Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Protectie motoare electrice


coco243

Postări Recomandate

Va rog sa ma ajutati cu sfaturi, documentatie pentru a putea alege cu precizie protectia potrivita pentru motoare. Mi s-a intamplat ultima data sa ma cheme cineva sa-i montez un motor monofazat la 230V, de fapt o pompa de hidrofor. Dupa ce l-am montat, s-a ars condensatorul de porinire. omul nu cred ca a mai avut incredere in mine si a chemat pe altcineva, si-a cumparat alta pompa, care deasemenea s-a ars, a cumparat alta, s-a ars si aia :) dar nu e de ras. Probabil ca are putul infundat, sau e mal, nu stiu. Dorinta mea arzatoare este sa ma ajutati sa calculez curentul de suprasarcina pentru a proteja motoarele in functie de inductanta si impedanta ce le masor la borne. Si asta pentru ca in zilele ce urmeaza trebuie sa ajung la o pompa monofazata ce angreneaza ceva ulei hidraulic si baietii zic ca se incalzeste. Va rog sa ma ghidati in alegerea circuitului de protectie si curentul maxim admis pentru protectie, pentru ca in cazul in care montez o pompa noua si intra in suprasarcina, sa fiu sigur ca nu o ard.Multumesc mult.PS. Stiu ca disjunctoarele magneto termice au specificata puterea motoarelor ( la 380V ) dar nu am incredrere. Vreau sa stiu la sigur, din calcule.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • coco243

    4

  • mihaighe

    4

  • asyx

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

de obicei toate protectiile termice se regleaza la un curent de 1,5XIn.eu zic sa masurati curentul in sarcina iar apoi sa alegeti valoarea care va convine ,intre 1,2 si 1,5XIn.cat despre faptul ca se ard asa des,trebuie vazut cat de des porneste pompa respectiva si/sau daca tensiunea retelei este mica.

Link spre comentariu

Eu ma ghidez dupa curentul de pe eticheta pompi sau a motorului si dupa curentul masurat de mine in sarcina cu clestele de curent,aleg protectia termica pe la 1,2 mai mare dar toate pompele submersibile la alimentez din sigurante cu protectie diferentiala.

Link spre comentariu

De multe ori, cand te duci la defecte ai de-a face cu pompe pe care nu mai exista placuta pentru a vedea caracteristicile pompei. Cum faci atunci sa descoperi si cauza incalzirii pompei si sa ii asiguri si protectia?Ma intereseaza cum sa calculez curentul la care motorul este in siguranta in functie de inductanta si rezistenta infasurarilor atat la pompe monofazate cat si la cele trifazate.Multumesc.

Link spre comentariu

Ma intereseaza cum sa calculez curentul la care motorul este in siguranta in functie de inductanta si rezistenta infasurarilor atat la pompe monofazate cat si la cele trifazate.

Nu poti calcula curentul unui motor numai dupa inductanta si rezistenta.Daca la un hidrofor monofazat de suprafata poti masura rezistentele si inductantele infasurarilor ce te faci cu o pompa submersibila unde nu ai acces la bornele infasurarilor decat la cele de alimentare si acolo ai circuit rc serie pe infasurarea de pornire care este pusa in paralel cu infasurarea de lucru ,asa ca ce inductanta masori acolo?Personal nu am vazut pe cineva sa calculeze curentul unui motor numai dupa rezistenta si inductanta.
Link spre comentariu

Scoti afara pompa si o masori.

Usor de zis ,greu de facut,ai desfacut vreodata o pompa submersibila in baie de ulei? incearca si mai vorbim,sau una la care apa chiar trece prin bobinele motorului,daca ai umblat la legaturi ai treminat pompa.PS.Citeste un pic despre teoria motorului asincron (monofazat sau trifazat) si vezi dupa aia daca se poate.
Link spre comentariu

Acuma, na, unde nu se poate, nu se poate.Pompa asta sumersibila pe care am intalnit-o avea cablu cu 3 fire ce iesea din ea, si avea cutia de borne la suprafata.Ideea e ca la motoare din astea la care poti ajunge la borne, si nu mai au placuta cu caracteristicile as vrea sa pot sti la sigur valoarea sigura a curentului, pentru a fi in stare sa asigur o protectie cu care sa fiu impacat sufleteste.Spre exemplu ar fi minunat daca se poate rezolva schema atasata, unde se poate calcula curentul.

post-14820-139829634928_thumb.jpg

Link spre comentariu

Intelege ca inductanta masurata la rece este una ,iar cand motorul functioneaza sant procese complexe,apare si un camp magnetic in rotor care va modifica valoarea inductantei din stator si atunci ce mai calculezi? Si ca sa ma repet la motoarele monofazate in functionare apare si acel circuit de pornire care este unul RC serie si care are alta valoare la rece si alta in functionare.Ce vrei tu nu este posibil.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări