Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor Trifazat


Vizitator sandumib

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gica70

    11

  • aureliu67

    8

  • cristian1961

    4

  • marius_3004

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Dupa cum se vede este un motor cu 2 viteze iar noi nu avem 60 Hz (asta n-ar fi o problema dar vom avea aproape 1500 rot/min cand are conex. de 2 poli si cca 37 rot/ min cand are 8 poli) si nici 220V sau 440V trifazat.

Link spre comentariu

Nu e motor cu 2 viteze ci e motor de 1600 rpm, 40 e dupa reducere.. am scos reductia. Nu exista motore cu turatii de 40 rpm adica o turatie la 1,5 secunde (in afara de cele pas cu pas). Ca e la 440 v e mai binept mine ca va genera mai mult curent nu ma intereseaza deloc frecventa pt ca va fi redresat.. Eu am intrebat altceva. Daca se poate conecta in stea si cum ar fi posibil daca e posibil si daca conteaza conectarea de la inceputul spirelor cu sfarsitul lor.. sau inceput cu inceput(liber si sfarsit cu sfarsit (comun). Nu mi-ati explicat nimic despre ce este cu steaua simpla si dubla.Daca condensatorii pot fi culpati la o singra stea sau la ambele.

Link spre comentariu

Ai dreptate, am scris gresit acolo cu vitezele (adevarul e ca n-am vazut in viata mea motor cu 8 poli!) dar nu-mi dau seama cum e treaba acolo pt. ca este o rezolutie slaba la fotografia cu bornele. Incearca sa vezi cu ohmetru ce valori de rezistente ai pe fiecare faza. Ideea e ca trebuie legate cele 3 capete (sfarsit sau inceput) iar celelalte 3 vor fi fazele pe care se leaga condesatorii si puntea redresoare.Cred ca pe fiecare faza sunt 4 borne, cate 2 pe fiecare semibobina. Aici e problema ca trebuie mare atentie sa nu se ia jumatate de pe-o faza si o alta de pe alta faza; dupa notatii ar trebui s-o lamurim.

Link spre comentariu

Am mai scris ca un capat este x2 altul e u2; x1-u1, etc. cum aflu care e inceputul si care sfarsitulsau unesc toate numarul 2 la gramada si las libere 6 faze? eu nu cred ca are multi poli daca are turatiile 1600 rpm . Banuiesc ca sunt paralele dar de ce la triunghi simplu tensiunea e 460 si la triunghi dublu 240? Inseamna ca totusi nu sunt chiar paralele..

Link spre comentariu

Eu cred ca n-are nici-o legatura legarea bobinelor cu turatia, e vorba numai de tensiune; la 440V se alimenteaza fiecare bobina (care e formata din 2 bobine la 220V si nu e cu priza ci fiecare bobina are bornele individuale, asa se explica cele 12 borne) in triunghi. In stea vei avea (folosind ambele jumatati pe aceeasi faza in serie pentru o bobina) cca 255V sau, folosind corect aceleasi jumatati in paralel de pe fiecare alta faza, vei avea cca 127V tensiune de linie.Problema este identificarea corecta a fiecarei jumatati de pe fiecare faza, adica inceputuri si sfarsituri acolo unde se inseriaza (sau se pun in paralel) si legarea ulterioara a lor in stea. De aceea trebuie dedus din numerotarea bornelor care ce si cum.Motorul are 2 poli.Am analizat mai bine schema (cu toate ca nu vad bine notatiile) cred ca triunghiul e facut direct la borne si nu cred ca se poate utiliza in stea.Fa tu o schema cu notatiile alea de la borne si trimite-o, poate gasim o solutie.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Dupa cum se poate observa din poze este vorba de un motor trifazic cu patru poli (1600rot/min la 60 Hz) mai neobijnuit  .

In conexiunea triunghi functioneza la 440V trifazic, iar inconexiune triunghi dublu la 220 V trifazic. la noi in tara nu exista 220V trifazic .a fost demult cind era sistemul 220/110V. deci solutia este sa il conectati in triunghi si sa il conectati la 380V trifazic . alimentarea se face la bornele L1 L2 L3 . conexiunea triungi o aveti pe capac . triunghiul dublu inseamna ca are cite doua bobine in paralel.

daca ia-ti desfacut firele si nu mai stiti unde vin e nasol ...., trebuie refazate.

motorul nu necesita condensator ,fiind pe trifazic porneste singur.

daca vreti sa il cuplati la monofazat 220V atunci folosti schema triunghi dublu , condensatorul de pornire il cuplati intre o borna si cea dea treia libera. alimentare tot prin bornele L1 L2 L3.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Nu are importanta ca e in stea sau triunghi . deobicei sunt in stea ca sa functioneze la 380v cu nr de spire ,mai mic. in triunghi necesita mai multe spire. odata ce a ajuns la viteza de sincronism se comporta ca un generator. trebuie sa aibe ceva magnetism remanent fierul. si in sarcina mare nu se autoexcita. turatia trebuie sa fie aproape de turatia nomunala altfel nu merge. eu m-am jucat cu asa ceva un motor monofazat de 220V/ 1kw. in principiu merge ca generator. nu asa de simplu sa il faceti din triunghi in stea . dar nu e cazul.

totusi ar merge ceva, dublu triunghi arata ca bobinele sunt paralel ,tensiunea fiind pe jumate. deci bobinele asa in paralel cuplate in stea ar da o functionare pentru 380v . asta daca permite conexiunea la borne , nu am mai stat sa analizez.

Editat de cristian1961
Link spre comentariu

la convertizoarele rotative conteaza sensul de rotatie al motorului , daca se invarte invers decat este marcat pe sasiu curentul nu se regleaza deloc si are valoare maxima

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări