eugenbt Postat Aprilie 18, 2015 Partajează Postat Aprilie 18, 2015 (editat) am folosit un modul step-down, la care am fixat tensiunea de iesire la 12V. in el intra cca 16V dintr-un alimentator cu tensiuni variabile. benzile de led le-am legat in paralel iar curentul de pe ele este de 230mA, pe toate 6, deci cca 40mA pe bucata. totusi, as vrea sa folosesc schema din prima pagina, stie cineva care este intensitatea maxima la care functioneaza acele benzi de 3 leduri? si o poza cu ceea ce-am facut. nu dati cu pietre, sunt doar probe, partea estetica vine mai tarziu. Editat Aprilie 18, 2015 de eugenbt Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 18, 2015 Partajează Postat Aprilie 18, 2015 Vad ca nimeni nu-ti raspunde si monologhezi... deci hai sa incercam: - Mafalda poate ca o sa-ti zica care este curentul prin leduri. Daca nu ai un cod ceva care sa te duca la un catalog decent/credibil totul este "dat in bobi". Deci nu mai achizitiona (valabil pentru oricare incepator) leduri proaste/incerte care nu vin cu un cod clar si cu referinte ca DS sau catalog. Indiferent de faptul ca sunt tentante ca pret, in mod clar nu merita. Daca incerci produse bune vei avea surpriza ca nu sunt scumpe la un nivel prohibitiv si cu ele nu esti deloc in ceata. Asa, ca ghiceala daca benzile sunt "date" ca pentru 12V atunci ar fi de presupus ca rezista la 100mA, iar racirea este lasata in grija RTjct-amb...? - un modul step-down poate fi configurat ca GCC de foarte buna calitate. Deci ai o astfel de piesa dar vrei o alimentare cel putin periculoasa, fara separare galvanica???? - "230mA, pe toate 6, deci cca 40mA pe bucata" asta daca rezistentele de limitare inseriate formeaza drivere bine imperecheate ... insa eu sunt sceptic si ai fi putut foarte bine sa le masori pe fiecare din cele 6 si apoi sa discutam la obiect. - ce ai facut este de laudat pentru cazna, insa mai trebuie sa avansezi la notiuni/cunostinte. Si acum la obiect: - in general ledurile le legi in serie, cat mai multe posibil. Limita este pana se ajunge la tensiuni care nu mai sunt convenabile (adica sunt prea mari pentru componente uzuale) - mai ales la schema fara separare galvanica asa ceva este atractiv, si se poate merge la tensiuni mari. Totusi nu uita: recomandat si bine este cu separare galvanica. - legatul in serie este convenabil pentru a reduce numarul de GCC - cele active au o parte de sesizare si de amplificare a tensiunii sesizate, deci preferi sa ai cat mai putine stringuri, ca sa ai cat mai putine GCC. Chiar si cand folosesti un singur GCC cu stringuri puse "in oglinda" si tot ce ai nevoie pentru fiecare string este o rezistenta de echilibrare, tot merita cat mai multe in serie. - tu ai 6X3 = 18 jonctiuni. Daca sunt rosii aproape ca te poti descurca cu un singur string. Daca nu - minim doua. Ca ziceai de modul step-down (buck) - eu iti recomand unul step-up (boost) care poate sa dea spre 40V uzual, si cu doua stringuri fiecare cu rezistenta lui de echilibrare ai rezolvat. Evident insa ca ai de facut doua operatii: macar partial sa suntezi din rezistentele serie existente, in asa fel ca cele ramase nesuntate sa fie exact rezistentele de echilibrare + convertorul boost trebuie confogurat cu iesire in curent constant. Link spre comentariu
eugenbt Postat Aprilie 18, 2015 Partajează Postat Aprilie 18, 2015 notiuni de electronica nu am, am mai spus in niste posturi ca nu ma pricep. cateva cunostinte despre electricitate din liceu si din ce-am mai "furat" de pe la altii. ceea ce-am facut mai sus ajunge la 37.5 lei, destul de scump pentru un minipanou de 2,4W, chiar si pe leduri, de aceea prefer fara separare galvanica. tot montajul il bag in carcasa de plastic si nu-si baga nimeni gherutele in el. ma intereseaza minimul efort si minimul pret, ceea ce vreau este un panou luminos cu care sa pot face fotografii de produs, ceea ce inseamna cca o ora de folosinta la cateva saptamani-luni. cu stima, eugen Link spre comentariu
ss1958 Postat Aprilie 18, 2015 Partajează Postat Aprilie 18, 2015 Nu am inteles ce vrei sa faci cu acele module. Sa le alimentezi de la 220V la 12V pe fiecare si toate in paralel sau inseriezi mai multe module pt. 220V. In nici un caz nu iti recomand varianta inductiva (condensator).Din practica iti spun ca este f. putin fiabila iar randamentul este mic.Daca te intereseaza miniaturizarea alimentarii, foloseste cu incredere metoda descrisa de mine (asta insemnand sa suntezi una sau chiar ambele rezistente de pe modul) sau o alta sursa in comutatie, eventual urmat de un banal LM 317 folosit ca sursa de curent constant cu care pana la o putere de 1A nu ai de ce sa-ti faci probleme.Daca nu esti constrans de spatiu , poti folosi un banal alimentator de 12V cc urmat de acelasi LM 317. Chiar si cu chinezismele alea vei avea rezultate care sa te satisfaca. Vad ca am postat amandoi cam in acelasi timp. Daca asa stau lucrurile, si cunostintele tale in domeniu sunt minime, poti merge si pe varianta alimentarii cu un alimentator de 12 v cc. Rezistentele de pe modul isi vor face cat de cat treaba cu limitarea curentului, dar sunt riscuri mari sa arzi LED-urile. Acum, depinde cat de norocos esti. Am avut ocazia sa vad astfel de module alimentate de la alimentatoare ordinare, care au functionat non stop si 2 ani sau altele doar cateva minute. Link spre comentariu
Dxxx Postat Aprilie 19, 2015 Partajează Postat Aprilie 19, 2015 Eu ti-am raspuns la nivel global, iar SS1958 a fost mai la obiect, cu solutii practice - ai face bine sa retii ce s-a spus in ambele interventii. De acord ca si o varianta "live" daca este fizic izolata poate sa fie satisfacatore pentru unele aplicatii, insa vezi pe topicurile vecine ca trebuie cateva precautii daca tii la leduri. Pe de alta parte ai un numar relativ redus de jonctiuni deci ca eficienta solutiile DC12V de la postul anterior sunt mai potrivite, nu numai mai sigure. Pentru fotografiat ai insa o problema principiala: leduri ca cele pe care le ai au un CRI foarte prost, tipic sub 50. Asta iti va denatura puternic culorile. Ledurile de la producatori mari au CRI peste 70 insa optiuni peste 80 sunt inca disponibile la preturi convenabile. Cu cei 38 lei ai fi putut sa cumperi o sursa in curent constant (adevarat, China la banii astia) + un COB ca cel de la LiteOn si obtineai flux luminos de cateva ori mai puternic si CRI peste 80, plus un montaj totusi decent si cu separatie galvanica - vezi threadul cu LiteOn. Desigur ca pentru aceasta mai multa lumina mai trebuia sa pui si un radiator, insa nu cred ca aici ar fi fost problema. Probabil si un dispersor... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum