laurex Postat August 18, 2013 Partajează Postat August 18, 2013 Fulie,zic eu,ca poate iti mai vin idei si ai cum sa jonglezi.. Nr de rotatii la motor?NU E IMPORTANT. Viteza de deplasare a benzii,aia da,cu convertizor sau demultiplicare,ce-o fi,sa fie cam 20m/s,la extrem 25m/s. Link spre comentariu
katran Postat August 18, 2013 Autor Partajează Postat August 18, 2013 Se profileaza ...ceva . Am gasit prin atelier un motor ... de masina de cusut industriala !!! Vreo 500W , 500-3000rot/min , cuplu 1,5N/n , cu frana . Are un sistem ciudat de variatie a turatiei , cred ca se lega la pedala masinii de cusut ... O sa arunc fulia motorului si fac o rola , tot butoi , de vreo 100-120mm diametru , pentru antrenare directa . Sa vedem ce viteza liniara obtin pentru banda ... Ca sa pun banda de cauciuc pe roata mare , am procedat un pic mai ... taraneste . Am cumparat o camera de roata de masina si am taiat cateva "felii " , pe care le-am intins pe roata ... era sa-mi rup degetele de cateva ori , dar cu ceva ajutor am reusit sa pun vreo 3 benzi suprapuse , si am obtinut cam 4-5mm de banda antiderapanta ...Sper sa tina , sa nu plece de-acolo ... Acuma urmeaza chestiile de finete ... ansamblul de intindere / tracking , pistonul de compensare ( are cam 15 kile forta de impingere ) rola de antrenare , alinierea si testarea ... .................................................................... Link spre comentariu
DanuAL Postat August 18, 2013 Partajează Postat August 18, 2013 Atata timp cat capetele cauciucului sunt cap la cap si nu cap PE cap, nu cred sa fie vre-o problema, mai ales ca smirghelu' va fi tensionat destul de bine de catre amortizor - ''15 kile forta de impingere''. Motorasu' ala e cam mic, dar ptr. proba merge.Frumos pana acum Link spre comentariu
katran Postat August 18, 2013 Autor Partajează Postat August 18, 2013 Atata timp cat capetele cauciucului sunt cap la cap si nu cap PE cap, nu cred sa fie vre-o problema, mai ales ca smirghelu' va fi tensionat destul de bine - ''15 kile forta de impingere''. Motorasu' ala e cam mic, dar ptr. proba merge.Frumos pana acum N-ai inteles ... din camera am taiat benzi continue ... practic am obtinut niste " zgarciuri " din alea de borcan , dar late de 6-7cm , ca sa am de unde sa tai sa le-aduc la cota ... am pus vreo 3 una peste alta , si la cat de tare am intins de ele ca sa le imbrac pe roata , nu cred ca se mai misca ... Link spre comentariu
DanuAL Postat August 18, 2013 Partajează Postat August 18, 2013 Cand am citit Am cumparat o camera de roata de masina, din start nu m-am gandit la ceea ce am scris. O camera ptr. jante de 13 are un diametru de peste 300mm. E mai mare de 200 diametru roata de AL? Oricum, detaliile astea nu-s esentiale atata timp cat e continuua si nu ai taiat-o. Nu cred ca pleaca de acolo, mai ales ca or intrat greu. Link spre comentariu
katran Postat August 18, 2013 Autor Partajează Postat August 18, 2013 Tot n-ai inteles ... Eu am cumparat o camera de 16 .... uite cum am taiat . Diametrul benzii obtinute are cam 150mm ... roata mea are 240mm diametru . Imagineza-ti cat am muncit sa " imbrac " chestia !!! Link spre comentariu
DanuAL Postat August 18, 2013 Partajează Postat August 18, 2013 mno asta da perseverenta! Nu m-am gandit, dar e chiar buna ideea! Bine ca nu s-or ciupit pe margini in timpul montajului.Am vazut ca erai interesat sa cumperi roti. Ai luat legatura cu firmele alea sa vezi la ce preturi ajunge o roata d-asta de 200 diametru? Link spre comentariu
katran Postat August 18, 2013 Autor Partajează Postat August 18, 2013 Cea mai ieftina roata de acest gen am gasit-o pe ebay ( de fapt am si comandat-o , dar am vrut neaparat sa vad daca sunt in stare sa-mi fac una si singur ... ) . Tot de la seller-ul asta am luat si benzile ... uite : Link spre comentariu
katran Postat August 18, 2013 Autor Partajează Postat August 18, 2013 Si uite si una mai ieftina ... probabil ca ar functiona foarte bine si cu asta : Link spre comentariu
DanuAL Postat August 18, 2013 Partajează Postat August 18, 2013 Prima are un pret chiar nesimtit! A 2a e ok si ca dimensiuni si pret. Benzile nu stiu daca e ok sa le comanzi inainte de a vedea exact de diametru/lungime iti iasa, plus de asta, alea le poti face si tu. Smirghel la rola, tai capetele pe diagonala, exact cat e latimea, si se lipeste o panza pe imbinare. Nu mai stiu sigur, cred ca prenandez ori un alt lipici elastic (exista si o banda/panza care se lipeste la cald). O sa intreb maine la o tamplarie. Dintr-o X lungime de smirghel de granulatia Y, tu iti daci 2 role! Smirghelu' la rola are 100mm latime. La fel de bine iti iei si pasla, care o gasesti tot la metru, aceasi latime ca smirghelul, pentru finisaje de calitate (pe care o lipesti pe o rola uzata sau buna de smirghel, sa nu se destrame, gaureasca prematur)! Link spre comentariu
radu cnc Postat August 19, 2013 Partajează Postat August 19, 2013 Vin si eu cu un exemplu si anume la actionari in trecut de la locomobile la batoze si alte masinarii, ambele roti pe care mergea cureaua sunt tip butoi.Rola executata de domnul katran este foarte buna, nu trebie raze mari.Imi place mult realizarea. Link spre comentariu
DanuAL Postat August 19, 2013 Partajează Postat August 19, 2013 Da, butoaisu' ala o iesit bine!Nici rola cu cauciuc eu n-o mai comandam pana nu-i faceam o proba ca sa vad cat e de buna actuala.Katran ai incercat sa verifici roata mare, sa vezi cat e de ''centrata''/echilibrata? O poti proba cu ''testul titirezului''. Bagi un surub mai lung, cu vre-o 30-50mm mai lung decat latimea rotii, pe care la capat il faci putin conic, chiar numa varful, si o rotesti asa incet, sa vezi ce si cum, pe care parte pica. Faci un semn la prima ''cadere'' si mai rotesti odata sa vezi daca tot la semn cade. Pe partea care-i mai grea(pica/cade), poti freza 2-3mm adancime cu o freza mai groasa, ca sa-i reduci din greutate pe partea dorita. Cateodata poate e necesar sa frezezi mai multe gauri una langa alta, pana ce roata sta in ''echilibru''. Link spre comentariu
katran Postat August 24, 2013 Autor Partajează Postat August 24, 2013 Am fost plecat cateva zile , dar ieri si azi am mai facut cate ceva ... Motorul e slab ... e bun pentru teste , dar trebuie neaparat ceva mai puternic . Am echilibrat roata , n-a fost nevoie de mare lucru , doar am rectificat-o din nou pe strung , cu mare grija ... A iesit destul de bine , eu cel putin sunt multumit . Acum astept benzile si pistonul pentru intindere , sa fac testele de lucru . Probabil o sa dureze inca vreo saptamana , pana le primesc ... Link spre comentariu
Vizitator Postat August 24, 2013 Partajează Postat August 24, 2013 Ca impresie generala, proiectul tau arata bine. Exista insa si amanunte, care nu sunt in conformitate cu uzantele designului mecanic. Mi-a sarit in ochi inca de la inceput, sistemul de intindere al benzii. La mecanismele cu transmitere prin curele late si deci si la benzi abrazive, intinderea se face in sensul micsorarii unghiurilor pe care cureaua/banda le face cu rotile. De regula rola de intindere se monteaza undeva mai aproape de roata mai mare si preseaza banda in sens invers celui din 3D-urile tale. Link spre comentariu
katran Postat August 24, 2013 Autor Partajează Postat August 24, 2013 Probabil ai dreptate ... insa designul nu-mi apartine . Asa l-am vazut , asa l-am construit . Daca vad ca are probleme , o sa modific ansamblul intinzator conform recomandarii . Multumesc. A... si inca o poza de detaliu ... este vorba de rola de antrenare care am facut-o tot butoi ... .............. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum