ady_risc Postat August 11, 2013 Partajează Postat August 11, 2013 Vreau sa imi fac sau mai bine zis sa trasfort un electromotor sau alternator auto intr-un motor electric , care se preteaza mai bine in regim de motor? Electromotorul rezista la functionare indelungata? Alternatoru , Scot regulatorul de tensiune al rotorului, diodele redresoare, alimentez permanent rotorul cu 12 V cc si aplic o tensiune trifazica direct pe bobinele statorului. Este Ok? Cu electronica aferenta. Acum care este mai efficient si cost mai mic. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 11, 2013 Partajează Postat August 11, 2013 Acum care este mai efficient si cost mai mic.Nici-unul nu îndeplineşte măcar una din aceste condiţii.Folosiţi un alt motor electric ale cărui caracteristici se pretează cu adevărat destinaţiei pe care doriţi să i-o daţi (şi despre care nu aţi pomenit nimic). Link spre comentariu
ady_risc Postat August 11, 2013 Autor Partajează Postat August 11, 2013 Acum care este mai efficient si cost mai mic.Nici-unul nu îndeplineşte măcar una din aceste condiţii.Folosiţi un alt motor electric ale cărui caracteristici se pretează cu adevărat destinaţiei pe care doriţi să i-o daţi (şi despre care nu aţi pomenit nimic). Destitatia fiind aproape ca in videoclip, mai exact un mijloc de transport cat mai compact, sa aiba cel putin 1kw motoru. Link spre comentariu
asyx Postat August 12, 2013 Partajează Postat August 12, 2013 eu iti recomand motoarele de racire de la vw transporter.eu le folosesc la 2 scutereviewtopic.php?f=74&t=150809 Link spre comentariu
ady_risc Postat August 14, 2013 Autor Partajează Postat August 14, 2013 eu iti recomand motoarele de racire de la vw transporter.eu le folosesc la 2 scutereviewtopic.php?f=74&t=150809Ai ideie cati watii ar avea? la pret cred ca e in jur de 150 ron ! Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 14, 2013 Partajează Postat August 14, 2013 Puterea este precizată în chiar acel link:"Volkswagen Permanent Magnet DC12 dc motor from VW transporter water cooling fanmodified by me to obtain optimal power(around 450watt,peak 800w)".Este mult prea puţin pentru a obţine ceva în genulclipului pe care l-aţi postat, chiar şi utilizând douămotoare.Notaţi că o putere utilă de 1KW (adică 1,34 CP, fiindputerea minimă pe care aţi declarat-o ca acceptabilă)implică o putere consumată de circa 1,2... 1,3 KW (înfuncţie de randamentul motorului). La 12 V alimentare,curentul absorbit va fi de cel puţin 100 A.Ce fel de baterii veţi folosi şi cum le veţi transporta ? Link spre comentariu
ady_risc Postat August 14, 2013 Autor Partajează Postat August 14, 2013 da am observant, dar acel motor este modificat. Un motor cu o tensiune de alimentare mai mare dar cu aceasi putere cred ca ar fi mult mai bun,In acel videoclip : electromotor de camion 24 v 6.7kw cu 2 x 12 V 100Ah bateriile, Daca calculez eu bine curentul absorbit va fi de 279 A.Acele bateri de 12v 100Ah 2 buc rezulta 2,4 kw , timpul de parcurs, de functionare aproximativ 20 minute.Daca reducem totul la doar 1kw . Cu o baterie de 100A ar functiona 1h ,greutatea acumulatorului 22kgSper ca nu am gresit si cer parerea celor care sunt in masura sa imi explice. Sunt incepator si stiti ca atunci vin cele mai multe intrebari stupide. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 14, 2013 Partajează Postat August 14, 2013 Lagarele electromotorului nu sunt proiectate pentru functionare de lunga durata, nu mai spun de curentul consumat la tensiunea nominala. Link spre comentariu
ady_risc Postat August 14, 2013 Autor Partajează Postat August 14, 2013 Lagarele electromotorului nu sunt proiectate pentru functionare de lunga durata, nu mai spun de curentul consumat la tensiunea nominala. In legatura cu lagarele se pot rezolva. Dar din cate stiu eu electromotoarele sunt facute sa functioneze pe durata scurta de functionare. Ce se intampla daca functioneaza o durata mai mare. Se incalzeste pana se arde , distruge acumulatorii? Daca calculele mele sunt corecte 2 acumulatori de 12v 100Ah care tin aprox. 20 min ( aici intervine si greutatea subansamblului cat si persoana) Link spre comentariu
miron1947 Postat August 14, 2013 Partajează Postat August 14, 2013 Cautati o metoda sa-l alimentati cu tensiune mai mica, altfel la cum este proiectat sigur sa incalzeste la tensiunea nominala la o functionare indelungata.O varianta ar fi un motor de electrocar. Link spre comentariu
asyx Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 eu iti recomand motoarele de racire de la vw transporter.eu le folosesc la 2 scutereviewtopic.php?f=74&t=150809Ai ideie cati watii ar avea? la pret cred ca e in jur de 150 ron !nominalul acestui motor(in functionare continua) este de 250W la 4000r/m.sigur,ale mele au fost rebobinate pentru ceea ce doream eu.cate despre baterii,eu folosesc LiFePo4 care sunt usoare si dau curenti mari fara sa se strice.ca exemplu,in primul an am folosit pe scuterul mare,2 baterii cu plumb de 33Ah(modelul vrla).pentru ca motorul avea la pornire si varfuri de 150A , iar in mers undeva la 30-40A,acestea nu au rezistat mult.exista posibilitatea sa fi fost si vechi,pentru ca nu aveau nici o data de fabricatie pe ele.in schimb LiFePo4 sunt extarordinare.am redus greutatea cu 15Kg si trag de ele in fiecare zi cate 15km cu cate o urcare pe un pod la fiecare sens de mers.e drept,sunt duble la pret dar merita investitia.daca vrei opinia mea,pune doua motoare de genul asta,pe fiecare roata,inseriate pentru 24 V si iti garantez ca vei fi foarte multumit Link spre comentariu
asyx Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 da am observant, dar acel motor este modificat. Un motor cu o tensiune de alimentare mai mare dar cu aceasi putere cred ca ar fi mult mai bun,In acel videoclip : electromotor de camion 24 v 6.7kw cu 2 x 12 V 100Ah bateriile, Daca calculez eu bine curentul absorbit va fi de 279 A.Acele bateri de 12v 100Ah 2 buc rezulta 2,4 kw , timpul de parcurs, de functionare aproximativ 20 minute.Daca reducem totul la doar 1kw . Cu o baterie de 100A ar functiona 1h ,greutatea acumulatorului 22kgSper ca nu am gresit si cer parerea celor care sunt in masura sa imi explice. Sunt incepator si stiti ca atunci vin cele mai multe intrebari stupide.cred ca o baterie de 100Ah are undeva la 50kg Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 In acel videoclip : electromotor de camion 24 v 6.7kw cu 2 x 12 V 100Ah bateriile, Daca calculez eu bine curentul absorbit va fi de 279 A.Dacă 6,7 KW reprezintă puterea utilă, atunci calcululnu este corect, iar curentul real absorbit va fi de circa400 A.Dacă reprezintă puterea consumată, atunci cea utilă ede aproximativ 4,7 KW (considerând un randament de70 %, o valoare suficient de apropiată de realitate), iarcurentul absorbit este într-adevăr de 279 A.Daca calculele mele sunt corecte 2 acumulatori de 12v 100Ah care tin aprox. 20 minDin păcate nici-un acumulator de tip auto de 100 Ahnu poate susţine un timp atât de îndelungat curenţiiprecizaţi mai sus. Pur şi simplu se distrug, chiar dacăpresupunem (prin absurd) că electromotorul ar rezista.Aşadar singura soluţie este un motor cu o tensiunenominală cât mai mare (de peste 100 V), caz în caretrebuie reconsiderată şi sursa de energie (numărulnecesar de baterii înseriate). De aceea v-am întrebatce fel de baterii veţi folosi şi cum le veţi transporta,deoarece cu numai două acumulatoare de 12 V/100 Ahproiectul este practic irealizabil. Link spre comentariu
ady_risc Postat August 15, 2013 Autor Partajează Postat August 15, 2013 In acel videoclip : electromotor de camion 24 v 6.7kw cu 2 x 12 V 100Ah bateriile, Daca calculez eu bine curentul absorbit va fi de 279 A. Dacă 6,7 KW reprezintă puterea utilă, atunci calculul nu este corect, iar curentul real absorbit va fi de circa 400 A. Dacă reprezintă puterea consumată, atunci cea utilă e de aproximativ 4,7 KW (considerând un randament de 70 %, o valoare suficient de apropiată de realitate), iar curentul absorbit este într-adevăr de 279 A. Daca calculele mele sunt corecte 2 acumulatori de 12v 100Ah care tin aprox. 20 min Din păcate nici-un acumulator de tip auto de 100 Ah nu poate susţine un timp atât de îndelungat curenţii precizaţi mai sus. Pur şi simplu se distrug, chiar dacă presupunem (prin absurd) că electromotorul ar rezista. Aşadar singura soluţie este un motor cu o tensiune nominală cât mai mare (de peste 100 V), caz în care trebuie reconsiderată şi sursa de energie (numărul necesar de baterii înseriate). De aceea v-am întrebat ce fel de baterii veţi folosi şi cum le veţi transporta, deoarece cu numai două acumulatoare de 12 V/100 Ah proiectul este practic irealizabil. Intradevar acumulatori auto ar cantarii in jur de 50 kg. eu am plecat de la ideia unei trotinete electrice ... am dat acel videoclip pentru a se intelege ca un electromotorde 6.7kw era alimentat la 2 baterii. Trotineta Incarcare maxima: 125 kg Viteza maxima: 40 km/ h Motor: 1000 W Acumulator: 3x12 V (12 Ah) Suspensie: telescop model nou 2011 Dimensiuni 120 x 112 x 30 cm Autonomie 30-50 km Durata de incarcare: 6 - 8 ore Acumulatori auto nu sunt o solutie prea buna, poate cei cu gel. Am niste celule Ultra fire de 3,7v 4900mAh Li-ion le pot pune in serie si pararel pentru un motor de 1kw? cred ca cele mai bune motoare pentru acest proiect sunt cele brushless. Link spre comentariu
ady_risc Postat August 15, 2013 Autor Partajează Postat August 15, 2013 Cum au aceasta putere si acumulatori atat de mici? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum