Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sunetul amplificatoarelor


nustiunimic

Postări Recomandate

Daca nu-i cu suparare se pot face unele completari:Exista in principiu doua sisteme de compensare a fenomenelor care apar la conectarea/adaptarea incintelor acustice:1.Compensare "pasiva" -Kenwood-Sigma Drive.2.Compensare "activa" cu un circuit integrat si 3 rezistente de precizie,patent U.S.A. de prin 1985 ;o implementare a acestuia se poate gasi in schema amplificatorului realizat de Dl.N Suhov,publicat in Radio-6,7/1989,care se poate gasi pe net .Succes.P.S.:Dvs.vreti sa dea faliment fabricantii de cabluri "audiofile" ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 267
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • UNIX

    23

  • Catalin C.

    17

  • hpavictor

    13

  • zal

    9

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator prutus

N SUHOV...un geniu rus. E offtopic oricum, dar acum vreo 10 ani citeam de acest autor premagnetizarea in regim dinamic a benzii magnetice si cum obtinea o marire a raportului semnal zgomot si dinamicii in zona frecventelor medii inalte cu 12 decibeli in comparatie cu sistemul hx-pro care obtinea doar 3db... de fapt era o dezvoltare mai ieftina a sistemului de premagnetizare nemaifolosind un cap magnetic suplimentar cum facea tandberg.Intram in era digitala si s-a pierdut si acel sistem ca si telcom-ul ori dolby sr si alte chestii analogice tari care au aparut prea tarziu...

Link spre comentariu
Vizitator prutus

Revenind in domeniul tehnic, sigma drive fara un slew rate mare al amplificatorullui si acel cross-over pasiv implementat in reteaua de reactie negativ nu are nici jumate din efectul scontat.In plus Kenwood ka-1000 are doua versiuni, iar la a doua versiune s-a facut o mica modificare pt ca fara aplicarea sigma drive amplificatorul devine potential instabil pierzandu-si protectia.Sistemul a fost definitivat abia in Kenwood L-02 unde protectia a fost complet separata de sistemul sigma aplicat difuzorului.de asemenea mai are inca un sistem sigma drive intre preamplificator si amplificator.Pe vremea cand kenwood dezvolta acest concept Sansui obtinea slew-rate-uri uriase Au-919, d-11,etc... practic neatinse de nimeni de atunci si pana acum, dar kenwood si-a dat seama ca nu asta e cheia si ca afara de slew rate trebuie sa asiguri un factor de amortizare si o stabilitate generala pentru o liniaritate sporita.Daca cel mai bun amplficator de la kw nu avea nici jumate din SR-ul celor de la Sansui, insa DF-ul urias plus cei 120-200v/us si crossoverull activ din reactia negativa a demonstrat pentru prima oara ca un amplificator cu reactie negativa globala poate fi extrem de fidel.Am mai spus si in alte dati: Nu va asteptati la un kenwood cu sigma drive sa sune intr-un mare fel.Dimpotriva ka-1000 este unul din cele mai plicticoase amplificatoare facute vreodata. Nu are nici o opinie personala despre muzica pe care o ascultam.Doar asculti muzica mai tare.

Link spre comentariu

Hm....multe discutii complicate si filosofice dar se uita de inca un aspect extrem de important care la amplificatoarele de putere nu il intalnesti mai deloc. Prutus il atinge cumva tangential dar ar fi bine sa fie dezvoltat. Ma refer la settling-time-ul amplificatorului. In plus ma refer la acest termen pentru toate combinatiile de nivele de putere si toate tipurile de sarcina (boxe). Slew-rate-ul in sine nu are o relevanta prea mare daca nu ai un settling time bun. Pur si simplu cei doi termeni trebuiesc sa aibe valori bune impreuna, ei dau rapiditatea si stabilitatea amplificatorului.

Link spre comentariu

Un parametru important e "time delay group" care arata intarzierea pe care o sufera semnalul pe traseul intrare-iesire;evident cu cat timpul e mai mic raspunsul e mai bun.De ex."Stonecold-ul " are un timp bun.P.S. Dl Suhov a mai realizat un modul Dolby C folosind 2 circuite K174 HP3,un modul DBX cu circuite rusesti,etc.Instructiv ar fi articolul din "Radiohobby 2/98 care trateaza inclusiv sunetul amplificatoarelor,sigma drive,sunetul cd-urilor,etc.

Link spre comentariu
Vizitator prutus

Phase Margin , gain , bandwidth are all correlated with each other.Phase Margin(in frequency domain) can reflect the actual settling time (in time domain) at the same time given that slew rate is unlimited. Of course, slew rate will also govern your max. slope of your response as a result your settling time 2.Thus, choosing the opamp topology is important and ppls normally try to increase the phase margin by doing pole zero cancellation or splitting complex poles.

Link spre comentariu

Iar e luna plină si nu ți-ai luat pastilele antidepresive ?Suhov este Suhov , Zuev este Zuev .Pentru a te împiedica sa aberezi continuu , am atasat varianta explicata doar pentru KA900 de la Kenwood .In niciun caz nu am prezentat KA1000 , dar îți las șansa / onoarea sa îl prezinti cu lux de amănunte !Sunt sigur ca vei face o demonstratie de virtuozitate si îți vei dovedi adevăratul talent ascuns :) in electronica audio , exact ca si pseudoexplicatia cu privire la functionarea si rolul rețelei Boucherot / Zobel !Mă bucur ca te faci de basme in fata tuturor , pentru ca fiecare sa îți poată aprecia adevăratele competente profesionale in domeniul electronicii si ca urmare sa poată aprecia / ignora viitoarele tale elucubratii .Cu toții mai avem de învățat , suntem la început de drum , dar ... Poarta era deschisă , de ce ai sărit gardul spre înauntru ?Eu am încheiat partea mea de proiect AE150S , nu înțeleg de ce mă implici in discuții care nu au legătura cu implicarea ta in acest proiect ! Uite , îți dedic un alt citat celebru din intelepciunea populară românească : nu este treaba magarului de unde beau oile apa...Sunt convins ca nu vei putea înțelege sensul acestui citat , deoarece nu prea contează cine este magarul sau cine ar putea fi oile...dar te previn ca nu poți avea dreptate . Este ceva prea subtil , nu poți face diferența de nuanta !Ca sa poți continua ontopic , te invit sa analizezi functionarea KA1000 la diferite frecvente din domeniul audio .Altfel voi considera ca ai o problema de personalitate si ca te consideri frustrat de performanțele platformei AE150S .... Din invidie profesională !Sper ca aceasta discuție sa fie ultima pe poziții divergente , altfel vei continua singur sa-ți expui punctul de vedere !

Link spre comentariu

In cazul defectarii catastrofice LM3886 oferă pe ieșire tensiune continua din belsug , dar TDA7294 nu " reuseste " acesta performanța nenorocita ! Este unul din motive...al doilea este faptul ca este american ( chestie sentimentala ) la origine , deci nu este bun !

Link spre comentariu
Vizitator prutus

In primul rand exista un subiect despre PSA-150 inchis de Sharky si oricine redeschide subiectul i se inchide gura si i se sterge mesajuL, dar topicul initial este tinut cu complicitatea celor care isi permit asta IN CAPUL LISTEI.Sorteh are pcb-urile si toate piesele de jumatate de an si numai el stie de ce nu ati terminat proiectul in topicul lui.Eu nu inteleg de ce fiecare ocazie oferita de orice user de a vorbi despre un amplificator e folosita de tine pt inca o reclama "nevinovata" a unui proiect dealtfel interminabil.A zis bine cineva ca o sa iasa cu cearta.... Victor, termina-ti proiectul la propriu in topicul tau si lasa-i pe ceilalti cu propriile fantezii, cu nestiinta lor despre psa150, zobel si celelalte lucruri stiute numai de tine.Uite , daca te incalzeste cu ceva recunosc ca sunt un incompetent, habarnist care nu stie cum functioneaza o naveta spatiala, dar a vazut Luna de aproape si putin ii pasa daca nu stie din ce este alcatuit solul ei pentru ca e frumoasa.Problema mea nu e ca inteleg cum functioneaza toate pe lumea asta ci ca nu inteleg atunci cand explici tu.

Link spre comentariu

Toate amplificatoarele se aud cam la fel. Diferentele dintre ele sunt atat de mici incat maxim 20% din oameni ar fi capabili sa le perceapa cu adevarat. Boxele si urechile + gusturile muzicale ale oamenilor sunt elementele care fac diferenta "pe bune".

Link spre comentariu

Toate amplificatoarele se aud cam la fel. Diferentele dintre ele sunt atat de mici incat maxim 20% din oameni ar fi capabili sa le perceapa cu adevarat. Boxele si urechile + gusturile muzicale ale oamenilor sunt elementele care fac diferenta "pe bune".

Da. Si toate vinurile sunt la fel, difera doar culoarea. Si, mai ales, toate femeile sunt la fel, au acelasi numar de gauri. :rade:
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări