Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

STEREO 845 CLASA A2


Vizitator panda1

Postări Recomandate

Vizitator panda1

Foarte adevarat;fara o masina de bobinat profesionala este foarte greu de realizat.Eu am mare noroc ca am acces la asa ceva[o masina micafile elvetiana]Trebuie realizat un cuplaj cat mai bun intre primar si secundar.Apoi modul de bobinare al secundarelor unde in principiu pe mijloc nu este decat o singura spira de trecere.Urmeaza partea cea mai grea si anume gapul care nu este o simpla foaie de hartie sau carton.Putem povesti despre asta ore intregi;pana la urma plecand dela algoritmi de calcul verificati in timp ,stiind exact ce tola folosesti,rezultatele nu se lasa asteptate.am terminat azi ampul cu 845 si sant foarte incantat de rezultate.Incepand de maine doritorii ma pot vizita daca chiar sant curiosi cum suna asa o dracie[are vreo 40kg]ma puteti contacta la 0721248202.numai bine

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 112
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • adrian_pic

    12

  • hpavictor

    10

  • THOMAS

    7

  • zal

    7

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu stiu cati au acces la o punte RLC metrologica cu are acordez trafurile de iesire pe armonica a 2-a.

Cum se poate acorda un traf de iesire pe armonica a 2-a cu o punte RLC??? Exprimarea nu-i corecta sigur!

 

Marius a pus o intrebare:

eventual cu o capacitate externa, dar pe ce frecventa ?

dar se pare ca intrebarea va rammen fara raspuns.

 

Ceva e putred in Danemarca!

Link spre comentariu

D-le Panaitescu, nu va cunosc, asa ca luati cele scrise de mine ca fiind niste simple observatii. Nu stiu cum sa incep sa discut problemele aduse de dv. aici, pentru ca ele nu sunt nici ingineresti, nici amatoricesti ci suspendate intr-un spatiu neatins pentru mine! Nebunia incepe de la prezumtia ca va considerati inginer, dupa care emiteti unele opinii radicale, asupra unor chestiuni dezbatute pe forum. Chestiunea, "osciloscopul este mai bun ca urechea" nu este intocmai bine spusa, dar nici intr-atat de aberanta. In fapt osciloscopul este o unealta care sa ne spuna daca nu aberam cu gandirea noastra fata de o chestiune calculata si intuita de mintea noastra. Legatura osciloscopului cu urechea nu este chiar atat de rusinoasa si nicidecum nu distruge natura umana a procesului de verificare/masurare a fenomenelor in ceea ce construim.

Lasand la o parte acest fapt si considerandu-va un empiriolog inrait, nu inteleg chestiunea acordarii pe armonica a doua a transformatorului de iesire. Armonica a doua a intregului spectru, de la 20..20000Hz? Cum se face acest lucru sau cum se explica acest lucru ca de altfel si necesitatea lui? Am impresia ca suntem pe alta planeta, sau m-am scrantit eu ca nu pot sa inteleg acest lucru.

 

Am mai auzit chestiunea asta: "nu conteaza cum fuctioneaza si nici nu va aratam oscilograme", ci "important e cum se aude". Mai stiu o persoana din apropiere, altfel destul de agreabila, care emite aceleasi pareri, cred eu, difuzate de unii de la AudioNote sau unii ca ei, dar greu de inteles pentru mine cand este vorba de oameni cu educatie inginereasca. Omul asta si-a construit un stabilizator cu lampi la un preamplificator cu lampi (nu m-a interesat niciodata schema lui); nu a fost multumit de cum ii merge scula, cred eu niciodata; aspectul banuit de mine in background, desi el spunea ca se aude f.bine. M-a pus sa-i fac tot felul de observatii, simulari, etc; eu i-am spus parerea mea, mai ales ca avea niste deviatii de la regula. Pana la urma a cumparat o schema de pe internet (foarte tare, eu n-as da bani pe asa ceva) si a facut-o; imi spune ca e fabulos cum se aude. Dupa cateva zile imi spune ca a venit cineva la el, acesta avand o ureche mai buna, a auzit un sunet in plus pe langa muzica. I-am spus ca trebuie sa vina la mine sa vedem cu osciloscopul ce se intampla, el fiind unul care nu vrea sa faca astfel de observatii, asa cum zice si d-l Panaitescu. Vine la mine si constatam ca intr-adevar, sursa oscileaza. Foarte tare, constat ca are numai .5uF(un condensator f. scump, zice el) decuplare la iesire; ii pun 10uF (un condensator banal, ieftin) asa cum era si in schema cumparata. Sursa merge f.bine, are riplu mic, parca vreo 20mV la sutele alea de volt. Stupoare: imi spune, nu e o sursa buna daca ii trebuie mai mult de .5uF. Ce sa mai crezi cand auzi asa ceva?

Referitor la cei de la Audio Note sau unii ca ei, va spun eu ca folosesc osciloscoapele in mod sigur, dar induc in mediu audiofil, tot felul de idei, tocmai ca sa nu aiba loc dezbateri ingineresti. Nu vor sa precizeze nici un fel de parametri, etc, dar ne spun "Asa-i ca iti place cum suna?".

Pai, ziceti ca ati avut profesori remarcabili in facultate, cum ati putut ajunge in halul asta sa chemati audiofili cu ureche antrenata sa va spuna ce-i defect? Un osciloscop bun si alte cateva unelte, impreuna cu cunostintele si intuitia inginereasca ar fi trebuit sa fie suficient sa depanati orice scula.

Simulatoarele de acum ofera informatii foarte pretioase, in conditiile in care chiar lipsesc explicatii detaliate la unele lucruri din trecut. De exemplu, eu am putut sa observ efectul unor retele RIAA sau chiar scheme cu ele, pentru a vedea, daca au fost bine calculate si adaptate. Am constatat ca unele au fost cu mare precizie calculate si inglobate in scheme iar alte nu prea bine. Dar daca ati fost atat de bun in facultate, ar trebui sa va placa simulatoarele, pentru ca ele va stimuleaza inventivitatea, va creeaza un nou mediu referential. Am mai spus-o, simulatorul este bun daca completeaza mintea celui care simuleaza.

S-a publicat mult in domeniu. In materie de lampi, eu il am ca mentor pe Norman W. Crowhurst, inginer remarcabil din anii '50, care priveste lucrurile ca in simulatoarele de astazi, adica inginereste. El chiar ne spune, dupa ce am construit un amplificator cum sa-i trasam caracteristicile Bode, diagrama Nyquist, adica lucruri pe care noi le obtinem prin simulare, asa ca, chiar am putea sa le comparam sa vedem daca simularea a mers bine (sau daca noi am facut-o sa mearga bine). Acest lucru se poate constata aici: http://www.tubebooks.org/Books/Atwood/C ... Design.pdf

Link spre comentariu
Pai, ziceti ca ati avut profesori remarcabili in facultate, cum ati putut ajunge in halul asta sa chemati audiofili cu ureche antrenata sa va spuna ce-i defect?

 

Nu cred ca vei obtine raspunsul la intrebarea de mai sus!

 

 

Lasand la o parte acest fapt si considerandu-va un empiriolog inrait, nu inteleg chestiunea acordarii pe armonica a doua a transformatorului de iesire. Armonica a doua a intregului spectru, de la 20..20000Hz? Cum se face acest lucru sau cum se explica acest lucru ca de altfel si necesitatea lui?

 

 

Tot fara raspuns va ramane!

 

 

Referitor la cei de la Audio Note sau unii ca ei, va spun eu ca folosesc osciloscoapele in mod sigur, dar induc in mediu audiofil, tot felul de idei, tocmai ca sa nu aiba loc dezbateri ingineresti. Nu vor sa precizeze nici un fel de parametri, etc, dar ne spun "Asa-i ca iti place cum suna?".

 

In rosu ai scris esenta si uite aici tupeist cum nu ai vazut pana acum!!!! Dar nu-i prost cine cere ci este prost cine da! AVIS AMATORILOR!!!!

 

tYB2OQncOgU

 

 

M-a lasat gura casca ce texte bombastice baga omu' :ras: .

Link spre comentariu
Vizitator panda1

Stimati forumisti,din motive care ma privesc strict personal,parasesc acest forum.Din acest moment voi sterge adresa forumului din lista de favorite,asa ca daca postati in continuare pe acest topic eu nu mai am cum sa le citesc.Rog respectuos un admin sa stearga id-ul meu de pe forum.Multumesc pe aceasta cale celor care m-au admirat,dar si celor care m-au criticat.Va doresc sincer sa aveti parte numai de realizari frumoase .

Link spre comentariu

Stimati forumisti,din motive care ma privesc strict personal,parasesc acest forum.Din acest moment voi sterge adresa forumului din lista de favorite,asa ca daca postati in continuare pe acest topic eu nu mai am cum sa le citesc.Rog respectuos un admin sa stearga id-ul meu de pe forum.Multumesc pe aceasta cale celor care m-au admirat,dar si celor care m-au criticat.Va doresc sincer sa aveti parte numai de realizari frumoase .

Stimate Panda1, imi pare rau ca ai luat o asemenea hotarire din cauza ca unii useri nu sunt de parerea ta. Totusi, tin sa iti amintesc faptul ca oricum nu intereseaza pe nimeni motivele datorita carora parasesti forumul. De asemenea nu intereseaza pe nimeni ce vei face cu "adresa forumului" din lista ta de favorite, nici faptul ca nu mai citesti. Stergerea sau nu a id-ului si eventual a posturilor e la latitudinea conducerii, conform regulamentului.Uite care e chestia: am inteles ca ai o virsta (cum ar zice socru' "vrâstă" :rade: ) si te porti ca un copil: "imi iau jucariile si plec", imediat ce un user nu e de acord cu tine! Crezi ca eu nu am o virsta sa vad ce se intimpla? Crezi ca sunt un pustan care comenteaza pe aici...Te rog revizuieste-ti atitudinea si discuta pe forum sau dispari, dar fara figuri si flori. OK?miSa su S de la Sarpe.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Dupa ce am ascultat mai multe amplificatoare construite de dl.Panaitescu ( SE cu 2A3, PP cu 6P3S, SE cu 6S33S), am fost curios sa vad si sa ascult si ultima realizare SE cu 845.Este adevarat ca toate auditiile nu au avut sansa de a utiliza aceleasi incinte. Calitatea acestora este mai mult decat importanta, mai ales in cazul amplificatoarelor cu tuburi si de puteri mici.De aceasta data auditia a fost facuta pe incinte Kenwood old timer, dar de calitate mult peste ceea ce se considera azi a fi "bune". (incinte cu 2 cai, cu membrana pasiva ). Impresii, dupa ce am ascultat, la nivele acustice diferite, muzica diversa:- puterea debitata este suficienta chiar si pentru incinte cu SPL de 89-90 dB/W/m;- joasele sunt extrem de bine reproduse, curat si rezolut. ( am ascultat integral cateva piese de pe un CD The Cardigans si piesa nr.3 - Sister Rosetta goes ....... de pe CD-ul lui Alison Krauss si Robert Plant );- piesele de jazz de pe CD-urile de test, reproduse clar, cu atac si fara granulari la frecvente inalte.Comparativ cu amplificatorul cu 6S33S, sunetul este mult mai lejer, mai putin crispat si extrem de natural, lipsit de duritati si, mi-as fi dorit sa-l pot asculta pe incinte de referinta. Amplificatoare SE am ascultat destul de putine (ma refer la cele de productie industriala ) si am considerat BAT ca fiind cel mai bun dintre ele. Amplificatorul d.lui Panaitescu poate sta langa BAT fara nicio jena!

Link spre comentariu

Amplificatoare SE am ascultat destul de putine (ma refer la cele de productie industriala ) si am considerat BAT ca fiind cel mai bun dintre ele.

Ce amplificator SE ati ascultat de la BAT? Atentie ca SE la BAT = Special Editions si nu Single Ended.
Link spre comentariu

http://www.hifi-stereo.eu/forum/viewtop ... 150#p25150

Desi poate parea o simpla reclama , consider ca sunt suficient de detasat de partea comerciala sau subiectiva ca sa apreciez cu adevarat un amplificator bun .

 

Sunt convins ca oscilogramele arata foarte bine ( stiu eu sigur .... nu va pot dezvalui prea multe , dar ...) si datorita colaborarii cu alti specialisti , unii chiar de pe acest forum .

Nu sunt convins chiar 100% ca am dreptate in aprecirea facuta amplificatorului 6S33S , dar daca SE 845 este o evolutie a acestui amplificator ( audiat de mine ) , inseamna ca Dnul Panaitescu este pe drumul cel bun !

Link spre comentariu

Cind am experimentat clasa A2 cu OT100 am avut o impresie asemanatoare legat de sunetul SE in aceasta clasa de functionare si ca o coincidenta proba a fost facute pe niste boxe cu membrana pasiva si doua cai ,este vorba de KEF104ab. Din pacate auditia a fost mono si a trebuit sa car o placa de incercare, transformatoare drosele cam 30 Kg, din atelier in casa a meritat totusi si acesta este proiectul la care lucrez acum...Apreciez tenacitatea d-lui Panaitescu si i-l felicit pt reusita !

post-70426-139829666956_thumb.jpg

Link spre comentariu
Amplificatoare SE am ascultat destul de putine (ma refer la cele de productie industriala ) si am considerat BAT ca fiind cel mai bun dintre ele.

 

Ce amplificator SE ati ascultat de la BAT? Atentie ca SE la BAT = Special Editions si nu Single Ended.

Chiar aşa ,bună întrebare(dacă tot apare termenul de comparaţie pentru single-ended...).

 

...Amplificatoare SE am ascultat destul de putine (ma refer la cele de productie industriala ) si am considerat BAT ca fiind cel mai bun dintre ele. Amplificatorul d.lui Panaitescu poate sta langa BAT fara nicio jena!

 

Raportat la ce model single-ended-BAT ?

Link spre comentariu

Sorry! Dupa circa 10 ani am cam uitat!Komenko (BAT) a impus 6S33S in PP.Ce am ascultat era un Unison Research S6 cu cate 3 tuburi in SE.Ar fi interesant de audiat un PP BAT amplificatorul lui Panda1 echipat tot cu 6S33S.

Link spre comentariu

Ar fi interesant de audiat un PP BAT amplificatorul lui Panda1 echipat tot cu 6S33S.

Nu cred ca sunt mult amplificatoare (PP sau SE) care sa stea in fata BAT-urilor. Mai ales alea cu SE in coada care folosesc 6H30P in driver. Cand am vazut o poza cu ce este sub "capota" la un BAT75 SE am inghitit in sec! (daca primesc permisiunea am sa pun o poza cu ce este sub "capota")
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări