alin 105 Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 Piesele alea is "prea bune (faine), prea ca la tzara!" :toothy2: O sugestie, placa dintre role, cea care tine "contra" in timpul slefuirii ar trebui acoperita cu un material antifrictiune sau in orice caz mai rezistent la uzura...mie ca placa de aluminiu se va uza repede si vor aparea denivelari tot mai mari la suprafata de contact cu banda abraziva....o placa de inox de 0,5 -1 mm , lipita peste aluminiu cred ca ar fi ok. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 Daca nu deranjeaza (prin forma) procesul tehnologic, atunci o rola "butoi" se poate obtine cu un dispozitiv de strunjit sferic reglat cu raza mare (R>0,4...0,5 m) sau cu un sablon bine executat, centrat si lustruit. Intre rola "butoi" si banda abraziva, exista doua zone de o parte si de alta a cercului central al rolei, unde ia nastere o miscare relativa de alunecare (frecare) Acest fenomen are avantajul ca fortele rezultate fiind opuse si echilibrandu-se in mod automat, este practic imposibil sa se "dezbrace" banda de pe role, in timpul procesului tehnologic. Pe de alta parte dezavantajele ar putea fi mai multe. Unul dintre ele, este cel al formei sferice al sistemului. Deci daca vrem sa obtinem prin lustruire suprafete relativ drepte, atunci nu se recomanda sistemul cu role butoi. Pe de alta parte, un mare dezavantaj este cel al uzurii benzii pe partea neactiva. In acest fel, atat pe panza cat si pe role, apar doua zone lustruite mai pronuntat pe margini, care duc in timp la micsorarea fortei de aderenta a benzii si la fenomenul suparator de oprire a acesteia si rotirii rolelor in gol. Banda abraziva, va trebui in acest fel schimbata mult mai des, chiar si in conditiile in care abrazivul nu s-a uzat inca. Link spre comentariu
DanuAL Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 Alin, acolo nu-i atata uzura decat pe rulmenti! E destul de groasa placa de Al, nu cred sa apara vibratii etc. Butoiasele le poti face pe strung - 2-3 grade pe fiecare parte Aici e prezentata o clona http://www.twuertz.com/. Pe youtube, acelasi user, prezinta mai multe accesorii ptr. jucarie interesante. Si eu sunt interesat sa-mi fac una, in general pentru profilarea cutitelor HSS. Asta e un alt user @Katran - cred ca mai trebuie sa lucrezi putin la colturile placii pe care sunt asezate rolele. Ar fi bine sa fie sub cota rolelor, sa nu atinga smirghelul in colt.. E o idee care am observat ca se discuta la constructia jucariei. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 De ce nu luati in calcul la sisteme de acest gen si role din lemn de esenta tare?! Au avantajul unei aderente mult mai bune cu banda, care in acest mod se "dezbraca" mai greu si deci rolele "butoi" nu vor mai fi indispensabile. Uzura intre lemn si banda este mult mai putin pronuntata si deci sunt protejate atat roata, cat si banda. Suprafata cauciucata a rolelor este contraindicata, din cauza problemelor de stabilitate tehnologica. Link spre comentariu
DanuAL Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 ''Frunzele si iarba...'' smirghelu' si lemnu' - la turatia aia, nu garantez 100%, dar 80% o sa iasa fum (+cotele de rulment)! Lemnul la frictiune devine neted, alunecos tinand cont ca smirghelul pe dorsala are niste rizuri din material + panza de imbinare, imbinare care trebuie facuta in diagonala! Link spre comentariu
Vizitator Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 La realizarea primului strung modern (H. Maudsley în anul 1797) si-au adus contributia, printre alte mijloace si strungurile artizanale, realizate aproape in exclusivitate din lemn. Ele sunt cunoscute si utilizate sub diferite forme inca din epoca primitiva si nu stiu sa se fi intamplat vre-odata sa ia foc roata de transmitere din lemn, la contactul cu curelele din panza lata sau piele. Cu strungul cu pedala, se pot obtine prin metode specifice de multiplicare, turatii de pana la 2000 rpm. Iar pentru utilizarea lagarelor cu rulmenti se poate combina lemnul (la exterior) cu otelul - la interior. Pentru diminuarea fenomenului de alunecare la rotile din lemn, se poate utiliza o impregnare cu uleiuri petroliere, catran (smoala) diluat in benzina, sau sacaz diluat in alcool. Metodele sunt de asemenea arhaice ca provenienta. Link spre comentariu
laurex Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 Si la lemn e nevoie de butoi,altfel fuge banda.Eu am construit o chestiune rin asta cu rola mare de 22cm direct pe motor,lemn de stejar stratificat,rectificat adhoc,cu motorul pornit si o dalta.Probleme au aparut la motor in timp,rulmentii se faceau praf la luna,dar roata era intacta.Aparatusul e oale si ulcele demult,dar atunci am aflat de butoiase.Legat de uzura benzii,eu o schimbam des pentru ca slefuiam lemn,care incarca banda,probabil la metal sa se observe o uzura mai pronuntata pe centru.Am zis mai sus de un unghi de 10grade ,cred ca poate fi si mai mic,la viteze mari ale benzii se stabileste echilibrul mai repede. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 Daca este nevoie neaparat de un sistem anti-"dezbracare" a benzii, atunci se poate utiliza o rola lata, tesita sferic la capete. Fenomenul de centrare automata se va realiza, ramanand in acelasi timp o mare portiune cilindrica cu rol tehnologic.@laurex: Problemele la motor se datorau momentului foarte mare la arbore datorat diametrului mare al rotii, combinat cu momentul de "rasturnare" mare la nivelul rulmentului, datorat probabil unei latimi foarte mari a rotii si deci amplasarii acesteia foarte departe de lagarul motorului. Un moment mare de rasturnare are ca efect, sarcini combinate (radial-axiale) in rulmentul lagarului, in timp ce rulmentii unui electromotor obisnuit sunt doar rulmenti radiali. Link spre comentariu
DanuAL Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 Deci se poate si cu lemn - nu iasa fum .. de foc n-am pomenit! Imi cer scuze ptr. presupunere! Sistemul ptr. ''anti'dezbracare'' e obligatoriu si se afla, de regula la sistemul asta, pe maneta cu amortizor - resort. E ca o balama ce se regleaza cu un surub. Daca va uitati la video o sa intelegeti mai bine. Acea rola care e montata pe ''sistemul anti'dezbracare''(nu e regula) si rola de pe motor, e bine sa fie butoias pentru un reglaj/centrare mai buna, restul, cele ''frontale'' pe care se lucreaza sunt drepte - se intelege si ''de ce''. Link spre comentariu
laurex Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 @ola_nicolas..si axului strambat anterior de mine.Desi roata era echilbrata binisor ca dimensiuni,axul ala nu era un punct in centru,era mai mult un vartej Link spre comentariu
Vizitator Postat August 15, 2013 Partajează Postat August 15, 2013 Am schitat aici o solutie, care se poate adopta la proiectarea rotilor de curea cu diametre mari, pentru a evita momentele de rasturnare mari. Altminteri, asa dupa cum spunea si altcineva, solutia cu butoiase este obligatorie peste tot. De altfel pericolul dezbracarii, este maxim la roata unde se aplica forta de prelucrare si nu la motor. Link spre comentariu
katran Postat August 16, 2013 Autor Partajează Postat August 16, 2013 Sistemul ptr. ''anti'dezbracare'' e obligatoriu si se afla, de regula la sistemul asta, pe maneta cu amortizor - resort. E ca o balama ce se regleaza cu un surub. Daca va uitati la video o sa intelegeti mai bine. Acea rola care e montata pe ''sistemul anti'dezbracare''(nu e regula) si rola de pe motor, e bine sa fie butoias pentru un reglaj/centrare mai buna, restul, cele ''frontale'' pe care se lucreaza sunt drepte - se intelege si ''de ce''.Adica sistemul asta ( tracking ) ? Daca gaseste cineva erori , va rog sa-mi spuneti ... sa nu m-apuc de taiat si sa fac prostii . Multumesc . Link spre comentariu
DanuAL Postat August 16, 2013 Partajează Postat August 16, 2013 Da Katran, ala-i! Pana sa-mi dau si eu seama despre ce vb. nea' Nicu (sistemul anti'dezbracare), a durat ceva vreme. E bine cum l-ai facut! Acea rola vine prinsa doar pe acea placa(''balama''), iar din spatele placii, cum e si in desen, ai un alt surub cu care reglezi - strangi/destrangi = impingi/apropii acea rola ca sa centrezi banda. Fara acel sistem de centrare si fara un amortizor capabil/bun, se poate intampla asta - Link spre comentariu
goguboeru Postat August 16, 2013 Partajează Postat August 16, 2013 Tot din experienta spun si eu : doar rola de antrenare sa face cu profil "butoi" . Vezi la casetofoanele/magnetofoanele care au cureaua de antrenare plata . Este doar fulia de la motor butoi celelalte sunt cilindrice. Reglarea pozitie pe role a curelei/benzii de smirghel se face doar din miscarea stanga dreapta a acestei fulii. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 16, 2013 Partajează Postat August 16, 2013 ...doar rola de antrenare sa face cu profil "butoi" . Vezi la casetofoanele/magnetofoanele care au cureaua de antrenare plata . Este doar fulia de la motor butoi celelalte sunt cilindrice...La casetofoane nu exista forte de "dezbracare", inafara celor ocazionate de pornirile si opririle motorului. In acest caz, banda antrenata produce o prelucrare mecanica, iar fortele din zona sunt importante. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum