Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator audio

Vizitator stelistul

Postări Recomandate

Vizitator stelistul

Salut!Sunt student la electronica in anul doi si am de facut un proiect in orcad,un amplificator audio pe care sa il simulez, cu tensiunea de intrare de 100uV,rezistenta de intrare 36k,rezistenta de sarcina 16 ohmi si puterea 17 W(acestea sunt toate cerintele).Am incercat cateva scheme dar nu au mers probabil pentru ca nu erau proiectate pentru o tensiune de intrare asa de mica si nici nu am stiut sa le modific.Va rog daca puteti sa ma ajutati cu o schema si ceva sfaturi.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

17W în 16 ohmi înseamna un curent de vârf de ca. 1,46A si o tensiune efectiva în sarcina de ca. 16,5V (amplitudine ca. 23,3V). Tinând cont de caderile de tensiune pe elementele active, etajul final trebuie alimentat la min. 2x(25-26)V.Amplificarea totala în tensiune necesara este 165000 si, din motive de stabilitate, trebuie distribuita pe 2-3 amplificatoare cu reactie negativa independente (preamplificator, amplificator de tensiune si amplificator de putere). Rin=36k se poate obtine fie cu etaj de intrare pe JFET (mai multe 2SK170 în paralel, astea au zgomot redus si se gaseste usor modelul), fie pe bipolari lucrând la curent redus (BC550, Ic=100-150µA). Ramâne de vazut (simulat, calculat), care varianta asigura raportul semnal/zgomot optim. În bibliografia cursului DCE se gaseste o formula pentru curentul optim prin BJT pentru o rezistenta a sursei de semnal data.

Link spre comentariu

În acest caz, accentul cade pe preamplif, ampliful nici nu mai contează, poate fi orice.