Vizitator cosmin71 Postat Iunie 12, 2013 Partajează Postat Iunie 12, 2013 salutare,pentru bormasina COLT CID-13 1000W made in germania,bormasina mica,ce tip de carbuni trebuie sa cumpar?.multumesc pentru ajutor! Link spre comentariu
YO8CDQ Postat Iunie 12, 2013 Partajează Postat Iunie 12, 2013 Sunt mai multe tipuri de carbuni. Nu ma refer la gabaritul lor, ci la compozitie. Ca sa nu ai surprize ia niste carbuni moi, fara insertie de cupru, ii aduci la forma celor originali, si vezi cum se comporta. La bazar se gasesc, multe tipuri de carbuni si ai de unde alege. Spor la treaba. Petrica Link spre comentariu
Florin berdila Postat Septembrie 17, 2017 Partajează Postat Septembrie 17, 2017 am pus la bormasina carbuni de la aspirator dep praf si sau tocit au inceput sa faca scantei iam facut de mult acu m va intreb care ar fi cei mai duri carbuni de la ce ias putea lua si folosi la bormasina mea Link spre comentariu
spik Postat Septembrie 17, 2017 Partajează Postat Septembrie 17, 2017 Aia de la electromotorele auto! Link spre comentariu
emil.gabor Postat Septembrie 18, 2017 Partajează Postat Septembrie 18, 2017 Acuma cărbunii într-adevăr sunt consumabile dar ele In mod normal nu se uzează chiar asa ușor . Trebuie câtva ani sa se uzeze . Daca se uzează mai repede poate fi si cauza unei bătăi la colectoare . Atuncea ele trebuiesc strunjite asta daca se poate si nu sunt suficient de uzate . Link spre comentariu
adydep Postat Septembrie 18, 2017 Partajează Postat Septembrie 18, 2017 Nu merg carbunii de electromotor auto,sunt pentru motoare de curent continuu,cu continut mare de cupru. Daca s-au tocit repede,si bormasima "merge cu flama" la colector,posibil rotor in scurtcircuit. Deci carbunii se pot adapta prin pilire,cu conditia sa provina de la acelas tip de motor:de curent continuu sau alternativ. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Septembrie 18, 2017 Partajează Postat Septembrie 18, 2017 cumpara un set de carbuni dintro reprezentade mai de soi gen MA ,BO ceva cat mai asemanator si ai rezolvat problema Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 18, 2017 Partajează Postat Septembrie 18, 2017 Verifică prima dată dacă nu ai uzură neuniformă (ovalitate) la colector.Din cauza asta se pot uza foarte rapid cărbunii, dar se distruge și rotorul dacă nu rectifici colectorul pe strung.Nu rezolvi mare lucru dacă pui cei mai duri cărbuni, fiindcă astfel vei uza colectorul mai rapid.Cărbunii sunt consumabili, nu colectorul. Uită-te cu atenție la un cărbune în timp ce rotești rotorul ușor cu mâna.Dacă se vede cărbunele mișcându-se în sus și în jos, înseamnă că ai ovalitate și colectorul trebuie rectificat prin strunjire.Ca să fii sigur, cu rotorul nemișcat, fă o mică zgârietură cu un ac pe cărbune, la marginea portperiei. Urmărind linia, trebuie ca ea să nu se miște deloc față de portperie.Dacă se mișcă vizibil, chiar câteva zecimi de milimetru, e cazul să rectifici colectorul neapărat. Trebuie centrat rotorul perfect în con, se ia ca reper cota de rulment și nu se permite o abatere mai mare de 2-4 sutimi. Dacă amborele e lovit și axa rotorului e deplasată din zero, bagi niște table subțiri între ambore și con, pentru a corecta devierea.Cuțitul strungului trebuie ascuțit foarte bine, altfel cuprul cu va fi îndepărtat cum trebuie și canalele dintre lamele se vor încărca cu șpan. Trebuie un avans foarte mic la cuțit și o turație mare la universal. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Septembrie 18, 2017 Partajează Postat Septembrie 18, 2017 e munca fina domnule Validae ca sal fac pe strungul meu din 1963 o sa demontez si o sa ma uit cum ati spus dumneavoastra Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 18, 2017 Partajează Postat Septembrie 18, 2017 Dacă strungul e în regulă, se poate face.Sfatul meu e să faci experiențe mai întâi pe un rotor defect, apoi treci la unul bun.Așa nu riști să strici rotorul... Link spre comentariu
langa Postat Noiembrie 21, 2020 Partajează Postat Noiembrie 21, 2020 (editat) Aceeasi problema am si eu. Colector curatat la strung, Carbuni noi, flameaza circular, se consuma foarte repede, Praful de carbune ramane lipit neuniform pe colectorul rotorului. Atat cat merge fierastraul are putere, dar se duc repede carbunii. Parerea mea ca sunt foarte moi, se zgarie foarte usor cu cutitul, parca e un praf presat. N-am probat inca rotorul cu metoda potcoava....Totusi cred ca sunt carbunii contrafacuti. Luati dintr-un magazin mic. Aia din piata nu pot fi mai buni. Am mai patit odata asa cu fierastraul, la o taietura a terminat carbunii. Am nimerit apoi unii mai ok, a mers mult mai mult, fara sa desfac rotorul. Oare carbunii de mivarom sunt tot praf? Editat Noiembrie 21, 2020 de langa Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 21, 2020 Partajează Postat Noiembrie 21, 2020 Nu cumpăraţi cărbuni de oriunde, faptul că au un preţ de 4-5 Lei trebuie să dea de gândit.... Eu pentru orice motor de electrocasnice îmi fac singur cărbunii dacă nu-i găsesc originali, fie că-s exagerat de scumpi unii, fie că nu sunt de găsit în zonă.Folosesc de obicei cărbuni de motor de tracţiune din care tai bucăţi pe măsură, pilesc şi montez firele de conexiune de la foştii cărbuni, punând o picătură de superglue pentru fixare. Poţi face cărbuni din orice perii de cărbune de dimensiuni mai mari, proveniţi din mediu industrial, deci de calitate incontestabilă.Pot fi şi cărbuni schimbaţi de la motoare de mare putere, dar care mai au suficient material din care să tai dimensiunea necesară. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 21, 2020 Partajează Postat Noiembrie 21, 2020 (editat) Acum 3 ore, langa a spus: N-am probat inca rotorul cu metoda potcoava... La asa comportament cred ca ar trebui sa incerci. Oricat de moi ar fi periile, nu ar trebui sa scoata scantei in halul ala in care povestesti. Mai ales la mers in gol, nu in sarcina. Editat Noiembrie 21, 2020 de doru3160 Link spre comentariu
langa Postat Noiembrie 21, 2020 Partajează Postat Noiembrie 21, 2020 Am gasit alti carbuni, sunt mai tari si fara bavuri de turnare. Tot 5 lei. Dar alta calitate. Luni ii montez sa vad diferenta. Sunt cu sarma litata in capat, asa ca nu incape orice, suportul portcarbune nu permite. Ar mai fi condensatorul lipit in paralel cu carbunii.Unele motoare au, altele nu. Asta nu are, dar o sa-i pun.Eu zic ca e benefic, limiteaza varfurile de tensiune de autoinductie, deci reduce flama carbunilor. Are doar doua inele de ferita. Referitor la metoda de testare a rotorului, logic ar fi in 12V alternativ, sa poata induce o tensiune in celelalte bobine de pe rotor. Masurand tensiunea indusa, se pot gasi bobinele cu spire in scurt. La metoda potcoavei cu lamela vibranta e in ca. In curent continuu ce induce? Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 21, 2020 Partajează Postat Noiembrie 21, 2020 Verifică totuşi rotorul cu metoda descrisă la Electrocasnice, e simplu de tot.Să nu aibă vreo bobină scurt şi de acolo şi flamarea excesivă.Sau să nu ai scurt chiar între două lamele. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum