Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sunetul amplificatoarelor


nustiunimic

Postări Recomandate

....Vezi ca Yamaha , dupa ce si-au mutat sediul intr-un zgarie nori din New York au obtinut Yamaha m-70.Si-au dat seama ca doua transformatoare scad proprietatile elastice ale carcasei la impactul cu solul .Ca sa nu introduca vibratii in carcasa la cadere libera au pus tranzistori de 90Mhz...

yamaha m-70 are 1 singru transformator, eu l-am avut pe yamaha m-50 (fratele din aceasi serie dar mai mic) ce are finali cu ft tot de 70 si 90 mhz si schema simetrica, de altfel si m-4 tot finalii cu ft de 70 si 90 mhz are in capsula TO-3.pac-pac , ma intelegi ?? :ras:
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 267
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • UNIX

    23

  • Catalin C.

    17

  • hpavictor

    13

  • zal

    9

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator prutus

Imi place ca ai inteles faptul ca "redundanta" este factorul cheie in sonoritatea unui amplificator.Propun ca salutul audiofililor sa fie PAC-PAC! sau TWO-PAC!.Ce zici MAN?PEACE MAN!

Link spre comentariu

Prutus eu nu inteleg de unde ai scos tu ideea ca amplicatoarele hi-end japoneze din anii lor de glorie aun fost ieftine ? 2.000.000 yeni japonezi in anii '80 reprezenta o avere barosana in lumea civilizata. Pentru Romania asemenea sume erau greu de inchipuit chiar si pentru nomenclatura ceausista. Erau la fel de scumpe atunci precum sunt cele americane de acum. In privinta schemelor folosite de ei imi exprin din nou indoiala ca functioneaza perfect. Am studiat peste 10 scheme de la Kenwood, Technics, Yamaha, Onkyo, Pioneer, Sony, Sansui, Luxman.Din fericire fiind vechi se gasesc usor. Mai toate merg pe ideea lui Matti Otala cu 3 etaje de amplificare in loc de doua si poli dominanti distribuiti. Schemele sunt extrem de stufoase, lucru care omoara foarte tare faza amplificatorului la frecventa inalta cu consecinte de stabilitate. Ma repet, este aproape imposibil sa calculezi din creion si hartie o asemenea schema la frecventa inalta, deci este aproape imposibil sa o faci stabila neconditionat cu tehnologiile anilor '70-'80. Poti s-o oblojesti ca sa mearga in banda audio si sa ai thd bun pe nivele constante, dar daca nivelul este dinamic precum muzica settling-time-ul prost si instabilitatea din banda RF ruineaza tot rezultand un sunet fara viata, artificial. Daca reuseau sa faca amplificatoare corecte pana la capat in ziua de azi nu mai tronau americanii, nu lasau japonezii piata de bunavoie. Genul asta de scheme va putea fi luat in calcul odata cu integrarea amplificatorului intr-o pastila, asa evitandu-se o mare parte din componentele parazite. De fapt lucrurile sunt interesante, de ex. seria de LME-uri este proiectata de un japonez care lucra pentru National. Japonezul avea ideea schemei de pe vremuri, americanii aveau tehnologia de fabricatie, rezultatul fiind interesant.

Link spre comentariu
Vizitator prutus

l-02 era 550 000 de yen la 230 yen/dollar-6000 M in germanial-06 130 000 yenl-08 170 000 yendiferenta de pret rezulta din faptul ca ultimele doua au fost lansate doar in japonia, adica restul fraierilor sa plateasca!Eu am avut Ka-1000 si stiu cum suna.Restul teoriilor ma lasa rece.Urechea mea nu numara polii dominanti.Nu sunt inginer,, nu pricep prea bine toata teoria asta, dar am ascultat sute de amplificatoare si boxe.Primul amplificator pe care l-am facut acum 8 ani a fost cu tda7294.Urmatorul peste un an a fost cu tda1514, urmatorul a fost un colaj intre schema lui barbu popescu si alte doua scheme cu operational j-fet pe intrare .Peste inca un an am facut zeta -2 de 1000w, dar la care am folosit o singura pereche de mosfeti recuperati dintr-un amplificator coreean INKEL si ca sa fie montaj complementar pe iesire am scos defazorul. Pentru ca imi trecusera prin mana niste ipa-400 facute in turcia si a vazut ce diferenta uriasa era intre zeta2 si rahaturile IPA a promovat schema zeta2.si aia e tot o "instabilitate" de aia cu banda de pana la 500khz, dar suna bine pentru urechile mele.Dupa aia mi-a trecut cu puterile.Apoi am trecut la liga GREILOR: tda2040....Scheme mai studiez si eu, dar imi place simplitatea.Prefer boxele active cu separare pe canale.Am ascultat amplificatoare in clasa d cu separare pe 5 benzi si suna fenomenal.Mi se rupe de toate teoriile 3 in 1.Nu zic ca nu apreciez niste boxe active Mackie de 500w care , fie vorba intre noi poti sa le folosesti sa mixezi Dream theater la cat de bine suna si sunt cum va plac voua simetrice, cu cascode si un milion de alte siretlicuri dar...daca va pun un mp3 pe tda2040 pe boxe pop la 15w si nu faceti nici o diferenta fata de super amplificatoarele pe care le admirati doar pe youtube ca altfel nu vi le permiteti cine sa se faca X?

Link spre comentariu

Deci in restul lumii amplificatoarele japoneze au fost scumpe, asa cum stiam si eu. La ei sunt mult mai ieftine nu pentru ca asa vor muschii lor de samurai, ci pur si simplu din cauza unui fapt banal care tine de ..... taxe. La fel se intampla daca nu ma insel si in ziua de azi cu Accuphase. Taxe,taxe,taxe.... Spui ca iti place simplitatea dar japonezii lucrau exact contrariu, cu scheme stufoase si totusi nu te deranjeaza Kenwood. Eu nu sunt audiofil si nu ma deranjeaza ca asculti mp3-uri pe boxe nashpa, dar daca este sa fim corecti pana la capat trebuie sa precizam ca in atare conditii este aproape imposibil sa emiti judecati de diferentiere intre amplificatoare. Placerea muzicii este una, tehnica e alta...

Link spre comentariu

Sa vedem daca e corect ce spun , sunetul unui amplificator poate fi distorsionat sau nu , adica naltele si mediile se aud prost basul merge bine in general nu prea e afectat.Eu nu stiu ce e ala sunet cald , decat sunet ce nu deranjeaza urechea cu alte cuvinte sa fie fidel sursei de semnal.O teorie calitatea semnalui al unui amplificator nu poate sa fie mai buna decat cea a sursei de semnal mi se pare logic.Dupa mine sunetul unui amplificator de calitate inseamna bass frumos medii si nalte clare adica fidelitate sau raspuns uniform in banda audio fata de sursa de semnal .

Link spre comentariu

Eu nu stiu ce e ala sunet cald

Sunetul cald al unui amplificator depinde de raspunsul armonic, in special de armonica a 2-a. Incearca sa asculti un amplificator cu lampi clasa A single ended ca sa auzi cum e un sunet cald.
Link spre comentariu
Vizitator prutus

Pun o intrebar simpla:

Cum reuseste un dirijor intre 100 de viori, oboi-uri, cornuri, flaute, tobe, contrabasi, etc...sa auda o vioara din randul patru care a gresit masura?

Eu cred ca un auz fin si Experienta sau mai binezis rememorarea experientelor anterioare comparate instantaneu cu impresia scenei prezente il face sa-si dea seama ca ceva nu e in regula, dar nu numai ca stie ca nu e in regula, stie si ce nu e in regula si cum sa corecteze greseala atentionandu-l pe respectivul.

In situati opusa in care 10 canta corect si restul canta gresit el stie si asta .Acest din urma aspect este cu adevarat remarcabil.

Daca un amplificator despre care tu stii cum suna pe niste boxe bune, suna prost pe altele stii ce sa reglezi la amplificator ca sa se auda aproximativ bine sau pe aproape.

Nu e nimic alb negru in domeniul asta.

Cum de sunt cotate extrem de bine acele open baffle-uri care folosesc difuzoare de banda larga , ovale saba de cand bunica alaturi de niste difuzoare Eminence de toata lauda in gama high end?Pentru ca in toata povestea asta ele reproduc doar mediile si doar la maxim 1/3 din puterea lor nominala.Poate gresesc procentul...

Audiofilia e un teren de joaca , nu e o stiinta atat de exacta pe cat ar vrea unii sa para.

Schemele mentionate kenwood sunt intr-adevar complexe dar mai degraba prin ingeniozitatea lor in comparatie cu nr extrem de mare de componente dintr-un Krell.

Nu am vrut de la bun inceput decat sa indic ca mai exista si alte solutii foarte bune , nu doar amplificatoarele simetrice .

In loc de atat de multe contraziceri ma asteptam la niste electronisti rasati care sa imi explice de ce sunt asa de bune rezultatele alea de pe hartie umpland tabla cu formule de neinteles, dar rezultatul e mereu o bascalie uniform variabila sustinuta de un NU UNIVERSAL VALABIL

Fiecare cu reprezentarea lui despre lume.

 

Daca vroiam sa ma dau in relief si recunosc ca am facut-o des, dar incerc sa ma las incepeam sa vorbesc de Adcom gfa-555 comparabil in complexitate cu electronica industrialaa-350, de Acurus dia-100 , PS Audio PS2000,Arcam diva P-85, Mackie m-1400 si alte chestii extrem de interesante(la rusi si danezi vezi mereu chestii la care sta mata in coada) de la simplu la complex pe care insa nu le-am auzit niciodata si despre care pot doar sa iau de bune review-urile..Am vorbit doar despre ce stiu mai bun din tot ce a avut si auzit in cativa anisori de service.

As putea spune ca unul din setup-urile care m-a impresionat foarte mult a fost cel al lui fcon cu 2A3 -stiu...e la sectiunea tuburi, dar tot amplificator este precum si al lui gedd cu 6c33 pe care le-am ascultat prin bunavointa dumnealor acum 8 luni.

Din pacate gedd nu beneficiaza de cele mai bune boxe , dar am simtit in acel SE de 2x15 w un potential urias intr-un lant audio adevarat.

Amplificatorul cu 2A3 de doar 2x3w al lui fcon , sa ma iertati, mi s-a parut de o naturalete si o dinamica superioara amplificatorului Quasar al domnului TVICOL si ii multumesc pe aceasta cale si domnullui Tiberiu Vicol pentru amabilitatea de a ma lasa sa-l ascult.Atat doar ca nu vreau sa reaprind disputa lampa-tranzistor cata vreme nu am acultat acel 2A3 pe o muzica ritmica plina de basi cum e muzica actuala pe care tuburile in general scartaie. Armonici pare impare, chestii trestii...

 

Se-urile nu au musai si obligatoriu armonici de ordin par in exces:

Recomand sa cititi http://www.turneraudio.com.au la sectiunea ampificatoare realizarile domnului Patrick Turner.se-urile dumnealui au distorsiuni armonice de ordin 2 sub 0.1%.

 

Review-urile strainilor nu sunt scrise musai de dobitoci cum credem noi romanii in general despre restul lumii ca sunt, dar nu sunt reguli clare dupa care sa poti avea incredere sau nu in ce spun ele.

Eu insumi am scris un review continuu la Ka-1000 si in general seria sgma-drive in acest topic. Initial i-am facut reclama in postul de la vanzari .Am gandit mult cum sa scriu experienta mea incat sa fie cat mai plastica si am spus aproximativ asa:

Kenwood ka-1000 nu suna in nici un fel.Este chiar plicticos. De aia se numeste amplificator si nu instrument muzical si cred ca un AMPLIFICATOR nu ar trebui sa sune in nici un fel ci doar sa amplifice.

Nu am obtinut decat 700 de lei pe el.Cineva rautacios ar putea spune ca atata face sau nici atat, dar daca nu era vorba de un cumparator cult nu pleca indiferent cat de prost stateam cu banii.Pentru mine amplificatoarele audio nu reprezinta mai nimic in sine.Eu nici macar nu ascult muzica.Anul acesta am ascultat in total vreo 10 ore de muzica.Am suficiente piese de cea mai buna calitate sa-mi fac orice, oricat de complex, dar chiar astazi vorbeam cu un amic care a dat in Spania 25 de euro pe un rack mackie professional de 2x 800w...

asta pentru ca avea un buton de plastic rupt si la spate o mufa de intrare slabita...

Link spre comentariu

Din nou, poate s-o intelege vreodata: placerea muzicii nu tine neaparat de tehnica reproducerii audio. Eu am intalnit nirvana "audiofila" in vizita la prieteni cu aparatura de zeci de mii de euro deasemenea si la mine acasa pe scule de o mie, doua de euro, la fel am patit si cu un sistem integrat dvdplayer. Un mare jurnalist audio spunea ca el in baie la un radio cu baterii a ascultat intamplator o simfonie si i s-a parut miezul din dodoasca. La fel am intalnit si opusul, adica sa nu-mi placa sunetul nici pe scule scumpe nici pe scule de 2 lei. A fi meloman e o stare de spirit care nu tine neaparat de performantele aparatelor de redare. In plus, sa presupunem ca vrei sa fi obiectiv si sa apreciezi performantele aparatelor. Ce sa vezi ? Daca nu ai cultura tehnica si nu stii cum se manifesta distorsiunile in sunet, vei lua o mare plasa. De ex. sunetul comprimat in loc sa sune flescait suna exact pe dos, dinamic, vivace, corpolent. Am fost la multe intalniri audiofile si aproape de fiecare data participantii o ratau cu brio. Nu inteleg de ce audiofilii vor sa atinga extazul cu aparatura performanta cand ei n-o cunosc suficient pentru a o aprecia. De ce sa ceri salata si creveti la restaurant cand tu esti fan shaorma ???? Abia dupa ce iti vei rafina gusturile poti aprecia cine stie ce mancare exotica, pana atunci ceafa de porc umple matzu. Alt subiect pe care nu-l inteleg....de unde ideea ca amplificatoarele simetrice sunt the best ? Ha ???

Link spre comentariu

Amplificatoarele simetrice redeaza la fel sinusul, au deasemenea un punct 0 prin care trece sinusul la care poate aparea THD de crossover exact ca la cele obisnuite nesimetrice. Nu stiu ce sa zic dar simetric m-ar face sa cred ca ar exista un echilibru dat de amplasarea componentelor dar atata timp cat acelasi sinus care trece printr-un amplificator simetric si nesimetric si nu difera partea negativa de cea pozitiva ma refer avand aceasi forma eu zic ca amplificarea este realizata in mod egal din punctul de vedere al semnalui de intrare si iesire.

Link spre comentariu

Bai oameni "Buni" !!!Ce faceti voi aici e masturbarea inutila a unor pareri subiective... acum pe bune, e mai buna mana stanga decat cea dreapta ? sau vi se pare straina ? sunteti cu capu` ? daca e sa fie forum pentru trafic e ok... daca e sa fie discutie e ok, dar totusi voi sfidati limita logicii. Fiecare asculta subiectiv si fiecare o sa zica: ampliful meu suna bestial... este chiar atat de greu ?Mihai.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări