Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Protectie apasare buton!


Rila

Postări Recomandate

Salut,Am nevoie de un push buton care sa poata fi apasat decat o singura data/alimentare.De exemplu alimentez circuitul si ma lasa sa apas decat odata butonul,daca apas inca odata sau de mai multe ori sa nu se intample nimic si sa nu il mai pot apasa pana nu opresc alimentarea si il alimentez iar.Am nevoie de acest circuit pentru a face pornirea masinii pe buton,dar nu pot pune un buton simplu deoarece daca este apasat in mers din gresala imi poate provoca ceva daune bendixului/volantei sau altor piese.Va multumesc mult!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 32
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Rila

    8

  • iuli09

    7

  • AlinEX

    6

  • gica70

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

parerea mea este ca pe langa butonul care comanda bobina electromotorului iti mai trebuie un releu cu contactele NI inseriate cu butonul! releul va fi comandat de un senzor de scanteie cu o intarziere de 20~30 de secunde! astfel, dupa pornirea motorului, releul este comandat, contactele se deschid, iar butonul devine inactiv! in acest fel, nu mai trebuie sa iei contactul daca din varii motive ti se opreste motorul! sau poti face ceva mai complicat cu PIC! da aici nu ma bag ca nu stiu cum. trebuie soft si alte rahaturi pe langa!Toate cele buneAlinEX

Link spre comentariu

am vazut ca era initial vorba despre un singur buton dar m-am gandit ca ar fi bine sa puteti opri masina si altfel decat lasand-o sa ramana fara benzina asa ca am pus de la mine un buton pentru oprire ; daca incomodeaza , butonul respectiv poate fi inlaturat fara nicio problema :da

Link spre comentariu

@AlinEX iti multumesc dar nu sunt asa de avansat pentru PIC.@Iuli09 am alt buton de oprire deja,eu doresc doar butonul de pornire.Vad ca ai pus o bobina in schema,cate spire sa aiba,ce conductor,pe ce suport?Si releul poate fi unul simplu auto cu 5 pini?Scuza-ma pentru atatea intrebari dar nu sunt foarte priceput!

Link spre comentariu

nu stiu daca o sa poti folosi butonul de oprire la care te-ai gandit ; oricum acel buton de oprire ar trebui conectat cam tot acolo unde l-am pus si eu in schema ; bobina care se vede in schema este bobina releului , nu trebuie sa bobinezi nimic .

Link spre comentariu

Ok,si cum sa leg acel releu?Are 5 pini,prin 2 pini se alimenteaza releul,si inca 3 pini unul comun si unul pentru releu inchis cand nu trece curentul,iar celalalt releul inchis cand trece curentul.M-am exprimat cum cunosc si eu(imi cer scuze pt exprimare)Folosesc pinii pentru circuitul inchis cand trece curentul?

Link spre comentariu

acel releu nu poate fi folosit daca vreti sa utilizati schema pe care am propus-o eu pentru ca este nevoie de un releu cu doua contacte normal-deschise ; asta ar insemna ca aveti nevoie de un releu cu 8 borne .primul contact normal-deschis este folosit pentru a bloca releu in timp ce al doilea contact va realiza comada propriu-zisa pe care o doriti.Problema este ca nu stiu ce curent ar trebui sa "suporte" acest releu ca sa va pot recomanda un tip anume .

Link spre comentariu

ideal ar fi sa ai un releu cu 2 contacte ND(normal deschis). unul pt alimentare si cel de al doilea pt automentinerea releului.L.E ..vad a ai primit rapuns mai sus de la colegul...in ultima instanta poti folosi 2 relee..

Link spre comentariu

daca am inteles corect , montajul ar trebui folosit la pornirea unui automobil ; un releu pas cu pas cred ca iese din discutie tocmai pentru ca nu se doreste ca butonul de pornire sa aiba alta functie in afara de a porni motorul .

Link spre comentariu

@AlinEX iti multumesc dar nu sunt asa de avansat pentru PIC.

pai nu am zis sa folosesti PIC! ci un releu comandat de un "senzor" de scanteie cu o intarziere de anclansare de 20-30 de secunde!oricum ai privii lucrurile tot ai nevoie de o intarzire pt dezactivarea butonului, pentru ca butonul sa poata fi operational minim pana porneste motorul! ce te faci daca motorul nu pleaca in juma de secunda?
Link spre comentariu

Ma gandesc ca ar mai fi o posibilitate cu masurarea curentului de pe baterie.Cand e motorul oprit am curent de 12 v si cand e pornit are ~14.Sa fac cumva ca atunci cand e motorul pornit si circuitul vede 14v sa nu mai faca butonul contact.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări