doru3160 Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Am modelul asta de centrala, si la fiecare revizie, baiatul da jos ventilatorul si spala turbina in jet de apa, dupa care unge lagarele cu WD40. Nu stiu cat ajuta ungerea, sau mai bine zis cat timp tine, dar pana acum vad ca nu i-a daunat. Jocurile in lagare inca nu sunt de speriat, pt ca atunci voi incerca sa le schimb. Spala cu apa si nu cu altceva, pt ca depunerile pe turbina sunt exclusiv praf batucit, si nimic altceva. Vibratii mai are in carcasa, chiar cu ventilatorul fara jocuri.Se pot elimina doar prin montaj bun al capacelor, si fixarea pieselor care produc zgomot. La mine de ex o vreme vibra vasul de expansiune.Nu mult, dar suficient cat sa scoata ceva zgomot. L-am fixat mai bine, si am scapat.Trebuie determinata sursa zgomotului, punctual.Cauciucaraia siliconata are tot dreptul sa fie imbatranita datorita varstei acestui model.La mine e pe perete din 2006.Amortizoarele de la ventilator n-au cedat, in schimb au cedat trecerile siliconice ale cablului de inalta care da scanteie. A trebuit sa le schimb, pt ca fura scanteie la carcasa si intra pe avarie.Intr-o prima faza, am facut schimb cu cel de la sonda de ionizare, dar si ala era la fel de imbatranit, mai ales partea care sta in cazan. In general am fost multumit de model, chiar daca a mai vibrat cate putin, cateodata, mai ales dupa interventii. Au fost zgarciti la prinderile cu surub, dar cu rabdare se rezolva. Link spre comentariu
norad Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Deoarece zgomotul persista am ales sa lubrifiez lagarele cu WD-40 cu silicon. Acum functioneaza silentios. Ma rog, nu mai zbarnaie ca inainte de lubrifiere. Mi se pare ca functioneaza normal. Centrala are mai mult de 12 ani. Inca nu am demontat ansamblul, dar voi face acest lucru dupa ce nu voi mai folosi centrala pentru incalzirea casei. Adica peste vreo doua luni. Sper sa nu fie nevoie sa intervin mai devreme. Link spre comentariu
mac01 Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Dupa cate stiu nu se pune vaselina cu silicon la lagare...acolo ai bucse grafitate..se pune vaselina cu grafit. Siliconul ala se face mazga acolo si ingreuneaza functionarea motorului, cu timpul se poate ajunge la blocarea lui. Link spre comentariu
norad Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Am desfacut din nou centrala oentru ca iar zbarnie in anumite momente, nu ca inainte de gresare, dar tot ceva deranjant. Se pare ca n-am reusit sa elimin jocul de la bucsele de cauciuc. Ventilatorul vibreaza in mers. Nu mi s-a parut ca aiba joc in lagare, dar e doar o parere, asa, la prima strigare. E necesara o investigatie mai amanuntita. Trebuie dat jos ventilatorul si inlocuite bucsele de cauciuc, intr-o prima instanta. O aparatoare de la un papuc era coapta si vibra puternic. S-a spart cand am atins-o. Incerc sa pun poze cat de curand. Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 (editat) Nu e de la bucse . Dupa cum spuneti , ventilatorul vibreaza ... Ma rog , parere personala ... , m - as bucura sa fie gresita . Ar fi mai simplu de eliminat , si mai putin costisitor . Despre zbarnaitul centralei vorbesc ... Editat Februarie 25, 2019 de gauss Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 (editat) Eu n-as folosi wd-40 nicaieri la lubrifieri. Ala e mai degraba un degripant subtiat, pentru chestiuni provizorii sau rapide/de urgenta, neavand o utilizare cu regim special. Atat la rulmenti cat si la ghidaje sau lagare, cand se face rodarea, se folosesc uleiuri cu diferite vascozitati, minerale/sintetice. Cand ansamblul joaca "ca scobitoarea'n galeata", se folosesc vaseline...sau mai bine se inlocuieste piesa cu totul. Daca exista piese de plastic in contact cu cele de metal, se folosesc uleiuri/vaseline cu teflon/silicon. E o intreaga stiinta cu uleiurile si vaselinele, dar multa lume alege varianta usoara, rapida si proasta pentru probleme ceva mai...serioase. "Parerea mea", ca nu vreau sa-mi sara in cap fanii wd-ului. P.S.-Nu m-as feri sa folosesc chiar vaselina pe baza de litiu, in cazul in care axul ventilatorului joaca vizibil in lagar. Editat Februarie 25, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
norad Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Am pus niste poze. Ma apuc sa caut, intre timp, tot ansamblul ventilator+motor sau se mai poate rectifica, repara ceva ? Cum verific jocul, sau daca e descentrat ? Link spre comentariu
mac01 Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 1 oră în urmă, norad a spus: Am desfacut din nou centrala oentru ca iar zbarnie in anumite momente, nu ca inainte de gresare, dar tot ceva deranjant. Ventilatorul vibreaza daca motorul nu este echilibrat. Palele exhaustorului sunt ok? 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 (editat) Baniuesc ca bucsa/lagarul din capul axului este din alama (sub forma de bila/cilindru) si acoperita cu caseta aia de aluminiu. Pai la ce ansamblu e acolo, pui vaselina fara nicio greata. Verifica si bobina statorului daca danseaza pe miezul ala feros. Editat Februarie 25, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
norad Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Nu stiu cum sunt palele, caci nu am dat ventilatorul jos. Si nici nu-l voi da jos pana nu ies din iarna. As vrea sa va uitati la bucsele de cauciuc de la prima poza (cea de la ora 9 si cea de la ora 5). La cea de la ora 5 se vede o bucata de cauciuc siliconic alb in interior pe care l-am bagat eu.. Mie mi se par cam largite. Intra usor un bat de chibrit. Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 (editat) Daca e voie cu pareri ... , nu se rezolva nimic cu vaselina . E motor de turatie , cu masa ( inertie ) mica a rotorului . Vaselina adauga frecare . Foarte repede , se va bloca ... Ma rog , am avut in trecut cateva cazuri . Tot ventilatoare de centrala . E drept , alte marci ... , dar tot cu lagare . Foarte asemanatoare , nu - s prea multi fabricanti . Am incercat toate variantele ... in disperare de cauza , clientii n - au avut bani , n - au dorit etc . Mi - am declinat competenta , nu stateam la consfatuiri cu clientii . Pana la urma ( unii ) le - au schimbat . Din pacate , nu - s foarte ieftine . P.S. - poate citeste ( si se exprima ) cineva care se ocupa cu service ( acum ) , si are printre clienti centrale cu acest tip de ventilator . Poate s - a confruntat cu probleme asemanatoare ... Editat Februarie 25, 2019 de gauss Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 (editat) Daca nu are joc palpabil la ax, mai mult ca sigur palele turbinei sunt incarcate cu praf tasat, si ala dezechilibreaza.Trebuie in primul rand curatat bine si dupa aia de vazut incotro se apuca. Si eu sunt de parere ca nu trebuie uns acolo, bucsele sunt din material grafitat, si n-au nevoie mai ales de vaselina.Un scuipat de wd40 mai mult spala mizeria decat unge, nu are ce rau sa-i faca, dar vaselina, mai ales daca nu e rezistenta la temperatura, mai mult rau poate face decat bine. Se usuca substantele volatile, si ramane lutul pe ax. Un ventilator dat jos inseamna max o ora cu tot cu curatat si montat la loc. Chiar daca ar fi frigul de pe lume, nu se intampla nimic intr-o ora, mai cu seama ca vremea e in incalzire. Amortizoarele alea sunt largi de la mama lor.Daca nu se atinge metal pe metal, inseamna ca inca isi fac treaba. Editat Februarie 25, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 (editat) Eu recunosc ca nu am folosit vaseline si uleiuri, expres la lagarele turbinei de la centrala (deocamdata nu i-a venit sorocul ), dar am folosit la bormasini/flexuri, minifreze de turatie mare (tip dremel), ventilatoare de turatie mica (PC-uri), motoare ac pentru rasnite, ventilatoare si mixere, ghidaje de otel cu filet trapez si lagare de alama culisante, cu rezultate satisfacatoare chiar si peste cativa ani. P.S. - Nu incurajez metoda carpelii/improvizatiei, ci incurajez schimbarea piesei defecte cu una noua, fiind vorba totusi de centrala termica. Deci asta cu lubrifierea e pe barba oricui este dispus sa "experimenteze" . Editat Februarie 25, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Lagarele sint din bronz sinterizat poros. Este un bronz cu grafit si efectiv nu are nevoie de ungere in plus. Cind isi fac joc, trebuie schimbate, la fel ca la demaroare, toti schimba periile dar lagarele, bucsele parca este denumirea incetatenita, nu le schimba nimeni. Rezultatul este ca demarorul merge "impiedicat" si nu mai da rezultate ca nou. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Acum 9 minute, Ion_Bumbu a spus: toti schimba periile dar lagarele, bucsele parca este denumirea incetatenita, nu le schimba nimeni. Vorba sa fie...mai am si acum pe undeva set de bucse pt demaror. Era una mai lunga si una mai scurta, la aceleasi cote pe diametru. Mergea impiedicat pt ca de cele mai multe ori freca rotorul in stator, din cauza uzurii mari a bucselor. Nu avea nici o legatura cu schimbatul periilor. Cand ma gandesc ca ala de dacie il consideram greu de dat jos, atunci, pt ca acum mi se pare ca era parfum, la cat de inghesuite sunt cele din zilele noastre... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum