Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator audio

Vizitator stelistul

Postări Recomandate

Vizitator stelistul

Salut!Sunt student la electronica in anul doi si am de facut un proiect in orcad,un amplificator audio pe care sa il simulez, cu tensiunea de intrare de 100uV,rezistenta de intrare 36k,rezistenta de sarcina 16 ohmi si puterea 17 W(acestea sunt toate cerintele).Am incercat cateva scheme dar nu au mers probabil pentru ca nu erau proiectate pentru o tensiune de intrare asa de mica si nici nu am stiut sa le modific.Va rog daca puteti sa ma ajutati cu o schema si ceva sfaturi.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

17W în 16 ohmi înseamna un curent de vârf de ca. 1,46A si o tensiune efectiva în sarcina de ca. 16,5V (amplitudine ca. 23,3V). Tinând cont de caderile de tensiune pe elementele active, etajul final trebuie alimentat la min. 2x(25-26)V.Amplificarea totala în tensiune necesara este 165000 si, din motive de stabilitate, trebuie distribuita pe 2-3 amplificatoare cu reactie negativa independente (preamplificator, amplificator de tensiune si amplificator de putere). Rin=36k se poate obtine fie cu etaj de intrare pe JFET (mai multe 2SK170 în paralel, astea au zgomot redus si se gaseste usor modelul), fie pe bipolari lucrând la curent redus (BC550, Ic=100-150µA). Ramâne de vazut (simulat, calculat), care varianta asigura raportul semnal/zgomot optim. În bibliografia cursului DCE se gaseste o formula pentru curentul optim prin BJT pentru o rezistenta a sursei de semnal data.

Link spre comentariu

În acest caz, accentul cade pe preamplif, ampliful nici nu mai contează, poate fi orice.

Totuşi, nu cunosc vreo sursă de semnal să debiteze semnale aşa de mici, nici microfoanele cu bandă, nici dozele cu bobină mobilă, astea au cu un ordin de mărime mai mare nivelul. Pare vorba de primul etaj al unui tuner de ultrascurte, acolo se găsesc semnale aşa mici. De aia suspectez că e o greşeală sau capcană în enunţ.

Link spre comentariu

Cap magnetic CC: 0,315mV/1kHzDoza MC low Z: 0,1mVMicrofonul cu banda conectat direct (fara transformator de adaptare) are cam tot atât.Combinatia semnal mic/impedanta de intrare mare din enuntul problemei poate crea probleme.Cautati pe net preamplificatorul Quad 33, sa vedeti o posibilitate de rezolvare.Pt inspiratie teoretica cautati cartea lui Dostal despre amplificatoare operationale.Ce impedanta are sursa de semnal?

Link spre comentariu
Vizitator stelistul

Nu chiar nu e vorba de nici o gresala,e pur si simplu un proiect la facultate si profesorul vrea doar sa ne puna in dificultate...Am facut in Orcad o schema pentru un preamplificator dar cand il simulez imi da eroare de convergenta si nu vad gresala.Ma puteti ajuta daca va rog?am facut analiza tranzitorie.Conteaza ce frecventa ii pun la sursa?de interes este intre cativa Hz si 20KHz nu?

post-77056-139829632804_thumb.png

Link spre comentariu
Vizitator stelistul

Impedanta sursei de semnal nu este specifiata,in plus eu trebuie sa fac circuitul si simulari in Orcad si din cate stiu nu am unde sa stbilesc impedanta sursei

Link spre comentariu
Vizitator stelistul

Nu stiu ce preferinte o mai fi avand domnul profesor stiu doar ca toate specificatiile le-am scris mai sus si tot incerc sa fac ceva dar nimic nu imi iese

Link spre comentariu
Vizitator stelistul

Am facut preamplificatorul cu TL071 ce spuneti este bine?am facut ceva erori?si am pus rezistenta de 36k la intrare doar pentru ca asa imi cere in specificatii nu stiu daca este bine(mentionez ca sunt incapator:D)condensatorul de la iesire cum il calculez?

post-77056-139829632824_thumb.png

Link spre comentariu

Ce se cere de fapt? Proiectarea de la cap la coada a unui amplificator? Sau un simplu exercitiu de butonat simulatoare? Înclin sa cred ca-i vorba de varianta a doua, fiind vorba de "încapatori" ;-) (Bine ca n-ai folosit femininul.)

La ce disciplina e proiectul?

Referitor la schema: tensiunea de zgomot generata de R2 (stii s-o calculezi?) e în serie cu sursa de semnal, se aduna (patratic) cu zgomotul sursei si e amplificata la fel ca semnalul. TL071 are o densitate spectrala de zgomot de ca. 11nV/sqrt(Hz) (lasam deoparte fineturi gen roll-off, componente 1/f, etc.) ceea ce este prea mult pentru cei 0,1mV semnal util.

Impune un raport semnal/zgomot de o anumita valoare realista (40 - 60dB) si alege un AO cu zgomot redus, care, împreuna cu rezistoarele din reteaua de reactie, sa permita acest raport. Tine cont si de aportul etajelor urmatoare la raportul semnal/zgomot global http://en.wikipedia.org/wiki/Friis_formulas_for_noise

Incearca ceva din familia LME (cauta pe net la Texas Instruments sau National Semiconductor, au si modele) sau AD (Analog Device). Modele SPICE gasesti pe site-ul lui Bob Cordell (printre altele).

Condensatorul de iesire: reactanta mult mai mica decât impedanta de intrare a etajului urmator.

Link spre comentariu
Vizitator stelistul

Era o gresala gramaticala.Nu e vorba de butonat simulatoare e vorba de proiectarea cap coada a unui amplificator la materia proiectare asistata de calculator

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări