harfa Postat Octombrie 29, 2013 Partajează Postat Octombrie 29, 2013 Am primit foita de aluminiu si mica de la Dl. kripton.Sint excelente si le pot folosi. Multumim Link spre comentariu
kripton Postat Octombrie 29, 2013 Partajează Postat Octombrie 29, 2013 Am primit foita de aluminiu si mica de la Dl. kripton.Sint excelente si le pot folosi. MultumimVa salut,Ma bucura cele scrise; succes ! Link spre comentariu
feri.visky Postat Octombrie 29, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 29, 2013 Mii de multumiri (si) pentru marlowe pentr valoroasa implicare...Am primit piciorusele... maine ma intalnesc cu cel care face argintarea... cand le am gata le trimit domnului harfa... Link spre comentariu
harfa Postat Octombrie 30, 2013 Partajează Postat Octombrie 30, 2013 Am fotografiat materialele primite de la DL. kripton si mahonul. MAHON Aici pe interior se vede culoarea lemnului nefinisat. In unele locuri se vede vopseaua, dar fara lac. Iar aici se vede marea diferenta lemn+culoare+finish (shellac sau nitrolac la1923) Acestea sint pozele materialului pentru condensatori, primit de la Dl Kripton Link spre comentariu
harfa Postat Octombrie 30, 2013 Partajează Postat Octombrie 30, 2013 Am inceput sa analizez constructia carcasei si observ lucruri noi. Peretele rabatabil gros, nu este din mahon. Este din lemn secundar (spruce) furniruit cu mahon. Se putea face dintr-un calup de mahon masiv, dar era prea scump. Putea sa fie o cutie, dar avea muchii vizibile pe fata deoarece are o latura descoperita. Daca va uitati atent la aceste poze veti intelege despre ce vorbesc. Asa ca o sa caut un lemn secundar usor daca am pe acasa si il furniruiesc. Furnir si lemn secundar (plop, brad, spruce, sicamore, meranti) gasesc si este ieftin. M-am uitat sa vad cum sint facute cercurile care inchid bobinele .Sint cercuri taiate la strung, suprapuse pe directii opuse de fibra si lipite-3-4 straturi. Asa m-am ciocnit de peretele mare rabatabil. Daca asa stau lucrurile, peretele subtire ar trebui si el sa aibe doua laturi (capetele fibrei) furniruite ca sa ia aceeasi directie cu peretele carcasei si cu cel al peretelui-bobina mai mare. Nu numai ca nu are furnir, dar si cel de pe peretele mare e pus in sens gresit. Ca sa respect modelul, nu am decit sa aplic si eu aceleasi greseli, din pacate. Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 1, 2013 Partajează Postat Noiembrie 1, 2013 Am primit SCHITELE de la Dl. marlowe impreuna cu sablonul. Foarte detaliate , acestea sint de un ajutor extraordinar. MULTUMIM !Duminica voi face cutia si indiferent la ce stadiu ajung , postez poze aici. Link spre comentariu
feri.visky Postat Noiembrie 1, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 1, 2013 Multumim, marlowe...Am trimis si pinii argintanti, arata cam albi dar cu siguranta se vor inchide cu timpul... deh, patina timpului... Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Da am primit si pinii. Nu va faceti griji cu patina. O sa arate suficient de vechi in momentul cind cutia este asamblata.Am eu grija de aceasta. O sa scriu procesul tehnologic insotit de poze si vi-l trimit pentru revista. Deocamdata o sa tai piesele cutiei si le pun impreuna fara clei, formal, ca sa pot face poze si desigur sa verific asezarea pieselor mari (CV, pot, bobine). Placa de bord o fac intii pe un placaj pentru probe. In final , dupa verificari, confectionez placa din ebonita. Balamalele sint pe drum. Cind ajung , voi avea nevoie de ele ca sa tai o fanta de cca 0,5mm pe locul unde se monteaza. Aceasta se practica pentru ca atunci cind peretele este inchis sa se "lipeasca" de cutie.Va urez un w-end placut tuturor Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 3, 2013 Partajează Postat Noiembrie 3, 2013 Va salut Domnilor Am lucrat cutia pina la un anumit stadiu. Pun aici citeva poze O faza incipienta: Placa de bord provizorie utilizid sablonul "marlowe" Aici este prima abatere de la model. Practicarea uei fante pentru a crea spatiul de montare al reostatului. Am asezat piesele pe bordul provizoriu si am probat montarea pe cutie. Aici a aparut prima problema. Ptentiometrul impinge CV-ul. O vedere interioara a pieselor asa cum sint asezate pe bord O vedre dinspre partea de imbinare cu placa de baza, prin cutie. Inca nu am taiat peretele de separatie. O sa-l tai la dimensiuni mai tirziu. Si o poza in care am ridicat laterala ca sa se vada mai bine asezarea pieselor in cutie. Am urmat cotele din schitele produse de marlowe. Am facut o singura modificare mica la inaltimea peretilor deoarece in schite apare o placa de ebonita de 8mm. A noastra este de 5mm. Diferenta am pus-o in pereti. Nu am avut decit o problema care a ramas nerezolvata. Potentiometrul (reostatul) este atit de mare incit loveste in CV si il strimba. Va trebui sa gasesc o solutie de compromis. Cel mai simplu este sa fac gauri mai largi putin. E psibil sa ajunga 0,5mm, dar cred ca imi trebuie 1mm. Daca dau fiecarei gauri un plus de 0.5mm e cam mult. A doua varianta este sa mut CV-ul 1mm. Dar nu as vrea sa stric sablonul facut de marlowe. Ma tem ca dau in alte probleme. O sa studiez atent si o sa gasesc cea mai buna solutie. In rest totul pare bun pina aici. Numai bine Link spre comentariu
CIBY2 Postat Noiembrie 4, 2013 Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Pai de ce sa nu poti face mici modificari? Care ar fi atunci rolul placajului in prima faza de montaj in locul ebonitei? Ovalizeaza gaurile si pozitioneaza cum trebuie. Nu iese, le aduci la pozitia initiala.Crezi ca dimensiunile scoase de pe pozele prezentate au tolerante minime astfel incat modificarea cu cateva zecimi sa scoata produsul din aria copiilor fidele?Ceea ce ati facut pana in acest punct este extraordinar si nu cred ca acele mici abateri in pozitionarea componentelor sa conteze atat de mult!Parerea mea!Felicitari! Link spre comentariu
romicap Postat Noiembrie 4, 2013 Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Urmaresc cu mare interes topicul dvs. si pana acu` ce vad e incantator!Spor la treaba! Dupa ce terminati, propun niste minimachete de pus in vitrina, cu radioul respectiv, lucrate nemteste si ma inscriu pe lista cumparatorilor. Se pot aduna niste bani in felul acestapentru proiecte asemanatoare.Cu stima, Romicap Link spre comentariu
harfa Postat Noiembrie 4, 2013 Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Pai de ce sa nu poti face mici modificari? Care ar fi atunci rolul placajului in prima faza de montaj in locul ebonitei? Ovalizeaza gaurile si pozitioneaza cum trebuie. Nu iese, le aduci la pozitia initiala.Crezi ca dimensiunile scoase de pe pozele prezentate au tolerante minime astfel incat modificarea cu cateva zecimi sa scoata produsul din aria copiilor fidele?Ceea ce ati facut pana in acest punct este extraordinar si nu cred ca acele mici abateri in pozitionarea componentelor sa conteze atat de mult!Parerea mea!Felicitari!===================================================Nu e vorba de respectarea fidela a cotelor .Aparent ar fi simplu sa mut CV 1mm. Din pacate mutarea lui implica mutarea altor piese. Directiile de mutare pentru a crea spatiu sint dreapta sau sus. Din pacate in dreapta atinge peretele cutiei, iar in sus atinge o borna. De aceea am montat pe un placaj intii, ca sa vad cum se aseaza piesele. Daca as forta , fie ramine axul CV-ului strimb , fie se sparge placa de ebonita. Daca mut borna de sus 1mm, trebuie sa mut totul in concordanta , pentru ca asezarea pieselor e simetrica. Am decis insa ca nu voi muta nimic, dar montez potentiometrul mai in interior, deoarece axul lui imi permite. Asa ca o sa "incalece" placa de ebonita a CV-ului , fara sa atinga placile de aluminiu. Trebuie doar sa adincesc fanta in peretele de lemn cu cca 7mm si desigur sa pun un distantor pe filetul potentiometrului. Am facut deja proba si imi permite. Link spre comentariu
Vizitator Pitagora Postat Noiembrie 4, 2013 Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Bună ziua domnilor, Tare frumos arată! Şi sînt convins că va arăta din ce în ce mai bine pe măsură ce înaintează totul. Respectele mele domnule Harfă, Faceţi o treabă pe cinste! După lumina care cade pe obiecte aţi avut vreme frumoasă şi spor la lucru. Într-adevăr soluţia cu „scufundarea” reostatului cu 7 mm pare compromisul cel mai bun. Ţineţi-o tot aşa! Cu mult respect, Pitagora Schorsch Link spre comentariu
feri.visky Postat Noiembrie 5, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2013 In poza de mai jos "bakelita" trece peste usita de 10 mm... Dar in realitate o acopera numai pana la margine... astfel ca daca usitele sunt deschise bakelita depaseste cutia, deoparte si alta cu circa 10 mm plus 1-1.5 mm grosimea balamalelor... Nu?Apoi, separatorul nu ar trebui sa fie de mahon ci placaj simplu, alb...Dl. harpa, in rest ma las pe intuitia Dvs. Eu nu reusesc sa ajung la niste cote definitive si sigure... Poate ar trebui sa simulati ceva din carton ca sa cadeti pe "imagine"...Dincolo de toate, meritati felicitari peste felicitari... Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 5, 2013 Partajează Postat Noiembrie 5, 2013 In poza de mai jos "bakelita" trece peste usita de 10 mm... Dar in realitate o acopera numai pana la margine... astfel ca daca usitele sunt deschise bakelita depaseste cutia, deoparte si alta cu circa 10 mm plus 1-1.5 mm grosimea balamalelor... Nu?Asa e si in proiect, capacul e pus doar provizoriu.Eu nu reusesc sa ajung la niste cote definitive si sigure...din proiect rezulta cotele de 220x150V-am trimis pe adr. de radioantic fisierele finale dupa care se executa acest proiect.Va rog sa le postati pe un site de unde se pot descarca de toti cei interesati. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum