Alexutz Postat Septembrie 22, 2015 Partajează Postat Septembrie 22, 2015 Multumesc de aprecieri. Daca tot mi-am luat scule, sa le folosesc! Tarozi de 3,4,5, burghie aferente de 2, 2.5, 3.2, 3.5, 4.2, 4.5-in functie de material, de regula aluminiu. Cu o suta de burghie Bosch iti faci treaba... Si desigur, carote bimetal la fel de Bosch. Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 22, 2015 Partajează Postat Septembrie 22, 2015 Foarte frumos! Vad ca lucrezi, nu gluma. Mai ramane sa te conving de avantajele driverelor in comutatie si a unor leduri ... mai bune, si evident ca mai scumpe Cu "luminatul" ma refeream la testarea acumulatorilor litiu-ion. Link spre comentariu
Alexutz Postat Septembrie 22, 2015 Partajează Postat Septembrie 22, 2015 Acumulatorii ii testez acum cu un charger care le masoara rezistenta interna in mOhmi. Fac pachete serie-paralel. Cat despre cob-uri ma "joc" cu un CLL022-1203A5-273M1A2 de la Citizen. Intr-adevar, alegerea unui curent mic corespunde unei eficiente ridicate, la dublu, chiar triplu fata de emittere. Link spre comentariu
Dxxx Postat Septembrie 23, 2015 Partajează Postat Septembrie 23, 2015 Corect. Plus ca pretul de la LiteOn sau Citizen este destul de mic (fata de leduri discrete - Cree, asta mi-ar fi referinta) incat sa-ti poti permite luxul unui indice de incarcare mic. Am facut o lampa de citit cu o putere reala de numai 2W cu un COB de maxim 16W. COBul a costat cu totul sub 20 lei si este superior ca emisie fata de doua Cree de 5W alimentate pe la 2,5W. Adica are randament de emisie atat de mare incat da lumina mai multa la putere mai mica. Nu mai punem ca ledurile Cree, montate pe steluta ar fi costat mai mult (eu le montasem pe o interfata termica custom). Link spre comentariu
Alexutz Postat Septembrie 29, 2015 Partajează Postat Septembrie 29, 2015 Am luat becoleduri de 15W/1300lm 3000k care au 24 smd-uri inseriate deci sursa pe tensiune mare, ~84V. Surpriza! In stil avocatesc, firma s-a asigurat ca nu poate fi data in judecata precizand temperatura de lucru. Totusi...25grade abia daca prinzi in camera, nu in lustra. Becoledurile: http://postimg.org/gallery/37oruj8vi/68d1e015/ si optimizarea-o aplica led slim (nu e nevoie de spatiu sa incapa un bec incandescent sau unul economic). Marginea m-am gandit s-o acopar cu platbanda de 30. Link spre comentariu
briobit Postat Septembrie 29, 2015 Partajează Postat Septembrie 29, 2015 Da nu stai deloc o intrebare ... cum ai decupat/gaurit sticla? (asta daca nu e secret) Link spre comentariu
Alexutz Postat Septembrie 29, 2015 Partajează Postat Septembrie 29, 2015 E plexiglas taiat la pendular cu lama speciala iar gaurile cu burghiu de 5 HSS-cu multa rabdare...Trebuie turatie mica altfel se crapa. Gauri sub 3mm la margine sunt riscante. Link spre comentariu
turcu_dan Postat Septembrie 29, 2015 Partajează Postat Septembrie 29, 2015 Frumos .... ca si alimentare ai folosit sursele originale ale becoled-urilor? Ce pret a avut un astfel de bec? As vrea sa stiu daca plexiglasul era transparent sau ai lipit tu ceva pe el pt a fi difuz? Multumesc... Link spre comentariu
Alexutz Postat Septembrie 29, 2015 Partajează Postat Septembrie 29, 2015 (editat) Da,sursele originale. 39lei un becoled. Plexicul asa l-am luat, cu striatii. Am de gand sa fac o scc step-up, de la 12V. Editat Septembrie 29, 2015 de Alexutz Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 30, 2015 Partajează Postat Septembrie 30, 2015 Oho frumos! Deci ii refaci tu alimentarea. Ma gandesc ca daca zice 8 aprinderi pe zi...are ceva probleme. Apropo de dubiosenii: http://tinypic.com/r/2lix92u/8 Ce balast? Link spre comentariu
Alexutz Postat Septembrie 30, 2015 Partajează Postat Septembrie 30, 2015 (editat) Mersi! Uite ce driver are: http://postimg.org/gallery/xnwm4yyu/8085055c/ N-am umblat in el, e bagat intr-un silicon mai dur si risc sa scad prea mult inductanta crapand ferita . Daca e ca la becoledurile de 10W cu 21 SMD-uri, tre sa fie un forward fara separare galvanica fata de primar. As face ceva cu UC3843 cu fet-ar merge alimentat la limita din 2x18650. 3842 cere cativa volti in plus. Editat Septembrie 30, 2015 de Alexutz Link spre comentariu
Alexutz Postat Octombrie 26, 2015 Partajează Postat Octombrie 26, 2015 2 lampi noi http://postimg.org/gallery/1l8jc8gzw/895e5e99/ Indicatorul pentru acumulatori e cu LM3914 , fiind vorba de 12 elementi, in total 12.6V/8Ah. 6 leduri warm a 180lm inseriate, scc cu LM317 si o sursa boost luata cu 15lei. Am facut surse cu 2577...costa mai mult componentele decat kitul gata asamblat. Lampa 2-12x180lm, alimentate cu 12V/14Ah sealed lead. Dar ca amuzament, o aplica DIY pentru bucatarie http://postimg.org/gallery/3h7wmox3g/8e62352a/ 18 leduri amber a 77lm, sursa no name de laptop, 19V. Functionare non-stop, 11RON pe luna. Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 26, 2015 Partajează Postat Octombrie 26, 2015 Frumos ca deobicei! Foarte interesanta si ideea de a folosi o sursa boost din comert (ieftina, nu gluma!) urmata de o SCC liniara (simpla si eficienta, ca tensiunea e stabilizata de sursa boost)! Acumulatorii Li-Ion au si vre-un circuit de protectie? La configuratia actuala, poti pune direct unul recuperat din acc de laptopuri, configuratiile cu 3 acc inseriati fiind des folosite. Suporturile proiectrarelor sunt din China? Cam ce pret au avut? Tare si aplica DIY, vad ca ai folosit aceelasi sistem ca la aplica anterioara. Sau e chiar aceeasi? Si masa pe carcasa, pt mai putine fire Incarcatorul sta intre aplica si tavan? Presat, sau prins cu ceva, sau pur si simplu asezat pe aplica? Link spre comentariu
Alexutz Postat Octombrie 27, 2015 Partajează Postat Octombrie 27, 2015 (editat) Mersi de aprecieri! In primul rand precizez ca am cautat in comert proiectoare si am vazut destule ciudatenii, gen led 10W in carcasa din plastic, 200RON, fara indicator baterie fara nimic. Sau la 100RON, un pretins 10W care erau doar 6, facut din resturi http://www.econvenabil.ro/magazin-cadouri/proiector-led-cu-acumulator-10w-28450?utm_source=shopmania&utm_medium=cpc&utm_campaign=direct_link sau http://www.okazii.ro/electrice/iluminat-exterior/proiector-led-10w-cu-lupa-acumulator-si-suport-a164632328 Bune nici macar pentru studiu didactic...eventual pentru vreo exegeza. Acumulatorii n-au protectie inca, de asta am si pus level metteru cu 3914. Un scurt la mufa e altceva, artificii. Surse am facut cu LM2577 http://postimg.org/image/kwjkodqs9/ butucanoase, pe 52kHz; astea-s pe 300, cu inductor de 5-10 ori mai mic, conzi la fel. Nu se pot compara. Primu proiector 100, al doilea 190, ambele cu alimentare 12V, 60 doar soclurile accu si 40 carcasa care e cu garnitura siliconica si destul de robusta. Aplica da...spoturile le-am mutat in alta parte. Sursa e langa o tripla, am mers cu 19V pentru siguranta. O observatie...asa....cei care sar sa critice orice e DIY n-au acelasi "elan" in magazine sau bazar; n-am vazut pe nimeni in alde Dede...sau Bau...sa intrebe ce e cu porcariile alea din tabla de 0.3 la preturi nesimtite. Oricum, aluminiul e aluminiu si nici un panou din plastic si plexic(in cel mai bun caz) nu va da aceeasi lumina. S-ar apropia daca ledurile ar fi de calitate dar cine se zgarceste la carcasa (asta include si aspectul, pe langa functionalitate) nu va pune ceva bun in interior. Editat Octombrie 27, 2015 de Alexutz Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 27, 2015 Partajează Postat Octombrie 27, 2015 Ce zici este foarte corect, de asemenea apreciez si eu realizarile, evident. Chiar imi pare rau ca nu te pot concura si eu, mereu aduci ceva nou... Dar, nu-mi place asta: Foarte interesanta si ideea de a folosi o sursa boost din comert (ieftina, nu gluma!) urmata de o SCC liniara (simpla si eficienta, ca tensiunea e stabilizata de sursa boost)! Nu am ceva cu ce a spus Dr.L, am problema ca aici ai o piesa in plus: Orice convertor DC/DC are o intrare de feed-back, indiferent ca este buck sau boost. Intrarea respectiva este a unui comparator care are cealalta intrare la o tensiune de referinta, in acest caz 1,25V (este cazul cel mai frecvent). In functionare normala tensiunea de iesire este divizata incat la tensiunea nominala sa fie in divizor exact cei 1,25V si tensiunea este aplicata la intrarea de feed-back. In acest mod se inchide bucla de control a tensiunii (functionare in tensiune constanta - regimul uzual) Acum daca reconfigurezi reactia: pui in sarcina ledul/catena de leduri si spre masa pui o rezistenta de sesizare, pe care sa cada exact 1,25V la curentul pe care il vrei. Si iei tensiunea respectiva si o introduci pe intrarea de feed-back - ai obtinut un driver LED . Adica un convertor DC/DC reconfigurat sa dea la iesire curent constant este defapt un driver led in comutatie. La curenti mari se poate sa pui o rezistenta de sesizare pe care sa cada tensiune mult mai mica, amplifici tensiunea respectiva si apoi o injectezi in intrarea feed-back - poate este mai complicat dar in felul asta minimalizezi si pierderile pe rezistenta serie. Deci iei sursa boost (din china as zice, dar poti spune si din comert, din aia ieftina) o reconfigurezi un pic si ai rezolvat - nu iti trebuie 2 piese / randamentul este maxim, nu mai se incalzeste SCC (ca nici nu exista). Asta in special pe baterii unde nu vrei sa le descarci ca sa incalzesti mediul cu SCC. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum