Vizitator TwykOne Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 Salut elforum , sunt incepator , defapt NICI INCEPATOR , mai rau decat un incepator , vreau sa invat si eu electronica!Pana acum am fost preocupat de programare dar acu vreau sa invat electronica!Intrebarile mele sunt foarte de incepatori si simple:1.Cu ce ati inceput voi prima data electronica(carte/site/clipuri . va anunt ca nu stiu bine nici ce e aia un rezistor) ?2. Cu ce ati continuat?3.As fi intresat de electronica in domeniul motoarelor , radio comanda , ventilatoare , etc!4.Deocamdata lucrez la un avion , am modelul de avion , e facut din polistiren , e destul de aerodinamic , dar am vazut acelasi tip de avion cu un fel de motoras deasupra si ma intrebma daca stiti cum as putea sa fac un motor cu elice sau ceva de genu!PS:Scuze pentru limbajul prost sofisticat , dar sunt tareee incepator! Link spre comentariu
H Robert Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 Poti incepe de aici viewforum.php?f=268viewforum.php?f=214 Link spre comentariu
marius_3004 Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 1.cu o carte ceva pentru pionieri nu mai tin minte cum ii spunea si cu un fir bagat in priza si pus pe niste furnici sa vad daca patesc ceva(habar n-aveam daca era faza sau nulul,atunci nu stiam de asa ceva) plus demontatul tuturor jucariilor care aveau ceva electric prin ele(site-uri si clipuri prin anii '80,haida bre,ma lesi?)2.cu montaje din alea gen sirena,generator de ton.....si multe multe multeeeeeeeeeee ore de lipit sarme,tranzistori,rezistente,satisfactii si insatisfactii pe masura,etc.3.habar n-am de avioane Link spre comentariu
Marian Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 A fi incepator nu e o problema atata vreme cat exista disponibilitatea de a invata domeniul de interes, se cere multa atentie la detalii, se cere foarte multa rabdare si de ce nu un buget minim de investitii ulterioare in aparatura de masura si control, dotarea corespunzatoare a unui atelier de lucru, achizitionarea de componente, experimentarea diverselor circuite de conceptie proprie sau a altora... etc. Pentru moment as sugera sa incepi prin a studia componentele de baza ale electronicii, componente cum ar fi Dioda, Tranzistorul, Condensatorul, Rezistorul, detalii cat mai elementare initial, si apoi de finete despre modul lor de functionare in principiu si apoi diverse aplicatii simple cu care poti experimenta pentru a intelege mai bine functionarea lor. Exista aici pe forum diverse sectiuni/subiecte care trateaza problemele astea, ai putea incepe prin a vizita rand pe rand subforumurile de la sectiunea asta http://elforum.info/viewforum.php?f=283, chiar primul legat de componentele electronice ar fi si cel mai indicat, apoi evident si celelalte, si vei gasi si trimiteri catre documentatie de specialitate destule. Link spre comentariu
Vizitator TwykOne Postat Iunie 10, 2013 Partajează Postat Iunie 10, 2013 Va multumesc pentru raspunsuri , o sa ma apuc din seara asta sa citesc cu grija si sa inteleg toate astea!Stiti cumva ce elemente imi trebuiesc pentru un motor DC de baza homemade si cum se calculeaza puterea lui de functionare?Am inteles ca imi trebue bobine , magneti , etc ; am vazut niste clipuri cam vagi si siteuri la fel , daca are cineva cunostinte si timp sa imi explice sau carti e bine venit ! Link spre comentariu
ratza Postat Iunie 11, 2013 Partajează Postat Iunie 11, 2013 Eu am început prin clasa a şasea, cu cărţile de fizică din anii mai mari. Erau tot felul de montaje, mai mult sau mai puţin electronice şi experimentam orice. Scripeţi, pîrghii, electricitate, magnetism, nu conta.Primul experiment a fost electroliza în apă cu sare, am învăţat cum se obţine clorul. Pe urmă galvanometru, apoi sonerie. A urmat primul meu motor, făcut cu cîteva spire învelite peste un cui, un magnet într-o parte (deh, nu aveam doi) şi un cocean de porumb cu două table pe post de colector. Urlam ca prostul cînd am văzut că se învîrteşte.După asta văzusem o schemă de radio cristal (fără baterii). Nu ştiam să fac galena, dar chimia mi-a zis că e bisulfură de plumb. M-am apucat s-o fac cu pilitură de plumb şi sulf, dar neştiind proporţiile mi-a explodat eprubeta. Bine că nu eram lîngă ea. Cineva mi-a zis apoi că pot pune diodă, m-am apucat de căutat aşa ceva. Am montat piesele aiurea şi bineînţeles că nu a mers.Cînd eram printr-a zecea am cumpărat primul meu Tehnium, în care era o schemă de sirenă. Cred că tot din numărul ăla am învăţat cum funcţionează tranzistorul, ceea ce a fost o mare revelaţie. Sirena mi-a ieşit din prima, cu piesele legate cu sîrmă emailată. Atunci mi-a picat fisa de ce nu mergea radioul: nu dezizolasem firele. În aceeaşi zi l-am refăcut şi am fost încîntat să ascult România Actualităţi.Restul e istorie Am făcut tot felul de montaje. Unele au mers, altele nu. Important e să nu te dai bătut şi să înveţi în continuare. Electronica e un domeniu atît de vast, încît e imposibil s-o cunoşti pe toată. La un moment dat ceva din ea te va atrage mai mult decît celelalte părţi şi vei şti pe ce cale să mergi. Link spre comentariu
leoncris Postat Iunie 11, 2013 Partajează Postat Iunie 11, 2013 Pune o foto cu avionul ca sa stim exact ce'ti trebuie acolo. Link spre comentariu
twinvortex Postat Iunie 11, 2013 Partajează Postat Iunie 11, 2013 Din ce am citit esti mai mult pasionat de aeromodelism, ceea ce nu este un lucru rau.Pentru a putea ridica de la sol un aeromodel iti trebuie un avion cu o minima dotare:-radiocomanda care sa aiba raza destul de mare...peste 500m cu minim trei canale -modul receptie (atentie la frecventele permise in aeromodelism) cu minim 3 canale pentru profundor, directie si acceleratie (un al patrulea canal ar fi pentru actionarea eleroanelor)-motor cu perii sau brushless -regulator de turatie in functie de tipul motorului folosit-acumulator Li-Po, Ni-Mh, Ni-Cd care sa alimenteze regulatorul (pentru motor si receptie)-servomecanisme care actioneaza profundor, directie (deriva) si optional eleroaneToate aceste componente plus greutatea aeromodelului trebuie sa se incadreze intr-o anumita limita pentru a putea ridica modelul de la sol.Ai putea incepe cu un automodel pentru ca sunt mai mici riscurile de a distruge modelul dupa o aterizare nereusita.Mult succes Link spre comentariu
Vizitator TwykOne Postat Iunie 11, 2013 Partajează Postat Iunie 11, 2013 Multumesc twinvortex , practic eu vreau doar sa stiu ce tre sa fac , nu vreau sa mi se dea mura in gura , am sa caut tot ce mi-ai zis , cat despre motorul cu perii am invatat aseara putin despre el , mi se pare destul de intresant! Leoncris avionu e un model de la o firma din cehia daca nu ma insel Zeta , el e facut practic din polistiren are 45 de grame si 500mm in lungime si 500mm in latime (aripile)!O sa atasez o poza mai jos!Oricum am inteles ce trebuie sa fac , dar acu am o alta problema sa vad unde incadrez eu motorul si toate celelalte in avionu asta micutz! Partea neagra din fatza e detasabila si ma gandeam sa scobesc putin pe acolo si acolo sa fie motoru fix in varf nu prea stiu bine ) , dar sa vad daca ma descurc! Link spre comentariu
cirip Postat Iunie 11, 2013 Partajează Postat Iunie 11, 2013 Salut si bun venit pe Elforum, Am oarece experienta in constructia si joaca cu aeromodele. Pentru inceput iti sugerez sa faci urmatorul exercitiu pe hartie ... fie ea si virtuala: 1) Verifica incarcarea alara, adica raportul ditre greutatea totala gata de zbor si suprafata totala a aripilor. Daca rezultatul e mai mare de 15-20 de grame pe decimetru patrat, nu va zbura. 2)Centrul de greutate trebuie sa fie cam la 1/3 din latimea aripii distanta fata de bordul de atac (partea din fata a aripii). daca nu e asa, nu va zbura. 3) Ca sa zboare la limita, ai nevoie cam de 100W/Kg. Acrobatele au nevoie de 200W/Kg. Daca nu ai indeplinite simultan toate conditiile de mai sus, nu il scobi, ca il strici degeaba. Cirip Link spre comentariu
Vizitator TwykOne Postat Iunie 12, 2013 Partajează Postat Iunie 12, 2013 merci cirip , si eu am realizat ca ar fi cam aiurea sa scobesc din mai multe motive si m-am hotarat sa fac 2 motoare mai mici pe aripi!stie cineva o carte sau un site ceva bun despre radio comanda ? ca nu am gasit ABSOLUT NIMIC si ceva despre mecanismele cu care sa schimb directia la aripi ! Link spre comentariu
gauss Postat Iunie 12, 2013 Partajează Postat Iunie 12, 2013 Aripile nu " schimba " directia , contin doar eleroane , care prin inclinare in sens antagonist ( unul fata de celalalt ) si fata de axa fuselajului aeronavei ( fie si aeromodel ... ) comanda inclinarea stanga -dreapta fata de directia de zbor . Pentru modificarea directiei de zbor se conjuga cu miscarea partii mobile a " cozii " verticale , alcatuita din directie si deriva . Directia e cea mobila ... E o explicatie simplista , combinatiile dintre cele 2 comenzi pot produce si evolutii mai pretentioase , gen glisada . Ar fi bine sa te pui la punct cu un minim de teorie bine inteleasa privind zborul aparatelor mecanice , in cazul clasic macar : avion cu elice tractiva , configuratie clasica , monoplan cu deriva verticala si profundor in spatele aripii , adica ce vedem curent pe cer ( cele cu elice ) . E de mare folos daca vrei sa " inaintezi " , astfel vei intelege rapid componentele ( servomecanismele ) ce trebuie montate si comenzile pe care trebuie sa le preia si transmita receptorul de telecomanda , comenzi generate de emitator , actionat de pilotul uman . Pare cam " ermetic " , dar altfel e esec sigur . Vezi ca informatia abunda , sant si carti vechi de modelism scrise in romana . Unul dintre autori e Sergiu Florica , mai ales pentru constructia partii electronice . Acum se cumpara , e mult mai comod ... acum 30-40 de ani se construiau ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum