Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Releu indicator incarcare


Vizitator Gheorghe G

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • pop_ady44

    4

  • doru3160

    3

  • bercioiu

    1

  • yo2mhj

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Releul prin definitie nu indica ci actioneaza intr-un circuit,de regula cupleaza-decupleaza anumite elemente.Releul de pe tractor este (banuiesc) releul regulator de tensiune,si daca-i puneai o poza,poate aflam si ce tip e.Dar la modul gemeral vorbind,se poate inlocui cu un releu de dacie fara probleme,urmand ca indicarea incarcarii sa se faca independent de acesta,pt ca de la mama lui nu are o astfel de facilitate.N-ai specificat ce tip de alternator ai,la ce tip de releu te referi,deci e destul de greu sa nimeresti un raspuns corect la asemenea intrebare.Sunt cazuri cand becul din bord care semnaleaza lipsa incarcarii sa fie comandat de un redresor auxiliar inclus in alternator,dar nu are rost sa discutam discutii...da mai multe amanunte si poate cineva va reusi sa te ajute mai mult.

Link spre comentariu
Vizitator Gheorghe G

asa am vazut ca se cheama releu de indicare a incarcari se afla in bordul tractorului este in carcasa de metal 6110eu te rog sa ai rabdare cu mine .am un tractor om.adus din italia iam taiat toata instalatia electrica iam schmbat alternatorul nustiu ce marca este ca eu sunt in italia acuma dar alternatorul acesta are 2 fire rosi groase legate impreuna care merg la baterie si unul albastru subtire care este excitatia care lam dus la becul martor cu un fir cu curent cind pun contactul. problema este ca pun contactul se aprinde becul pornesc motorul nu se stinge desfac firul da excitatie il leg le loc si incarca se stinge becul dupa ce pornesc motorul trebuie odata excitat si incarca si indica la bord alternatorul este cu releu incorporat de asta am scris de acel releu de indicare poate nu merge ca nu il am sper sa gasesc datorita voua o rezolvare.

Link spre comentariu

Cam ambiguu explicat... Noi rabdare avem suficient,important e sa ai tu rabdare pana primesti un raspuns la felul cum pui problema.Cel putin pe moment intrevad 2 cai diferite,care ar putea ajuta cu ceva la rezolvare...una ar fi sa ne pui cateva poze la cele descrise in putine cuvinte de tine,stiut fiind ca o poza face cat 1000 de cuvinte,deci te-ar scuti de un mare efort si alta ar fi sa gasesti pe careva mai priceput care sa vada ce e acolo si sa ia masurile ce se impun,la locul faptei.Daca acel releu de care amintesti,e intr-adevar indicator de tensiune,atunci rolul lui e usor de ghicit,poate contine un comparator care sa comande becul doar cand tensiunea e in afara domeniului normal ca valoare.Dupa cate am inteles,pe instalatia originala a fost revolutie,deci acum esti nevoit sa refaci pe cat posibil functiile pierdute,si eu m-as axa pe cuplarea corecta a alternatorului in instalatie in asa fel incat sa incarce,verificat cu instrument de masura,si pe urma as vedea ce se poate face si cu acel indicator din bord.

Link spre comentariu

acel releu doar cupleaza decupleaza tensiunea escitatia este mica din cauza turatiei mici ia tureaza odata motoru la peste 1600-2000 rotati si vezi nu ti se stinge martorul din bord?

Link spre comentariu
Vizitator Gheorghe G

multumesc foarte mult pentru raspuns dar nu pot sa pun poze pentru ca tractorul este in rominiea iar eu in italia momental. alternatorul incarca perfect numai ca dupa pornire trebuie excitat cu curent si totul functioneaza normal. numai problema asta ma depaseste restul instalatiei am facuto ok.incarcarea ar mai merge in felul urmator..dupa ce am po.rnit motorul sa iau contactul si sal pun dupa aia indica si incarca normal. numai caci nui un lucru bun.sper ca am fost destul de explicit.ceao.

Link spre comentariu

eu stiu ca la masini in paralel cu becul martor mai este pusa si o rezistenta de 39-ohmi ser sa nu gresesc asteapta si de la cei ce se pricep mult mai biine

Link spre comentariu

Colegul pop_ady44 are dreptate, in general, daca becul nu are rezistenta potrivita, trebuie turat putin motorul sa inceapa incarcarea. Becul in bord este marisor, nu-i la fel ca celelalte indicatoare, nu stiu sa-ti zic valoarea, dar stiu ca-i mai mare, cred ca 1 wat sau in jurul acestei valori... Ciao :da

Link spre comentariu

Colegul pop_ady44 are dreptate, in general, daca becul nu are rezistenta potrivita, trebuie turat putin motorul sa inceapa incarcarea. Becul in bord este marisor, nu-i la fel ca celelalte indicatoare, nu stiu sa-ti zic valoarea, dar stiu ca-i mai mare, cred ca 1 wat sau in jurul acestei valori... Ciao :da

din ce stiu eu este de 2 pana la 5 w si chestia cu incarcarea nu sunteti singuru care o pateste

rezolvarea este simpla se pune o alta fulie cu un diametru mult mai mic

succese

Link spre comentariu

alternatorul incarca perfect numai ca dupa pornire trebuie excitat cu curent si totul functioneaza normal.

Ori eu nu inteleg prea bine ce vrei sa spui,ori ceva nu e in regula acolo...Releul de incarcare are o borna,un terminal de comanda care se cupleaza dupa cheie,in asa fel incat excitatia este cuplata atata timp cat ai contactul cheie pe pozitia de lucru.Nu inteleg ce mai exciti dupa pornirea motorului,atata timp cat excitatia este cuplata din contactul cheie(in situatie normala de functionare),indiferent daca motorul este pornit sau nu dar contactul cheie este pe pozitia de lucru.Ca nu ai turatia corespunzatoare e de inteles,daca alternatorul a fost dat jos de pe un motor cu turatie mai mare,automat pe motorul tau cu turatie mai mica trebuie schimbata fulia,asta e firesc sa schimbi raportul,in asa fel incat alternatorul sa se roteasca intr-o anumita plaja de turatie,daca vrei sa incarce inclusiv in regim de ralanti.

incarcarea ar mai merge in felul urmator..dupa ce am po.rnit motorul sa iau contactul si sal pun dupa aia indica si incarca normal.

Care contact il iei si il pui?pt ca in felul cum inteleg eu cand spui contact ma duc cu gandul la contactul cheie si atunci cand il iei,automat trebuie sa se opreasca motorul,deci nu mai are importanta ce face alternatorul in asemenea situatie..
Link spre comentariu

la tipurile noi de alternatoare cu releu inclus se foloseste un fel de perpetum mobile adica porneste excitatia la puterea dorita doar in momentul invartiri la peste 150 rotati sau mai mult inainte primeste o excitatie infima de la becul martor si o rezistenta de 39 ohmi ce in aceasta scheema observ ca este de 50 ohmia se observa ca are 9 diode nu 6

post-51593-139829640833_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

La tractoarele produse in romania pentru incarcare sunt doua relee distincte.Unul este releul regulator clasic(poate fii electromecanic sau electronic)-rolul sau este de a regla tensiunea de excitatie pentru incarcare optima .Mai este un releu-releul pomenit mai sus-acesta se cupleaza la o borna speciala la alternator(este specifica alternatoarelor de tractor-in speta este nulul infasurarilor trifazate).In momentul in care se cupleaza contactul de alimentare se aprinde becul de "lipsa incarcare";se porneste motorul-daca totul este in regula la alternator(curea-OK,excitatie -OK.,perii...e.t.c.) releul primeste tensiune si intrerupe circuitul beculetului.O solutie simpla si eficienta!!! :aplauzeP.S.Daca ai nevoie de schema de conectare-da un p.m. si o sa caut prin carti .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări