DanuAL Postat Iulie 11, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2013 CATALOG DE PIESE FU32 CATALOG DE PIESE FU32 11.pdf CATALOG DE PIESE FU32 12.pdf CATALOG DE PIESE FU32 13.pdf CATALOG DE PIESE FU32 14.pdf CATALOG DE PIESE FU32 15.pdf Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 11, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2013 CATALOG DE PIESE FU32 Cam astea sunt. Lectura placuta! CATALOG DE PIESE FU32 16.pdf CATALOG DE PIESE FU32 17.pdf CATALOG DE PIESE FU32 18.pdf CATALOG DE PIESE FU32 19.pdf Link spre comentariu
marius_3004 Postat Iulie 12, 2013 Partajează Postat Iulie 12, 2013 Multumesc pt carte icon_jook Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 12, 2013 Partajează Postat Iulie 12, 2013 ...va referiti la lira/lera....Acel sistem de roti de schimb montate pe lira, plus inca vre-o doua puncte unde trebuie schimbate perechi sau seturi de 4 roti, este de fapt ceea ce delimiteaza nivelurile de calificare dintre doi frezori. Greutatea reglajului, nu consta de fapt in manevrele propriu-zise de schimbare a rotilor, ci in calculul numarului de dinti specific fiecareia dintre cele 2...6 roti care se pot monta pe lira si care conduc la canale/filete/roti dintate sau melcate cu anumite caracteristici. In cateva uzine unde am lucrat, nu am intalnit nici un frezor care sa stie sa elaboreze calculul si sa le foloseasca in mod constient. Mai mult decat atat, in tot atatea uzine, am intalnit un singur inginer capabil de a elabora calculul si tehnologia necesare utilizarii sistemului. De regula, pe timpul lui Ceausescu, tehnologiile specifice acestor sisteme se elaborau la centrele de inginerie tehnologica si veneau cu toate datele precalculate pentru un anumit produs. In carte exista tabele pentru cateva lucrari specifice mai des intalnite, insa acesta nu este exhaustiv. Pentru a aborda o lucrare cu parametrii ne-cuprinsi in tabel, trebuie stapanit calculul. Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 12, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2013 Cu placere @marius_3004! Nea' Nicu, eu nu ma stiu nici cu calculele nici cu lirele nici cu lucrul pe freza. Am mai intrebat vre-o 4-5 frezori daca imi sunt necesare acele lire si toti mi-au raspuns - ''eu nu le-am folosit niciodata''. Nici unul dintre ei n-o spus ca nu stiu sa lucreze cu ele . Am o tona de fiare in atelier! Cu unele dintre ele, n-am lucrat deloc! Sa iau si lirele astea sa mai fac un cuib de praf cu ele?!Mai tare m-ar interesa dispozitivul/cardanul de la masa rotativa, sa o pot actiona pe automat.Om trai si'om vedea, dar deocamdata am alte prioritati. Oricum, elicii si spirale pentru masina de carne sau altele de genu, n-o sa fac M-am incapatanat sa cumpar freza dupa ce am platit 80 ron pe 3 piese (mici) sa-mi faca frontalurile si 2 scobituri + vre-o 4 drumuri pana la ''mester'' + cateva zile pierdute ca n-avea timp de ''ciubuc''... Cu 80 ron platesc curentul pentru jumatate de luna la frezaAm golit azi butoaiele in care tin spanul. 4 butoaie de 100Litri pline cu span, greutate totala 125kg, pretul 0,20ron/kg! Acum o saptamana era 0,40ron/kg. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 12, 2013 Partajează Postat Iulie 12, 2013 Ia tot ce poti de la ea si vom mai discuta pe forum cum si ce. Eu am FUS22, care nu a fost dotat cu acest sistem si imi pun problema sa il realizez. Atunci cand poti avea totul, de ce sa nu profiti de ocazie?! Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 12, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2013 Da, aveti dreptate pe'o parte, dar pe alta parte, ca sa am acest ''tot'', poate si nefolositor, trebuie sa platesc alti bani! Deocamdata nu-mi bat capu' cu lira. Greu a fost sa aduc freza si accesoriile acasa. Lirele incap intr-o plasa . Trebuie sa ma misc cu inchiderea atelierului, sa aduc panourile, cu trasu curentului. Oameni nu prea gasesti disponibili in perioada asta. Astia cu atelierul de prelucrari nu ma mai slabesc. E grele de unu singur. Link spre comentariu
radu cnc Postat Iulie 13, 2013 Partajează Postat Iulie 13, 2013 ...va referiti la lira/lera....Acel sistem de roti de schimb montate pe lira, plus inca vre-o doua puncte unde trebuie schimbate perechi sau seturi de 4 roti, este de fapt ceea ce delimiteaza nivelurile de calificare dintre doi frezori. Greutatea reglajului, nu consta de fapt in manevrele propriu-zise de schimbare a rotilor, ci in calculul numarului de dinti specific fiecareia dintre cele 2...6 roti care se pot monta pe lira si care conduc la canale/filete/roti dintate sau melcate cu anumite caracteristici. In cateva uzine unde am lucrat, nu am intalnit nici un frezor care sa stie sa elaboreze calculul si sa le foloseasca in mod constient. Mai mult decat atat, in tot atatea uzine, am intalnit un singur inginer capabil de a elabora calculul si tehnologia necesare utilizarii sistemului. De regula, pe timpul lui Ceausescu, tehnologiile specifice acestor sisteme se elaborau la centrele de inginerie tehnologica si veneau cu toate datele precalculate pentru un anumit produs. In carte exista tabele pentru cateva lucrari specifice mai des intalnite, insa acesta nu este exhaustiv. Pentru a aborda o lucrare cu parametrii ne-cuprinsi in tabel, trebuie stapanit calculul.Eu am vazut o singura data un frezor care folosea sistemul de lire pentru frezarea unui pinion cu dantura elicoidala cu dinti drepti folosit la o masina de gaurit, pinionul care este pe rotorul masinii.Eu personal nu am avut vreodata nevoie de dispozitiv, si cred ca probabilitatea frezorilor de a avea nevoie este de 1 la 1000.Dane felicitari pentru freza si la cat mai multe lucrari! Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 13, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 13, 2013 Multumesc Radu!Abia astept sa-i dau span Link spre comentariu
Vizitator gopo2 Postat Iulie 13, 2013 Partajează Postat Iulie 13, 2013 Multumim pentru efortul de a prelucra si de a pune la dispozitia tuturor documentatia frezei. Felicitari pentru achizitia facuta. Cu stima Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 13, 2013 Partajează Postat Iulie 13, 2013 ...Eu am vazut o singura data un frezor care folosea sistemul...Daca as avea o freza cu sistemul de antrenare al divizorului complet si cu toata gama de roti de schimb, m-as baza in proportie de 30...40 % pe acest gen de lucrari, care in general sunt foarte solicitate si bine platite. Asa dupa cum spuneam, frezorii nu folosesc accesoriile si sistemul din cauza dificultatilor la calculul dintilor pentru angrenajul necesar in cazurile in care rotile de schimb nu apar in tabel - adica in majoritatea cazurilor. Link spre comentariu
radu cnc Postat Iulie 13, 2013 Partajează Postat Iulie 13, 2013 ...Eu am vazut o singura data un frezor care folosea sistemul...Daca as avea o freza cu sistemul de antrenare al divizorului complet si cu toata gama de roti de schimb, m-as baza in proportie de 30...40 % pe acest gen de lucrari, care in general sunt foarte solicitate si bine platite. Asa dupa cum spuneam, frezorii nu folosesc accesoriile si sistemul din cauza dificultatilor la calculul dintilor pentru angrenajul necesar in cazurile in care rotile de schimb nu apar in tabel - adica in majoritatea cazurilor.Avand freza in dotare dumneavoastra de cae ori ati fost contactat pentru astfel de lucrari?Stiu ca nu se poate sa le realizati din cauza dotarii, dar eram curios ... cati v-au intrebat?Cat despre faptul ca sunt bine platite nu stiu ce sa cred, pentru un anume pinion spaecial sa-ti danturezi patru roti dintate sa poti realiza lucrarea nu stiu cat ai mai putea pune pretul.Eu nu cred ca lucrati cu clientul ca sa stiti cum se comporta, sau in acceptiunea lor sa lucrezi vreo 3...4 ore pentru doua beri..., nu stiu ce sa zic. Link spre comentariu
Vizitator laolinux Postat Iulie 13, 2013 Partajează Postat Iulie 13, 2013 FELICITARI, Dan-Alexandru !Acum am vazut ce ti-ai mai luat si mi-a zvacnit inima ! Te sfatuiesc sa mai faci un efort si sa iei si lira aia daca tot e disponibila. O sa te feliciti mai tarziu ;) Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 13, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 13, 2013 Multumesc gopo2! Multumesc Laurentiu si ma bucur daca te-am starnit! Inseamna ca mai intri pe forum si asta e de bine! Sper ca n-ai renuntat la planurile/proiectele tale!?Aici in Alba nu sunt freze, nici cnc'uri care sa dantureze profile speciale, conice, doar danturi drepte. Toata lumea merge la Cugir in cazu asta. Nu spun ca nu sunt bune acele lire sau ca nu e bine sa le am, dar deocamdata nu le simt lipsa . Nea' Nicu, aveti dvs. comenzi de asa ciudatenii? Crede-ti ca va pot ajuta?Cum spune si Radu, prelucrarile nu sunt platite la reala lor ''valoare''! Vine cate unu' cu suruburi tratate grupa 10.8, mari >M20, si vrea M16 pas de 1,5. Avea vre-o 8 bucati. I-am spus 5 ron pe surub - VAIII CE MULT!!!!!! Pai se merita sa pornesc strungu? Sa mai stric si vre-o 2 cutite de degrosat si mai vre-o 2-3 de filetat (SA NU FOLOSITI FILIERE PE SURUBURI TRATATE - plangeti dupa filiera!!!)? China a umplut ''golurile'' si lipsurile pieselor/materialelor cu porcarii si inscrisuri eronate la preturi care-ti fura ochii.. Ex.: chei chrome-vanadium rezistente la un surub, pentru al doilea surub trebuie alta cheie. O cheie de genu costa 10 ron, o cheie buna costa 30-40 ron! Nu multi dau 40 ron pe o cheie, ca deh, e scumpa, dar te tine ''o viata''. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 13, 2013 Partajează Postat Iulie 13, 2013 @radu cnc: Citatul este o conjunctura ipotetica. Eu nu lucrez cu clientul. Dar fiind pasionat de prelucrari mecanice si nu numai de prelucrari mecanice, stiu sigur ce proiecte as dori sa realizez. Toti cei de pe forum, cred ca gandesc, sau vor gandi candva ca mine. Aproape toti cei de aici, au spus la un moment dat ca ei nu vor decat sa poata realiza o gama restransa de lucrari si ca atare sunt multumiti cu un utilaj cat mai simplu. Iata ca pe parcurs exigenta fata de mijloacele tehnologice s-a schimbat in mod radical. Mai degraba, eu intrevad in motivatia colegului DanuAl, o jena in a afirma ca nu isi mai poate permite costuri suplimentare. Nu este nici un motiv de jena. Eu insumi ma confrunt cu constrangeri financiare, insa as vrea sa imi vad dotat atelierul cam cu tot ce este mai valoros. De aceea imi fac datoria de sfatuitor bine intentionat in astfel de probleme si aduc in discutie ceea ce se poate pierde (tehnic vorbind) atunci cand renunti apriori la anumite posibilitati oferite de utilaj. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum