Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

PP mai altfel


Vizitator viobio

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 29
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gg101

    7

  • mila

    3

  • THOMAS

    2

  • carageae

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Imi pare rau ca nu ati inteles ce am vrut sa spun . Am dorit sa subliniez ca un amplificator Mesa este de luat in seama , numai daca este original . P.S. Am avut o data sansa sa vad un Mesa Dual Rectifier , absolut superb , facut in China . Nu suna nimic . Proprietarul venise cu el la reparat crezand ca este defect .

Link spre comentariu

Am alunecat iar in audiofilie.Daca cineva spune ca aude diferente intre 1m cablu OFC si un cablu de veioza eu mananc acel cablu cu putine sare... :rade: Condensatoarele si/sau rezistentele de calitate pot face oarece diferenta, modalitatea de cablare hmm, poate numai la zgomot...de orice fel.Toate cele expuse sunt valabile numai pentru partea de pre.

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Mesa este doar pentru iubitorii de metale,pe clean suna prost spre foarte prost,asa suna in urechile mele,metalic,fara pic de definitie,canalele 2/3 sunt pe placul meu.Conductorii sunt banali,chiar au probleme,oxideaza in interior,....

Ma bucur ca ai specificat ca tu consideri acest clean nesatisfacator . Singura problema este ca un amplificator de chitara nu se face pt urechi , ca doar nu este audiat ca si un amplificator de Hi-Fi. Poate sa fie mama si Dumnezeul amplificatoarelor de chitara , numai chitaristul il poate face sa se auda foarte bine sau execrabil. Asta nu inseaman ca orice amplificator poate avea aceasta versatilitate.In privinta conductorilor de la Mesa , daca este facut in USA , pe calea de semnal trebuie sa aiba numai conductori standard C10200 .Inainte sa ne gandim cat de proaste sunt anumite componente poate ar trebui sa ne intrebam cat de propice sunt folosite , intr-un anumit circuit.http://forums.rgc.ro/topic/8558-tonul/p ... _p__804837Si mai jos este link-ul cu sound brut . Asta ca sa numai existe mitul ca in studiouri faci sunetul praf. Nu se face nimic . Timbrul amplificatorului nu se poate schimba,...ever.http://forums.rgc.ro/index.php?app=core ... _id=166804
Ok e conductor de cupru fara oxigen,atunci de ce este oxidat sub izolatie?? Ampurile Mesa care au trecut pe la mine,au fost fabricate in USA. Stii bine ca in ampuri sunt conductori cit mai putini si cit mai scurti,sa zicem ca se foloseste superconductor,cum ramine cu cablajul imprimat,acolo sunt trasee lungi si subtiri si nu cred ca stratul de cupru este tot fara oxigen.Conductor de Ag am si eu,nu folosesc pentru ca e cam batos si gros de 0,7mm,aliaj de lipit cu Ag folosesc de mult timp,e donatie de la Electromagnetica,nu ma omor dupa el,nu am simtit nici o diferenta intre cel nornal(foloseam ceva polonez) si cel cu Ag,ma refer la sunet.Legat de componente,ai ceva de reprosat acestor amplificatoare??Ca nivel de zgomot ,in special hiss,sunt cu mult peste cele de magazin,in special JCM800Chiar crezi ca noi nu am incercat tot felul de componente?
Link spre comentariu

Cred ca e o mare "smecherie" acolo cu traful de iesire, ai cumva specificatiile originale? Sau ai gasit sa fi desfacut cineva asa ceva? Ma indoiesc ca e construit ca alea de ultraliniar, cred ca sunt mult mai apropiate cele doua infasurari anodice, cred ca bobina dintre anozii de pe o ramura are cel mult 10% din jumatate de bobinaj anodic.

Daca tot ai deschis subiectul, daca mai ai amplificatorul pe mana, poate faci un test sa vedem care e raportul de transformare pe infasurari - cu secundarul alimentat la 6,3V, e simplu, numai sa vrei :da

Cred ca e ceva legat de raspunsul armonic, mai ales daca e un amplificator PRO, dar nu stiu sa spun mai mult, intuiesc doar ca nu degeaba s-a construit asa...

Nu este nimic nou sub soare,este un PP cu Raa "serie",o schema ce a fost "scoasa" pe piata prin anii '57 de firma PHILIPS utilizand in final pentru acea vreme cele mai audio tuburi ,este vorba de 807,doua tuburi conectate ca tetrode si doua ca triode...

Clasa de functionare este SIMUL-CLASS,pentru intreg etajul final.

In cazul schemei de fata userul @carageae a intuit foarte bine ce au vrut sa obtina cei ce au proiectat aceasta configuratie,adica ceva ce se preteaza excelent pentru amplificatoarele de chitara.

Transformatorul de iesire nu are nimic iesit din comun iar realizarea lui este extrem de simpla,proiectarea lui se face gandind doua tipuri de PP in paralel cu Raa "serie".

Pentru o mai usoara intelegere a functionari acestei scheme,am postat un desen pe care sunt marcate tensiunile si curenti in punctele importante pe etajul final,in rest defazorul si NFB si toate cele din schema originala sunt importante doar pentru a prsonaliza etajul final pentru o anume utilizare,in cazul de fata,amplificator pentru chitara.

Sper ca nu sunt off cu aceasta postare!

Link spre comentariu

Ok am inteles legarea si functionarea dar care e "avantajul" ?

Sa nu va plictisesc cu vorbe multe si sperand ca nu sunt off,analizati si dv. aceste FFT-uri realizate asa dupa cum scrie si pe imagini,adica un PP in clasaA cu U1+U4,un PP in clasa AB cu U2+U3 si un FFT pentru un PP in SIMUL-CLASS cu U1,U2,U3,U4.Mentionez ca THD=2.12% la Ps=60W.
Link spre comentariu

Componentele conteaza pina la un punct,punctul esential este gustul celui care cinta pe acel amp,poti pune in amp tot ce este mai scump,daca rezultatul final nu este cel cautat de utilizator...totul e in zadar.

Imi place fraza asta (de aceea am subliniat-o) si bine ar fi daca ar intelege lumea, in goana dupa sunetul perfect, ca rolul cel mai important il are perceptia noastra (gust, educatie, obisnuinta). Vorbim de amplificatoare foarte bune, unde machingul si fine-tuningul au ultimul cuvint. Acest lucru este valabil si la amplificatoarele "de auditie".
Link spre comentariu

Cind vorbim de amplificatoare foarte bune cred ca se subintelege calitatea componentelor, din start (fine tuning inseamna ca folosesc de ex. Kendeil, Panasonic AM, Nichicon Muse, Silmic II pentru a obtine un anumit timbru - amplificatorul de chitara este practic parte a unui instrument muzical, iar amplificatorul de auditie trebuie sa realizeze o anumita reproducere, fidela a sunetului introdus/redat). Nu vb. de amplificatoare facute pe genunchi cu piese recuperate neselectionate, unde daca bag un Samwha nou mi se pare ca ating nirvana.

Link spre comentariu
amplificatorul de chitara este practic parte a unui instrument muzical, iar amplificatorul de auditie trebuie sa realizeze o anumita reproducere, fidela a sunetului introdus/redat)

 

Da, cu asta trebuie sa fie de acord toata lumea si nu exista loc de interpretari. Dar cu un mesaj mai sus ai scris ca :

Acest lucru este valabil si la amplificatoarele "de auditie".
plecand de la afirmatia lui viobio:
Componentele conteaza pina la un punct,punctul esential este gustul celui care cinta pe acel amp,
si aici unii "pot trage pe turta lor" ce le convine din afirmatia ta.

 

Amplificatorul de chitara nu trebuie sa se incadreze intr-o anumita norma ele trebuie sa placa proprietarului care canta si atat. Daca plec de la afirmatia ta:

Acest lucru este valabil si la amplificatoarele "de auditie"
care intr-un sens este corecta pentru ca am o schema dar daca o executa cu anumite piese va avea un timbru, daca folosesc alte piese va avea alt timbru (si in piese intra si lampile si traful de iesire) insa amandoua respecta standardul Hi-Fi este ok, dar unii vor scoate din ecuatie partea cu respectatul standardului Hi-Fi si apoi amplificatorul devine instrument muzical. Eu sincer as adauga la afirmatia ta:
Acest lucru este valabil si la amplificatoarele "de auditie"
si faptul ca trebuie sa se incadreze in standardul Hi-Fi.

Liviu Ianush eu sincer am asteptari mari de la tine (sa ii aduci inapoi pe brazda pe unii :rade: ) pentru ca esti printre putinii care mai stau drept si judeca corecta. Fraza ta pe care eu o "predic" pe la altii este aia spusa la CD-playere: Nu inseamna ca daca se aude diferit se aude si mai bine.

Link spre comentariu

Vezi aici : viewtopic.php?p=1350644#p1350644" Nimic nou sub soare " :) !Evident , am citat din link-ul Dnului Lazaroiu .

...............................................................Perfect adevarat:.................................................Nu este nimic nou sub soare,este un PP cu Raa "serie",o schema ce a fost "scoasa" pe piata prin anii '57 de firma PHILIPS utilizand in final pentru acea vreme cele mai audio tuburi ,este vorba de 807,Nu este nimic nou sub soare,este un PP cu Raa "serie",o schema ce a fost "scoasa" pe piata prin anii '57 de firma PHILIPS utilizand in final pentru acea vreme cele mai audio tuburi ,este vorba de 807,doua tuburi conectate ca tetrode si doua ca triode... .....................................Victor te rog poti gasi schema ....de care se vorbeste in acest articol!??
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări