Vizitator Postat Septembrie 14, 2013 Partajează Postat Septembrie 14, 2013 Bara de avansuri, foloseste doar la avansul transversal, care se cupleaza dintr-un levier aflat pe sania transversala si nu are legatura cu filetarea. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Septembrie 14, 2013 Partajează Postat Septembrie 14, 2013 Deci nu are legatura nici cu strunjirea decat avanseaza sania?nu va suparaţi pe mine si scuze Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 14, 2013 Partajează Postat Septembrie 14, 2013 Sania transversala face strunjirea frontala a pieselor. Link spre comentariu
bcristian Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Surubul conducator il folosesti doar la facut filete, pentru strunjiri longitudinale sau transversale folosesti bara de avansuri.Ai o maneta pe carucior care selecteaza ce actioneaza bara de avansuri - avansul longitudinal sau cel tranversal.La SN 400 ai in plus si avans rapid - nu se foloseste la strunjire, ci la a deplasa mai repede caruciorul, in gol.Teoretic, poti face filete din avans sau strunji din surub.Practic, nu e o idee buna, pentru ca fie uzezi inutil piulita de la filete fie ai joc prea mare in trenul de pinioane de la avans.Foarte important: inainte de a te apuca de strunjit ceva, foloseste comenzile strungului pornit in gol pana iti intra in reflex ce face fiecare.Vezi ca SN 400 nu e jucarie, nu e ca la alea de banc la care daca greseti ceva se opreste motorul.Asta e foarte puternic, te poate lasa fara degete, maini sau mort foarte usor daca nu esti atent.Si avand in vedere ce ai mai postat pana acum, eu iti recomand gasesti pe cineva care a mai lucrat pe strung, si sa-l rogi sa-ti arate cateva operatii de baza. Link spre comentariu
mkreszan Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Bara de avansuri, foloseste doar la avansul transversal, care se cupleaza dintr-un levier aflat pe sania transversala si nu are legatura cu filetarea.Si cu avansul longitudinal (folosit cel mai des) ce facem? Levierul de care vorbeati care pune in miscare bara de avansuri se afla pe cutia de avansuri si nicidecum pe sania transversala. Mai este un levier pe carucior care cupleaza sania longitudinala si cea transversala. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Obiectiunile sunt corecte. Eu am tinut cont in primul rand de strungurile de banc, deoarece aproape toti cei care discuta aici au asemenea utilaje. Pe de alta parte, levierul de avans longitudinal este montat pe cutia de avansuri, intrucat implica un sistem de inversare mecanica a sensului si un ambreaj. In acest mod avansurile de lucru se pot realiza prin intermediul barei de avansuri. La strungurile de banc, dupa cum se vede, aceasta bara poate chiar lipsi. Ea a fost introdusa, fiind singura solutie pentru realizarea avansului transversal. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Salutare forumului ,am o mare rugaminte la dumneavoastra puteţi posta sau explica poziţile corecte a tuturor manetelor strungului sn 400,ca la strungul meu in jurul fiecarui manete sunt sterse acele placuţe de aluminiu cu indicaţile corecte,mai ales acele puncte colorate ale manetelor unde reglezi vitezele la al meu se mai observa numai puţin sau deloc imi puteţi trimite o detaliere ,va rog din suflet si va mulţumesc asa arata strungu meu Link spre comentariu
radu cnc Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Bara de avansuri cuplata din cutia cu avansuri se poate executa strunjirea longitudinala si transversala (strunjire transversala au doar strungurile profesionale),doar intr-o directie dupa selectia lor de pe carucior. Pentru schimbarea directiei avansului se selecteaza o maneta de pe papusa fixa.Cu bara de avansuri se realizeaza strunjirea automata cat si posibilitatea filetarii.Cu surubul conducator se realizeaza filetele dupa selectia lor din cutia de avansuri si filete.La strungurile de banc si cele de mici dimensiuni cu surubul conducator se realizeaza atat avansul cat si filetele dupa schimbarea in prealabil a rotilor de schimb, aceste strunguri nu au cutie de avansuri si filete sau daca au, se pot realiza doua trei rapoarte.Pot sa-mi dau cu presupusul care este configuratia manetelor dupa poza postata.Daca am gresit cine cunoaste foarte bine acest strung ma va corecta. Link spre comentariu
sorin renato Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Ei, daca te straduiai putin si dadeai explicatia asta de la inceput nu te mai lua lumea peste picior! Trebuie sa faci rost de cartea tehnica a strungului( copie, original e foarte putin probabil sa gasesti) si este foarte indicat sa stai cateva ore langa un strungar cu experienta, care are un strung cat mai asemanator cu al tau, sa il urmaresti si sa il mai intrebi ce face si de ce. Stiu ca e greu ce zic eu, insa pericolele sunt extrem de mari, se poate sa patesti ca asta: Ar fi de real folos ca un user care are un strung identic( sau aproape) sa posteze o fotografie sau mai multe cu manetele, tablitele indicatoare fiind sterse se pot reinscriptiona dupa model Link spre comentariu
Florin berdila Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Domnule Radu cred ca a mai ramas o maneta care nu aţi descifrato cea din mijlocul celoq doua de jos va mulţumesc Link spre comentariu
radu cnc Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Cu indicatia m-am referit la cele doua manete, filetele sau avansurile aflate pe tablita se selecteaza din cele doua manete care cupleaza in functie de combinatia de litere aleasa din tabel, bara de avans sau surubul conducator.Strungul in cauza nu are o cutie de avansuri si filete de tip NORTON simpla ci are un selector mai complex.Daca nu se gaseste documentatia, cel putin pentru filete se poate determina pasul si empiric, prin zgarierea pe un profil de aluminiu si masura cu lera pentru filete. Link spre comentariu
bcristian Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Documentatia sumara pt SN 400 este si in Manualul Strungarului, editia '77 (parca) - a doua editie.Din pacate, din a mea lipseste exact poza strungului, si nici nu o am la mine.Daca am timp, o sa incerc diseara sa vad daca pot identifica din text care maneta ce face. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Si vaş mai ruga daca aţi putea localiza si ordinea culorilor de la discul gradat al vitezelor ca al meu strung nu se mai cunoaste ce culoare este in dreptul fiecareia viteza am sters acea placuţa si am aflat ca modelu este sm 400-1000 din 1962 parca Link spre comentariu
Florin berdila Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Stimaţi colegi am facut poze strungului meu la care vaş ruga sami prezentaţi rolul fiecarei manete si cum e ordinea culorilor in dreptul manetelor va rog mult si va astept cu raspunsuri va mulţumesc Link spre comentariu
bcristian Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Din pacate, doar din carte fara schita si fara sa am masina in fata e greu sa-mi dau seama. Uite link la Manualul strungarului '77, la pagina 221 gasesti cateva chestii despre SN 400. Din informatiile de acolo si testand pe masina, ar trebui sa poti identifica care maneta e care. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum