tiritrobo Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 Am vazut la cineva un starter auto ciudat. Pe ce principiu functioneaza de are peak de 3200A?Este facut de firma Berner si are 12/24V la 1200/3600A. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 Garantat are o baterie tampon inauntru.Vazusem astfel de roboti de pornire pentru autoturisme - nu mai stiu ce curent "furnizau" - care aveau acumulatori mici PbGel. Link spre comentariu
tiritrobo Postat Iunie 14, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 14, 2013 ...vreo schema ceva gasim prin sertarele dumneavoastra dragi depanatori? Link spre comentariu
yo9hnf Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 Nu prea ai ce face cu schema....Imagineaza-ti un incarcator auto (mai potent) + o baterie tampon. Cand masina/camionul porneste, trage curent si din bateria tampon, dar si din incarcator. Link spre comentariu
tiritrobo Postat Iunie 14, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 14, 2013 Aha, roger that!73! Link spre comentariu
Relav Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 Greu de crezut 3200A chiar daca pare a fi o scula profesionala (cel putin dupa pret). Am vazut ca are 2 acumulatori de 12V / 44Ah. Probabil pentru 24V sunt conectati in serie iar pentru 12V in paralel.Chiar si in paralel 2 baterii de 44Ah nu au cum sa dea curent de varf de 3200A (dar mai stii?). Dar la ce ar trebui un asemenea curent ? http://www.centurytool.net/ES1224_Truck ... _s/156.htm Link spre comentariu
yo9hnf Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 Cablurile sunt facute din supraconductoare (1000A/mm^2) Link spre comentariu
vergil Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 Acele aparate sant mai mult pentru necunoscatori . Am reparat unul din acela , fara schema , nu e mare lucru .Are inauntru un acumulator cu plumb , care trebuie mai intai incarcat bine de la reteaua de 220v . Daca au trecut un an doi peste el , fara sa fie folosit , e sulfatat beton si poate fi aruncat .El singur , aparatul , nu poate sa porneasca motorul . Rolul lui e de a ajuta in cazul unei baterii ceva mai descarcata , dar la o baterie complet descarcata , nu face fata , adica nu da peste cap motorul ptr pornire . Chestia cu acei amperi , sant de adormit copiii . Link spre comentariu
gauss Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 ............................. Link spre comentariu
bolek Postat Iunie 14, 2013 Partajează Postat Iunie 14, 2013 Graficul dl.gauss incepe cu momentul (primele 0.3secunde) in care electromotorul cu colector nu se roteste inca, drept urmare toata energia aia se disipa prin efect Joule. Practic tot circuitul e o sarma de cupru ~16mmp lunga de vreo 3m, intre + si - bateriei. De aia apar miile de amperi in desen; cand incepe sa se roteasca, demultiplicarea face curentul sa scada mult (turatia demarorului e cea nominala) , desi arborele cotit, (asa, la ochi) pare ca nu s-a rotit prea mult fata de momentul zero.La diesel vechi e si mai trist, pt ca pana la prima compresie soldata si cu aprindere, mai invarte ceva vreme, nu doar alea 3 secunde... Link spre comentariu
tiritrobo Postat Iunie 14, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 14, 2013 Am vazut cum acest aparat a pornit un camion polonez parcat la noi, care initial a incercat cu 3 baterii de 12 V legate serie, fireste slabe si ele chiar daca aveau fiecare 12V la 100Ah, si dupa aia a venit scula, camionagii au zis ca "du-te bă că nu merge" și după conectare ... a pornit "CAMEONUL".Revenind ontopic...Are cineva o schema sau trebuie sa mai sap...? Link spre comentariu
Vizitator andishors Postat August 14, 2013 Partajează Postat August 14, 2013 Si eu sunt interesat de acest subiect. Am cautat pe internet si am gasit foarte putine detalii. Ideea e ca aparatul trebuie sa debiteze in scurtcircuit un curent de peste 400A(in Ah se masoara capacitatea bateriei care nu are legatura cu curentul de pornire). Pentru a-l confectiona probabil exista nenumarate posibilitati. Cea care mi se pare cea mai viabila e urmatoarea: Citez: "alimentatorul e alcatuit din: traf, redresare si filtrare. Fara stabilizare. Pentru constructia lui am folosit 2 trafuri de 110V/12V(30A) - care aveau primarele in serie si secundarele in paralel, patru diode de putere (din acelea cu surub, montate fiecare pe cate un radiator) si un condensator de filtrare de 100.000u(/50V)"Nu mai stiu exact de pe site am luat textul, in concluzie nu imi apartine. Din punctul meu de vedere, daca trebuie sa lasi ceva timp bateria masinii sa se incarce pentru a porni, aparatul nu se poate numi robot de pornire sau starter ci simplu redresor. Starterul auto trebuie sa il conectezi la borne si ii dai la automat. Asa ar trebui sa se comporte. Ps: intrati prea mult in detalii si pierdeti esentialul, lucrurile sunt mai simple. Nu trebuie sa verificati regimuri tranzitorii! O alta realizare ar putea fi: un redresor(eventual cu un acumulator tampon) si o baterie de condensatori. Supraconductoare nu exista, inca!Astept critici si pareri din partea voastra! Sper sa iasa ceva util din discutia asta. Stima Link spre comentariu
Dr.L Postat August 14, 2013 Partajează Postat August 14, 2013 Pai daca vrei sa discuti despre roboti de pornire si nu despre starterul din primul mesaj, atunci mergi in subiectele dedicate (care au deja multe pagini de informatii)!Uite unul din ele: viewtopic.php?f=41&t=69660 Link spre comentariu
Vizitator andishors Postat August 14, 2013 Partajează Postat August 14, 2013 Ok. Imi cer scuze si multumesc! O sa continui acolo, sau pe alte topicuri legate de roboti de pornire. Stima Link spre comentariu
Dr.L Postat August 14, 2013 Partajează Postat August 14, 2013 Ok, nici o problema Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum