gheo23 Postat Iunie 2, 2013 Partajează Postat Iunie 2, 2013 Excelenta alegere ! Jazz-ul e mereu ...surprinzator ...pentru un system audio . Uneori il prinde chiar nepregatit ! Link spre comentariu
carageae Postat Iunie 2, 2013 Partajează Postat Iunie 2, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=e7xodWzLbCoDe cate ori incerc un cd player,un amplif,sau un cablu, ,,You look good to me''-OscarPeterson trio se afla pe cd-ul de test.Cei drept ,la baza e un flac 24/96 vinyl rip.Versiunea este aceasta http://www.youtube.com/watch?v=FNbBF-P7L-IFaina piesa...a propos de Oscar Peterson, cu multi ani in urma, inainte de aparitia CD_urilor scrise savuram de pe caseta (copiata cu greu de pe cd...) un joint-venture mai putin cunoscut si putin neobisnuit...Oscar Peterson si Itzhak Perlman!http://www.youtube.com/watch?v=6_cuFqqxLkM...un exemplu excelent pentru afirmatia ca un muzician bun poate aborda si alte domenii decat cel pentru care s-a pregatit in special...Perlman nu e strain de lumea jazz-ului, daca ne gandim numai la colaborarea sa cu John Williams la "Lista lui Schindler"... Link spre comentariu
Untold Postat Iunie 3, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2013 Inca o piesa de testat un amplif si mai ales incintele: https://docs.google.com/file/d/0B80xY54 ... ZDemM/edit Link spre comentariu
Untold Postat Iunie 3, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2013 Pentru cine are cont pe Gmail, se pot incarca fisiere (audio) pe google drive. E mai simplu decat trimiterea prin e-mail. Link spre comentariu
Untold Postat Iunie 4, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 4, 2013 Cateva posturi de jazz on-line de calitate. Inlocuiti extensia .txt cu .plsAuditii placute! Adore Jazz Radio.txt Martini In The Morning.txt Smoothjazz.txt Link spre comentariu
carageae Postat Iunie 4, 2013 Partajează Postat Iunie 4, 2013 WKAR Jazz - http://wkar.org/ Asta ascult cand am de mesterit mai mult si nu am vreme de schimbat discuri sau de facut playlists... Link spre comentariu
George Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 Metallica - Whiplash :supz: :supz: :supz: :supz: :supz: http://www.mediafire.com/download/luauq ... plash.flac Link spre comentariu
zal Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 De ce oare muzica ptr lămpari (mai corect spus ptr amplifurile pe lămpi), trebuie să fie diferită de cea ascultată pe orice fel de amplif? Evident că nu e vorba de manele şi alte dansuri din buric, dar orice muzică se poate asculta pe aceste amplifuri, dacă căutăm să face o selecţie numai ptr un anume amplif, în ideia că aşa va fi mai elitist, în realitate îi micşorăm potenţialul şi devenim prizonierii unui fals sentiment de calitate. Link spre comentariu
carageae Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 Intrebarea e in ton cu unele raspunsuri, intr-adevar nu ar trebui sa fie diferita de la un amplif la altul, dar intr-adevar sunt anumite genuri muzicale, chiar de calitate, care suna bine si pe un amplificator cu pretentii mai scazute...si sunt materiale cu rezolutie scazuta care chiar daca sunt bine cantate nu suna diferit de la un amplificator acceptabil la unul foarte bun. Nu mai putin adevarat e ca unii producatori sau interpreti fac un scop in sine din evidentierea anumitor detalii, tocmai pentru a da apa la moara celor ce umbla dupa ele...in special vocea si instrumentele de coarde se regasesc aici. Pianul e instrumentul cel mai putin pretentios, asta se si explica de ce sunt inregistrari chiar de la inceputul secolului care suna acceptabil, in timp ce o inregistrare de vioara sau de voce din aceeasi perioada e de nerecunoscut. Iata un exemplu....o inregistrare din...1904: http://www.youtube.com/watch?v=ag79vb_Ata0 Ii rog pe "şugubeţi" sa se abtina de la comentarii ironice, nu e o inregistrare "audiofila", e doar o varianta extrema prin care pot ilustra ce am spus mai sus. Protagonistii sunt Claude Debussy si Mary Garden, cantareata care a prezentat prima data rolul Melisandei in 1902...o reductie pentru voce si pian a celebrei arii "Mes longs cheveux descendent". E cea mai veche inregistrare cu pian pe care o cunosc... Cu riscul de a starni (noi) polemici eu afirm ca folosesc si corector de ton si equaliser cand ascult muzica. Bineinteles, nu exclud si varianta de a asculta materialul "flat" - dar nu toti sunetistii gandesc la fel, si nu sunt intotdeauna de acord cu ce fac unii...asta nu ma face sa nu mai ascult albumul respectiv...evident, nu folosesc corectiile ca sa sune "cu boom si tsss...", ci doar corectez ceea ce mi se pare mie ca ar putea suna mai bine. E foarte just sa ai si posibilitatea de a asculta sunetul de referinta, dar pe mine nu ma intereseaza, cand ascult muzica, sa fie 100% ok din punct de vedere tehnic si statistic, ci sa-mi placa mie cum suna...altfel ajungem sa uitam raspunsul la intrebarea: "Pentru ce ascultam muzica?" Link spre comentariu
zal Postat Iunie 8, 2013 Partajează Postat Iunie 8, 2013 Ai dreptate. Într-adevăr, am observat obsesia unora doar ptr ascultarea de sunete, nu a muzicii în sine. Adică din ascultători devin ingineri de sunet. Muzica trebuie să ne relaxeze, chiar şi un mic radio cu căşti poate fi folosit la aşa ceva, nu cred că se gîndeşte cineva să-i dedice melodii speciale. Link spre comentariu
allexx1968 Postat Iunie 8, 2013 Partajează Postat Iunie 8, 2013 Cu riscul de a starni (noi) polemici eu afirm ca folosesc si corector de ton si equaliser cand ascult muzica. Bineinteles, nu exclud si varianta de a asculta materialul "flat" -Si eu folosesc egalizator,hai sa zicem de nevoie.Urechea mea are o cadere pe frecvente inalte asa ca trebuie sa le compensez cumva.Am aflat acest lucru de la serviciu,fac analize medicale anual si de cativa ani se face si audiograma.Inca din tinerete am observat ca totul "suna" mai bine daca ridic freventele inalte,acum cativa ani am aflat si de ce.SporAlex Link spre comentariu
carageae Postat Iunie 8, 2013 Partajează Postat Iunie 8, 2013 Bun, acum sa aducem in discutie si un alt aspect: Cum suna un amplificator cand incarcarea audio e foarte mare? Nu ma refer la putere, ci la numarul de instrumente...s-a adus in discutie Simfonia Alpilor si Zarathustra de R. Strauss...ce ne facem insa daca trebuie sa ascultam Simfonia Turangalila de Messiaen? Dupa parerea mea e cea mai complexa lucrare simfonica scrisa in secolul XX, care suna bine - nu iau in calcul lucrarile care urmaresc complexitatea ca scop in sine...nu are muzicalitatea lui Stravinsky, dar aduce in atentie un aparat de percutie neobisnuit de mare si undele Martenot printre instrumentele soliste... In studentie am incercat sa inregistrez pe caseta lucrarea asta, am avut la dispozitie un CD excelent...s-au pierdut multe detalii, dinamica unei casete audio e insuficienta pt. asa ceva... m-am multumit sa-l ascult de doua ori si sa-l dau inapoi cu regretul ca nu am putut pastra inregistrarea la calitatea data de cd. M-am bucurat cand am gasit inregistrarea de mai jos, nu suna deloc rau... Link spre comentariu
mila Postat Iunie 11, 2013 Partajează Postat Iunie 11, 2013 Multumesc lui Petru pentru arhiva cu muzica de jazz trimisa. Link spre comentariu
mila Postat Iunie 11, 2013 Partajează Postat Iunie 11, 2013 Am mai pus pe forum aceasta intrebare si raspunsurile au fost 50-50.Consider ca in lantul de redare cea mai slaba veriga sunt boxele, difuzoarele. In general boxele au raspunsul mult mai neliniar cu frecventa si cu puterea redata.In general se comporta mai bine daca puterea aplicata e intre 0,1 pana al 0,25 din puterea RMS a boxelor?Cum e mai bine sa avem boxe de 40W si amplificator de 80W sau boxe de 80W si amplificator de 40W?De ce e nevoie in camerele normale pana in 25mp de amplificatoare de 200W?Stiu, chestii de dinamica...nejustificate...De ce se considera ca 30W pe tuburi "suna mai bine" ca 100W pe nisip?Oricum distorsiunile totale fie ele pare sau impare sunt mult mai mici pe nisip!?Clar amplificatorul si boxele sunt dedicate unui anumit tip de muzica...chestia cu universalul e sf.Altfel de ce se afirma ca un amplificator pe boxele x suna metalic altul soft, altul are "Punch" :rade:Parera mea boxele 49%, 39% sursa muzicii, 1% amplificatorul(bine facut) 0,1% cablurile restul prostie. In rest Salam...sau Barry Manilow Link spre comentariu
carageae Postat Iunie 11, 2013 Partajează Postat Iunie 11, 2013 Ei, sunt prea "poetice" procentele alea...conteaza amplificatorul si boxele, dar mai ales potrivirea dintre ele...exemplu concret, stiu, la scara mica, dar relevant.Poate unii dintre voi au in casa sau au ascultat sistemul stereo Microlab Solo 6, cu sau fara telecomanda...final clasic in contratimp cu mosfeturi sau igbt - nu mi-e clar ce sunt, dar singur nu sunt bipolare. 50W RMS zic ei...vreo 35 curati zic eu. Sistemul e intre comercial si profesional, asa cum e nu suna rau...insa folosind boxele alea (cica ar fi licenta SEAS) la un amplificator cu lampi suna mai prost decat boxele de la Concert 2030...O sa repar amplificatorul si de curios o sa vad cum suna pe alte boxe...ma astept sa fie foarte nervos, cu un slew rate mare, asa ca pe niste boxe mai infundate s-a potrivit "manusa", chiar daca e un sistem relativ ieftin. La fel am inteles ca sta treaba cu aparatele de radio mai rasarite, gen Capri, Rossini etc., la care ansamblul amplif+difuzoare din cutia radio suna bine, iar cine le-a scos din cutie sau a pus alte difuzoare a spus ca nu e nimic special...Cat despre Barry Manilow...albumul 2.am. Paradise Cafe, pe care il am pe vinil mi se pare cel mai bine facut album de jazz soft...pt. mine e o referinta, totul e la locul lui, nimic nu e prea incet, prea tare, prea in spate etc.Iar despre Salam...lumea buna are salam in frigider, nu in PC... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum