AdR!@N Postat Noiembrie 9, 2018 Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 Salut, ma dau si eu cu parerea: Impozitul se plateste pe proprietate, chiar daca folosesti, chiar daca nu, daca incerci sa fentezi, cumva vei fi "prins" si vei plati retroactiv. Cu RCA-ul nu ai treaba atata timp cat folosesti exclusiv pista privata, acolo nu au nici o valabilitate, cel mai probabil au nevoie de asigurari speciale. Daca vor fi si alti utilizatori ai "jocului" e bine sa ai o asigurare ceva, nu cred ca ar fi prea placut sa fii tras la raspundere, in cazul unui accident, pentru despagubirea celor implicati sau sa suporti pagubele create. Pentru astfel de asigurari te adresezi unei firme de asigurari si ei te indruma, poate fi asigurare pe eveniment, pe bunuri (cu serii de sasiu, nu e nevoie de nr de inmatriculare), pe personal...etc. PS. Informativ: RCA-ul nu este valabil nici macar in parcari private, dar-amite pe circuite de "racing". Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 9, 2018 Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 E bine de vazut postarea initiala...omul dupa 8-9 ani si-a dat seama ca are de platit impozit. Pai frate, in perioada asta n-ai mai avut de platit nimic si n-ai calcat pe la financiar?Sau n-ai vrut sa dai pe acolo crezand ca scapi...Eu in fiecare an cand ma duc sa platesc ce am de plata imi spune, aveti asta, asta si asta de plata.Ce vreti sa platiti acum si pe ce perioada?Ar fi imposibil sa platesc pt casa (sau orice altceva) si sa nu stiu ca am si masina de platit. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 9, 2018 Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 (editat) Nu stiu ce combinatie avea omul respectiv. Dar de ai o pista privata poti sa duci pe ea ce vrei, inmatriculate sau nu. Inmatricularea e strict pt drumuri publice, pe camp faci ce vrei, cu sau fara carnet. Indentificarea se face in mai multe feluri, serie sasiu si probabil sunt acceptate si alte chestii, dar asta deja tine de detalii. Sigur asiguratorul stie ce face, nu iti da bani pe degeaba. Adrian, masina se poate scoate de la impozit in vederea depozitarii. Nu e fenta din moment ce o scoti din circulatie si nu poti umbla cu ea decat pe camp. Editat Noiembrie 9, 2018 de Sharky Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 9, 2018 Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 E un pic mai complicat, ca si o pista privata trebuie omologata si sa respecte anumite conditii, nu orice tarla semiamenajata poate fi luata in seama.Asta din punctul de vedere al asiguratorului.Daca tu ai o proprietate imprejmuita si pe acolo nivelezi un traseu e treaba ta, dar nu poti spune ca oficial aia e o pista/circuit auto. Link spre comentariu
one Postat Noiembrie 9, 2018 Partajează Postat Noiembrie 9, 2018 (editat) 25 minutes ago, Sharky said: Adrian, masina se poate scoate de la impozit in vederea depozitarii. Nu e fenta din moment ce o scoti din circulatie si nu poti umbla cu ea decat pe camp. Intr-adevar, am verificat si se pare ca asa este, se poate detine masina in colectie spre exemplu, fara sa platesti impozit. Bineinteles, si fara sa circuli cu aceasta pe drumurile publice. Personal aveam un dubiu pentru ca nu locuiesc in Romania dar si pentru ca am facut toate operatiile legate de achizitionarea masinii printr-un intermediar, care s-a ocupat de toata partea birocratica. Interesant este ca, pentru a inmatricula automobilul, mai intai se inregistreaza la fisc, apoi cu certificatul de la fisc se face inmatricularea, dar .... la radiere ordinea este aceeasi, adica la fisc trebuie sa duci certificatul de inmatriculare apoi dupa radierea din registrul fiscal se face radierea din registrul inmatricularilor, asta inseamna ca daca unul o declara la fisc si nu o inmatriculeaza, se va gasi in situatia ca nu o va putea radia de la fisc. Daca masina este furata si in masina se aflau si documentele masinii, atunci bataia de cap este asigurata, dat fiind ca pentru radiere sunt necesare documente in original. Editat Noiembrie 9, 2018 de one Link spre comentariu
mojnost Postat Decembrie 3, 2018 Partajează Postat Decembrie 3, 2018 Codul fiscal ART. 468 - Reguli generale (1) Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datorează un impozit anual pentru mijlocul de transport .... Exista exceptii de la datorarea impozitului, printre care si cazul vehiculelor istorice. Daca pana de curand era considerat vehicul istoric la 30 de ani de la scoaterea modelului din productie, in prezent conditiile sunt mai lejere: vehiculul istoric este vehiculul care îndeplineşte simultan următoarele condiţii: - a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani; - tipul său specific, astfel cum este definit în legislaţia Uniunii Europene sau în legislaţia naţională relevantă, după caz, nu se mai află în fabricaţie; - este bine întreţinut şi menţinut în starea sa iniţială şi nu a suferit nicio modificare substanţială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale; - deţine un atestat de vehicul istoric, emis de către autoritatea naţională a FIVA în România, Retromobil Club România. In concluzie este obligatorie declararea fiscala doar la inmatriculare, si chiar unele vehicule inmatriculate sunt scutite de impozit. Un autovehicul poate fo radiat fiscal si din circulatie, pe langa cazurile de instrainare/distrugere/scoatere din tara s.a. si la cerere, in acest ca fiind necesara dovada spatiului propriu de depozitare. OUG 195: ”Prin drum public se înțelege – orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice; drumurile care sunt inchise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile. Desi este discutabila intr-o oarecare masura notiunea de drum public (chiar si instantele au dat solutii contradictorii), este totusi destul de incapatoare. De ex. parcarea unui mall este proprietate privata dar considerata drum public, la fel si benzinaria. Daca drumul nu este public poti circula cu masina neinmatriculata si beat, fara nici o problema. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Ianuarie 30, 2019 Partajează Postat Ianuarie 30, 2019 On 11/9/2018 at 3:15 PM, Sharky said: ... Inmatricularea e strict pt drumuri publice, pe camp faci ce vrei, cu sau fara carnet. ... Drumurile dintre tarlale, daca nu sunt pe teren privat, sunt considerate drumuri publice. Sunt prinse in planul cadastral ca drumuri in propietatea primariei, iar legea este la fel de valabila si aici ca si pe alte categorii de drumuri, mai "elevate"! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum