Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Caracteristicile unui amplificator de studiou


Vizitator audio1984

Postări Recomandate

Vizitator audio1984

Stim cu totii ca nu numai "monitoarele" de studiou (Boxele) necesita cerinte ridicate dar si la amplificatoare de studiou se "asteapta" cerinte ridicate ! Cei care au avut de a face cu acest domeniu stiu si poate ne impartasesc si noua ! Caracteristici ca BW, S/N Ratio , THD, TID, au doar control de volum si eventual balans sau si control de ton sau eq,sant liniare, ??? Etc ! Consider a fi un subiect pt. amatorii ce vor sa isi faca un mic studiou de "muzica" avand in vedere cate programe pc de "facut" muzica sant !

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Vizitator UNaudio

De obicei se folosesc boxe active liniarizate ca raspuns cat mai bine din fabrica.Teoria e aceeasi ca la high end doar ca puterea mica de care ai nevoie intr-un studiou-practic stai cu urechea langa monitoare- face sarcina ceva mai usoara.

Monitoarele de studiou sunt de obicei cu doua sau trei canale.Cu trei canale ofera calitate la nivele mai mici, cu doua canale trebuie boxe un pic mai puternice-in consecinta mai greu de liniarizat- pentru ca acestea se folosesc de capacitatea creierului uman de a compensa frecventele medii mai putin reprezentate prin provocarea artificiala a raspunsului psiho-acustic.Practic dai joasele si inaltele mai tare si creierul pune de la el mediile lipsa.

Exista si boxe pasive sau muticanal puternice, dar acolo te mananca lipsa unui crossover si/sau a amplificatoarelor de calitate.

Cel mai simplu sistem activ este escris aici:

http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... TA5-T.html

la pagina 9.Culmea e ca este chiar un sistem bun desi vechi.

 

Victor stie mai mullte despre boxele RFT de studiou dupa patent philips cu a2030.

Daca dam jos boxele renumite gen yamaha, meyer, chiar si behringer,

boxele active makie de discoteca sunt folosite de multi ca monitoare de studiou pentru ca s-a constatat ca poti avea niste monitoare de studiou de 500w cam la aceeasi bani cat alea dedicate.Pur si simplu Makie a putut!

Link spre comentariu
Vizitator UNaudio

In datasheetul indicat exista si niste metode de masura a TID sau IMDde fapt scopul principal al folosirii boxelor active a fost micsorarea cat mai mult a acstor distorsiuni de intermodulatie laolalta cu o oarecare independenta de proiectarea prea riguroasa a boxelor si filtrelor pasive putandu-se astfel obtine niste parametri performanti cu componente mai ieftine.Amplasare amplificatorului direct in cutie creste df-ul, atacarea difuzoarelor de medii, inalte si joase cu amplificatoare separate fac cadou ascultatorului distorsiuni reduse de toate felurile.Singura problema serioasa e calitatea filtrelor din crossovere care pot da distorsiuni de faza importante, dar reglajul este mult mai usor decat in cazul filtrelor pasive dde putere din boxele clasice.Practic sistemul permite obtinerea unei calitati bune chiar si cu difuzoare si amplificatoare mai de proasta calitate, dar crossover-ul trebuie stabilizat termic si componentele din el trebuie sa fie cat mai stabile.

Link spre comentariu
Vizitator UNaudio

La studio e mai simplu ca in audiofilie, nu conteaza decat liniaritatea. Cu cat se deviaza de la ea mai mult cu atat inginerul de sunet pierde legatura cu munca sa.

Exista si audiofili care prefera sa asculte muzica pe boxe de studiou-me included-dar nu in studiou...
Link spre comentariu
Vizitator audio1984

Interesant,nu ma asteptam la TDA 2030 in domeniul acesta , am ramas un pic socat sincer sa fiu , deci nu sunt implicate controale de ton si altele ?

Link spre comentariu
Vizitator UNaudio

La monitoarele de studiou nu ai controale de ton , ci doar controale foarte reduse ale crossover-ului inclus -inversarea fazei pe joase sau modificarea pantei filtrelor, punctele de inflexiune nefiind la dispozitia utilizatorului, decat poate in cazuri pe care nu le cunosc...nu trebuie sa te mire folosirea lui ta2030 in astfel de sisteme.Am mai discutat pe tema asta...Tda2040 este mai potrivit pentru performante foarte bune.Exista intr-o revista Tehnium si un amplificator cu tda2030 cu egalizator inclus in reactia negativa asa cum se gaseste in ampificatoare mai evoluate.

Link spre comentariu

La studio e mai simplu ca in audiofilie, nu conteaza decat liniaritatea.

Ba e chiar foarte "neSIMPLU" cu liniaritatea, aici intervine foarte mult acustica incaperii. Poti sa ai si monitoarele monitoarelor :)) , daca n-ai tratat acustic camera in care sunt asezate, nu va suna deloc liniar. Daca mai ai si un subwoofer dedicat atunci va fi un adevarat overkill, mai ales ca frecventele joase tind sa acumuleze energie in colturile incaperii si iti da senzatia aceea unui bass poc poc poc...Is curios cati audiofili iau in considerare si impactul incaperii asupra raspunsului in frecventa la incintele acusticeTrecuse vreo 3 ani pana sa-mi dau seama de ce acelasi subwoofer in camera la mama acasa unde aveam biblioteca de lemn, mocheta si parchet pe jos suna asa bine, iar cand am mutat subwooferul intr-o incapere cu gresie si pereti goi suna de parca batea cineva cu ciocanul in pereti, si vorbesc aici la un nivel al volumului relatov decent Uite eu de exemplu am niste yamaha hs80 biamplificate, au ca finali LM3886, personal ma asteptam sa gasesc ceva cu tranzistoare mai "solidstate" insa suna destul de bine pentru niste monitoare de clasa medie comparativ cu un Genelec 8250 care is ceva de top (ascultate pe urechea mea) Pana sa fac un tratament acustic in camera sunau destul de mediocru. Imi aduc aminte de ce spunea un ing de sunet legat de boxe hi-fi si monitoare, si anume ca monitoarele sunt puse tocmai ca sa sune prost acolo unde track-ul este prost mixat :) pe cand intr-o boxa hi-fi va suna mai placut.. mai colorat

Cu cat se deviaza de la ea mai mult cu atat inginerul de sunet pierde legatura cu munca sa.

Mai exact pierde legatura cu realitatea, cu ce se intampla defapt in track . Boxele hi-fi tind sa iti coloreze sunetul pe cand monitoarele nu.Eu de exemplu dupa ce masterizez pe monitoare mai ascult pe 2 perechi de boxe si ma plimb prin camera, pe hol... si incerc sa-mi fac o idee cum ar suna la cineva in casa track-ul respectiv apoi mai ascult pe casti tinand cont ca foarte multi asculta muzica la radio sau pe mp3 playere/telefoaneVazusem pe la inceputul acestui topic ca se mentiona de egalizatoare/corectoare de ton, la masterizare nu recomand folosirea egalizatoarelor pe sistemul de monitorizare din considerentele mentionate mai sus, sau mai simplu spus: ce suna bine la tine, la altul s-ar putea sa sune prost :)
Link spre comentariu

Pai cu alte cuvinte daca scoti fonoabsorbantele din camera (mobila, covor, pat etc) sau tratamentele speciale se va auzi ca intr-un butoi, asta am observant si euPractic se poate proba simplu, te duci intr-o camera goala si incepi sa vorbesti cu cineva, vei observa ca se va auzi conversatia cu ecou

Link spre comentariu
Vizitator audio1984

Vedeti la chestia cu fonoabsorbantul nu m-am gandit,insa cred ca aici conteaza si ce software folosim pentru productie,mixare trakuri si masterizare,cu cat sant progrmele mai calitative cu atat suna (zic eu) cu atat si sunetul e mai bun,ce spuneti ?

Link spre comentariu
Vizitator audio1984

Domnule Galagie aveti dreptate in cea ce priveste D.A.W.-ul ce il folosim,eu folosesc FL STUDIO si ABLETON LIVE si mi se pare ca sant ceva diferente dar da convertoarele si placa audio conteaza mai mult !

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări