Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aniversare Titus Konteschweller...


feri.visky

Postări Recomandate

:jytuiyu Sa nu fie cu suparare ca ma bag si eu , am un potentiometru bobinat de 220 ohmi la 2w si o rezistenta bobinata la 80 ohmi unde se poate recupera nichelina (nu am cu ce sa o masor dar sar putea sa fie exact ce va trebuie dumneavoastra) daca va este de folos eu le trimit (pe cheltuiala mea ) , atept un raspuns de la dumneavoastra.

Atasez si doua fotografii cu ele.

Stima

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=a6B ... vRnc9IW0-8

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=a6B ... vRnnNIW0-8

Link spre comentariu

D-le harfa, in legatura cu nichelina pt. reostat, nu s-ar putea spirala foarte strans doua fire de nichelina de diametru mai mic ( de ex. 0.25mm ) ca , impreuna sa aiba diametrul de 0,5mm? Am facut o proba cu doua bucati dintr-o rezistenta de la un uscator de par defect, nichelina are diametrul de 0,26mm- impreuna 0,51mm- si , pe 10cm lungime am obtinut o valoare de 1,3 ohmi... Eventual s-ar putea face spiralarea cu diametre diferite poate se reuseste obtinerea rezistentei si diametrului optim...Aveti o poza mai jos...

Aceasta ar putea fi o idee buna in ultima instanta. Astept parerea Dlui Pitagora. Dar oricum nu este un efort deosebit sa experimentez. Necazul e ca dupa ce ne-am bucurat asa de mult ca avem potentiometrul original, mi-ar fi rusine sa recurg la aceasta solutie . Asa ca mai astept , poate apare un FIR DE NICHELINA cu Diametrul de 0,5mm si REZISTENTA 19-22ohm/mL.

Cu siguranta insa voi experimenta aceasta metoda.

Multumim

Link spre comentariu

:jytuiyu Sa nu fie cu suparare ca ma bag si eu , am un potentiometru bobinat de 220 ohmi la 2w si o rezistenta bobinata la 80 ohmi unde se poate recupera nichelina (nu am cu ce sa o masor dar sar putea sa fie exact ce va trebuie dumneavoastra) daca va este de folos eu le trimit (pe cheltuiala mea ) , atept un raspuns de la dumneavoastra.

Atasez si doua fotografii cu ele.

Stima

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=a6B ... vRnc9IW0-8

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=a6B ... vRnnNIW0-8

Daca are Diametrul 0,45-0,5mm si rezistenta 19-22 ohm /metru , e ce ne trebuie. Daca e mai subtire nu corespunde.

Multumim

Link spre comentariu
Vizitator Pitagora

Bună seara domnilor,

 

Astept parerea Dlui Pitagora.

 

Respectele mele domnule Harfă

O să încerc să-mi dau cu părerea:

 

nu s-ar putea spirala foarte strans doua fire de nichelina de diametru mai mic ?

 

Respectele mele domnule flomar60

Merită încercat. Din punct de vedere electric, trebuie găsită o sîrmă de rezistivitate dublă. (40 Ω/m). Mecanic această sîrmă trebuie să aibe diametrul jumătate sau mai puţin decît diametrul dorit.(0,5 mm) Se pune sîrma în două şi se prinde în mandrina bormaşinei la un capăt şi în mengină la celălalt. Prin rotire şi tragere se poate varia (în limite mici) diametrul spiralei rezultante. Teoretic, cu puţin exerciţiu, se poate obţine diametrul dorit.

Teoria se opreşte aici şi numai practica ne poate spune dacă spirala rezultată poate fi folosită mecanic pe reostatul cu pricina, adică dacă cursorul reostatului la rotire, merge suficient de lin de-a lungul spirelor parcurgînd elicea de jos pînă sus, şi nu sare sălbatec de pe o spiră pe alta.

 

:Sa nu fie cu suparare ca ma bag si eu , am un potentiometru bobinat de 220 ohmi la 2w si o rezistenta bobinata la 80 ohmi unde se poate recupera nichelina (nu am cu ce sa o masor dar sar putea sa fie exact ce va trebuie dumneavoastra) daca va este de folos eu le trimit (pe cheltuiala mea ) , atept un raspuns de la dumneavoastra.

 

Respectele mele domnule dumitrache_s

Nu e nici o supărare, intervenţia dumneavoastră poate constitui chiar un ajutor. Înainte însă de a cheltui cu trimisul, din cîte se vede în poză (eu cred că) sîrma potenţiometrului bobinat este prea subţire. Cît priveşte rezistenţa unde sîrma pare mai groasă, cu o riglă aţi putea măsura lungimea porţiunii bobinate de pe corpul rezistenţei, apoi număra spirele. Împărţind lungimea porţiunii bobinate la numărul de spire puteti calcula (cu aproximaţie) diametrul sîrmei. Tot cu rigla măsurînd lăţimea şi grosimea corpului ceramic, puteţi (înmulţind cele două rezultate cu doi şi făcînd suma) determina perimetrul unei spire. Cunoscînd deja numărul de spire şi înmulţind cu perimetrul, puteţi calcula lungimea totală a sîrmei. Împărţind rezistenţa totală (80 Ω) la lungimea sîrmei veţi afla (aproximativ) rezistenţa pe metru liniar.

Astfel vă puteţi da seama singur dacă merită deranjul...

După cum ştiţi nouă ne trebuie minim 1,65 m de sîrmă groasă de 0,5 mm diametru de cel puţin 20 Ω/m.

 

cati metri de nichelina trebuie? s-ar putea sa gasesc pe cineva cu un mosor intreg, poate il conving sa-mi vanda si mai putin. cu stima, eugen

 

Respectele mele domnule eugenbt

Cel mai bine ar fi să obţineţi între 5 şi 10 m de sîrmă groasă de 0,5 mm diametru de cel puţin 20 Ω/m. Nouă ne trebuie minim 1,65 m, dar se mai pierde la experimente, la bobinat sîrma se mai rupe etc,etc...

 

Cu mult respect,

Pitagora Schorsch

Link spre comentariu

Nu promit, dar incerc sa gasesc si eu niste nichelina cu specificatiile cerute. (=20ohmi/metru, 0,5mm diam).Sarma dvs, D-le Beres, la 0,27mm diam, daca punem in paralel 2 fire rasucite, ar rezulta 8ohmi/metru.Stima si felicitari pt. tot ce faceti!

Link spre comentariu

Am reusit ieri sa mai lucrez niste butonase pentru peretii laterali. le-am facut pe strungul de ceasornicarie la viteza destul de mica astfel incit , rotatia sa inceteze la cel mai mic obstacol.

Au iesit tot chinuite si tot rupte de 2-3 ori, dar in final avem butoane decente. Nu le-am facut poze, o sa rezolv in 2 zile.

O sa incerc si o varianta din lemn pentru aceste butoane foarte mici si fragile.

 

RAMINE IN SUSPENSIE gravarea. As propune ca varianta de preferat un cadran printat pe care sa-l lipim pe placa de bord. Preferabil de printat pe o placuta metalica foarte subtire.

Acum ca am vazut ce rara e ebonita, ma tem sa dau placa la gravare din cauza riscului de a fi stricata. Nu stiu daca cineva isi poate imagina ce munca a fost la realizarea subansamblelor din ebonita, dar eu stiu, si as fi profund dezamagit sa aflu ca placa a fost sparta sau defectata in orice sens.

 

M-am gindit la o solutie simpla la indemina: realizarea de stampile clasice, pe forma vernierului si a celorlalte imprinturi. As putea crea o 'cerneala" alba ca sa stampilam pe negru. Asa cred ca am putea stampila direct pe ebonita , procesul fiind reversibil. O stampila de marimea vernierului insa ar putea costa citeva sute de lei. Dar cred ca pot micsora pretul, daca o fac din 3-4 segmente ca sa nu aibe spatii libere (se calculeaza /cm.p), apoi le tai si le lipesc pe o forma facuta la strung cu ghidaje si tot ce trebuie ca sa printeze perfect .

Stampila pentru condensatori si rezistente a costat peste 60 Lei si era foarte mica. Nu stiu o varianta mai simpla si mai ieftina. Avind insa in vedere avantajul multiplei utilizari, sint foarte tentat de aceasta idee cu stampila. Ce parere aveti Dlor.?

Link spre comentariu

NICHELINA necesara doar cu parametrii: DIAMETRUL de 0,5mm si REZISTENTA de 19-22 Ohm/metru liniar. Necesar 10-17mL.

 

Daca are cineva suport cheltuielile.

Altfel de sirma, cu alti parametri avem.

 

Personal, mi-a placut ideea cu sirma spiralata, pentru mai multe motive incluzind comfortabilitatea si faptul ca potentiometrul va functiona ca unul cu ploturi, DAR inca mai doresc sa gasim monofilament CA ORIGINALUL.

Link spre comentariu

Am revazut ideea stampilelor si m-i se pare viabila. Am facut si o aproximatie de costuri. Daca as comanda o stampila dintr-o bucata , care sa cuprinda si marca si vernierul, pe un dreprunghi, ar fi in jur de 500Lei, dar daca iau doar fontul necesar, urmind sa-l pozitionez eu, corect, scade pe la 70Lei ceea ce nu ar fi un efort. Poate ar fi bine sa incerc chestia asta cu stampilele? Ce parere aveti?.

 

In acest caz mi-ar trebui un desen corect, cu cifrele si literele originale sau cit mai aproape de ele daca se utilizeaza un font de computer. E nevoie si de celelalte marcaje. le-am pus toate pe poza de mai jos, sper sa nu fi scapat ceva. Ma intreb cum o fi aratat eticheta de marcare a aparatului. Banuiesc ca o fi avut una.

Cred ca strig din nou dupa ajutor la Dl. marlowe.

 

Posted Image

Link spre comentariu

Eu zic ca cel mai simplu pt inceput ar fi printarea zonelor cu marcaje, decuparea lor si lipirea pe placa. Mai este de muncit pana pot sa trimit un fisier de printat.Nu inteleg, treaba asta cu gravarea se face in mod normal pe un pantograf, care erau in aproape orice scularie, chiar nu se mai gaseste nici unul in tara, toate au fost date la fier vechi??????????

Link spre comentariu
Vizitator Pitagora

Bună ziua domnilor,

Negativ:

Din cîte ştiu eu, e foarte greu de nimerit aceiaşi nuanţă de negru, şi fondul foii pe care se imprimă marcajele va avea probabil o altă tentă decît ebonita dimprejur. În orice caz, cu timpul, ebonita expusă la lumină devine uşor maro ceea ce nu se va întîmpla cu petecul lipit, deci mai devreme sau mai tîrziu va exista o discrepanţă de culoare.

 

Dintr-o discuţie de pe un alt for unde se investigau posibilităţile refacerii unei sticle-plexiglas de scală transparentă imprimată cu caractere şi inscripţii albe ştiu cu siguranţă că nu există o imprimantă/printer nici cu jet de cerneală nici laser care să imprime alb pe transparent.

 

Pozitiv:

Ideea domnului Harfă cu ştampila (dacă reuşeşte o bună cerneală albă şi nu-i tremură mîna la ştampilat) mi se pare cu şansele cele mai mari de reuşită.

 

Dacă există o cerneală/tuş alb şi găsim un desenator tehnic de pe vremuri care mai „are mînă” şi mai ştie să tragă în tuş cu peniţa, trăgătorul şi compasul ar putea fi şi asta o soluţie. – Fără ştampilă.

 

Cînd eram în ultimii ani de facultate şi mă chinuiam la planşele proiectelor, (e cam mult de-atunci) cîţiva prieteni de la arhitectură care aveau relaţii în vest mi-au arătat nişte seturi de litere şi semne autocolante numite „Letraset”. Erau pe principiul abţibildurilor, lipite invers în şiruri pe o foaie semitransparentă. Se poziţiona foaia semitransparentă pe planşă cu faţa cu litere în jos, şi prin frecare/apăsare cu ceva bont, simbolul respectiv se transfera pe planşă la locul necesar. Dacă nu mă înşel existau de mai toate culorile – chiar şi albe. S-ar putea să mai existe şi astăzi.

 

Cu mult respect,

Pitagora Schorsch

Link spre comentariu

STAMPILA e clasica din cauciuc. Lemul de suport insa e complex. E un cilindru de lemn , introdus intr-un alt cilindru exterior pentru ghidare . Cilindrul interior are pe partea stampilei, un stut central din lemn care intra pe gaura prin care iese axul CV-ului. In felul acesta pozitionarea e perfecta. Marginea are un cerc exterior de ghidare si mentinere a cilindrului cu stampila intr-o orizontala buna ca sa apese uniform.Mai ramine sa gasesc un punct de stabilizare, care va fi o alta gaura de pe placa (una din borne de ex), sau chiar marginea placii. Cind am timp ,fac o schita de mina si o postez. Nu va fi doar o stampila obisnuita ci un fel de dispozitiv de stantare , nu foarte sofisticat, usor de facut cu scule la idemina (strung sau cutit circular cu dinti de fierastrau care se utilizeaza cu o bormasina). CERNEALA. Din experiente anterioare, stiu ca , cel mai usor de aplicat pe o suprafata lucioasa e o baza de ulei. Foloseam Japan (vopsea mata de ulei, cu pigment foarte puternic) cu petrol, dar se poate utiliza si pigment de oxid alb cu solutie diluata de shellac. Partea buna este ca daca gresesti, intr-o fractiune de secunda stergi tot cu solutia de diluare respectiva , si "stampilezi" din nou. O sa experimentez inainte. Stampila trebuie spalata imediat. Petrolul dilata ireversibil cauciucul din stampila asa ca trebuie atentie. Shellacul nu afecteaza , dar se usuca prea repede si incarca literele. Se pune insa foarte putin shellac. Voi face experimente inainte de a comanda stampila. Trebuie sa fiu sigur ca am o vopsea corecta. M-am uitat atent la poza bordului si am observat ca e stantat si nu gravat. Are litere sterse. Daca erau gravate , nu se stergeau. M-i s-au parut literele gravate , cindva, dar marind si vazind ca sint sterse, asta e o dovada de 90% ca nu sint gravate. Daca mai sint alte poze in care lumina cade altfel, poate se vede mai bine. Chiar daca m-am inselat insa, operatia de printare cu stampila, m-i se pare tot mai favorabila.Cunosc literele Le Trasette. Am lucrat mult cu ele. Nu stiu daca se mai produc.

Link spre comentariu

Am probleme la CNC si inca nu am realizat ceea ce am propus...Referitor la aspectul sters al gradatiilor acesta se datoreaza faptului ca vopseaua alba din adanciturile marcajelor s-a deslipit... Deobicei "restaurarea" acestor gradatii, marcaje, texte le fac cu vopsea alba zinc pe care o intind cu o panza moale peste locul cu pricina iar ulterior sterg bine zona. Albul va ramane perfect in adancituri...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări