inclinarii canalului elicoidal in cazul angrenajelor cu dinti elicoidali. Atata timp cat avansurile si turatiile nu sunt corelate rigid, prin legaturi cinematice cu angrenaje, nu se poate obtine constanta elementelor geometrice pentru divizarile diferentiale. Oricare dintre motoarele de actionare independente pot intalni (in mod separat din diferite motive) portini cu sarcina variabila, pentru care vor varia si turatiile corespunzatoare - tot in mod independent. Pentru ilustrare, am atasat schemele cinematice de la FUS25 si schema cinematica de la FUS22. Link spre comentariu
radu cnc Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Eu vreau sa vad daca sunte-ti amabil o poza cu freza domniei voastre FUS22 unde si cum se realizeza avansul pe axa Y. Eu cate freze FUS22 am vazut, nu am vazut avans mecanic pe axa Y. Sa fi avut eu nenorocul sa vad modele mai vechi?O poza face cat o mie de cuvinte altfel doar batem apa in piua si nu cred ca ajuta pe nimeni discutiile care le avem.ola_nicolas scrie:" In ceea cepriveste frezele FUS25 si FUS32, pe care le cunosc foarte bine..."Nici freza FRIEDRICH DECKEL FP1 nu are avans mecanic pe axa Y, freza dupa care a fost copiata FUS22. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum