harfa Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 Interesanta prezentare...La obtinerea culorii... intreb... va avea si un pic de luciu nu-i asa?Mostra de culoare din poza de mai sus, reprezinta doar aplicarea vopselei pe baza de apa. Aceasta patrunde in lemn si da acestuia o culoare uniforma. Dupa uscare timp de 24 ore se aplica straturi succesive de lac functie de necesitate. Piesa din proiect nu are un finisaj gros, greoi ci unul subtil, tehnic. Probabil ca 3 straturi vor fi suficiente. Luciul e dat de felul lacului utilizat (lucios, satin sau mat). Daca gasesc, utilizez satin. Lacul lucios este neindicat aici. satin are luciu matasos, asa cum ar fi indicat. Flat sau mat e pentru moderne, nu se aplica in cazul proiectului. Saptamina viitoare, voi avea carcasa din lemn finisata si voi posta poze reprezentind parte din operatiuni. Link spre comentariu
eugenbt Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 cred ca in perioada respectiva se folosea shellacul. Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 24, 2013 Partajează Postat Noiembrie 24, 2013 Se foloseau ambele. Shellacul era mai la indemina, dar lacuirea era deja utilizata puternic. Primele lacuri utilizate erau negru si transparent, dar la 1923 Dupont a introdus lacuri colorate.Nu gresim daca folosim oricare varianta. Mie imi este la indemina utilizarea shellacului si chiar gindeam aseara sa-l utilizez, dar aici vrem sa dam informatii folositoare, in urma carora, cei care doresc sa utilizeze aceste metode pentru proiectele lor de bricolare.Shellacul ar fi un lux intangibil. Flacoane de spray (desi e acrilic nu nitro) sint peste tot.Pentru ca in final am doua cutii, voi face una cu shellac si una cu lac in metodele cele mai simple, la indemina oricui. Aceste metode au fost in mod cert utilizate pentru serii scurte. Veti vedea ca nu e diferenta , rezultatul scontat , obtinindu-se in ambele variante.Am reusit sa slefuiesc si sa egalez cutiile ieri. Astazi le vopsesc si de miine pot aplica finisajul. Voi face poze si o sa postez incepind de miine. Astazi vreau sa profit de timpul minunat. Cine mai credea in aceasta vreme, dupa ce toata noaptea a plouat (la Recas).Va doresc duminica placuta si notez punctatia lui "eugenbt" care m-a provocat sa aduc "pe masa" shellacul inainte de a fi gata preparat (am pus fulgii in alcool ieri). Link spre comentariu
eugenbt Postat Noiembrie 24, 2013 Partajează Postat Noiembrie 24, 2013 am pus doear o intrebare, stiam ca in acea perioada era mai usor de gasit shellacul decat lacul acrilic. e foarte posibil ca seriile scurte care au fost facute sa nu fi beneficiat de acrilic ci de ceva mai la indemana. trebuie sa luam in considerare totusi ca shellacul a fost folosit pana prin anii 70. daca am gresit, imi cer scuze si rog o corectura. cu stima, eugeb Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 25, 2013 Partajează Postat Noiembrie 25, 2013 am pus doear o intrebare, stiam ca in acea perioada era mai usor de gasit shellacul decat lacul acrilic. e foarte posibil ca seriile scurte care au fost facute sa nu fi beneficiat de acrilic ci de ceva mai la indemana. trebuie sa luam in considerare totusi ca shellacul a fost folosit pana prin anii 70. daca am gresit, imi cer scuze si rog o corectura. cu stima, eugebNu acrilic. Acesta nu era la vremea respectiva. Era asa numitul NITROLAC . Se cunostea celuloidul , inventat accidental pe la 1850-1870 , nu mai stiu exact cind (gasiti date pe internet). De aici pina la obtinerea unui lac nu a mai fost decit foarte putin. Dar la 1920, majoritatea carcaselor se faceau , contrar asteptarilor, cu nitrolac nu cu shellac. Era mai usor. Acrilicul sau Acrilul este un material mai nou si abunda pe piata. Se gaseste sub forma de lac, vopsele, pasta si pulberi. Ce nu gasim astazi este SHELLAC si NITROLAC. Asa ca utilizam ....ce gasim sau ce avem. Important este sa obtinem acelasi finisaj (aspect).O sa postez mai tirziu poze cu casetele vopsite, si partial asamblate, dar fara finisaj deocamdata.Astept de 4 zile sa se dizolve shellacul. M-am intrebat ce se intimpla ca in mod normal trebuie sa se dizolve in citeva ore. Cind am mestecat in el am vazut ca scoate bule de aer. Semn rau. Am cumparat alcool de 95% dar imi dau seama ca are apa la greu si probabil nu are nici 80%. Am stricat material de 200 usd. ...frumos nu? O sa incerc sa utilizez alcool marcat de 90%. De data asta insa nu mai pun mai mult de o lingura de fulgi. Stie cineva unde se gaseste alcool tehnic denaturat, de buna calitate, adevarat si de 98%? De obicei nu se marcheaza cu vopsea, dar poate avea 3-4% benzen sau metanol. Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 25, 2013 Partajează Postat Noiembrie 25, 2013 In poza de mai jos vedeti cum arata shellacul. Iar aici sint citeva substante care participa la finisaje Am hotarit sa nu va arat caseta doar vopsita cu vopsea de apa, pentru ca o sa v-i se para urita si nu o sa stiti ce se intimpla. Ca sa evit toate intrebarile va arat o poza cu operatia de vopsire. Cind vopseaua e neuscata, arata aproape asa cum arata cind e finisata ( se mai deschide cca 10-15%). Dupa ce se usuca, aproape ca nu se observa ca lemnul e vopsit. Dar cind se aplica finisajul, culoarea devine evidenta. In timpul uscarii si dupa uscare, pina cind se aplica primul strat de finis, piesele vopsite se tin in loc ferit pentru a fi ferite de murdarie si stropi de lichide. Daca o singura picatura de apa atinge , suprafata e compromisa. In cca o ora, vopseaua pare uscata si exista tendinta sa se aplice lacul. In profunzime, apa, persista multe ore, deoarece vopseaua de apa se infiltreaza adinc. Daca se aplica lac sau shellac inainte de 15-20 ore, in finisaj apar bule de aer din cauza vaporilor de apa care incearca sa iasa. Cind sintem siguri ca am atins culoarea perfecta, mai aplicam un strat. Aceasta deoarece dupa uscare, vopseaua pierde din intensitate. La experimente am aplicat 3 straturi. Am marit densitatea si puterea de penetratie cu o jumatate de lingurita de amoniac. Acum as face fata chiar cu un strat, dar voi aplica al doilea pentru ca stiu ca se va deschide oricum. Presupunind ca , accidental, culoarea e prea slaba si se aplica deja lac, nu se intervine decit dupa uscarea primului strat de lac. Se slefuieste cu hirtie abraziva 220 si se aplica un strat nou de vopsea de apa. Pigmentul se depune in zgirieturile minuscule ale lacului si ajusteaza perfect. Urmatorul strat de lac , adera pentru ca de obicei pigmentul este compatibil si cu solventi de alcool sau thiner. Daca vopseaua pare prea inchisa, se poate sterge cu apa si scade imediat in intensitate, dar se asteapta din nou 24 ore de uscare. Cutia se afla la stadiu avansat. Saptamina aceasta si saptamina viitoare , primeste finisajul si este asamblata (peretii atasati prin balamale si , insurubata pe placa de postament doar formal pentru poze. Sper ca in 2-3 zile sa incep confectionarea placii de bord si a condensatorilor. Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 2, 2013 Partajează Postat Decembrie 2, 2013 Cutiile se usuca destul de greu si le trebuie mult finis. Tocmai am depus al 3-lea strat. Urmeaza o slefuire usoara si apoi ultimile 2-3 straturi cu slefuire intre si pauza de 3 zile pentru uscare. Adica pe la sfirsitul saptaminii pot pune ultimul strat. Lemnul a fost destul de "setos". Initial am crezut ca rezolv cu maxim 3 straturi, dar nu va fi suficient. Frigul e de vina. In paralel, am taiat placa de bord si lucrez si la condensatori. Dimensiunile condensatorilor sint incerte. Am croit initial 50x30mm dar proportia nu e buna. Dimensiunile celor germani 66x45 sint foarte mari. O sa incerc ceva de genul 48x32 sau 50x35. Are cineva vreo parere in acest sens? Am avut probleme cu incadrarea placii de bord pe ebonita. Suprapunerea sablonului nostru pe placile disponibile. nu rezulta in mai mult de doua coincidente intre gauri. Asa ca va trebui sa umplu restul de gauri, apoi sa slefuiesc intreaga placa. Ar urma o lustruire cu shellac sau lac. Bine ar fi sa o aplic dupa gravarea cu inscriptiile de pe bord. INTREBARE: s-a gasit cineva care poate face gravarea?. Placile sint foarte moi. La masina de slefuit se comporta precum creta. Se slefuiesc usor, dar nu incarca banda abraziva. De la masina de slefuit rezulta un praf foarte fin care va fi utilizat la astuparea gaurilor. Praful de la fierastrau nu e bun pentru ca are particule mari filiforme. Placile pot fi gravate cu un pantograf de putere mica. Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 4, 2013 Partajează Postat Decembrie 4, 2013 Placa de ebonita pentru bord inainte de umplerea gaurilor arata cam asa Placa dupa umplerea gaurilor si o slefuire sumara. Nu este gata inca. Urmeaza taierea la dimensiuni ( acum e putin mai mare pentru ca sint pierderi le slefuirea marginilor), gaurirea pentru piesele radioului si dupa aceea ar trebui sa fie gravata. In scobiturile gravate urmeaza sa pun vopsea alba, apoi sa slefuiesc foarte fin si sa lustruiesc. E posibil sa pot lustrui inainte de gaurire, dar nu sint sigur. Are cineva posibilitatea sa graveze? sau trebuie sa o trimit in Germania pentru asta? Multumesc Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 9, 2013 Partajează Postat Decembrie 9, 2013 Confectionarea placii de bord , a condensatorilor si placutelor de conexiune Placa ramasa dupa taierea bordului (am pus poza bordului mai sus). Asa arata dupa umplerea gaurilor. Urmeaza slefuitul Slefuirea cu hirtie abraziva nr 220, apoi 320 in regim umed (cu apa ). Taierea in grosime a placii pentru a o aduce la dimensiunile de grosime a condensatorului. Masina trebuie foarte bine reglata. Stabilizarea cutitului o puteti face simplu prin plasarea unei placi chiar in cutit si limitarea inaltimii active. Liniarul nu mai poate fi utilizat datorita scindurii de dedesubt, asa ca am improvizat unul dintr-o bucata dreapta de lemn fasonat. Slefuirea materialului pentru placile condensatorului, in masina de slefuit cu banda oscilanta. E recomandabila pinza abraziva fina nr 180 sau 150. Oricum va mai trebui slefuit cu 32o umed. Se produce mult praf. Nu am conectat colectorul pentru ca am avut nevoie de acest praf. Trebuie masca si inbracaminte de lucru. Se cam depune ..."negru de fum". Perforarea placutelor pentru condensator. S-a facut mult caz pe riscul "explodarii" ebonitei la iesirea spiralului. Ei bine, se perforeaza perfect, direct cu diametrul necesar. Piesa trebuie asezata pe o placa plana de lemn si fixata bine sa nu se miste. Observati matrita simpla folosita de mine. Bohrmasina verticala , viteza de rotatie relativ mica si actionare prudenta (apasare usoara cu intreruperi succesive si ridicari pentru control). Placutele de condensator si regletele de conexiune, perforate si slefuite. Miine o sa fac condensatorii. Regletele de conexiune mai au nevoie de o gaura cu zenc in mijloc si doua zencuri pe partea dorsala. Aceste piese sint foarte fragile. Se rup la zencare si gauri la distante mici. M-am oprit pentru ca trebuie sa fac o matrita care sa preia din sarcina. Nu suporta spiral de zencare. E nevoie de un con vechi din secolul trecut. Daca stie cineva, arata ca o roata dintata conica, cu cca 20 de dinti. Am unul singur si nu l-am gasit pentru moment intre cele multe mii de scule din atelier. Conul multiplu sau virful spiralului sint neindicate aici. Am oprit finisarea cutiei. Ma cert cu vremea. O sa continui cind nu mai ploua. Umezeala face imposibila aplicarea shellacului, iar lacul aplicat in mediu umed devine laptos. Cine a lucrat stie despre ce vorbesc. ....Umiditatea atmosferica e cea mai rea. Link spre comentariu
Dumitrache_S Postat Decembrie 9, 2013 Partajează Postat Decembrie 9, 2013 Dumnezeule cata daruire pentru acest proiect felicitari si la mai multe . Sa stiti ca Romania nu duce dorul de CAPACITATI , avem fratilor, dar nu stim sa ai pretuim , va stimez si sa va dea Dumnezeu multa sanatate si putere de lucru ca avem multe de invatat de la dumneavoastra. Stima si respect. Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 10, 2013 Partajează Postat Decembrie 10, 2013 Multumim pentru aprecieri. Continuare:............... Astazi am putut lucra putin si la finisaj. Am dat inca un strat de finish. Urmeaza alte 4 zile de uscare. ...Merge incet...! Nu va arat inca pozele. E...surpriza. Am lucrat in schimb la condensatori...adica , cu chiu cu VAAAAI! am reusit sa fac unul. Iata pozele : In imaginea de mai sus se observa ca am lasat o prelungire a armaturilor in afara. Am suspectat faptul ca suriubul nu va inchide contactul cu armatura doar trecind prin ea . Din pacate am avut dreptate. Dar nu va temeti, voi gasi o modalitate sa fac acest contact functional, iar acele terminale vor disparea. Aici este condensatorul in forma aproape finala. Indica 2200pf, dar o sa-l desfac miine si ii reduc suprafata pina ating 2000. e greu de facut pentru ca inainte de stringerea in suruburi indica mult mai putin. L-am facut de 2000 si dupa stringere indica 2950. L-am desfacut de multe ori pina am ajuns la aceasta valoare. Are acum 2x3 armaturi. Problema este ca atunci cind tai dintr-o armatura, presiunea e inegala si capacitatea se modifica haotic. Ma intreb la acest punct , cit de stabili vor fi in timp. O dilatare sau contractare usoara functie de anotimp, poate schimba cu sute de picofarazi. IAR AICI cirligul de inchidere a bobinelor-pereti rabatabili. Am gasit ceva in comert si am modificat usor ca sa semene. Nu este la fel, dar se apropie ca forma . Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 10, 2013 Partajează Postat Decembrie 10, 2013 Am facut o noua masuratoare a condensatorului cu alt aparat trimis de Dl. Romanov de la Vinga. Indica 2,02nF ceea ce ar insemna sper ca e OK. Dar am remasurat cu aparatul trimis de Dl. Pitagora din Germania si indica acum 2185pf. O sa masor miine sa vad daca se modifica. In mod normal ar trebui sa se modifice pina la relaxarea placutelor in interior. Banuiala mea este ca ele continua sa "se aseze" pina la un punct. Chiar daca aceasta asezare e in ordinul mmicronilor, totusi , capacitatea se modifica. Vedem miine. Daca gresesc cu ceva , va rog sa ma corectati. Deja ma amestec in domeniul electronistilor. Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 10, 2013 Partajează Postat Decembrie 10, 2013 Va spuneam ca vremea umeda si rece nu e buna pentru finisaje pentru ca shellacul nu se usuca suficient ca sa fie dat cu 'pamatuful" iar lacul se albeste. Astazi am lucrat la finisaje putin. Incerc sa fortez ca vreau sa termin. Cu shellacul nu e problema ca il utilizez in interior. Dar iata ce face spray-ul: E vorba de petele laptoase de pe latura mica (sus). Cercul deschis de pe panoul mare e reflexia blitzului. Asta trebuie evitat. Daca patiti asa ceva nu va speriati. Lasati sa se usuce, in nici un caz nu aplicati mai mult spray. De obicei, aceasta reactie se produce imediat cind spreiati, in citeva secunde. Daca aveti un uscator de par la indemina, uscati cu el si petele dispar. Daca observati dupa ce s-a uscat, slefuiti usor cu 32o apoi dupa 4 zile, cind spreiati din nou, sa aveti uscatorul la indemina ca s-ar putea sa fie necesar. Dar de obicei nu mai apare. Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 11, 2013 Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Am reusit astazi sa reglez cei doi condensatori de 2nF. Exista o parte buna si o multime rele. Partea oarecum buna este ca daca reusesc sa-l aduc la o valoare apropiata de 2nf, prin stringerea mai mult sau mai putin a suruburilor, il pot aduce la 2nf fix. Pentru o vreme , pina cind "se relaxeaza", condesnsatorul e instabil. "Se relaxeaza" inseamna ca dupa stringerea intre placute , dureaza vreo 20-30 de ore pina cind armaturile se netezesc si aerul dintre ele este scos afara de presiunea suruburilor. In acest interval, capacitatea se modifica mai mult sau mai putin.Fiecare condensator este desfacut de cca 20 de ori pentru reglare. Confectionarea si reglarea dureaza in medie 6 ore de lucru /condensator si 5000 de injuraturi. Dupa fiecare deschidere, trebuie refacut, pentru ca placa de ebonita care se ridica, trage cu sine si jumatate din armaturi. Dupa reasezare, valorile sint altele. Nu se poate masura inainte de prinderea suruburilor pentru ca daca nu e strins, indica o capacitate mult mai mica. Totul e cam la nimereala. Condensatorii vor fi instabili cel putin o vreme. Daca am norocul sa ii aduc la valoarea de 2nano fix, trebuie etichetati si lacuiti ca sa pastreze cit de cit aceasta valoare. E posibil insa sa se modifice si dupa etichetare. Insasi prinderea conexiunilor in circuit, pooate modifica valoarea lor. ATENTIE: aceste rezultate sint obtinute acum in timpul lucrului. Inca mai astept relaxarea armaturilor intre placute. Totusi sper ca la un momentdat nu va mai face figuri. Varianta cu montarea unui C modern intre placute ar putea fi o solutie mai sigura. Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 11, 2013 Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Acum la sfirsitul zilei am reusit sa stabilesc un sablon tehnologic relativ bun pentru condensatori. Deja stiu mai bine ce am de facut si reusesc sa fac unul in cca 3o minute. Trebuie sa il scot la 1900 si ...pf, pentru ca a doua zi sa aibe aproape de 2000, dupa ce placile se relaxeaza. Reglarea dupa relaxare e mai usoara, deoarece placile ramin practic lipite una de alta. Se modifica una sau cel mult doua placi la ajustare. Am facut deja al treilea condensator de 2nano . Indica 1927pf. Interesant este ca in timpul relaxarii, cota se modifica in sus , dar si in jos. Ceilalti doi care i-am facut mai devreme, indica acum 2019 si 2020 pf. Mai am de rezolvat problema contactelor. O sa fac alti condensatori in care introduc on fir de contact care sa-l scot prin gaura surubului si sa il pun sub saiba. Nu cred ca o sa fie prea dificil. Incet, incet ii avem si pe acestia. O sa ii tin sub observatie un timp sa vad daca isi schimba capacitatea. Cind sint sigur ca am ce trebuie blochez surubul cu lac epoxidic ca sa nu se miste la montarea in circuit. Sint mai optimist acum. Va urez o seara buna tuturor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum