Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Recomandare acumulator auto 100 aAh


shopy

Postări Recomandate

Buna ziua! Vreau sa achizitionez un acumulator mai performant, de capacitate mare (sa zic 100-120 amperi - acum am de 80), in conditiile in care de obicei fac drumuri scurte, sau foarte scurte, masina are si zile in care sta degeaba. Motorul e diesel, daca e important, iar ca pret, poate fi pana in 1000 ron. Astept recomandarile voastre! Multumesc!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • shopy

    5

  • doru3160

    3

  • anddy

    1

  • leo 17

    1

Top autori în acest subiect

pt un acumulator de 100 sau 120 amp pt dissel e ok dar merge si cu 80 amp ,eu am unul de 82 si e ok si e de 2 ani pe masina .bos... sau vart... sunt cele mai bune :da

Link spre comentariu

Baterie cu capacitate mai mare si drumuri scurte sau foarte scurte se cam bat cap in cap. O baterie cu capac. mai mare va necesita un timp mai mare de incarcare, iar tu daca faci drumuri scurte si foarte scurte ,nu o sa fie timp sa recupereze energia consumata din ea.Pt. un motor diesel pana in 2 litri capacitate e suficienta o baterie de 80Ah.Parerea mea este sa iei o baterie mai bunicica (ex. banner) si sa scoti masina la plimbare din cand in cand.

Link spre comentariu

Multumesc celor care au raspuns, am comandat inca de ieri un Banner Running Bull de 80 Ah, pentru ca desi am vrut de 100 Ah, nu ar fi avut fizic loc! Am inteles ca bateriile AGM trebuiesc incarcate cu un incarcator dedicat, deci e exclus sa folosesc un redresor auto uzual, corect?

Link spre comentariu
viewtopic.php?f=41&t=106246Nici un producator sau vanzator de baterii AGM nu recomanda folosirea unui redresor normal, si eu sunt la stadiul de documentare... totusi, cand sta pe masina oare alternatorul ii va da doar 1,8 amperi cat are un incarcator dedicat de la Banner? Mai ales un alternator de pe o masina cu motor diesel mai mare? Ma indoiesc...
Link spre comentariu

Este indicat sa echipezi masina cu acumulator avand caracteristicile recomandate de ... producator.Pentru cei ce folosesc masina asa cum o folosesti tu , se recomanda ca la cel putin 3 luni sa fie pusa la incarcat.

Link spre comentariu

Dintr-o cautare sumara,pe un site al producatorului am vazut ca se recomanda incarcare la un curent de Cx0,1A,deci nimic nou in privinta asta.Un alt aspect e ca la utilizari am vazut mai multe domenii dar mai putin auto...acum cine stie daca alegerea facuta a fost tocmai cea mai fericita si ce-ai avut in vedere cand ai optat pt modelul asta,dar pe masina incarcarea se face la un curent mult mai mare decat cel al oricarui redresor,asta ar fi un aspect,si sa zicem ca il incarci cu 1,8A cat spuneai...pai nici nu vreau sa ma gandesc ce perioada de timp va trebui sa stea cuplat pe acel redresor,pt o incarcare completa.

Link spre comentariu

Bateria am cumparat-o de la un dealer de piese auto cunoscut, cel putin in lumea off-road-ului. Daca ei recomanda aceasta baterie, iar review/urile celor care au folosit-o deja sunt pozitive, ma gandesc ca nu am gresit cumparand-o!

Link spre comentariu

pe masina nu se incarca bateria cu c*0,1a.. :) ca ar dura 10ore sa incarci o bateria care ai descarcato la doua chei. bateriile auto au proprietatea cea mai importanta ca furnizeaza curent mare la scurt pentru f putin timp 10-30s, daca pui cheia si tii mai mult de 30s si pui un aparat de masura pe ea in acel timp ai sa observi ca ajunge la 6-9volti cit de noua ar fi ea. alternatorul de 90w, incarca bateria cu 20-30a in timp de 10min. am vazut puse pe masini si recomandate pentru sistemele de sonorizare baterii deep cycle doar pt a nu asculta muzica cu motorul pornit dar partea de incarcare era cu un montaj diferit. in cazul in care pui alta baterie pe masina, in cazul in care incape in acel locas tre sa iei in considerare si schimbarea alternatorului cu unul mai mare, acelasi lucru se face si cind schimbi becurile cu unele de wataj mai mare. este valabil pe altii care vor sa schimbe bateriile.... poate cauta sfaturi. am pierdut garantia la varta de 62Ah ca am pus pe masina becuri de bosh mult mai mari si tensiunea de incarcare cu toate becurile pornite era de 13,2v si cei de la reprzentanta au zis sa schmb alternatorul )desi eu merg noaptea doar 1-4ori pe an :)

Link spre comentariu

Sunt 2 situatii diferite...daca se foloseste baterie peste capacitatea recomandata de fabricantul masinii(evident conditia ca sa incapa in locul respectiv este obligatorie,pt o buna fixare mecanica)nu are nimeni nimic de comentat,toate bune si frumoase,alternatorul nu trebuie schimbat,pt ca va face fata oricarei situatii,inclusiv cea de incarcare a bateriei(n-o s-o incarce in 10 min,o s-o incarce in 12 min...mare paguba).Daca se suplimenteaza consumatorii electrici ai masinii prin marirea numarului sau a capacitatii de consum,e cu totul alta poveste(desi becurile de far peste puterea recomandata de fabricant pe langa ca pun in pericol instalatia,oglinda farului se deterioreaza mai repede din cauza caldurii disipate de noul bec de putere mai mare,pe deasupra mai sunt si ilegale),dar in situatia asta ne confruntam cu anomalia in care alternatorul este depasit si nu poate asigura incarcarea corecta a bateriei,chiar daca asta se intampla rar.Garantia se acorda pt cea mai nefavorabila situatie,deci daca acea situatie nu poate asigura buna mentenanta a bateriei,mi se pare normal sa se piarda garantia.Marele avantaj al bateriilor AGM este ca pot functiona in orice pozitie(desi asta e nesemnificativ la masina,la off road e alta poveste,acolo probabilitatea de a veni cu roatele in sus e mai reala,dar la auto obisnuit,cand esti cu roatele in sus,faptul ca-ti curge lichidul din baterie e ultima grija pe care o poti avea) si nu necesita intretinere,dar nici cele cu acid sub forma lichida nu prea presupun eforturi supraomenesti pt asa ceva,deci iar nesemnificativ.Mai ramane in discutie capacitatea si curentul maxim debitat...daca aici sunt diferente mari in sensul ca sunt mai bune decat cele clasice,merita efortul financiar,altfel,gasesc inutila achizitia unei astfel de baterii pt auto.Problema gazelor la masinile de fite a fost rezolvata de ex la BMW prin montarea unui furtunas infipt in baterie,dus in exterior.Cea care o vazusem eu,avea bateria in portbagaj(desi motorul era in fata),si pe langa alte mofturi,avea borna de plus cuplata la o capsa pirotehnica,ce decupla bateria la impact,in momentul declansarii air-bagului...dar bateria era cu lichid,clasica.Gandesc,daca pe o asemenea masina iti ia o caciula de bani,nu era o problema de a instala o altfel de baterie,daca asa ceva era un mare avantaj,dar asta nu inseamna ca nu se poate si altfel.

Link spre comentariu

Ia o baterie cunoscuta , la un pret acceptabil, Bosch sau Varta .Desi unii spun ca au scazut mult calitatea totusi sint ok , eu n`am avut probleme cu ele.La performanta poti merge pe Enersys ,da`s cam scumpe.Sint de 3 clase fiecare din cele 2 de sus ,ele fiind facute de acelas producator .La Bosch le gasesti notate ca S3,S4,S5 , in ordinea calitatii, S5 fiind cele ma bune.La Varta se merge pe culori , negru , albastru si argintiu care e cea ma buna.La capacitate ia cit incape pe masina , la astea curentul de descarcare e suficient pentru diesel.GrigP.S. Mai nou corespund culorile si la Bosch......

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări