nickrvl Postat Noiembrie 15, 2015 Partajează Postat Noiembrie 15, 2015 (editat) Yap, sudeaza bine "inox si bazici"..., personal "mor" cind aud asta, si aud (sint intrebat) zilnic, afla ca "inox" poate fi si rutilic, daca e rutilic inseamna ca poate merge si cu trafurile alea "vechi", acesta (invertorul) trebuie (musai trebuie) sa sudeze in curent continuu ca d`aia e invertor altfel cu rutilici "orice" aparat poate suda, deci, probeaza-l cu electrozi care merg in curent continuu pentru ai afla "adevarata valoare". Stiu ca nu conteaza deoarece oamenii sint oricum multumiti de chinezariile achizitionate ca doar merg cu "inox si bazici" insa parca as avea chef de un pariu si anume: "pariu ca in scurt timp o sa vedem scris (doar atit) pe ele (pe chinezarii) ca "pot" 300A"? la reteaua monofazica bineinteles si asta chiar daca fizic sint cit doi pumni la un loc? adica vre-o 80A? Stiu din nou ca nu conteaza pentru ca oricum oamenii sint multumiti de chinezariile achizitionate dar parca mi-e dor de putina realitate, sau adevar? pentru cea ce cumpar, dar nu conteaza pentru ca oamenii oricum sint multumiti ...... Editat Noiembrie 15, 2015 de nickrvl Link spre comentariu
danzel67 Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 (editat) De acord, dar nu a zis nimeni ca sudeaza bine bazici cel de "250"... Sudeaza bine rutilici cel de "200" cu care nu am reusit sa consum un electrod bazic, neavand nici experienta sudurii, electrodul ramanea lipit dupa ceva vreme, chiar cu potentiometrul la maxim. Asta si spuneam, vis-a-vis de ce scrie pe cutie. Iata-i si maruntaiele celui de "250": Placa de baza este zx7- I120S-1.3 Sa fie oare macar de 120 A ? Editat Noiembrie 16, 2015 de danzel67 Link spre comentariu
danzel67 Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 (editat) Se poate imbunatati ceva la aparatele astea, ca fiabilitate si "performante" ? Are cineva vreo schema pentru zx7- I120S-1.3. ? Editat Noiembrie 16, 2015 de danzel67 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 Este buna ideea de a pune condensator in paralel pe primar, aduce traful in regim de rezonanta si cresc mult performantele acestuia...condensatorii trebuiesc tatonati cu un ampermetru inseriat pe primar, iar in momentul cand obtineti un curent minim de mers in gol, atunci ati atins pragul de rezonanta. Daca tot redresati iesirea trafului, pe langa punte de diode si condensatori, mai trebuie si un drosell. Bafta multa si spor la mesterit. Poate gresesc,dar din cite stiu eu, condensatorii ar trebui legati in serie pentru a intra in regim de dezonanta. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 Da, dar ala cred ca`i un aparat rusesc si este din start facut sa lucreze asa, Emil Matei il are prezentat pe site si au fost si discutii despre el pe acest forum. Se poate pune condensator pe secundar pentru a apare defazaj intre curent si tensiune in arcul electric. Astfel cind scade tensiunea la 0 inca mai trece curent prin arc , cind scade curentul la 0 se stinge arcul dar tensiunea nu este 0, are o valoare absoluta mai ridicata si in acest fel reamorsarea arcului este mult mai usoara. Condensatorii aia trebuie sa suporte curenti de zeci de Aac. Grig Link spre comentariu
daniel_88 Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 Din cate stiu eu, poate ma insel, se poate face un circuit rezonant LC si paralel. Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 16, 2015 Partajează Postat Noiembrie 16, 2015 (editat) Trebuie oarece soft - start la plasarea condensatorului in paralel cu primarul transformatorului de sudura ... altfel sigurantele de la tablou " ne parasesc " , daca nu sant automate ... in cel mai bun caz declanseaza , apoi condensatorul se descarca ( rapid ) prin primarul transformatorului , si ciclul se reia la o noua manevra de conectare . Un ( eventual ) condensator trebuie tatonat ca valoare , fiind destul de critic pentru un efect vizibil ... si sa reziste la ceva curent ce trece prin el . Solutia este corecta teoretic ( si exista si practic ... ) , cu respectarea conditiilor mentionate . Astfel de condensatori sant relativ greu de gasit , si destul de costisitori . Eventual o baterie de mai multi ar fi o solutie mai la indemana , usurand si " reglajul " . Ar fi bine daca ar avea caracteristici fizice si electrice similare , din motive care cred ca sant evidente ... Editat Noiembrie 16, 2015 de gauss 1 Link spre comentariu
Vizitator rubinb Postat Noiembrie 15, 2019 Partajează Postat Noiembrie 15, 2019 La 14.11.2015 la 20:40, danzel67 a spus: Multumesc mult pentru recomandari ! Chiar doresc sa testez acest tip de electrozi, numai sa-i gasesc (unde ?)... Am luat din cei frantuzesti, facuti la noi. Cu bazicii 7018 (aceeasi firma), chiar a fost "haios".... Nu merg nici pe un invertor MMA 200 (mige mechanical-electrical) de 400 lei, imprumutat ca sa-mi termin treaba, inaintea nervilor. Mi-am pus nervii cu el totusi si am reusit sa sudez macar un electrod bazic... nu a iesit placut la vedere, dar nu aveam ce zgura sa sparg si ce vedeai, aia sudai Dar ce chin...se lipea des... VREAU BAZIC, totusi... Nu ma intereseaza designul sudurii, doar de dragul designului... Vreau rezistenta. La Panzerul clasic de 180 (cu sunt) ma deranjeaza faptul ca nu merge nici macar cu 6013 bine, ca si amorsare, dupa 2- 3 electrozi... Am facut rost de diode...avea tata. Nu am gasit decat un condensator de 33uF la 400Vca in targ...mai caut. Ma inspaimanta dimensiunile droselului ! Va tin la curent Multumesc daniel 88 ! E greu de testat pentru ca se gasesc greu condensatori la tensiunea de peste 400vca si la capacitati mai maricele. Un domn de pe acest forum spunea ca nu strica o capacitate cat mai mare...chiar 300uF, dar nu sunt ieftini si intram in zona invertorului ca pret :( Merita verificata si varianta de reglare a curentului in SECUNDAR propusa de amudsen ! Multumesc pentru asta. Ai facut Panzer-ul 180 sa mearga cu electrozi bazici ? Am si eu unul (200 lei la oferta tot la ... in noiembrie 2009) si vreau sa il modific dar nu ma hotarasc ce schema de redresor sa folosesc. Am masurat in secundar cat scoate ... 42-46v cu suntul introdus la maxim respectiv scos. Nu mai pot adauga spire in secundar ca nu prea mai este loc si nu am de unde sa iau cupru 16mmp infasurat in bumbac (cum am vazut ca are el) . Se gaseste cupru FY 16 pentru instalatii izolat cu PVC (1mm) . Izolatia este si groasa ocupand loc mult dar este posibil ca atunci cand se incalzeste sa se topeasca. Cred ca este calculat la 1.5 spire pe volt ( 45/30 sectiunea ) Amorseaza greu din cauza tensiunii scazute cred. Link spre comentariu
asterix196803 Postat Noiembrie 16, 2019 Partajează Postat Noiembrie 16, 2019 (editat) O modificare asemanatoare a fost facuta la un transformator de sudura Einhell de 80 A de userul ss1958 Daca ai loc in carcasa aparatului se poate monta puntea de diode si droselul .....sau carcasa vine modificata... Editat Noiembrie 16, 2019 de asterix196803 Link spre comentariu
Vizitator rubinb Postat Noiembrie 16, 2019 Partajează Postat Noiembrie 16, 2019 Este interesanta schema , mai ales ca al meu Panzer 180A scoate de la 50-60 A in sus si daca scot suntul magentic este jale ) dar iese cam scump ... . Preturile la invertoare au scazut mult (Almaz 250A de exemplu costa un pic peste 250 lei ) . Vroiam ceva mai ieftin . Am observat ca pe carcasa lui scrie 50V mers in gol dar el nu scoate mai mult de 46V . Schema de mai sus o stiu , am mai studiat si http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2009121303 si la domnul inginer Emil Matei pe site "Redresoare de sudura diy" . Vroiam sa mai adaug cateva spire (16mmp) mai intai , macar sa compensez caderea de tensiune pe punte si sa mai adaug cativa volti daca se poate. Vad ca se pot folosi cateva spire de sarma cu izolatie pvc la exteriorul secundarului .Am mai vazut solutii cu mai multe spire sarma mai subtire doar pentru amorsare . Vad ca si cehii observa acelasi lucru adica tensiune in gol mai mica decat ce scrie pe aparat . Eu vreau sa il aduc la 70v cc la cleste (daca se poate) . Schema lui Emil Matei nu are condensator si numai cu bobina de filtrare pe infasurarea de 15v raman putini volti de adaugat la cei 40 V . Link spre comentariu
asterix196803 Postat Noiembrie 18, 2019 Partajează Postat Noiembrie 18, 2019 (editat) Daca vrei sa mai adaugi spire in secundar ,asta in cazul daca ai spatiu ,masori cu ajutorul unei sirme subtiri lungimea unei spire dupa care poti folosi teava de cupru frigotehnica cu diametrul de 6x1 mm pe care o faci platbanda o acoperi cu banda izoler pinzata.....iar pentru puntea de diode se pot folosi cele de la un alternator (90A) recuperate de la fier vechi sau din alta parte.. vezi ca mai este un model de modificare a unui transformator Parkside 120 tot pe acelasi forum.... http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2012051401 https://youtu.be/_27gK3mcJOU Editat Noiembrie 18, 2019 de asterix196803 Link spre comentariu
Vizitator rubinb Postat Noiembrie 20, 2019 Partajează Postat Noiembrie 20, 2019 La 18.11.2019 la 19:43, asterix196803 a spus: Daca vrei sa mai adaugi spire in secundar ,asta in cazul daca ai spatiu ,masori cu ajutorul unei sirme subtiri lungimea unei spire dupa care poti folosi teava de cupru frigotehnica cu diametrul de 6x1 mm pe care o faci platbanda o acoperi cu banda izoler pinzata.....iar pentru puntea de diode se pot folosi cele de la un alternator (90A) recuperate de la fier vechi sau din alta parte.. vezi ca mai este un model de modificare a unui transformator Parkside 120 tot pe acelasi forum.... http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2012051401 https://youtu.be/_27gK3mcJOU Nu ar merge izolat cu banda de teflon folsita la instalatiile de apa calda ? In secundar este fir de aluminiu izolat cu bumbac (cred) diam ~4,6 mm adica 16 mmp . Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 22, 2019 Partajează Postat Noiembrie 22, 2019 (editat) Incercati ( totusi ) cu ceva textil . Daca nu gasiti banda clasica de panza , de la atelierele de bobinaj , merge si cu ceva fasii taiate din ... Petrecute o treime , eventual doua straturi , daca permite spatiul . Au avantajul ca se pot lacui , dupa bobinare , sau chiar ceva vopsea ( cu solvent nitro , nu pe baza de apa sau ulei ) . Daca tineti neaparat cu teflon de instalatii , se gasesc role pentru etansare gaze . Culoare galbena , mai late si mai groase . Minim doua straturi , se intzeapa ( agatza ) foarte usor . P.S. - au aparut prin magazinele de bricolaj si hipermarketuri role de banda adeziva pentru outdoor , cu schelet de tesatura de fibra de sticla , foarte rezistente . E si versiune termica , pentru carpit conducte , rezista la 200 grade Celsius . Pretul e rezonabil , iar banda lata . 50 mm ( pe - acolo ) . Editat Noiembrie 22, 2019 de gauss 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum