Vizitator asu99 Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 Salut!Am o Lancia K, 2,4tdi si, de cateva zile, s-a "imbolnavit".Mai exact, a stat o luna nepornita. M-am gindit sa mai fac o tura cu ea, sa mai incarc bateria, dar era prea tirziu. Dupa citeva zile fac rost de un redresor si incarc bateria. O las 24H si apoi incerc sa pornesc masina. Porneste, fac o tura de vreo 20 de km si ma intorc acasa. A doua zi, vreau sa mai fac o tura. Ramin doar cu intentia, masina nu porneste. Dupa 2-3 chei, vad ca scade simtitor curentul si apuc sa vad pe display mesajul "engine control system failure". Si..gata!Daca iau bateria de pe redresor, are peste 14V; pusa pe masina, aceasta porneste. Tensiunea la borne scade destul de repede, spre 10V. Verific tensiunea de incarcare a alternatorului: in jur de 14V.Mentionez ca bateria, chiar daca e de 56A a functionat 9 luni pe masina (bateria ei era de 74A, dar era veche si nu mergea decit la peste 35 gr. la umbra). Am inlocuit bateria cu una mai mare, de 100A, dar mesajul este acelasi si masina nu porneste.Multumesc tuturor pentru sugestii! Link spre comentariu
valangjed Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 Posibil sa aveti ceva care consuma cand masina e oprita.Masurati curentul cand masina e oprita.Am patit asa-ceva din cauza bobinei unei electrovalve care ramanea alimentata si in cateva zile de "stat pe dreapta" descarca bateria. Link spre comentariu
pannovy Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 Tensiunea de incarcare a alternatorului trebuie sa fie intre 14,3V-14,7V fara consumatori, cel putin asa mi-au cerut la reprezentanta la Caranda pentru a-mi valida garantia. Cumva prajita o dioda din punte la alternator...., posibil si contact imperfect la sistemul de alimentare, cablu de la baterie oxidat, a ramas cuplat vreun releu sau scurt in blocul de lumini.... Link spre comentariu
anddy Postat Iulie 16, 2013 Partajează Postat Iulie 16, 2013 Eu din cate stiu la incarcare de peste 14.5v nu da garantie si tensiunea de incarcare trebuie sa se incadreze in intervalul 13,8-14,4V. Cu motorul oprit, toate usile inchise si nici un consumator pornit, inseriaza un ampermetru sa vezi ce curent iti ia din baterie cu masina in stand-by. Normal ar fi sa ai maxim vreo 50mA. Link spre comentariu
morocanosul Postat Iulie 16, 2013 Partajează Postat Iulie 16, 2013 Daca pui volt-metru pe baterie,dai o cheie,si constati ca U<10,6 ,aprox. (se intelege ca este in sarcina) cauta pe forum metode de a o "recupera,partial..." dar sa ai in vedere ca trebuie una noua! Mai ales daca ai motor pe motorina!! Link spre comentariu
morocanosul Postat Iulie 16, 2013 Partajează Postat Iulie 16, 2013 Eu din cate stiu la incarcare de peste 14.5v nu da garantie si tensiunea de incarcare trebuie sa se incadreze in intervalul 13,8-14,4V. Cu motorul oprit, toate usile inchise si nici un consumator pornit, inseriaza un ampermetru sa vezi ce curent iti ia din baterie cu masina in stand-by. Normal ar fi sa ai maxim vreo 50mA.Am inlocuit bateria la un prieten si cu ampermetru inseriat indica 400mA,(aprox.de 10 ori mai mare decat in repaus),concluzia:A pornit radio automat de aceea era consum! Link spre comentariu
Vizitator asu99 Postat Iulie 16, 2013 Partajează Postat Iulie 16, 2013 Am pus o baterie de 100A si tot n-a pornit.Imi pleaca automat aerul conditionat, dar il opresc si apoi ii dau cheie.Cu usa deschisa, imi scade tensiunea spre 10,5V. E posibil sa am un scurt in partea electrica (face scinteie cind pun + pe borna de baterie).Ce nu inteleg este faptul ca atunci cind bateria de 56A, scoasa de pe redresor cu 14,2-14,4V, este pusa pe masina, motorul porneste! E foarte adevarat ca trebuie sa tin bateria cam 24h si se incalzeste destul de tare.Cu aparatul meu de masura n-am reusit sa masor curentul. Revin cu amanunte.Multumesc tuturor! Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 16, 2013 Partajează Postat Iulie 16, 2013 Poate acumulatorul e mort. De fapt aproape sigur e asa (cel de 100Ah) Link spre comentariu
morocanosul Postat Iulie 16, 2013 Partajează Postat Iulie 16, 2013 Nu este necesar sa masori curentul,doar TENSIUNEA pe bornele acumulatorului!! (Atunci cand vrei sa o pornesti,in sarcina...,dai o cheie si functie de caderea de U poti sa-ti dai seama ce trebuie sa faci! (Posibi inlocuit baterie!). Link spre comentariu
Vizitator asu99 Postat Iulie 16, 2013 Partajează Postat Iulie 16, 2013 Poate acumulatorul e mort. De fapt aproape sigur e asa (cel de 100Ah)Imi cer scuze ca n-am precizat, dar acumulatorul de 100A este functional, luat si pus inapoi de pe o masina care merge si acum. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 16, 2013 Partajează Postat Iulie 16, 2013 Poate ca cealalta masina nu e atat de pretentioasa la pornire...prea putine delatii a te ajuta Link spre comentariu
Vizitator asu99 Postat Iulie 18, 2013 Partajează Postat Iulie 18, 2013 Multumesc tuturor!Am rezolvat prin schimbarea bateriei (acumulatorului).Asa am aflat si ca bateria de 100A nu mai functioneaza decit la 50% din capacitate.Bafta! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum