Vizitator b77ng Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Structura armonica nu este tot aia cu nivelul THD .Evident, nu am sustinut contrariul. Dar, ignorind distributia armonica, daca toate aceste armonici se situeaza sub un anumit prag, relevanta distributiei spectrale a acestora incepe sa fie indoielnica.Mai ales in conditiile in care tocmai psihoacustica a stabilit limite destul de clare pt. audibilitatea acestora. Link spre comentariu
hpavictor Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Pai tocmai aici este paradoxul , daca sunt sub o anumita limita , acea liniste devine " audibila " . Gunoaiele din sursa devin preponderente ca nivel ...adio calitati " audiofile " ! Se pare ca exista un raport optim intre nivelul armonicelor si riplul sursei .PSRR-ul , lipsa sau excesul armonicelor si / sau structura acestora fac diferenta intre un sunet bun sau unul " artificial " . Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 daca sunt sub o anumita limita => acea liniste devine " audibila " Exista date concrete (studii psihoacustice) care sa confirme aceasta consecinta? Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Semnalul audio nu contine in mod necesar, dar POATE sa contina semnale dreptunghiulare , fierastrau si alte ciudatenii generate de sintetizatoare muzicale, dar indulcite un pic anvelopate ca sa nu zgarie urechea.Muzica lui Jean Michel Jarre e plina de asa ceva...instrumentele muzicale insesi produc semnale cu forme ciudate care insotessc fundamentalele si compun ceea ce s-ar numi timbrul.Pe un analizor de spectru folosind lupa de timp se vad tot felul de forme carstice, stalagmite, stalactite si alte cristale pretioase...Chiar folosind amplificatorul ideal veti asculta implicit multe mizerii... functie de priceperea inginerului de sunet si conceptia muzicala.Altfel puteti sa va construiti un oscilator de 1khz cu distorsiuni extrem de reduse si chiar cu cel mai prost amplificator o sa ascultati o muzica monotona de calitate!Intr-adevar, majoritatea pasajelor muzicale din muzica moderna sunt croite din studiou sa aiba o dinamica redusa astfel incat sa sune bine pe majoritatea aparatelor audio pentru ca muzica trebuie sa se mai si vanda...Nu este universal valabil.Un saxofon sau o muzicuta poate sa-ti faca sistemul audio de cateva sute de lei sa urle de durere fara prea multe prelucrari. Link spre comentariu
ratza Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Pun şi eu o întrebare mai de începător: nu cumva urechea e mult mai sensibilă la IMD faţă de THD? Întreb asta pentru că observ la chitară fenomenul. E suficient ca două note de aceeaşi înălţime, să zicem mi şi prima ei octavă, să fie foarte puţin decalate (fracţiuni de Hz) şi imediat apar sunete nedorite pe lîngă cele două. Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Semnalul audio nu contine in mod necesar, dar POATE sa contina semnale dreptunghiulare , fierastrau si alte ciudatenii generate de sintetizatoare muzicale.Cred ca imi deformati intrucitva punctul de vedere.Adevarat, in anumite conditii se pot intilni semnale cu aspect artificial.Totusi, aceasta nu confirma in nici un fel importanta unor masuratori cu ar fi distorsiunile TIM, care scot aparatul mult din acea "zona de confort" a muzicii reale (fie ea si JMJ). Aceste semnale de test au viteza de crestere ireal de mare, ceea ce nu se va intilni niciodata la iesirea unui CD-player. Lucru confirmat de criteriul impus de teorema de esantionare (Shannon-Nyquist), limitarea in banda la o frecventa mai mica de fs/2 (fs = frecventa de esantionare). Cel putin teoretic acest lucru nu se aplica la surse analogice (cu toate ca practic si acolo e cam la fel, poate mai rau). Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Pun şi eu o întrebare mai de începător: nu cumva urechea e mult mai sensibilă la IMD faţă de THD? Întreb asta pentru că observ la chitară fenomenul. E suficient ca două note de aceeaşi înălţime, să zicem mi şi prima ei octavă, să fie foarte puţin decalate (fracţiuni de Hz) şi imediat apar sunete nedorite pe lîngă cele două.Sint acelasi lucru, privit din doua unghiuri diferite. Liniarizind un sistem vor scadea si atit THD, cit si IMD. Link spre comentariu
franzm Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 ...nu cumva urechea e mult mai sensibilă la IMD faţă de THD?...Da, daca se produc componente care nu se gasesc în spectrele instrumentelor reproduse. Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 pai thd-ul se regaseste in semnalul initial?si thd si imd sunt in plus.Poate ca thd-ul nu este asa agresiv fiind ARMONIC cu fundamentala... Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Daca bag intr-un amplificator ideal doua semnale de jumatate de perioada :unul patratic si unul sinusoidal, ce distorsiuni vom avea la primul si ce vom avea la al doilea la iesirea amplificatorului? Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Eu cred ca vrem sa complicam un lucru destul de simplu.THD (total harmonic distortion) e o masura a nelinearitatii. IMD e alta masura a nelinearitatii. Motivul pt. care am facut referire la teste IMD dupa standard CCIF e ca spune mai multe decit un test cu fundamentala de 1kHz, accentuind nelinearitatile crescute la frecvente inalte specifice amplificatoarelor lineare (lineare in sensul ca nu sint in comutatie, clasa D). Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Daca bag intr-un amplificator ideal doua semnale de jumatate de perioada :unul patratic si unul sinusoidal, ce distorsiuni vom avea la primul si ce vom avea la al doilea la iesirea amplificatorului?Pai daca e ideal, n-ar trebui sa nu avem distorsiuni? Ideal in ce sens? Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Odata ce toti producatorii de aparatura audio fac aceste teste:thd, imd, slew rate, rise time, setlement time, df diferentiat desi toate au legatura una cu alta e tocmai pentru ca ele dezvaluie intr-un set de cifre unice tot felul de particularitati ascunse OCHIULUI. Link spre comentariu
ratza Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Sint acelasi lucru, privit din doua unghiuri diferite. Liniarizind un sistem vor scadea si atit THD, cit si IMD.Am impresia că IMD are un impact destul de mare în cum sună un amplificator. Ca să fac iar paralela cu chitara, THD ar fi cum sunetul produs de coardă pe o anumită notă, fiindcă aici e clar că sînt doar armonicele şi fundamentala. IMD-ul e sunetul care zgîrie pe urechi cînd ai două frecvenţe destul de apropiate şi din care rezultă o a treia plus armonicele ei.OK, IMD-ul e influenţat de THD, dar numai de ăsta? Presupun că SR şi variaţia de fază au o contribuţie mare. Greşesc? Link spre comentariu
hoitu1983 Postat Iulie 24, 2013 Partajează Postat Iulie 24, 2013 Si eu as crede ca urechea e mai sensibila la distorsiunile de intermodulatie - Asta coreland masuratorile unui etaj de conversie I/v cu sunetul perceput. (in ideea in care THD erau suficient de mici si aproximativ identice pe parcursul masuratorilor) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum