Vizitator ninka Postat Iunie 22, 2013 Partajează Postat Iunie 22, 2013 Buna ziua,sunt Lucian nou venit pe forum si v-as ruga daca se poate sa-mi propuneti o schema cu EL 34 si ECC83 pentru un amp.de chitara.Am achizitionat traful de iesire de la Intel http://www.tme.eu/ro/details/tgl60_002/ ... #TGL60/002 , traful de alimentare toroidal cu urmatoarele tensiiuni in secundar(40v;2x385v;6.3v),socul de 10H/125ohmi/250mA.Cu aceste componente si dupa aceasta schema atasata a fost realizat ampul, dar am ceva nemultumiri(nu lucreaza bine corectorul de ton,am un brum pe care nu reusesc sa-l elimin apare mai pregnant dupa "ora 12" poz master,nu are tonul "plin").Cu mare rugaminte pentru D-ul Lazaroiu daca va permite timpul, sa-mi faceti si mie o simulare pe schema atasata,cu certitudine mai trebuie modificata. Multumesc mult ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 22, 2013 Partajează Postat Iunie 22, 2013 Bun venit Lucian, etajele trebuiesc verificate separat, daca acestea se comporta normal, ansammblul trebuie sa functioneze ! Link spre comentariu
THOMAS Postat Iunie 22, 2013 Partajează Postat Iunie 22, 2013 Buna ziua,sunt Lucian nou venit pe forum si v-as ruga daca se poate sa-mi propuneti o schema cu EL 34 si ECC83 pentru un amp.de chitara.Am achizitionat traful de iesire de la Intel http://www.magazin.eu/ro/details/tgl60_ ... #TGL60/002 , traful de alimentare toroidal cu urmatoarele tensiiuni in secundar(40v;2x385v;6.3v),socul de 10H/125ohmi/250mA.Cu aceste componente si dupa aceasta schema atasata a fost realizat ampul, dar am ceva nemultumiri(nu lucreaza bine corectorul de ton,am un brum pe care nu reusesc sa-l elimin apare mai pregnant dupa "ora 12" poz master,nu are tonul "plin").Cu mare rugaminte pentru D-ul Lazaroiu daca va permite timpul, sa-mi faceti si mie o simulare pe schema atasata,cu certitudine mai trebuie modificata. Multumesc mult ! Bine ati venit pe forum si speram sa auzim cat mai des cate ceva despre realizarile dv. !Problemele dv.,adica cea cu brumul si cea cu corectorul de ton ,se pot rezolva (vom incerca sa le rezolvam):- problema cu brumul tine numai de dv.,noi nu putem sti daca ati respectat sau nu traseele de masa,asezarea componentelor,separarea treaseelor de semnal mic fata de cele de putere,ma rog,cam tot ce tine de practica pana la urma ...- problema cu tonul sta in felul urmator ; ton-stackul ales de dv. este specific schemelor de FENDER (in general),dar cu oarece configuratie modificata si mai ales nu se prea cupleaza dupa primul etaj de amplificare deoarece ii scurtcircuiteaza semnalul,iar tonul nu va avea eficienta maxima (vedeti in imaginile din simulare pentru schema dv). Impedanta specifica pentru acest ton-stack este in jur de 30K (!!),deci va trebui atacat de un repetor pe catod,vedeti schema propusa de mine in care eficienta tonului este maxima (iamginile din rezultatul simulari acestei scheme). Despre etajul final...,pot doar sa spun ca nu am detectat nicio greseala,este un etaj clasic de MARSHALL,FENDER,SOLDANO... Dv. trebuie sa retineti un amanunt foarte important: intreg montajul (configuratia aleasa pentru preamplificare),CORECTORUL DE TON,si bucla de NFB trebuiesc "acordate" perfect cu transformatorul de iesire,altfel veti obtine un ton ce poate printr-o intamplare sa va placa,bineinteles sa nu uitam de modelul de chitara adica impedanta dozelor,montajul din interior si multe altele...,treburi de chitaristi pana la urma. Link spre comentariu
Vizitator ninka Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 Buna ziua, Multumesc mult pentru promtitudinea cu care mi-ati raspuns.M-as bucura sa fiu cat mai prezent pe forum. -Chitara este Ibanez S770FM-ATF detalii doze aici http://www.thomann.de/ro/ibanez_s770fm_ ... dd7efc36b; -Se foloseste si un procesor de tonuri BOSS GT-100 detalii tehnice aici: http://www.bossus.com/gear/productdetai ... entId=248; -Pentru intrarea aux "rca" folosim BOSS BR-800 detalii tehnice aici:http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=1068&ParentId=325 Voi modifica pream.dupa var. d-lui Lazaroiu,mi-as permite sa apelez la voi si pentru o propunere de send/return,pentru cazul cand nu se intra cu chitara direct, ci prin procesor (care din solutii ar fi mai buna activa sau pasiva).Personal nu as dori sa-l complic deloc ci sa reusesc sa-i fac un ton "cald" si "plin". Voi face un test de sunet si-l voi posta impreuna cu ceva imagini. Folosesc un cabinet facut de mine cu doua dif.de 12" celestion V30 si G12K-100.Am trimis un mail.celor de la INDEL sa-mi dea schema trafului de iesire dar nu am primit nimic ,nu stiu daca pot sa scot impedante diferite. Link spre comentariu
Vizitator ninka Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 Am facut o eroare int.aux este pe "2" nu pe "rca"(aici se verifica bias)Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 Buna ziua,sunt Lucian nou venit pe forum si v-as ruga daca se poate sa-mi propuneti o schema cu EL 34 si ECC83 pentru un amp.de chitara.Am achizitionat traful de iesire de la Intel http://www.magazin.eu/ro/details/tgl60_ ... #TGL60/002 , traful de alimentare toroidal cu urmatoarele tensiiuni in secundar(40v;2x385v;6.3v),socul de 10H/125ohmi/250mA.Cu aceste componente si dupa aceasta schema atasata a fost realizat ampul, dar am ceva nemultumiri(nu lucreaza bine corectorul de ton,am un brum pe care nu reusesc sa-l elimin apare mai pregnant dupa "ora 12" poz master,nu are tonul "plin").Cu mare rugaminte pentru D-ul Lazaroiu daca va permite timpul, sa-mi faceti si mie o simulare pe schema atasata,cu certitudine mai trebuie modificata. Multumesc mult !Citeva sugestiiC1 ar trebui marit la 15..22nF,2,2nF e cam mic,o sa aibe un sunet prea bright,conteaza si gustul chitaristului ,deci se poate tatona valoarea.C2 1microF ,e o valoare foarta "babana" pt cuplajul intre etaje,se poate tatona 22..47nF,tot in functie de preferintele chitaristuluiPe bornele lui K1 trebuie pusa o rezistenta de 330k...1M,previne riscul de pocnituri atunci cind se actioneaza comutatorul de brightRezistenta de 100k ,pe care vine montat condensatorul de bright ,trebuie marita la 470k..1M ,altfel nu o sa se simnta efectul de bright Link spre comentariu
Kosmin Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 Am trimis un mail.celor de la INDEL sa-mi dea schema trafului de iesire dar nu am primit nimic ,nu stiu daca pot sa scot impedante diferite.Transformatorul din cate vad are secundarele puse in paralel si primarele in serie, ce schema ar trebui sa va trimita Indel? (numarul spirelor si datele tolelor oricum nu vi le vor spune prea curand... ) In linii mari se poate modifica din conectarea secundarelor in serie cu precizarea ca trebuie identificate fiecare in parte, apoi tine cont ca diametrul sarmei se va injumatati (ca doar nu avem numai avantaje) sau chiar pe sfert daca le inseriezi pe toate. Link spre comentariu
Vizitator ninka Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 Multumesc pentru sfaturi, Remarcile d-lui Vio sunt pentru schema propusa de d-ul Lazaroiu,nu am modificat nimic inca din cea veche,sper cat de curand . Cu privire la traful de iesire, am sperat ca cineva a identificat secundarele si ma scuteste de o treaba,multumesc lui Kosmin.Nu aveam cine stie ce serante de la INDEL,dar asteptam sa trimita macar un raspuns,dar asta e...la treaba. Aveti o parere formata despre send/return? O zi buna va doresc! Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 Multumesc pentru sfaturi, Remarcile d-lui Vio sunt pentru schema propusa de d-ul Lazaroiu,nu am modificat nimic inca din cea veche,sper cat de curand . Cu privire la traful de iesire, am sperat ca cineva a identificat secundarele si ma scuteste de o treaba,multumesc lui Kosmin.Nu aveam cine stie ce serante de la INDEL,dar asteptam sa trimita macar un raspuns,dar asta e...la treaba. Aveti o parere formata despre send/return? O zi buna va doresc!copiaza loop-ul de la Mesa Boogie ,am scanerul defect ,desenam eu o schema cap coadahttp://www.freeinfosociety.com/electron ... php?id=507 Link spre comentariu
Vizitator ninka Postat Iunie 24, 2013 Partajează Postat Iunie 24, 2013 Multumesc pentru indicatii,dar cred ca "palaria este prea mare"pentru mine sunt un amator.Daca as avea o schema completa luand in calcul ca posed trafurile, m-as incumeta sa o execut cap coada,din bucati mi-e greu,trebuie sa recunosc.Nu cred ca posed cunostintele necesare pentru asta. Va multumesc inca odata pentru timpul si informatiile acordate.Am sa incerc sa fac ceva modificari pe schema initiala dupa indicatiile primite si sa revin.Daca va permite timpul si aveti o schema care sa se preteze la "dorintele" mele,as fi incantat sa o lucrez.Atasez o img.cu amp-ul schema initiala. O zi buna va doresc. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iunie 24, 2013 Partajează Postat Iunie 24, 2013 Multumesc pentru indicatii,dar cred ca "palaria este prea mare"pentru mine sunt un amator.Daca as avea o schema completa luand in calcul ca posed trafurile, m-as incumeta sa o execut cap coada,din bucati mi-e greu,trebuie sa recunosc.Nu cred ca posed cunostintele necesare pentru asta. Va multumesc inca odata pentru timpul si informatiile acordate.Am sa incerc sa fac ceva modificari pe schema initiala dupa indicatiile primite si sa revin.Daca va permite timpul si aveti o schema care sa se preteze la "dorintele" mele,as fi incantat sa o lucrez.Atasez o img.cu amp-ul schema initiala. O zi buna va doresc.Dupa cum arata ampul cred ca esti pe drumul cel bun.Fa un efort si construieste si acel loop,mai ai nevoie de un tub ,loopul se monteaza intre corectorul de ton si potul de master volume,daca ai ajuns pina aici sunt sigur ca o sa faci si acel loop,curaj!!!!! Link spre comentariu
Vizitator ninka Postat Iunie 24, 2013 Partajează Postat Iunie 24, 2013 Multumesc,sper sa-mi si iasa.O sa incerc preamp-ul de la d-ul Lazaroiu cu loop-ul de la tine si finalul initial sa vedem ce iese.Am sa fac si un nou sasiu.O sa-l rog pe d-ul Lazaroiu sa-mi faca o simulare la tot lantul. o zi buna Link spre comentariu
Vizitator UNaudio Postat Iunie 24, 2013 Partajează Postat Iunie 24, 2013 Pozitionarea tonului dupa etajul de intrare nu este o greseala, este specifica etajelor de clean si chiar daca nu lucreaza foarte amplu si sunteaza castigul, Fender a lasat-o in mod special asa pentru eficienta pe care o are in curatirea sunetului pe medii-inalte.Asezarea eq-ului pasiv dupa un repetor catodic are intr-adevar eficienta mai mare, dar sunetul este mult prea bogat in armonicele tuturor frecventelor fundamentale care au trecut prin etajele anterioare si nu mai poate furniza un clean decat daca s-a facut o corectare prealabila suplimentara prin negativari , decuplari si cuplari ale primelor etaje corelate cu banda dorita de frecventa in genul profund ingineresc al etajelor de Bogner , care includ chiar si filtre lc in preamplificator si doar astfel reusesc sa foloseasca tipul de eq specific Marshall dupa repetorul catodic.Mesa Triaxis include ambele tipuri de eq plus un eq suplimentar setat fix RLC pe cinci benzi Pur si simplu sunt doua lucruri diferite.In domeniul chitarii electrice nu exista scheme superioare.Totul e pe gusturi , dar si pe cunostinte pentru ca fie ca vrei gi-gi-uri fie vrei clean sau orange, trebuie sa stii nu doar ce schema folosesti ci si ce tuburi si ce transformator de iesire.Totul e sa incepi de undeva.Doresti un amplificator de high gain(gi-gi-uri) transparent, inchis, neutru sau clean fat, bright ori vrei ceva bun pentru jazz?De aici pornesti pentru ca de aici iti alegi configuratia, lampile si tipul lor.Pt high gain sunt recomandate ecc83 cu anod scurt(short plate) daca lucrezi in genul mesa-marshall, cu anod lung daca preferi sunetul transparent de la bogner numai sa iti permiti si tehnicile lor de proiectare.Jazz-ul sau clean-ul prefera e83cc, ecc803 sau ecc83 variantele long plate-anod lung.Finalele sunt alta discutie.Pentru medii-joase foarte bine definite si coerenta foarte buna pe inalte el34 va fi mereu alegerea cea mai buna, dar nu va aduce caldura intr-o partida de jazz ca un 6l6.Traf-ul de iesire, Prezenta si pozitia ei in cadrul eq-ului sau pe etajul final in stransa corelatie cu reactia negativa e alta discutie samd...Sunt foarte multe detalii.Eu as incepe cu structura de fender pt ca e mai simpla, dar deloc simplista.Majoritatea constructorillor incep astazi cu structuri high gain sau combinate indiferent ca sunt clasice gen marshall sau mai complexe-mesa, bogner , diezel. si , dupa mine, e o greseala pentru ca sunt prea multe variabile de ordin tehnic intr-un high gain fata de un etaj clean sau jazz.Totusi bazele amplificatoarelor cu tuburi pt chitara pleaca de la Fender, Vox si Hiwatt si clasa A se , push pull sau ab push pull si cred ca a incepe cu Marshall, Laney,Peavey si urmasii lor High gain e capcana tipica pentru entuziasmul de inceput.La sfarsit de tot trebuie abordata clasa A SE, care, pentru chitara e o adevarata provocare din punctul de vedere al dinamicii.Nu e litera de lege ce spun ci doar ceea ce cred eu ca ar fi trebuit sa stiu acum multi ani cand am inceput cu ce e mai greu de inteles si in mod evident am dat chix.Altii ar putea afirma foarte bine contrariul.Sper sa nu se supere domnul Lazaroiu ca nu recomand schema dumnealui pentru un incepator.E doar parerea mea. Link spre comentariu
Vizitator UNaudio Postat Iunie 25, 2013 Partajează Postat Iunie 25, 2013 Ce-i drept fender-ul necesita macar un ecc81 ca defazor pentru etajul final , clean insemnand si distorsiuni mai reduse, ceea ce poate ca initiatorul acestui topic nu are momentan. Link spre comentariu
THOMAS Postat Iunie 25, 2013 Partajează Postat Iunie 25, 2013 Pozitionarea tonului dupa etajul de intrare nu este o greseala, este specifica etajelor de clean si chiar daca nu lucreaza foarte amplu si sunteaza castigul, Fender a lasat-o in mod special asa pentru eficienta pe care o are in curatirea sunetului pe medii-inalte.Asezarea eq-ului pasiv dupa un repetor catodic are intr-adevar eficienta mai mare, dar sunetul este mult prea bogat in armonicele tuturor frecventelor fundamentale care au trecut prin etajele anterioare si nu mai poate furniza un clean decat daca s-a facut o corectare prealabila suplimentara prin negativari , decuplari si cuplari ale primelor etaje corelate cu banda dorita de frecventa in genul profund ingineresc al etajelor de Bogner , care includ chiar si filtre lc in preamplificator si doar astfel reusesc sa foloseasca tipul de eq specific Marshall dupa repetorul catodic.Mesa Triaxis include ambele tipuri de eq plus un eq suplimentar setat fix RLC pe cinci benzi Pur si simplu sunt doua lucruri diferite.In domeniul chitarii electrice nu exista scheme superioare.Totul e pe gusturi , dar si pe cunostinte pentru ca fie ca vrei gi-gi-uri fie vrei clean sau orange, trebuie sa stii nu doar ce schema folosesti ci si ce tuburi si ce transformator de iesire.Totul e sa incepi de undeva.Doresti un amplificator de high gain(gi-gi-uri) transparent, inchis, neutru sau clean fat, bright ori vrei ceva bun pentru jazz?De aici pornesti pentru ca de aici iti alegi configuratia, lampile si tipul lor.Pt high gain sunt recomandate ecc83 cu anod scurt(short plate) daca lucrezi in genul mesa-marshall, cu anod lung daca preferi sunetul transparent de la bogner numai sa iti permiti si tehnicile lor de proiectare.Jazz-ul sau clean-ul prefera e83cc, ecc803 sau ecc83 variantele long plate-anod lung.Finalele sunt alta discutie.Pentru medii-joase foarte bine definite si coerenta foarte buna pe inalte el34 va fi mereu alegerea cea mai buna, dar nu va aduce caldura intr-o partida de jazz ca un 6l6.Traf-ul de iesire, Prezenta si pozitia ei in cadrul eq-ului sau pe etajul final in stransa corelatie cu reactia negativa e alta discutie samd...Sunt foarte multe detalii.Eu as incepe cu structura de fender pt ca e mai simpla, dar deloc simplista.Majoritatea constructorillor incep astazi cu structuri high gain sau combinate indiferent ca sunt clasice gen marshall sau mai complexe-mesa, bogner , diezel. si , dupa mine, e o greseala pentru ca sunt prea multe variabile de ordin tehnic intr-un high gain fata de un etaj clean sau jazz.Totusi bazele amplificatoarelor cu tuburi pt chitara pleaca de la Fender, Vox si Hiwatt si clasa A se , push pull sau ab push pull si cred ca a incepe cu Marshall, Laney,Peavey si urmasii lor High gain e capcana tipica pentru entuziasmul de inceput.La sfarsit de tot trebuie abordata clasa A SE, care, pentru chitara e o adevarata provocare din punctul de vedere al dinamicii.Nu e litera de lege ce spun ci doar ceea ce cred eu ca ar fi trebuit sa stiu acum multi ani cand am inceput cu ce e mai greu de inteles si in mod evident am dat chix.Altii ar putea afirma foarte bine contrariul.Sper sa nu se supere domnul Lazaroiu ca nu recomand schema dumnealui pentru un incepator.E doar parerea mea. Cum sa ma supar,d-le N..,ce motive as avea,doar ne cunoastem,nu???Daca cititi cu atentie in postul meu,am spus si eu asa ceva,mai saracacios dar am afirmat si eu o parte din cele spuse de dv. aici. Eu nu am facut altceva decat sa postez o schema pe langa altele de ordinul miilor ce se pot gasi pe net,bineinteles o schema testata in mai multe exemplare cu etaje finale de la 5W la 50W,dar pana la urma aveti dreptate in cee ce priveste dorinta obtineri unui anume sunet care pana la urma depinde,sa nu uitam asta si de cabinetul folosit sau mai bine spus de difizoarele folosite... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum