Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Autofiletanta cu acumulatori


anddy

Postări Recomandate

Salut colegi, am primit o autofiletanta skill cu acumulatorii morti.

Nefiind buni taicamiu I-a scos si a alimentat-o de la un traf de 12v redresat..autofiletanta fiinde de 7.2

Zilele astea I-am cumparat alti acumulatori sa o fac din nou portabila dar ceva nu era in regula. La mers in gol se incingea acumulatorii si iesea un fir de fum din motor....concluzie:motorul ars fiind alimentat la tensiune prea mare.

Am demontat motorul, rotorul are 3 infasurari cu sarma de 0.8, cate 15 spire pe infarsurare.

Normal ar fi sa caut sarma de acelasi diametru si sa bobinez dar nu stiu daca gasesc, dar daca pun sarma de 0.5 in afara de o parte din puterea motorului pierd altceva? recunosc ca nici nu stiu sa calculez cate spire trebuie cu sarma de 0.5 :jytuiyu

O parere va rog :nas:

Posted Image

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • anddy

    5

  • GEO 53 BN

    5

  • gcom61

    4

  • leoncris

    2

Top autori în acest subiect

Vezi ca pe forum sint colegi care vind frecvent sirma de bobinaj,unul dintre ei fiind @nicumicu.Trimite-i un MP si sigur te poate ajuta.Sau da un anunt pe sectiunea "Cumparari".Nu ai incercat la un atelier de bobinaj de la tine din oras?Avind in vedere ca-ti trebuie putina sirma, orcine o sa-ti dea pentru o bere ,doua.Bobinarea cu doua sirme de 0,5mm in paralel nu cred ca este o solutie,sectiunea celor doua fire de sirma de bobinaj fiind mai mica decit sectiunea conductorului de 0,8mm,in plus o sa-ti ocupe spatiu mai mult decit un conductor de 0,8mm.Fa un calcul si o sa vezi.In ce priveste numarul de spire ,el ramine acelasi,pentru tensiunea acumulatorului de 7,2V,puterea scazind datorita sectiunii mai mici al conductorului.

Link spre comentariu

Salut.Pe forum @nicumicu47 are de vinzare sirma de CuEm cu diametru de 0,75mm,cu sectiunea mult mai apropiata de ce-ti trebuie tie,la pretul de 50 roni/Kg.Trimite-i un MP si poate te intelegi cu el sa-ti trimita mai putin de 1Kg.

Link spre comentariu

Pana la urma ieri, neavand ce face, l-am bobinat cu sarma de 0.5 cate 20 spire pe infasurare. Am zis ca oricum e putin de facut si in caz de nu merge o dau repede jos, dar sunt multumit :da .Nu stiu cum mergea inainte ca acumulatirii originali erau morti dar am probat-o cu niste holsuruburi bagate in lemn si le baga bine..are ceva cuplu ca suceste mana.Acumulatorii nu se mai incalzesc deloc si nici motorul nu se incalzeste..momentan o sa o folosesc asa sa vad cum se comporta.Multumesc pt. sugestii!

Link spre comentariu

Echilibrarea,atit statica cit si dinamica,unui rotor bobinat este obligatorie.Tinind cont de faptul ca turatia unui motor de CC este mare,neechilibrarea rotorului,poate duce la distrugerea rotorului si chiar a motorului.Ca sint "meseriasi" care sustin ca,echilibrarea rotorului nu este necesara,asta denota lacune serioase.Daca echilibrarea statica este relativ simplu de facut,echilibrarea dinamica presupune folosirea unei instalatii special concepute pentru efectuarea acestei operatii.Deci, mare atentie.

Link spre comentariu

Foarte multi prefera schimbarea modului de bobinaj (de fabrica) cu modul "H",ceeace duce la o echilibrare initiala mai buna decat cea "de fabrica"si astfel de rotoare au dezechilibrari sub 2gr.

Link spre comentariu

Nici eu nu am auzit de bobinarea in H.Poate ca un coleg ,forumist,care "le are" la bobinat, ne poate lamuri cu bobinarea in H.Un lucru e cert:rotorul rebobinat trebuie ,obligatoriu,echilibrat.

Link spre comentariu

Bobinarea in ,,H" are cate doua bobine aflate in planuri paralele, fata de bobinarea ,,incrucisata" unde fiecare bobina se incruciseaza cu cea anterioara.Nu stiu daca am reusit sa ma fac inteles, un desen ar fi mai sugestiv.Oricum, la rotoarele tripolare,nu exista decat un singur mod de bobinare, fiind exclusa bobinarea in ,,H" iar asezarea absolut identica a straturilor de sarma pe fiecare pol ar asigura o echilibrare suficienta.

Link spre comentariu

Dupa cum se vede in pozele postate de initiatorul topicului,rotorul este tripolar,deci e exclusa bobinarea in H.Am inteles cum se bobineaza, dar bobinarea in H cred ca este posibila doar in cazul cind numarul de poli este,par.Nu stiu daca rotoarele bobinate sint cu numar par sau impar de poli.

Link spre comentariu

Bobinarea in ,,H" are cate doua bobine aflate in planuri paralele, fata de bobinarea ,,incrucisata" unde fiecare bobina se incruciseaza cu cea anterioara.Nu stiu daca am reusit sa ma fac inteles, un desen ar fi mai sugestiv.Oricum, la rotoarele tripolare,nu exista decat un singur mod de bobinare, fiind exclusa bobinarea in ,,H" iar asezarea absolut identica a straturilor de sarma pe fiecare pol ar asigura o echilibrare suficienta.

A-ti expus corect sistemul de bobinaj.

In cazul polilor impari nu merge.

Link spre comentariu

Din pacate bobinarea care am facut-o e cat se poate de amatoriceasca, am respectat doar sensul de bobinare original..infasurarile fiind in serie si bobina am fixat-o cu un adeziv..gen picatura :ras: Stiu ca ar fi trebuit o impregnare cu lac si la final dupa uscare sa se faca echilibrarea :jytuiyu ..pe rotor sunt anumite zone polizate, in fabrica a fost echilibrat.Acum are o mica vibratie de la motor dar merge ca unsa :rade: ..in weekend am folosit-o intensiv la masina si face fata cu brio.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări