tepesa Postat August 9, 2013 Autor Partajează Postat August 9, 2013 Foarte buna ideia cu soclurile militare taiate, sa ramina ceramica la ''fata'' sasiului. Am vazut procedeu identic aplicat la soclurile din tabla de aluminiu ptr lampile mai mici, 12J... Link spre comentariu
hpavictor Postat August 10, 2013 Partajează Postat August 10, 2013 Diferenta dintre tuburile rusesti si cele chinezesti este ca din cele rusesti scoti wattul rusesc iar din cele chinezesti...wattul chinezesc Scuze de offtopic. O rugaminte a mea. Poate a fost o gluma sau o ironie din partea dv,nu mai postati asa cava pe net,sunt multi tineri ,incepatori in tuburi,care pot lua de bune cele scrise de dv.Nu stiu daca aveti sau lucrati cu tuburi produse in China,eu si alti lucram,va asigur ca watul chinezesc este la fel de mare ca watul rusesc sau slovac.Cautati pe net si o sa gasiti extrem de multe amplificatoare,preamplificatoare,amplificatoare de instrument ,care sunt dotate cu tuburi chinezesti. Altii sunt de o cu totul alta parere : http://www.hifi-stereo.eu/forum/viewtop ... p=322#p322 . Imi permit sa-l citez : In privinta asta, cu scuzele de rigoare (pentru ca s-ar putea sa vand castraveti la gradinar) imi permit un sfat - mergeti pe cat se poate pe tuburi electronice NOS, cu predilectie cele sovietice si americane! Din tot ce am putut si eu constata in ultimii ani, nimic din ce se fabrica azi nu are termen de comparatie cu vechile lampi. Probabil (si din cate am auzit) nu mai este permisa utilizarea unor materiale foarte poluante si otravitoare, probabil TOT ce se fabrica azi are ca prioritate economia de materiale si doar profitul, poate ca cei batrani care stiau niste "taine" nu mai sunt activi in productie si proiectare, etc, cert este ca la cate tuburi electronice am testat, exista o evidenta diferenta de calitate intre cele noi aflate in productie si fostele branduri mari disparute. Acum, cel mai bun brand ar fi Electro Harmonix fabricate in Rusia si cu know-how (mai degraba in domeniul marketing si control calitate) american (si capital american), dar totusi acestea sunt inferioare vechilor tuburi "comuniste' din perioada sovietica produse in aceleasi locatii rusesti. Mai exista si prolifica piata chineza, insa calitatea tuburilor produse acolo lasa MULT de dorit. Drept dovada, in noua aparatura hifi chineza (ce se doreste a fi "high-end") nu sunt folosite tuburile lor ci altele, importate din Rusia sau Slovacia (JJ - tehnologie canadiana, nimic din nefericire de la fosta TESLA, inafara de locatie si cladiri). Evident, "sfatul" meu poate fi inutil atata timp cat pentru o productie de serie este necesara o cantitate mare de tuburi electronice constanta in parametrii, dar poate pentru inceput, perioada de castigare a pietei, ar trebui folosite "vechiturile vrajite". Oare cine are dreptate ? Totusi , ca sa fiu corect si impartial pana la capat trebuie sa recunosc un lucru absolut sigur : nici chinezii nu sunt prosti , altfel ar muri de foame daca ar produce doar lampi proaste . Il cunosc pe @momolo , este un om corect , fara interese ascunse sau la vedere . Il cunosc si alti useri , nu este un necunoscut ! Este prezent chiar si in cateva poze postate pe Elforum , la cateva intalniri organizate la sediul lui Dan Zup si Tibi Vicol . De altfel , a fost prezent la majoritatea intalnirilor constructorilor DIY dar si la cele " audiofile " ... omul asta chiar stie cate ceva despre echipamentele audio ! Pot spune ca mai multa incredere in recomandarile lui @momolo decat in ale altora . Parerea mea . Link spre comentariu
hpavictor Postat August 10, 2013 Partajează Postat August 10, 2013 Uite si parerea lui @felixx ( probabil cel mai autorizat sa isi exprime parerea ) : viewtopic.php?p=1274634#p1274634 despre calitatea lampilor chinezesti in comparatie cu cele clasice europene sau americane ( NOS ) ! De ce?....e simplu.Construit in China sau cel mult asamblat in Franta.Control de calitate zero. Ca veni vorba de McIntosh,eu am o parere nu cine stie ce,dar in luna mai e posibil sa mi-o schimb....poate... Voi fi prezent din nou la Munchen 2013,in luna mai,timp de 3 zile la cel mai important eveniment audio din Europa.Anul trecut,cel mai echilibrat sunet pe lampi a fost d.p.m.d.v. un SE cu 845 Elrog de 18W la 1% pe fiare de la Monolith (probabil cele mai bune miezuri).....conduceau un....single driver in BLH.Am asistat si la inlocuirea tuburilor cu variante.....printre care si China. Sunt diferente si sunt maricele. In alta camera,aceleasi lampi dar de data asta 2 x 845 Elrog paralel se jucau cu 2 monstri de la Rockport Technologies. Dar.... @gabriele are o parere foarte buna despre lampile produse de JJ , insa @Kosmin si @viobio au o parere total contrara . Altii sustin ca rusii nu fac doua lampi la fel , ca dispersia parametrilor este foarte mare si ca nu te poti baza pe lampile rusesti ...ca de aia se vand ieftin , ca sa-ti cumperi doua lazi , sa ai de unde sorta doua identice ! Oare cine are dreptate ? Chiar nimic nu mai este de calitate cu exceptia lampilor militare sovietice sau cele produse pentru metrologie , industriale ( SQ ) sau uz militar acum 50 de ani de Siemens , Miniwatt , Marconi , Osram , Valvo , Telefunken , NEC , Toshiba sau Amperex si RCA sau altele , la fel de exotice si exclusiviste ? . Link spre comentariu
tepesa Postat August 10, 2013 Autor Partajează Postat August 10, 2013 Am inteles problema lampilor vechi, hai sa revenim la GU50. In curind ma apuc de taiat sasiurile, chiar daca schema nu e gata, voi lasa cite doua socluri cu 9 pini pentru lampile de atac, sa fie, daca voi folosi doar una, gaura libera se poate astupa usor, sau pun un EM84 pentru impresia artistica.@Victor, cum vedeti asezarea pe sasiu a pieselor mari, ceva din experienta dvs ar fi foarte util. Mai ales ca putini explica asta, e o bucatarie cam secreta. Mi se pare normal ca fiecare amplif e diferit de altul si se schimba asezarea unor piese. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 10, 2013 Partajează Postat August 10, 2013 Amplasamentul pe care il recomand este urmatorul : Pe mijlocul sasiului , sa fie amplasate cele trei trafo : retea si doua de iesire . Etajele finale sunt amplasate stanga si dreapta , avand soclurile etajelor de semnal mic cat mai aproape de mufele de semnal . Electroliticii pentru filtraj vor fi amplasati sub sasiu , pentru a fi feriti de caldura radiata de finale . Pentru realizarea in conditii industriale a sasiului ia legatura cu @mila , te poate sprijini daca dispune de timp . Peste acest sasiu se poate monta un capac perforat , pentru a usura ventilatia , si sa nu remarce unii , mai carcotasi " uratenia " lampilor GU50 . In jurul soclurilor finalelor se vor da gauri de fi 10 mm pentru ventilatie in sasiu etc si desigur , in capacul inferior . La SE trafo out recomand sa fie semi ingropate in sasiu ca urmare nu vei avea nevoie decat de cate un singur capac pentru fiecare trafo out . Atentie insa la bucsele izolatoare pentru prezoanele de fixare ale fiecarui trafo ... altfel obtii " scurtcircuit magnetic " si adio performante audio , o sa ai motive sa suspectezi ca GU50 " nu e bune " asa cum e posibil sa creada unii rau intentionati ... Pe sasiu sunt desenate 4 socluri pentru GU50 , asta pentru cazul in care te razgandesti in viitor si vrei sa modifici totul in PP ( in acest caz recomand doar varianta Quad 2 , am prezentat-o pe forum mai demult ) . Vezi si un alt exemplu asemanator , Unison Research Nimbly . Pacat ca electroliticii sunt expusi la caldura radiata de finale.... Link spre comentariu
tepesa Postat August 10, 2013 Autor Partajează Postat August 10, 2013 Lampile le voi infrumutesa prin desfacerea capacului, am mai vazut asta pe net, la nemti.Am vazut ca unii nu le agreaza, in afara ''uriteniei'' mai au si alte probleme sau care e necazul dumnealor?Era sa uit, voi face cite un sasiu pentru un canal, adica monoblocuri, de asta aminteam de taierea sasiurilor in curind. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 10, 2013 Partajează Postat August 10, 2013 Sunt doar simple idei , faci doar cum doresti .Lampile nemtesti ( RDG-iste ) tip SRS552N nu aveau acel capacel metalic...Cred ca un sasiu comun ar aduce mai multe avantaje decat dezavantaje ( cum ar fi greutatea ) in favoarea unui montaj compact . La doua monoblocuri vei avea doua surse de alimentare , care radiaza paraziti ( brum ) fix dublu fata de o singura sursa !Pana la urma totul tine de gusturi , imaginatie si de experienta ta in finisaj si prelucrarea metalelor . Link spre comentariu
tepesa Postat August 10, 2013 Autor Partajează Postat August 10, 2013 Da, cred ca voi opta pentru o constructie mai compacta, pe un singur sasiu.Ce parere aveti despre alimentarea filamentelor in ca sau in cc, fie pentru lampile de atac, fie pentru toate ? Link spre comentariu
hpavictor Postat August 10, 2013 Partajează Postat August 10, 2013 Vei avea nevoie de o infasurare de 12,6 V ac ( adica 6,3 V ac + 6,3 V ac cu priza mediana conectata la masa ) pentru filamentele finalelor si o alta , de 6.3 V ac pentru restul lampilor din etajul driver , asa cum a propus si @viobio , cu " lift up " la + 80V , obtinut din tensiunea anodica printr-un divizor rezistiv . Semireglabilul pentru nulul brumului poate fi inlocuit cu doua rezistente de 100 ohmi / 1 W . Link spre comentariu
tepesa Postat August 10, 2013 Autor Partajează Postat August 10, 2013 Deci recomandati doar ac. Era o teorie pe net, ca la alimentarea in cc filamentul GU50 nu se incalzeste uniform si asta afecteaza catodul, ceva legat de modul de torsadare si pliere a filamentului.Asemanator era un subiect aici pe forum, cu alt amplif si alta lampa. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 10, 2013 Partajează Postat August 10, 2013 Am citit si eu multe teorii fanteziste , altele realiste , dar la lampile cu incalzire indirecta ( cum este cazul lui GU50 ) este pierdere de vreme si risipa de componente . Am gasit aplicatii extrem de serioase cu alimentarea filamentului GU50 in continuu ( la statiile de tanc T34 si T55 , alimentarea se face direct din tensiunea de 14.4V a bordului ) dar si in alternativ , tot in aplicatii militare , in statii radio stationare * amplasament fix ) pentru legatura la nivel de regiment , folosind un secundar amarat de 12,6 V / 50 Hz . Nu stiu cum dracu faceau la statia HF de pe avionul de vanatoare MIG15 , ca ala avea o ciudatenie de alimentare : 127V ac / 400Hz !!!Practic nu conteaza felul alimentarii , deoarece catodul emite electroni , nu filamentul ! Link spre comentariu
tepesa Postat August 10, 2013 Autor Partajează Postat August 10, 2013 Evident ca, catodul emite electronii, dar in functie de incalzirea asigurata de filament. Pentru acest proiect ambitios vreau sa folosesc ce e mai bun pentru lampi. Am sa realizez o sursa stabilizata pentru filamente. Voi mai aduga un radiator in spate, sper sa semene in final cu Unison Research. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 10, 2013 Partajează Postat August 10, 2013 Stabilizarea filamentelor sau alimentarea lor in DC la lampile cu catod indirect este o fita complet aberanta . Nu vei face decat sa scazi fiabilitatea totala a montajului , prin marirea costurilor de fabricatie , a numarului de componente , care culmea disipa caldura ( !!! ) deci implica un randament scazut . Insuccesul va fi garantat ! Au fost construite zeci de milioane de amplificatoare SE ( etaje finale de radio sau TV ) fara a avea soft-start sau stabilizare pe tensiunea de filament...daca totusi insisti in aceasta directie , iti prezint o schema cu o alta lampa finala ( SE cu 6S33S ) doar ca simpla sursa de inspiratie pentru realizarea alimentarii " soft " . Schema driver-ului ( are in etajul de intrare un SRPP cu 6N2P , iar in iesirea SRPP si in repetorul catodic 6N6P ) nu poate fi folosita la GU50 ! Ceva mai complicat in circuitul de alimentare al filamentelor decat in schema de mai jos nu se justifica sub nicio forma ! Urmareste circuitul tensiunii anodice si cel al filamentelor lampilor de semnal mic , sunt actionate temporizat prin intermediul unui releu ( cu doua contacte normal-deschise , alimentat la fix 100V , ca asa e " moda " la japonezi ) dar al carui circuit de temporizare nu este figurat in schema . Schema provine de la un vechi kit japonez ( s-a produs pana in anul 2000 ) cu un pret " barbos " pentru audiofilii cu dare de mana , de la firma SanEi din Akihabara Tokyo http://www.tubetvr.com/se.html . De remarcat ca trafo out folosit in aceasta schema este un " amarat " de TANGO ...si nu se foloseste reactie negativa globala . Desigur , poti face cum doresti , dar parerea mea este ca trebuie sa ramai la un minim de siliciu " invaziv " intr-un amplificator cu lampi . Adica se justifica folosirea siliciului doar la diodele redresoare si la LED-ul de power . Atat . Uita definitiv de stabilizarea filamentelor ! Parerea mea . Link spre comentariu
George Postat August 11, 2013 Partajează Postat August 11, 2013 Mai ales ca putini explica asta, e o bucatarie cam secreta. Mi se pare normal ca fiecare amplif e diferit de altul si se schimba asezarea unor piese.Daca esti interesat, trimite-mi prin mesaj privat o adresa de email si-ti trimit o carte in format pdf foarte buna, cu foarte multe detalii constructive ale unui amplificator pe lampi. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 13, 2013 Partajează Postat August 13, 2013 Pentru cei ce doresc sa obtina 18W SE GU50 in modul pentoda ( U anod +500V , U g2 +250V ) le recomand un trafo out simplu , pe tole E20 . Desigur , poate fi imbunatatit prin conectarea in alta ordine a infasurarilor primarului si secundarului ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum