Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul SN400


philiprobz

Postări Recomandate

Pentru a elima orice cofuzie,era buna o poza .

Dar daca este butonul la care ma gandesc,undeva aproape de manivela de miscare automata a caruciorului lungitudinal,acesta este rostul lui.In momentul in care cutitul nu mai taie bine,forta de aschiere creste si avansul automat sare pentru a proteja strungul.Strungul poate aschia si cat este placuta de la un cutit mediu,adica ...10mm dintro trecere,si mai mult chiar.Pentru aceasta cutitul trebuie ascutit bine si acel buton reglat doar cat sa nu sara din avans.

Se mai foloseste si in timpul producerii in serie a anumitor repere.Pe bara de avans ar trebui sa existe o bucsa cu surub, mobila.Se fixeaza lungimea de strunjire,se strange bucsa bine pe bara de avans,si incepe aschierea.In momentul in care cutitul a ajuns la cota setata,caruciorul ajunge si el la acea bucsa si ,nemaiputand inainta,sare avansul automat.

Deci tot timpul se realizeaza aschierea pe o anumita lungime,in functie de cum a fost fixata bucsa pe bara de avans.Atentie,forta de inaintare a carucioruli se regleaza astfel incat avansul sa se declanseze usor.

Acest buton,impreuna cu bucsa aflata pe bara de avans,au si rolul important de protectie a muncitorului si al strungului.

Sa zicem ca operatorul este foarte obosit  si adoarme,sau are o problema de sanatate si lesina.Strungul se afla in procesul de schiere si nu il mai poate opri nimeni.

Bucsa fixata pe bara de avans,astfel incat cutitul sa nu ajunga niciodata in universal,salveaza muncitorul de la accidentare si in acelasi timp strungul de la distrugere.In momentul in care caruciorul se opreste in acea bucsa,se decupleaza avansul automat si este indepartat astfel orice pericol de accident,chiar daca universalul continua sa se roteasca.

De aceea este important ca acel buton randalinat sa fie in stare de functionare;pentru procesul de aschiere,pentru lucrul in serie si pentru protectie.Sper ca am fost mai clar in descriere.

Cu stima.

Link spre comentariu

Din cate stiu la SN 400 nu exista roti de schimb, poate face toate filetele din ce are deja in cutia de viteze.

Ca si la alte modele,si la strungul SN400 sunt seturi de roti dintate care se schimba pentru prelucrarea unor filete speciale.Este mult mai complicat si rezultatul depinde de experienta strungarului.Pentru calcule de modul sunt tabele,nu trebuie sa le stim pe de rost.De fapt nu trebuie sa stii nimic pe de rost in aceasta meserie,totul este facut sa te serveasca,dar cum spunea cineva pe topic,fiecare are o inclinatie pentru ceva anume...Se pot face suruburi melc cu unul, doua, trei inceputuri...Se folosesc in cutiile reductoare, formand un angrenaj cu roata melcata.

 

Si nu,nu poate face toate filetele,sau ...face toate filetele metrice,cele gaz,cu exceptia filetului de 19 pasi pe tol.Rog sa fiu corectat daca fac confuzie cu 18 pasi pe tol.Dar se poate inlocui unul cu celalalt daca se face filetarea pe o lungime mica.Restul filetelor mai speciale nu se pot face fara schimbarea rotilor dintate.

Cu stima.

Domnii care vor sa invete strungarie,ar trebui intai sa invete sa masoare cu sublerul,dar asta dupa ce invata multe alte lucruri.

Ar trebui sa invete elementele de baza a cutitelor de aschiere.

Ar trebui sa invete cum sa faca schimbarea de la o viteza la alta si cand,rolul fiecarui buton si manivela,rolul saniei longitudinale si transversale,rolul suportului port cutit,rolul papusei mobile.

Ar trebui sa stie elementele esentiale despre protectia muncii pe strung si pe polizor,cu asta trebuia sa incep defapt.

Sa stie cat poate scoate o bara din universal fara sprijin,cat poate scoate o bara in spatele strungului fara a produce accidente.

Sunt multe de stiut inainte de a invata cu adevarat aceasta meserie.

Un lucru important este insasi cunoasterea agregatului pe care vrei sa inveti sa lucrezi.

Un alt lucru important este faptul ca pe un strung poti invata mereu sa faci lucruri noi si dupa multi ani de experienta.

Cu stima.

Editat de gi0
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Cand facem un filet pe strung si calculam adancimea pana la care intram cu cutitul de exemplu .pas de 1.5*1.3 coeficientu ne da 1.95mm acest rezultat trebuie impartit in doua adica intram 9.75 zecimi ca intram pe raza surubului? Adica cand ajungem la adancimea asta din sania tranversala ne oprim

Link spre comentariu

Am si eu o problema el la sn400.in momentul cand il pornesc si iau mana de pe buton,motorul se opreste.care este cauza?nu face automentinere.multumesc

Verifica contactorul si firele de la buton la el, probabil nu inchide circuitul pe contactul de automentinere.

Cand facem un filet pe strung si calculam adancimea pana la care intram cu cutitul de exemplu .pas de 1.5*1.3 coeficientu ne da 1.95mm acest rezultat trebuie impartit in doua adica intram 9.75 zecimi ca intram pe raza surubului? Adica cand ajungem la adancimea asta din sania tranversala ne oprim

 

pas * 1.3 nu este adancimea la care intra cutitul, ci diferenta diametrelor, deci cutitul intra jumatate.

 

Dar daca folosesti avansul saniei transversale (cea mare, fixata permanent perpendicular pe axa strungului), acesta este marcat in avans pe diametru, adica la o deplasare indicata de 1 mm (pe vernierul de la roata de mana), sania se deplaseaza de fapt doar jumatate.

Altfel spus, daca folosesti aceasta metoda, aplici direct formula cu 1.3 * pas, pentru ca asta ai indicat si pe strung.

 

Daca insa folosesti sania port cutit (cea mica, care se poate roti), vernierul acesteia e gradat normal, deci injumatatesti valoarea.

Link spre comentariu

Daca intri in material cu sania mare, intra cu 1.95 mm.

Daca o folosesti pe cea mica, intra doar cu 0.975 mm.

 

Ma refer la valorile indicate pe gradatiile rotilor cu care deplasezi sania.

 

Mai simplu de atat nu stiu sa explic.

Link spre comentariu

Buna ziua !!

Incerc sa fac o interventie la caruciorul strungului si am constatat ca intre ghidajele strungului si placa superioara a caruciorului sint montate cale din pertinax . La un strung nou acestea sint din metal sau asa trebuie sa fie ?

Instalatia de ungere nu era functionala . Am reusit sa identific traseele si elementele componente ale acesteia pina in zona superioara a cutiei dar aici am doua orificii si un stut . Am gasit undeva o schita cu o sectiune prin carucior si se vede in acel stut un tub flexibil sao o teava care conduc uleiul undeva (probabil spre ghidaje sau suruburile saniilor .

Banuiesc ca si cele doua orificii ar trbui sa continue cu tevi spre anumite zone din interiorul cutiei . Stie cineva configuratia acestor trasee ?

Ar fi utila cartea tehnica dar se pare ca nu o detine nimeni

Numai bine !!!

Link spre comentariu

Azi am strunjit un ax dar am o problema caruciorul strungului cand avanseaza si am cutitu in material merge in suturi si are o miscare in sus si nu mai iese strunjirea perfecte are un joc carucioru am mai strans acele talpi dar degeaba ce mai este de facut?

Link spre comentariu

Buna seara !!

Este posibil ca din cauza unei uzuri foarte mari intre ghidajele batiului si profilele complementare din capacul caruciorului sa coboare caruciorul atit de mult incit pinionul nu mai angreneaza bine  pe cremaliera si atunci cind este in span sare peste dintii cremalierei .

Se poate vedea cu o lampa ( lanterna )daca te uiti in partea laterala stinga intre cutie si batiu cit din inaltimea dintilor angreneaza .

Asa cum am spus mai sus eu am avut acolo un joc foarte mare pe care l-am compensat semnificativ prin inlocuirea calelor. Cu ocazia asta am refacut si instalatia de ungere si acum este mult mai bine. Desigur este vorba de o CIRPEALA dar oricum pina la rectificarea ghidajelor nu te costa mai nimic sa faci singur interventia.

Eu am pus cale din pertinax gros de 6 mm si o garnitura din carton de 0,6 mm intre cutie si capac . Dupa montajul acestora a trebuit sa pun si distantiere de 3 mm intre cele doua bacuri din stinga fata  si din dreapta fata in zona gaurilor de suruburi .Nu este necesar sa scoti cutia afara ,este suficient sa o suspenzi pe cale din lemn  ( caramizi ) direct acolo pe strung, si faci interventia doar cu demontarea capacului cu  sanii cu tot .

Numai bine !!!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Domnilor colegi am iarasi nevoie de dumneavoastra. Am de la o semanatoare de porumb marca SPC 8 .camerele de aer pe care .vine discurile .cu .gauri care distribuie boabele si as vrea sa le rectific acele. Camere de aer pe strung cum se procedeaza la prinderea lor pe strung si rectificare?

Link spre comentariu

Cum pot prinde in strung un corp cu o alta forma ca sal pot rectific de exemplu ce am intrebat in ultimul post adica un bac al papusi fixe daca il intoduc mai tarziu cu o spira cu cat intarzie sau ce calcule pot fi la prindetea unui corp in forma de dreptunghi sau un patrat mai alungit eu am strung cu trei bacuri va multumesc

Link spre comentariu

adica un bac al papusi fixe daca il intoduc mai tarziu cu o spira cu cat intarzie sau ce calcule pot fi la prindetea unui corp in forma de dreptunghi sau un patrat mai alungit eu am strung cu trei bacuri va multumesc

Nu se face sub nici o forma asa ceva,riscul de accidente este foarte mare,bacurile fiind actionate simultan risti ca numai doua sa ajunda la metal si sa nu-l poti strange si pe al treilea.

Sper ca sti ca un plan este definit de 3 puncte,nu le ai nu ai stabilitate ,ca idee NU FACE asta niciodata mai ales ca ai strung mare si puternic.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări