catalin004 Postat Iunie 7, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2013 dar am vazut eoliene cuplate direct la arbore...adica fara multiplicator/reductor de viteza...Deci cred ca nu pot construi home made asa ceva... Link spre comentariu
eugeniusro Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 la eoliene mici (2-400 W) nu se foloseste dispozitive de franare, este mult mai eficient sa se foloseasca dispozitive de scoatere din vant si mai simplu de construit, se mai practica si trecerea generatorului pe o rezistenta de sarcina pentru a fi folosit ca frana, daca te apuci sa construiesti o eoliana eu zic ca e indicat sa faci un proiect simplu initial si ulterior poti estima mai bine ce potential de vant ai pe zona si in functie de asta ce model de eoliana este indicat, foarte important este si bugetul disponibil trebuie sa sti la ce te inhami ca sa poti si sa il finalizezi, am vazut multi care plecau hotarati la drum sa faca eoliene de 4-5 kw si deja se impiedicau la confectionarea palelor sau a generatorului. Acuma sincer, cei mai tineri au si handicapul unui sistem de invatamant idiot care nu le-a dezvoltat deloc deprinderile practice, pe vremea mea existau cercuri de modelism, electronica, fotografie unde te duceai cu placere sa exersezi un hobby dar capatai si niste deprinderi practice, din acest motiv in ziua de azi sunt mai exigent si nu accept sa vad lucrari de carcala si improvizatii, culmea vad acest lucru nu la copii care fac diverse lucrari practice ci la mari mesteri care iti incarca pe factura lucrarile, tipi de la cablu care iti intind in dorul leli sarmele prin casa, instalatori care iti pun tevile strambe pe pereti si mai si curg, mecanici auto care isi dau cu presupusul pe cate un defect la masina ta, toti astia in loc sa invete meserie la un cerc aplicativ in copilarie invata acum pe banii clientilor prin metoda "incercare si eroare" adica babeste. In fine orienteaza-te de aici la un model convenabil http://www.allsmallwindturbines.com/ Link spre comentariu
catalin004 Postat Iunie 7, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2013 Sunt de acord cu dvs....Cum am spus...pentru inceput ar trebui sa calculez puterea necesara pentru mine...am specificat ca as dori sa livrez la iesirea invertorului o putere de maxim 1,5KW....Cum calculez ce putere ar trebui sa am pe generator?Bateria auto este buna?Sa folosec 12V sau 24V? Link spre comentariu
eugeniusro Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 dintr-o baterie auto nu poti extrage mai mult de 20-30% din capacitatea ei, din cele deep-cycle poti extrage pana la 80% din capacitate, deci ia in calcul ceea ce inseamna capacitate utila si pretul specific pe ea, ideal este sa folosesti 24V fiindca reduci pierderile la jumatate, dar aici depinde si ce invertor ai, daca ai deja invertorul pe 12V va trebui sa mergi pe 12 V. Link spre comentariu
catalin004 Postat Iunie 7, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2013 si de obicei ce baterii se folosesc?banuiesc ca deep cycle...dar considerand ca lucrez cu bateria auto doar 15 minute, in regim maxim, apoi mai putin....sa zicem 200W...bateria avand 66Ah...ar putea merge... Link spre comentariu
catalin004 Postat Iunie 7, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2013 Deci ramanem pe 12V...bateria mea este deep cycle...am primit-o de la cineva...o punem zic la un randament de 60%...are doar o jumatate de an de fuctionare pe o skoda...Revenind la generator...Din cate stiu bateria ia ~10%pentru incarcare...deci ar trebui ca generatorul sa debiteze 10A ? Link spre comentariu
eugeniusro Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 lac o baterie de 66 Ah poti folosi sa zicem 30% din capacitatea maxima, deci ai 22Ah capacitate utila, asta inseamna ca ai imagazinati in ea 264 W, deci la un consum de 200W/ora vei merge 1 ora si ceva, daca insa folosesti o baterie deep-cycle de 100 Ah cu un randament de extractie de 80% ai inmagazinat in ea un Kw pe care cu o putere de 200W/ ora il mananci in 5 ore. Deci observi ca obtii o capacitate de 5 ori mai mare in conditiile in care costul unei baterii deep-cycle este doar de doua ori mai mare decat al bateriei auto.La asta ma refer cand zic sa iti calculezi costul specific per amper ora capacitate utila. Link spre comentariu
catalin004 Postat Iunie 7, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2013 Si atunci de ce ati zis ca merge pana la 80%?trebuie sa fie de 128Ah? sau mai mare?Consumul sa fie de 1KW Link spre comentariu
eugeniusro Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 adica la o baterie de 100 Ah la deep cycle ai 80 Ah capacitate utila asta inseamna 80%, la cele auto ai 30% deci o baterie echivalenta de 100 Ah va avea 30 Ah capacitate utila. Capacitatea scrisa pe baterie este capacitatea totala (chestie de marketing) eu am asa ceva http://www.tehno-shop.ro/Baterie+SOLAR+12-100_p38.html Link spre comentariu
catalin004 Postat Iunie 7, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2013 eu am asa ceva....deci ramanem la 30%... http://www.pieseauto.ro/baterii-deep-cy ... 61823.html Link spre comentariu
eugeniusro Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 pai si a ta este tot deep-cycle de ce ai zis ca e auto? ar trebui sa ai 54 Ah capacitate utila adica inmagazinezi 648 W in ea si pe un consumator de 200 W ar trebui sa mergi cam 3 ore. Link spre comentariu
catalin004 Postat Iunie 7, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2013 Credeam ca este auto....deci generatorul cat ar trebui sa livreze?astea se incarca tot la 10% din curent? Link spre comentariu
eugeniusro Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 din cate stiu da o incarci in jur de 10 ore la capacitatea nominala Link spre comentariu
eugeniusro Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 am gasit ceva interesant, sistemul de protectie prin inclinarea pe spate a eolienei la viteze ridicate a vantului se numeste Side Furling Angle Governor iar in link-ul urmator gasiti metodele de calcul pentru sistemul respectiv de protectie http://wind.nrel.gov/Furling/bikdash.pdf Link spre comentariu
catalin004 Postat Iunie 10, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 10, 2013 Va multumesc...dar eoliana mea vreau sa fie verticala, nu orizntala... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum