Vizitator darasteanu Postat August 24, 2013 Partajează Postat August 24, 2013 Salut am si eu o problema vreau sa, pun la un redresor un releu de incarcare sa incarc o baterie de 12v auto, dar nu stiu cum sa-i fac legaturile uitati si releul http://imageshack.us/a/img823/3221/relay.jpg: 1 Vreau sa-i pun releu de incarcare la redresor pen-tru ca nu pot sta so supraveghez 2 Dupa ce i-mi incarca acumulatorul sa decupleze releul sa se opreasca incarcarea.... 3 Redresorul are punte redresoare este vreo problema daca pun si releu?? MULTUMESC ASTEPT RASPUNSURI: Link spre comentariu
miron1947 Postat August 24, 2013 Partajează Postat August 24, 2013 Releul prezentat in imagine regleza curentul de excitatie al alternatoului pentru ca acesta se debiteze o tensiune in intervalul 13,75V- 14,8V, nu-l puteti utiliza pentru aplicatia dorita de Dvs..Puteti sa construiti unul viewtopic.php?p=404496#p404496 Link spre comentariu
Vizitator darasteanu Postat August 24, 2013 Partajează Postat August 24, 2013 este foarte complicat sa fac eu unu,alta varianta nu este?ms Link spre comentariu
miron1947 Postat August 24, 2013 Partajează Postat August 24, 2013 Alta varianta ar fi sa cumparati unul care are aceasta functie.viewtopic.php?p=1213211#p1213211 Link spre comentariu
Dr.L Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 De fapt ar merge folosit:in loc de rotorul alternatorului, se leaga bobina unui releu normal.Iar intre acumulator si redresor se pune contactul normal-deschis al releului (releul ala suplimentar).Cand tensiunea e sub 14,4V, bobina releului e alimentata si acumulatorul se incarca, cand tensiunea pe acumulator e mai mare, bobina nu mai e alimentata si acumulatorul e deconectat.Restul firelor de la releul de incarcare se leaga ca pe masina (la acumulator).O problema ar fi cuplarea si decuplarea rapida, care uzeaza destul de mult releul aditional.Dar ce titlu cuprinzator are subiectul, dintr-o privire iti dai seama despre ce e vorba inauntru Link spre comentariu
miron1947 Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 2 Dupa ce i-mi incarca acumulatorul sa decupleze releul sa se opreasca incarcarea.... Da, dar nu poate realiza aceasta si functie, doar cu releul. Link spre comentariu
Vizitator MIVI Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 Intr-adevar, este nerealist sa crezi in acuratetea unei executii directe cu releu. Macar interfatat cu un comparator, acolo si tot nu se obtine ceea ce trebuie.Sunt solutii destule (inclusiv pe Google) cu un circuit de tip LM317 sau, mai bine LM338. Dar trebuie muncit putin ... Link spre comentariu
miron1947 Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 Nu este nerealist, primele regulatoare de tensiune care echipau Dacia erau electromecanice. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 @MIVI -ala e un releu de incarcare, ce contie inclusiv un comparator Link spre comentariu
Vizitator MIVI Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 pt. @miron 1947 : Ma refeream la "doar".pt. @Dr.L : Atunci sfatuieste omu' sa-l foloseasca ca atare, sa-i puna releu electromagnetic. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 Ramane oricum nerezolvata decuplarea totala la terminarea incarcarii. Link spre comentariu
Vizitator MIVI Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 Asa este. Sau intrarea intr-un regim trickle. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 pt. @Dr.L : Atunci sfatuieste omu' sa-l foloseasca ca atare, sa-i puna releu electromagnetic. Si aici ce am scris? Sau intrarea intr-un regim trickle. Din moment ce releul recupleaza acumulatorul cand tensiunea svade sub 14,xV, nu cred ca apuca sa se descarce... Ramane oricum nerezolvata decuplarea totala la terminarea incarcarii. Atunci se conecteaza firele releului regulator inainte de contactul releului suplimentar. Odata deconectat acumulatorul, tensiunea redresorului va si si mai mare si releul nu va mai cupla. Si acumulatorul va fi izolat complet de redresor. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 se conecteaza firele releului regulator inainte de contactul releului suplimentar. Odata deconectat acumulatorul, tensiunea redresorului va si si mai mare si releul nu va mai cupla.. Poate faceti o schita, din ce am inteles eu am impresia ca nu cupleaza nici cand bateria este descarcata daca releul regulator monitorizeaza tensiunea redresorului. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 26, 2013 Partajează Postat August 26, 2013 Da, asa este! Am uitat sa precizez Trebuie alimentat manual (printr-un buton fara retinere) releul suplimentar, pt a porni incarcarea Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum