Vizitator prutus Postat Iulie 25, 2013 Partajează Postat Iulie 25, 2013 am reparat un an de zile surse in comutatie profesionale de 5kw care alimentau cu 48v 100 de amperi aplificatoare de rf de 81mhz modulate in impulsuri pana la 100khz si care functionau 24 din 24 la putere maxima, dar nu va suparati: cantareau 30 de kg , iar complexitatea, calitatea pieselor din ele si proiectarea pcb era mult peste tot ce am vazut si auzit in domeniul audio pana la ora asta. Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 25, 2013 Partajează Postat Iulie 25, 2013 Intotdeauna am crezut ca in special un electronist judeca un aparat dupa performante, nu greutate si numarul pieselor.O sursa care furnizeaza 48V la 100A in regim de foc continuu, mi se pare normal sa fie mai complexa, mai grea si probabil mai fiabila.Experienta mea cu surse in comutatie, atit timp cit le judec strict dupa performante in circuitul pentru care au fost destinate, a fost pozitiva.Intre timp am facut testul cu 19kHz+20kHz, am mai incercat si cu zgomot filtrat trece-sus la 16kHz. Am indraznit sa rotesc butonul de volum pina in punctul care corespunde la o putere de 60W, timp de 1-2 secunde. Chiar si cu urechea lipita de tweeter abia se auzeau componente de frecventa medie. Link spre comentariu
UNIX Postat Iulie 25, 2013 Partajează Postat Iulie 25, 2013 Hm...foarte interesant. Cumva asta dovedeste ca filtrele restrang distorsiunile difuzoarelor sa se extinda in frecventa. Deasemenea inteleg ca importanta IMD-ul amplificatorului este supraestimata din greu si ca este insesizabil pentru valori uzuale. Ce amplificator ai folosit b77ng ? Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 25, 2013 Partajează Postat Iulie 25, 2013 Ce conteaza marca si modelul. E un amplificator comercial de tipul "integrat", care ar fi caregorisit dupa pret de o categorie vag snoaba a pasionatilor (dumnealor elaboreaza ierarhii dupa acest criteriu) drept "entry-level", adica pentru cei care, vezi-Doamne, se vor ca ei dar nu sint. Ca distorsiuni de intermodulatie e mediu. Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Iulie 25, 2013 Partajează Postat Iulie 25, 2013 deci testul cu 19 si 20khz este irelevant pentru imd-ul boxelor...Pai boxele in sine au filtre si difuzoare diferite pe benzi separate tocmai pentru a limita imd-ul.Sistemul activ scade imd-ul amplificatorului insusi aducand cateva beneficii greu de trecut cu vederea odata ce ai rezolvat intarzierile de faza datorate filtrelor din crossover.Prefer varianta cu crossover in reteaua negativa de reactie pentru ca am vazut ca este foarte eficient .sunt o caruta de integrate pe care daca le bagi intr-un blind test vs Big Mother f... transistor amplifier la nivele rezonabile pentru gama fiecaruia de putere abia daca poti face diferente pe boxe de referinta.eu sunt fan tda2040 si tda1514 din care am suficiente sa demonstrez ca un sistem activ cu trei aplificari pe canal poate fi high end .am auzit si foarte multe teorii de genul 5.1 sau 7.1 sucks , stereo is the best, dar teoria contrazice flagrant acest lucru.Implementarile sunt de rahat.un smecher spunea despre aparitia cd-ului ca e un mare esec pentru ca desi suportul digital permitea impartirea mesajului muzical pe oricate canale si benzi de frecventa, lumea muzicala si cea a producatorilor de aparatura audio nu era pregatita sa abandoneze sistemul stereo clasic de inregistrare.majoritatea sistemelor 5.1 suna prost pentru ca fac o prelucrare a sunetului inregistrat in sistem stereo.Daca din studiou muzica ar pleca 5.1 , inginerii de sunet ar fi la fel de pregatiti in a intelege acest sistem pe cat stiu stereo si sistemele de redare 5.1 ar fi the best of.ganditi-va ca intr-o sala de concert urechile voastre percep atat sunetele dinspre estrada cat si cele venite din reflexii si senzatia difera functie de locul in care te afli in sala.Un sistem stereo plaseaza ascultatorul in locul dirijorului cu un panou in spate sau cu o multime de prelucrari care sa atenueze tot ce pare in plus.Tot ce pare in plus carui ascultator?Celui din spatele salii sau celui din primul rand? E clar ca sistemul stereo e limitat la ceea ce vrea inginerul de sunet sa transmita din atmosfera live.Sistemul 5.1 permite plasarea ascultatorului oriunde in sala functie de cum butoneaza telecomanda. Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 25, 2013 Partajează Postat Iulie 25, 2013 Filtrele de la boxe exista in principal din urmatoarele motive. 1. Joasele ar distruge difuzoarele de inalte. 2. Difuzoarele de joase sau joase-medii intra in moduri de rezonanta proprie la anumite frecvente, rezonante care ar fi audibile. Ideal e ca aceste rezonante sa nu fie excitate.In rest sint de-acord, in mare. Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Iulie 25, 2013 Partajează Postat Iulie 25, 2013 Filtrele din boxe sunt pentru ca exista difuzoare diferite specializate pe benzi de frecventa. Nivelul electric al semnalelor care ataca difuzoarele respective este diferit datorita repartizarii diferite in spectrul audio a energiilor frecventelor joase, medii, inalte prin urmare filtrele pot fi privite si ca niste corectoare a factorului de putere specific fiecarui difuzor.Exista difuzoare diferite pentru a limita distorsiunile imd, adica pentru a putea reda corect toata banda audio functie de nivel si frecventa. Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 25, 2013 Partajează Postat Iulie 25, 2013 Filtrele de la boxe exista in principal din urmatoarele motive. 1. Joasele ar distruge difuzoarele de inalte. 2. Difuzoarele de joase sau joase-medii intra in moduri de rezonanta proprie la anumite frecvente, rezonante care ar fi audibile. Ideal e ca aceste rezonante sa nu fie excitate.In rest sint de-acord, in mare. GENIAL!!!Domnule "just trollin'", sper ca pe un forum de electronisti cunoscatori nu era cazul sa amintim ca difuzoarele nu pot reproduce deobicei toata gama audibila si mentionam motivele aditionale, in replica la ideea ca filtrele exista pt. evitarea distorsiunilor de intermodulatie, asa cum s-a spus. Ma bucur ca v-am dat ocazia de a posta o replica pe ton superior, sper ca v-a incheiat ziua in mod placut, ca poate alta bucurie n-ati avut Link spre comentariu
hpavictor Postat Iulie 25, 2013 Partajează Postat Iulie 25, 2013 Catalin C nu este " troll " sub nicio forma ...Este un user super interesat ( ca multi altii ) de sunetul real amplificatoarelor si al legilor ce guverneaza acest comportament , avand o experienta deosebita in constructia DIY de DAC-uri si etaje preamplificatoare .Atentie la restul userilor bagatori de seama pe aici...nu prea aduc argumente tehnice reale , doar pareri si impresii personale . Poluare totala .Nu se justifica continuarea discutiei in formatul actual . Link spre comentariu
Catalin C. Postat Iulie 26, 2013 Partajează Postat Iulie 26, 2013 filtrele exista pt. evitarea distorsiunilor de intermodulatie, asa cum s-a spus. Ma bucur ca v-am dat ocazia de a posta o replica pe ton superior, sper ca v-a incheiat ziua in mod placut, ca poate alta bucurie n-ati avut Vezi lucrurile prea simplist, chestie pe care am repetat-o si altora pe aici. Iti arat un singur aspect de care nu tii cont dar mai sunt si altele. Presupunand ca nu ne deranjeaza distorsiunile sau ca folosim difuzoare ideale din punctul asta de vedere, inseamna ca putem renunta la filtre. Vom avea N difuzoare legate in paralel. Ce se intampla cu impedanta totala? Sfatul meu este sa va documentati inainte de a va sustine categoric parerea pe forumuri pentru ca sunt oameni care iau de bune toate ideile ce se vehiculeaza pe aici.In rest ce sa zic, nu pe toti ne rod frustarile ca sa refulam pe forum. Oricum discutia a ajuns in derizoriu si asa cum spune si Victor, e in zadar. Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 26, 2013 Partajează Postat Iulie 26, 2013 Nu se justifica continuarea discutiei in formatul actual . Nu cred ca e nimeni atit de naiv incit sa-si imagineze ca intr-un spatiu virtual ca acesta se ajunge tot timpul la concluzii utile, iar cind se ajunge se intimpla rapid si fara efort. Discutiile virtuale sint pline de asperitati, nu poate fi altfel. Vezi lucrurile prea simplist, chestie pe care am repetat-o si altora pe aici. Iti arat un singur aspect de care nu tii cont dar mai sunt si altele. Toti gresim. Citeodata, in mod paradoxal, chiar si cei care observa cum gresesc altii, gresesc la rindul lor. Totul e sa incercam sa colaboram, in loc sa ne "rezolvam" cu replici pe ton superior. Presupunand ca nu ne deranjeaza distorsiunile sau ca folosim difuzoare ideale din punctul asta de vedere, inseamna ca putem renunta la filtre. Vom avea N difuzoare legate in paralel. Ce se intampla cu impedanta totala? Just, dar as comenta: - multi producatori n-au fost opriti de "nimicuri" cum ar fi impedanta mica in modul si/sau mare in reactivitate, exista exemple destule in acest sens; impedantele nominale uzuale ale difuzoarelor (cit si ceilalti parametri) sint cel mai probabil alese tocmai in ideea utilizarii acestora doar impreuna cu filtre - nu stiu de ce brusc ne-am indreptat atentia spre motivele existentei filtrelor din boxe; am scris in mod nefericit "principalele motive" cind de fapt motivele existentei filtrelor sint multe si, repet din nou, cred stim toti asta. Sfatul meu este sa va documentati inainte de a va sustine categoric parerea pe forumuri pentru ca sunt oameni care iau de bune toate ideile ce se vehiculeaza pe aici. Pot sa va intreb la ce le foloseste cititorilor replica "GENIAL!!!"? Imi pare rau, dar acelasi lucru (lipsa datelor care sa le sustina) as putea sa-l spun si despre multe opinii contrare. Oricum discutia a ajuns in derizoriu si asa cum spune si Victor, e in zadar. Repetind obsesiv un lucru acesta nu devine automat adevarat (cu toate ca functioneaza la multi). As dori sa repet un lucru. Fara a recurge la argumentul autoritatii, as putea sa spun ca viziunea mea (linearizarea extrema) e sustinuta de unii profesionisti ai sunetului, oameni care-si cistiga piinea din proiectarea amplificatoarelor. Nu vreau sa spun ca asta face viziunea mea automat valida, dar confirma macar partial ca nu e chiar total aberanta, asa cum se insinueaza. Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 29, 2013 Partajează Postat Iulie 29, 2013 Catalin, fara suparare, dar replica ta "Genial!" e la 2 pasi de "esti prost!".Va rog daca nu aveti chef sa detaliati sau sa va bagati in discutie mai bine stati complet deoparte. Nu are nici un sens sa starniti vreun conflict.Nu am nimic personal cu tine, e doar un exemplu.Sper ca totul se incheie aici.Discutati la subiect va rog. Link spre comentariu
Catalin C. Postat Iulie 29, 2013 Partajează Postat Iulie 29, 2013 Catalin, fara suparare, dar replica ta "Genial!" e la 2 pasi de "esti prost!".Imi cer scuze, n-am vrut sa iasa asa. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iulie 31, 2013 Partajează Postat Iulie 31, 2013 deci testul cu 19 si 20khz este irelevant pentru imd-ul boxelor...Pai boxele in sine au filtre si difuzoare diferite pe benzi separate tocmai pentru a limita imd-ul.Sistemul activ scade imd-ul amplificatorului insusi aducand cateva beneficii greu de trecut cu vederea odata ce ai rezolvat intarzierile de faza datorate filtrelor din crossover.Prefer varianta cu crossover in reteaua negativa de reactie pentru ca am vazut ca este foarte eficient .sunt o caruta de integrate pe care daca le bagi intr-un blind test vs Big Mother f... transistor amplifier la nivele rezonabile pentru gama fiecaruia de putere abia daca poti face diferente pe boxe de referinta.eu sunt fan tda2040 si tda1514 din care am suficiente sa demonstrez ca un sistem activ cu trei aplificari pe canal poate fi high end .am auzit si foarte multe teorii de genul 5.1 sau 7.1 sucks , stereo is the best, dar teoria contrazice flagrant acest lucru.Implementarile sunt de rahat.un smecher spunea despre aparitia cd-ului ca e un mare esec pentru ca desi suportul digital permitea impartirea mesajului muzical pe oricate canale si benzi de frecventa, lumea muzicala si cea a producatorilor de aparatura audio nu era pregatita sa abandoneze sistemul stereo clasic de inregistrare.majoritatea sistemelor 5.1 suna prost pentru ca fac o prelucrare a sunetului inregistrat in sistem stereo.Daca din studiou muzica ar pleca 5.1 , inginerii de sunet ar fi la fel de pregatiti in a intelege acest sistem pe cat stiu stereo si sistemele de redare 5.1 ar fi the best of.ganditi-va ca intr-o sala de concert urechile voastre percep atat sunetele dinspre estrada cat si cele venite din reflexii si senzatia difera functie de locul in care te afli in sala.Un sistem stereo plaseaza ascultatorul in locul dirijorului cu un panou in spate sau cu o multime de prelucrari care sa atenueze tot ce pare in plus.Tot ce pare in plus carui ascultator?Celui din spatele salii sau celui din primul rand? E clar ca sistemul stereo e limitat la ceea ce vrea inginerul de sunet sa transmita din atmosfera live.Sistemul 5.1 permite plasarea ascultatorului oriunde in sala functie de cum butoneaza telecomanda.Da un cd e tras stereo se adude aiurea pe 5.1 7.1 9.1 pentru ca in aceste situatii se face o pseudoconversie multi track. Daca informatia este multi track ,in general muzica pe dvd ,informatia muzicala e ok pe sisteme multicanal. Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 31, 2013 Partajează Postat Iulie 31, 2013 Da un cd e tras stereo se adude aiurea pe 5.1 7.1 9.1 pentru ca in aceste situatii se face o pseudoconversie multi track. Daca informatia este multi track ,in general muzica pe dvd ,informatia muzicala e ok pe sisteme multicanal.Cred ca prutus se referea la cazul in care muzica e mixata si masterizata in format multicanal din start. Problema principala pe care o vad eu aici e ca o sa trebuiasca 5/7/9 amplificatoare, 5/7/9 boxe, 5/7/9 surse de semnal, si pina una-alta calitatea costa. Putini ne permitem un sistem stereo despre care sa putem spune ca a atins virful, dapai... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum