MirceaM Postat Septembrie 11, 2006 Partajează Postat Septembrie 11, 2006 Legat de LCD-uri si de definire caractere, am intrebarea cate caractere se pot defini, pentru inceput la LCD-uri alfanumerice (concret, la "celebrul" 2x16 Ampire sau altul echivalent)? Eu am lucrat cu 8 caractere (daca are cineva nevoie pot sa pun sursa C cum s-ar face pentru cateva tipuri de bargaraph-uri). Se pot defini mai mult de 8 caractere? Link spre comentariu
sifor Postat Septembrie 11, 2006 Partajează Postat Septembrie 11, 2006 Numai 8, pentru ca doar atita ram are disponibil. Practic se pot utiliza oricate, dar trebuie sa le incarci din program atunci cind ai nevoie de ele.Don Mario Link spre comentariu
Zerro Postat Septembrie 11, 2006 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2006 Exact ... insa trebuie sa ai mare grija ca atunci cand faci refresh la LCD sa nu folosesti vreun caracter definit de tine anterior dupa care sters si rescris ... ca in cazul asta afiseaza noul caracter ... Link spre comentariu
MirceaM Postat Septembrie 11, 2006 Partajează Postat Septembrie 11, 2006 Aproape ca am inteles dar mai am nevoie de o confirmare, stiti voi, pentru inchiderea redundanta. Consideram asa:- am definit caracterul cu codul 0x00 care arata intr-un anumit fel, anumiti 5x8=40 de biti (puncte).- programul afiseaza caracterul cu codul 0x00 undeva pe LCD, sa spunem pe prima pozitie de caracter a primei linii.- apoi programul redefineste acelasi caracter cu codul 0x00, ii asociaza un alt bitmap de 40 de punctulete si afiseaza caracterul 0x00 in pozitia a doua a primei linii.Intrebare: ce se intampla in prima pozitie din prima linie, se schimba ceva? Este adevarat ca in ambele pozitii de caracter (atat prima cat si a doua) vom avea acelasi "desen", corespunzator ultimei (celei mai recente) (re)definiri a caracterului in cauza? Link spre comentariu
Zerro Postat Septembrie 11, 2006 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2006 Cred ca se comporta in felul urmator (insa nu bag mana in foc ca am dreptate):daca tu ai afisat primul caracter al primei linii cu un caracter definit la locatia 0x00 si redefinesti acest caracter de la locatia 0x00 si il afisezi ca al doilea caracter al primei linii (fara sa faci un refresh al primului caracter) eu zic ca merge si vor fi afisate pe LCD cele 2 caractere distincte ... insa in clipa in care doresti sa faci un refresh al intregului LCD trebuie sa-ti redefinesti toate caracterele ca sa fie asa cum vrei tu pe display .... parerea mea .... nu am incercat real life insa iti recomand sa simulezi inainte ... o sa se vada sigur comportamentul LCD-ului ...In cazul asta va trebui sa faci un refresh al LCD-ului mai deosebit un pic .. (va trebui sa schimbi doar caracterele care se modifica ... restul ramanand intacte) Link spre comentariu
sofian Postat Septembrie 11, 2006 Partajează Postat Septembrie 11, 2006 o sa apara ultimul caracter definit in ramul lcdului@zerro refreshul il face lcdul nu utilizatorul Link spre comentariu
Zerro Postat Septembrie 11, 2006 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2006 @sofian ... am spus ca nu bag mana in foc ca am dreptate dar treaba asta deja ma incita sa fac niste simulari sa vedem cum stau lucrurile ...Toate cele bune! :smt001 Link spre comentariu
nassus Postat Septembrie 19, 2006 Partajează Postat Septembrie 19, 2006 tocmai am reusit sa afisez caractere mai mari de 5x8, postez mai jos functia pe care am facut-o.. e creata sa afiseze caractere de 15x24 pixeli..fiecare cifra e continuta intr-un vector care are 450 elemente.. 450/10 => 45 elemente pe cifra, de aici apare ecuatia: tablept = ((45*character)-2160); (2160 vine din inmultirea 45*48, 48 insemnand 0 in cod ascii) Link spre comentariu
Zerro Postat Septembrie 27, 2006 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2006 Gata ... am reusit cu LCD-ul de 3310 ... cel vechi am reusit sa-l ard ... cel nou merge impecabil ....Multumesc tuturor celor care m-au ajutat ... :smt001 Link spre comentariu
nassus Postat Septembrie 27, 2006 Partajează Postat Septembrie 27, 2006 mai nou am dat peste un LCD de 7110, stie careva daca secventa de initializare e aceeasi cu cea de la 3310 ? Link spre comentariu
Zerro Postat Septembrie 27, 2006 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2006 Pot sa-ti spun ca este cu controler SED1565 are 96x65 pixeli si cel mai important ... norocosule ... ultima versiune de P*roteus stie de el .... Spor la treaba!!! :smt001 Link spre comentariu
nassus Postat Octombrie 12, 2006 Partajează Postat Octombrie 12, 2006 revin cu LCD-u de 7110.. nu reusesc sa il initializez.. are careva sursa C ? Link spre comentariu
Zerro Postat Octombrie 13, 2006 Autor Partajează Postat Octombrie 13, 2006 Uite ce am gasit ... cu toate ca e in asm poate te ajuta cu ceva totusi ... http://sandiding.tripod.com/n7110.html Spor la treaba!!! :smt001 Link spre comentariu
nassus Postat Octombrie 15, 2006 Partajează Postat Octombrie 15, 2006 am reusit sa ii dau drumu la LCD-ul de 7110 dar.... imi apar niste balarii pe ecran.. daca incerc sa scriu pe el imi scrie doar prima linie si in rest sunt pixelii porniti random.. in rest merg comenzile (invert, blanking si all_pixel's_on)are careva o explicatie? Link spre comentariu
Vizitator Berty Postat Octombrie 25, 2006 Partajează Postat Octombrie 25, 2006 am reusit sa ii dau drumu la LCD-ul de 7110 dar.... imi apar niste balarii pe ecran.. daca incerc sa scriu pe el imi scrie doar prima linie si in rest sunt pixelii porniti random.. in rest merg comenzile (invert, blanking si all_pixel's_on)are careva o explicatie?Ai incercat sa "stergi" memoria lcd ? Ai observat ca sed1565 are 132 de coloane iar lcd-ul doar 96 ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum