pyu Postat Iunie 20, 2013 Partajează Postat Iunie 20, 2013 As vrea sa comand o pompa de apa (220v, cu o putere intre 30 si 50w), dintr-un Arduino, prin pwm. (pentru inceput unul singur). Din cautarile mele, s-ar putea face asa ceva cu un mosfer driver, iar schema ar fi urmatoarea: A mai facut cineva asa ceva? Mai exista si alte variante, sau doar cu IR201? Multumesc. Link spre comentariu
godFather89 Postat Iunie 20, 2013 Partajează Postat Iunie 20, 2013 Daca e motor de curent continuu, atunci merge cu schema de mai sus. Link spre comentariu
pyu Postat Iunie 20, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 20, 2013 Ahh, deci nu e buna schema. Motorul este de curent alternativ. Uitasem de treaba asta. Link spre comentariu
one Postat Iulie 3, 2013 Partajează Postat Iulie 3, 2013 Foloseste MOC3041 + triac Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Iulie 3, 2013 Administratori Partajează Postat Iulie 3, 2013 motoarele de CA daca le subalimentezi merg prost si nici nu poti modifica turatia, pentru ele singura solutie este convertizorul de frecventaavea cineva pe aici pe la vanzari convertizoare al 30 euro... mai ieftine ca un arduino Link spre comentariu
pyu Postat Iulie 4, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2013 Merci pentru sfaturi, se pare ca voi renunta la ideea asta Link spre comentariu
Depanatoru Postat Iulie 4, 2013 Partajează Postat Iulie 4, 2013 Depinde ce motor de curent alternativ este , ce putere are si la ce il folosesti , unele merg f bine controlate cu triac si nu merita complicatia si investitia pentru un mic plus in performanta cu convertizor de frecventa . De exemplu toata lumea are aspirator cu turatie variabila acasa , toate au un montaj simplu cu triac . Motorul dintr-o pompa de apa e destul de asemanator , mai ales pentru unul asa slab nu merita convertizor de frecventa Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Iulie 4, 2013 Administratori Partajează Postat Iulie 4, 2013 daca sunt cu perii merge si e chiar recomandat, eu ma gandeam la motor asincrom Link spre comentariu
pyu Postat Iulie 4, 2013 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2013 Practic e o pompa de apa (piscina/pond). Nu au perii. Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 27, 2017 Partajează Postat Februarie 27, 2017 mai e viu topicul? ia sa va intreb si eu ceva: vreau sa comand o pompa de apa, putere 1100W cred (revin cu date certe, deocamdata ma intereseaza cum pot calcula) cu moc3041 + triac, iar intrebarea este ce triac sa folosesc. asa dupa ureche, cred ca un triac de 15A, 600V ar fi suficient. apoi, fiind sarcina puternic inductiva, trebuie snubber..pe care s-ar putea sa stiu cum sa-l calculez (tot pe forum a indicat cineva intr-un topic un pdf pt calculul retelei snubber). si ca sa va zic tot ce vreau sa fac: vreau sa alimentez o singura pompa de apa de la 2 vecini (pe rand, nu amandoi in acelasi timp; ideea e ca sa nu se certe ca foloseste un vecin curent de la celalalt ca sa ude gradina). Desigur ca va trebui tinut cont care e faza si care e nulul..etc. asta cred ca se poate rezolva ”organizatoric”. Link spre comentariu
mars01 Postat Februarie 27, 2017 Partajează Postat Februarie 27, 2017 Mai bine folosesti un releu SSR (cu radiator bine dimensionat): sursa. Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 28, 2017 Partajează Postat Februarie 28, 2017 Pai am deja moc-ul...poatevgasesc si un triac...nu ma bag sa iau un ssr. Dar si cu ssr sa zicem..cum fac sa alimentez aceeasu pompa din 2 surse? Ssr-urile in paralel...inseriate fiecare cu pompa...dar cum le comand? Plus ca vou avea probleme, cred, din cauza snubber-elor Link spre comentariu
mars01 Postat Februarie 28, 2017 Partajează Postat Februarie 28, 2017 (editat) 1. Nu bag mana-n foc dar cred ca SSR-urile au deja snubber inclus. 2. SSR-urile nu sunt in paralel ci aduc fiecare o faza de la unul dintre vecini catre motor. Un fir al motorului este legat la NULL-ul comun (se uneste aici un NULL de la vecinul_1 si un NULL de la vecinul_2) 3. minus-urile de la intrarea SSR-urilor se unesc impreuna si merg la GND-ul circuitului break-before-make 4. Faci un montaj de switching gen break-before-make la care conectezi cele doua intrari in SSR-uri. Punctul 4. trebuie sa il faci indiferent ca folosesti SSR sau discrete (MOC+TRIAC+ etc). Nu vrei sa cuplezi simultan cele doua faze impreuna, nu sunt electrician dar eu nu as face-o din simpla mea ignoranta, dar mai bine te consulti cu un electrician la cum sunt rutate fazele in vecinatate. SSR resurse: http://yourduino.com/docs/precautions_ssr.pdf http://www.phidgets.com/docs/Solid_State_Relay_Primer Editat Februarie 28, 2017 de mars01 Link spre comentariu
gabitzu2006 Postat Februarie 28, 2017 Partajează Postat Februarie 28, 2017 1. chiar daca au snubber inclus, tot aparea ceva reactii....n-am studiat fenomenul (sa zicem ca nu apar reactii). 2. la asta ma gandisem si eu, dar m-am exprimat gresit (mai bine desenam ) 3. idem 2 4. pai de asta imi era teama, sa nu cumva sa unesc cele doua faze. dar asta cred ca o pot rezolva prin circuitul de comanda a triacelor (sau SSR-urilor), probabil un circuit bistabil, eventual cu stare initiala prestabilita (daca zic bine, un bistabil R-S?) Link spre comentariu
mars01 Postat Februarie 28, 2017 Partajează Postat Februarie 28, 2017 (editat) 4. pai de asta imi era teama, sa nu cumva sa unesc cele doua faze. dar asta cred ca o pot rezolva prin circuitul de comanda a triacelor (sau SSR-urilor), probabil un circuit bistabil, eventual cu stare initiala prestabilita (daca zic bine, un bistabil R-S?) Ideea din spatele break-before-make este ca atunci cand schimbi de pe o pozitie pe alta, este ca un intrerupator (poti folosi un intrerupator daca vrei, de ce nu?). Mai intai deconectezi prima intrare SSR de la tensiunea de comanda (3V ... 32V), cateva zeci de milisecunde nici-o intrare nu este conectata la tensiunea de comanda, apoi se activeaza intrarea celui de-al 2-lea SSR. Acele cateva zeci de milisecunde in care nici-una din intrari nu este in High (ambele sunt in LOW, adica zero logic, adica fara tensiune) sunt esentiale si se asigura astfel ca niciodata cele doua intrari ale SSR-urilor nu sunt active simultan adica sa se scurtcircuiteze cele doua faze. Un bistabil, daca nu ma insel are o perioada de incertitudine. Nu m-as baza pe asa ceva. Mai degraba ceva facut cu niste 555-uri cu un delay de cca 2 ...3 secunde intre o stare sau alta. Sau cel mai usor cu un microcontroller. Un Attiny ar fi suficient. Sau un 12F675. Iar WatchDog-ul sa fie folosit. Editat Februarie 28, 2017 de mars01 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum