Vizitator darkyemcee7 Postat Iulie 4, 2013 Partajează Postat Iulie 4, 2013 Salutare , am si eu o mica problema .E vorba despre ventilatorul unei centrale termice , problema sta in felul urmator ... elicea se invarte la turatie maxima dar dupa , aproximativ 20 de secunde se "blocheaza" , defapt se invarte foarte , foarte usor (aproape deloc) . Cand am spus elicea m-am refereit la axul ventilatorului care are prins pe el o mica elice. Care ar putea fii problema ? Peace & Love ! Link spre comentariu
Vizitator vdrapaca Postat Iulie 5, 2013 Partajează Postat Iulie 5, 2013 Pai, cel mai bine ar fi sa divulgati ce model de centrala termica aveti. In functie de model defectul poate fi un condensator de pornire de la motorul ventilatorului, motorul ventilatorului, un releu, un senzor de temperatura care nu isi mai face treaba, un tranzistor / triac de comanda, microprocesorul, sursa de alimentare, etc...BAFTA! Link spre comentariu
Vizitator darkyemcee7 Postat Iulie 5, 2013 Partajează Postat Iulie 5, 2013 Pai, cel mai bine ar fi sa divulgati ce model de centrala termica aveti. In functie de model defectul poate fi un condensator de pornire de la motorul ventilatorului, motorul ventilatorului, un releu, un senzor de temperatura care nu isi mai face treaba, un tranzistor / triac de comanda, microprocesorul, sursa de alimentare, etc...BAFTA!Multumesc pentru raspuns , modelul centralei este "lamborghini caloreclima", nu cred ca e vorba de vreun condensator , cum am spus ventilatorul porneste , dupa scoate un zgomot ciudat ca si cand "ar da in ceva" , l-ar bloca si continua sa se miste la o turatie incredibil de mica , aproape deloc . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 5, 2013 Partajează Postat Iulie 5, 2013 Pot fi 2 probleme, sursa care alimenteaza ventilatorul se inalzeste in aceste 20 secunde si intra in protectie sau o ia razna.A doua poate fi ventilatorul, am ventilatoare care atunci cand sunt reci functioneaza normal, iar cand se incalzesc merg foarte incet dar nu se aude nici un zgomot, dureaza pana se incalzeste , vreo 2-3 ore. Link spre comentariu
Vizitator vdrapaca Postat Iulie 5, 2013 Partajează Postat Iulie 5, 2013 Lamborghini nu am reparat pana acum. La centralele Bosch / Junker, motorul ventilatorului are in interior un arc care impinge rotorul in campul magnetic al statorului. In timp acest arc sapa in lagar pana il termina. Lagarul este pe rulmenti si acestia pot fi schimbati cu usurinta.Puteti verifica integritatea arcului, a lagarelor si a celor 2 rulmenti?Bafta! Link spre comentariu
gauss Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 Puneti un voltmetru paralel cu alimentarea motorului , sa stim pe ce dam vina ... E asa de simplu , cu asta trebuia inceput ... eliminam rapid o treime din problema ... motor , comanda , functionare corecta dictata de vreo alta " avarie " ... Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 Depinde, daca motorul este controlat in PWM si are factor de umplere 1%, tensiunea de varf se apropie de 12V, daca aparatul e mai sarantoc, va afisa 12V, crezand ca motorul este alimentat continu, si asta duce in eroare, cel mai bine trebuie pus un bec de 12V 10-25W in locul motorului,asa cel putin vezi daca lumineaza puternic sau incet. Si este si la indemana fata de aparatul de masura. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 [quote Multumesc pentru raspuns , modelul centralei este "lamborghini caloreclima", nu cred ca e vorba de vreun condensator , cum am spus ventilatorul porneste , dupa scoate un zgomot ciudat ca si cand "ar da in ceva" , l-ar bloca si continua sa se miste la o turatie incredibil de mica , aproape deloc . Sint centrale la care motorul ventilatorului, nu este pe rulmenti ci pe lagare de alunecare(bucse din bronz).E posibil ca si motorul in cauza, sa fie pe bucse.Dupa un anumit timp,bucsele, in lipsa lubrifiantului, se uzeaza,creindu-se joc, nu foarte mare dar suficient ca rotorul sa joace in lagar,producind un huruit. Gazele care sint evacuate,fiind fierbinti, duc si ele la aparitia fenomenelor amintite.Citeva picaturi de ulei pentru mecanisme fine,va face ca acel huruit sa dispara, iar rotorul se va roti fara probleme.Daca nu se iau masuri de lubrifiere,motorul se va bloca,gazele nemaifiind evacuate,centrala se va opri. Stiti ca daca ventilatorul nu functioneaza, nici centrala nu porneste! Link spre comentariu
Vizitator darkyemcee7 Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 [quote Multumesc pentru raspuns , modelul centralei este "lamborghini caloreclima", nu cred ca e vorba de vreun condensator , cum am spus ventilatorul porneste , dupa scoate un zgomot ciudat ca si cand "ar da in ceva" , l-ar bloca si continua sa se miste la o turatie incredibil de mica , aproape deloc . Sint centrale la care motorul ventilatorului, nu este pe rulmenti ci pe lagare de alunecare(bucse din bronz).E posibil ca si motorul in cauza, sa fie pe bucse.Dupa un anumit timp,bucsele, in lipsa lubrifiantului, se uzeaza,creindu-se joc, nu foarte mare dar suficient ca rotorul sa joace in lagar,producind un huruit. Gazele care sint evacuate,fiind fierbinti, duc si ele la aparitia fenomenelor amintite.Citeva picaturi de ulei pentru mecanisme fine,va face ca acel huruit sa dispara, iar rotorul se va roti fara probleme.Daca nu se iau masuri de lubrifiere,motorul se va bloca,gazele nemaifiind evacuate,centrala se va opri. Stiti ca daca ventilatorul nu functioneaza, nici centrala nu porneste! Va multumesc tuturor pentru raspunsuri . Ati punctat foarte bine , cu siguranta problema e cea expusa de dumneavoastra.Da stiu ca daca ventilatorul nu functioneaza , cebtrala nu porneste ... . Intrebarea mea este , daca desfac ventilatorul o sa pot fixa axul eu de unul singur ? Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 Cel mai bine lai da jos si ai pune aici niste poze, sa vedem ce si cum, dupa care fiecare va spune o optiune , iar tu alegi care crezi ca e mai usoara si simpla pentru tine. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iulie 6, 2013 Partajează Postat Iulie 6, 2013 Nu cred ca e o problema atit de mare sa desfaci ventilatorul si sa-l pui la loc.Putina atentie si se rezolva.Turbina ventilatorului cred ca este fixata cu piulita si saiba elastica(grover). Link spre comentariu
norad Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Va salut, Ca sa nu deschid alt topic, voi intreba aici. Centrala Westen Quasar 24F. Ventilator zgomotos cam tot timpul. La pornire si oprire, ajunge la o turatie ce intra in rezonanta cu carcasa metalica a centralei si zgomotul este mai puternic. Am desfacut capacul si am sesizat ca ansamblul ventilator+motor este fixat de centrala prin intermediul unor bucse din cauciuc ce au un joc foarte mare. Am introdus in interiorul bucselor niste fasii de cauciuc siliconic si nu mai are acel joc mare. Zgomotul s-a redus, dar ramane sa lubrifiez lagarele motorului. Se poate folosi in acest scop lubrifiantul WD-40 cu silicon (pe eticheta e mentionat ca se poate folosi intre -35 si +200 grade Celsius)? Am asa ceva in casa. https://www.wd40specialist.com/products/silicone-lubricant/ Sau e musai ulei de mecanism fin? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Păi vedeți dacă acest tip de ventilator are de obicei lagăre lubrifiate de producător, fiindcă e posibil să nu fi fost lubrifiate deloc.Utilizarea unui lubrifiant necorespunzător duce la blocarea în scurt timp a lagărului, dacă porțiunea lubrifiată este expusă uscării sau contaminării cu praf. Link spre comentariu
dan_b11 Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 Daca l-ati demontat sa-l curatati bine cu o pensula de praf pe interior. Si sa fiti atent ca pe palele ventialatorului sunt niste sarmulite(arata ca niste sigurante) pentru echilibrare cel mai probabil. Deci ar fi bine sa nu le schimbati pozitia. Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 25, 2019 Partajează Postat Februarie 25, 2019 (editat) Sanse mari sa se impuna schimbarea . Daca a functionat cativa ani , cat de curand . Inteleg ca va deranjeaza zgomotul si dupa rezolvarea problemei suspensiilor . Probabil comparat cu cel cand centrala era noua , sau putin folosita . Inseamana ca motorul are uzura , si " bate ". Ma rog , un fel de a spune , la ochi e insesizabil . Adica daca lagarele sant uzate , nu ajuta nici o lubrefiere . Din contra ... Mai bine nu incercati lubrefierea . Daca sant lagare din bronz grafitat , sau alt material antifrictiune ... , cu atat mai putin . Doar o curatare energica cu benzina ultrausoara , tetraclorura de carbon sau alt solvent care nu lasa alte fractii sau compusi ... , acestea accentueaza uzura . Pana iese ( solventul ) curat . Bucsele sant poroase , desi nu par ... Editat Februarie 25, 2019 de gauss Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum