aureliu67 Postat Iulie 27, 2013 Partajează Postat Iulie 27, 2013 nu am manometre.Sigur e protectia termica pentru ca daca astept 5 minute si lovesc cu o cheie pe protectie, porneste pt un scurt timp si se opreste.Nu am manometre. Lucre zocniometric (organoleptic) pt ca nu am scule pt asta. ). De curiozitate, ce ar trebui sa arate manometrele? Ciudat e ca daca aceiasi cantitate de freon e comprimata in interiorul unitatii externe si robinetii sunt inchisi merge fara probleme. Acelasi lucru se intampla camd montez alta unitate externa.. Am intercat de curiozitate o un compresor de la statii frigorifice de la magazin si exact acelasi lucru se intampla.Pe masura ce deschideam robinetul acolo, se simtea ca apare sarcina la motor pana sa oprit detot. Link spre comentariu
suirammarius Postat Iulie 27, 2013 Partajează Postat Iulie 27, 2013 Cred ca ceva nu faci bine.Am cateva nelamuriri:Zici ca daca inchizi robinetii compresorul merge fara probleme. Acest lucru este IMPOSIBIL! Daca inchizi robinetii trebuie sa iti sara protectia de joasa presiune, daca nu compresorul face un zgomot puternic si foarte cuidat si in scurt timp se poate arde si motorul (sau sare protectia termica). De aici ma gandesc... oare tu nu cumva inchizi robinetii cand crezi ca ii ai deschisi?Alta nelamurire ar fi aceea cu schimbatu' compresorului sau a unitatii externe (ca nu am inteles prea bine). Cum ai facut aceasta operatiune? Adica noua unitate externa avea gazul ei, sau cum... ?Pe manometre citesti presiunile si apoi cauti pe net regimul de functionare a gazului ce-l folosesti. Daca foloseai R 410A, iti puteam spune eu la ce presiuni, cum si ce (cu R22 nu am lucrat niciodata, in plus e si un gaz interzis!). Link spre comentariu
aureliu67 Postat Iulie 27, 2013 Partajează Postat Iulie 27, 2013 Nu am confundat nimic. Refrigerantul a fost recuperat de la 3 unitati un una singura. si refrigerantul de acumuleaza in un acumulator cu capacitate aprox 2litri.cand descghid intrarea in compresor mertge in continuare . Dar cand deschid iesirea din compresor, cu cat mai tare deschid robinetul cu atat compresorul functioneaza mai greu pana se opreste. In legatura cu schimbatul unitatii,- am inchis robinetul de iesire,cu compresor pornit, peste cateva minute am inchis si intrarea.Apoi am demontat tevile care erau vidate pe interior, deci nu sa pierdut refrigerant deloc.Nu am scule cu manometre. Dar de curiozitate, la R410a ce t er trebui sa indice manometrele? valorile lor depind de cat freon e inauntru? Link spre comentariu
suirammarius Postat Iulie 27, 2013 Partajează Postat Iulie 27, 2013 Pai... daca ai prea putin gaz, lucreaza la o presiune foarte joasa. La 410A trebuie sa ai in aspiratie in jur de 7-8 bar. Daca ai preea putin gaz, aceasta presiune scade, evaporarea se face la temperaturi foarte joase, nu ai suficient gaz care sa circule prin evaporator (nu "da frig") si poate chiar sa iti sara protectia de joasa presiune (in aspiratie presostatul declanseaza pe la 4 bar - presiune limita). Daca ai mai mult gaz... nu e chiar asa grav, mai ales daca ai depozit de lichid in masina; tot ce e in plus se depoziteaza acolo. La un moment dat poate sa iti sara protectia de inalta presiune (42 bar), daca e prea cald afara si condenseaza putin.Uita-te bine-bine pe acolo... problema cea mai mare la tine nu e ca se opreste ci ca merge! Nu poate sa mearga cu robinetii inchisi!!!! E imposibil! E foarte logic, daca astupi admisia de la un compresor... nu mai merge! Se strica foaaarte repede!Valva de expansiune functioneaza? Daca valva nu merge si ramane inchisa, compresorul se incalzeste, presiunea in aspiratie e foarte joasa... acelasi lucru ca si cu robinetii inchisi.Fa rost de un manometru, poate nici macar nu mai ai gaz... cine stie? E ca si cum ai cauta o problema electrica fara aparat de masura (nu stii daca ai tensiune sau nu).Fa cateva poze BUNE in interiorul unitatii exterioare.Fa cateva si la evaporator (vreau sa vad ce tip de valva ai).Chiar m-ai facut curios! Link spre comentariu
aureliu67 Postat Iulie 28, 2013 Partajează Postat Iulie 28, 2013 presiunea la aspiratie se masoara cu AC oprit sau pornit? Link spre comentariu
suirammarius Postat Iulie 28, 2013 Partajează Postat Iulie 28, 2013 Pornit! Cand e oprit (de ceva vreme) presiunile sunt egale. Link spre comentariu
aureliu67 Postat Iulie 28, 2013 Partajează Postat Iulie 28, 2013 multumesc mult. Link spre comentariu
suirammarius Postat Iulie 30, 2013 Partajează Postat Iulie 30, 2013 Ai facut rost de manometru?Insist, fa vreo cateva poze! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum