Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aniversare Titus Konteschweller...


feri.visky

Postări Recomandate

Condensatorul de tip A din ebonita e facut si ramine. Doar pentru distractie , voi face unul din mica. Nu va fi fragil. Am o placa de mica groasa de cca 1mm intarita cu shellac sintetic sau varnish. Dupa ce o tai, o lacuiesc pentru o mai buna izolare, iar intreg ansamblul condensator il izolez cu straturi subtiri de mica. Voi crea tot un condensator de tip B ca cele de 2 si 1 nano. O alta posibilitate ar fi ca ce vedem in poza sa fie doua placi de cupru izolate cu 3 foite de mica. O sa fac si varianta aceasta. Va urez un w-end placut.

Link spre comentariu

Dupa ce am studiat mai atent condensatorii, am observat ce structura au. Sint tot un model AB cu diferenta ca rolul piulitei (saibei) interioare de contact este preluat de saiba exterioara care are forma conica in zona surubului asa cum e prezentata in schita. Desenul nu e la scara si e putin exagerat ca sa arate detaliile. Fiecare model constructiv are avantaje si dezavantaje dar in principiu sint cam la fel. Eu am intors capetele armaturilor peste un fir de cupru pe care l-am trecut prin gaura surubului raminind sub saiba. E cel mai simplu. O sa fac alti condensatori cu saiba conica sa vad cum functiuneaza.

Am facut o schema a modului in care eu cred ca sint confectionati.

De asemenea am realizat condensatorul de 100 pf din mica . Sint aproape sigur ca asa arata cel original. Eticheta are alt inscris pentru ca in poze nu se vede scrisul. In mare cam asa arata si ea.

Saptamina viitoare voi da comanda pentru stampile pentru marcarea valorilor pe piese. As fi putut sa rezolva cu stampila universala, dar aceea nu are litera omega. De asemenea am masurat nichelina de pe reostat. Are 162cm dar trebuie taiata cel putin la 165 ca sa poata fi conectata la capete. Cea pe care o am la diametrul de 0.5mm are rezistenta foarte mica , 12,5 ohm pe 162cm. Urmatoarea are 20 ohm/mL dar e de 035. O sa incerc sa comand nichelina corecta. Am contactat ieri un furnizor din TM dar nu am incredere in datele care m-i le da. O sa sun din nou sa ma conving ca imi trimite ce trebuie.

Posted Image

Link spre comentariu

NU AVEM NICHELINA.Regret sa spun asta , dar voi inceta cautarea nichelinei cu parametrii ceruti pentru ca se pare ca e imposibil de gasit asa ceva. Toti furnizorii spun ca ar avea nichelina de 0,5 dar rezistenta e mult mai mica de 19-22 ohm/mL. Ce gasesc la ei este sub 6 ohm/mL. Eu am testat cca 10 variante si cea mai mare rezistenta a fost in jur de 13-14 ohm pe 1,62cm cit are lungimea firului de pe potentiometru. Am incercat chiar astazi 4 variante. La sirma de 0,5 , diferite aliaje, rezistenta a fost aproximativ aceeasi. Se pare ca e calculata pentru rezistente electro-termice la 220V. Ar putea exista ceva in electronica, dar eu unul nu mai stiu unde sa merg. Am masurat rezistenta reostatelor americane pentru filamentul tubului de tip 01A si rezulta 6 ohm. La fel am gasit in informatiile de pe internet. As putea admite ca la utilizarea acestor lampi, reostatul nu trebuie rebobinat , sau rebobinarea e rezolvabila cu nichelina pe care deja o am. As ruga sa se gaseasca daca e posibil alta varianta de montarea a reostatului (poate inseriat cu o rezistenta ceea ce , evident ar limita volumul poate la jumatate - e doar o idee de neprofesionist)sau poate apare cineva care stie unde se poate gasi acest tip de nichelina : 0,5mm diametru si 19-22 ohm /mL.BUTOANELE: ebonita se cam rupe in strung atunci cind bara e asa subtire (10mm) cit e necesar pentru butoanele peretilor laterali. Am incercat tot felul de variante. In final am lucrat doua butonase in bohrmasina verticala reglata la viteza foarte mica. Unul s-a rupt aproape de final in cca 5 bucati, iar celalalt , pe la mijloc in doua bucati. Le-am reparat si incerc sa le finalizez miine. Dupa restrunjire, reparatiile dispar datorita polimerizarii. Strunjirea nu se poate face cu cutit obijnuit. Am folosit raspel din foi de fierastrau cu dinti de 0,5mm, cu aplicare de contrapresiune pe partea opusa care o fac prin simpla apasare cu degetul. La viteza mica nu e nici un pericol, dar e totusi greu sa nu se rupa piesa. Cca 40% din strunjire se face doar cu hirtie abraziva. Este oarecum enervant pentru ca o astfel de piesa ar putea fi realizata in cca 8 minute. Daca insa se rupe, operatiunea poate dura ore.........BOBINELE: inca le astept. Sint singurele piese care imi mai trebuie inainte de a preda "stafeta" .Va urez un w-end placut.

Link spre comentariu

NU AVEM NICHELINA.R Ar putea exista ceva in electronica, dar eu unul nu mai stiu unde sa merg.

As avea eu nichelina foarte subtire (mai subtire de 0.3mm). Luni sau marti ajung la atelier si voi masura ceea ce am. Inteleg ca ar trebui sa aibe in jur de 1,5 m lungime.Da-mi pe PM nr. tau de telefon si discutam mai bine intre noi.O zi frumoasa.
Link spre comentariu

@harfa, trimite-mi desenul de la butoanele/manerele de la usita sa incerc si eu... poate, poate... "Sarma" poate fi obtinuta si din reciclarea unor rezistoare de putere de valori apropiate de ceea ce este nevoie...

Link spre comentariu

NU AVEM NICHELINA.R Ar putea exista ceva in electronica, dar eu unul nu mai stiu unde sa merg.

As avea eu nichelina foarte subtire (mai subtire de 0.3mm). Luni sau marti ajung la atelier si voi masura ceea ce am. Inteleg ca ar trebui sa aibe in jur de 1,5 m lungime.Da-mi pe PM nr. tau de telefon si discutam mai bine intre noi.O zi frumoasa.
Va salut: E VORBA de nichelina de 0,5mm cu rezistenta de 19-22ohm/m- de aceea nu gasesc. Nichelina am de toate felurile, dar rezistenta aceasta pe grosimea de 0,5mm nu cred ca e de gasit.Multumim pentru intentie.
Link spre comentariu

REZISTENTA NICHELINA: trebuie sa fie 19-22 ohm/ml la un DIAMETRU de 0,47-0,5mm

 

Am scos doua butonase amarite, urite, vai de capul lor. Dar nu le montez. O sa fac altele mai bune. Mai am material. Trebuie insa sa imi adaptez strungul. Era conceput pentru piese mari. Acum trebuie sa-i schimb motorul si sa-i cobor patul cutitului. Mai dureaza.

Ce vedeti in poza am realizat, chinuit pe bohrmasina verticala, doar cu raspel, pila si hirtie abraziva.

Nu merge strunjit cu cutit sau dalta. Ebonita se rupe la aceste dimensiuni. In buton se da o gaura pe toata lungimea si se monteaza un cui rizat pentru intarire, altfel butonul se rupe extrem de usor. Cuiul se monteaza cu praf de ebonita amestecat cu clei alb, iar in lemn clei si praf de lemn. As putea face mult mai usor si ar iesi mai frumoase , butonase din lemn (rosewood, cocobolo sau abanos- cred ca am toate aceste esente-lemn tare fara pori- abanosul arata exact la fel cu ebonita).

Am pregatit si materialul pentru realizarea butoanelor mari. Din pacate unele placi care pareau sa fie ebonita, s-au dovedit a fi bachelita. Bachelita e mai tare si nu se rupe, dar incarca hirtia abraziva , pila si cutitele, se deformeaza termic , se taie foarte greu si nu stiu cum se strunjeste. Nu pot lucra nimic pina w-endul viitor. O sa va spun atunci cum e cu butonasele (toate).

 

Am facut si rezistenta si am trecut la realizarea tipului de condensator cu piulita de contact. Am incercat si varianta cu saiba tronconica, dar nu a reusit.

 

Astazi ridic stampila cu cifrele de marcare a valorilor. Trebuie sa stampilez inainte de lipirea etichetei. Voi reface etichetarea oricum pentru ca am realizat etichete mai bune.

 

Aici e poza ultimilor "lucraturi".

Posted Image

Link spre comentariu

....Tocmai am restituit rezistentele inprumutate pentru poze. Astfel am aflat ca nu se gasesc rezistente de 4 Mohmi. E posibil? Rezistenta trebuie sa fie una singura pentru ca nu au loc doua inseriare. La nevoie largesc spatiul si pun doua, dar creste pericolul de spargere a placii de ebonita. Dimensiunile unei rezistente ideale ar fi: diametru=3-3,8mm, L= max 17mm desigur R=4Mohm. Numai bine tuturor

Link spre comentariu

Se mai pot utiliza rezistente SMD de 1Mohm inseriate si se poate freza pe fiecare placa de ebonita dreptunghiular cu adancime de 1mm pentru rezistente iar la capat se pot cositori pe saibe de alama care au coada.

Link spre comentariu

Am luat legatura cu Dl Beres, care m-a asigurat ca bobinele sint gata . Urmeaza sa le primesc in citeva zile.

Imediat ce am aceste piese , voi asambla si voi face poze, apoi predau stafeta pentru punerea in functiune.

 

Ramine in suspensie problema reostatului. Il pot bobina cu nichelina mai subtire de 035-04, dar nu stiu cum va functiona din punct de vedere mecanic. O solutie de micsorare a canalelor nichelinei, ar fi sa depun citeva straturi de lac. Dar ma tem ca nu reuseste. Operatia e reversibila, dar ...dificil reversibila. Ramine problema incalzirii. Nu cred ca e o solutie viabila.

Daca ajung 14-17 ohmi , atunci pun nichelina de 05 care asigura aspectul si functionarea corecte din punct de vedere mecanic. Va rog sa va ginditi la o posibilitate de adaptare . Nu mai cred in gasirea unei nicheline de 20 ohmi/mL la diametrul de 0,5.

 

E posibil ca si condensatorul variabil sa necesite reconstructie.

 

Va urez un w-end placut

Link spre comentariu

D-le harfa, in legatura cu nichelina pt. reostat, nu s-ar putea spirala foarte strans doua fire de nichelina de diametru mai mic ( de ex. 0.25mm ) ca , impreuna sa aiba diametrul de 0,5mm? Am facut o proba cu doua bucati dintr-o rezistenta de la un uscator de par defect, nichelina are diametrul de 0,26mm- impreuna 0,51mm- si , pe 10cm lungime am obtinut o valoare de 1,3 ohmi... Eventual s-ar putea face spiralarea cu diametre diferite poate se reuseste obtinerea rezistentei si diametrului optim...Aveti o poza mai jos...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări