tiritrobo Postat Mai 26, 2013 Partajează Postat Mai 26, 2013 Oare nu ar merge in locul unor diode cu surub rusesti de circa 300A, niste punti redresoare patrate low cost de 20-50A legate pin la pin in paralel?Ma gandesc ca ar fi mult mai ieftin. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Mai 26, 2013 Partajează Postat Mai 26, 2013 Eu zic ca nu prea merg....Diodele din puntile redresoare nu sunt toate perfect identice intre ele, fapt care inseamna ca nu o sa fie toate strabatute de acelasi curent (ex. printr-o dioda trece 1A, prin alta paralela trec 1.2A). Acest inconvenient s-ar putea rectifica cu punerea in serie cu fiecare dioda a unei rezistente pentru a egaliza curentul prin ele....lucru care este cam greu de realizat.... Link spre comentariu
tiritrobo Postat Mai 26, 2013 Autor Partajează Postat Mai 26, 2013 Asa ma gandeam si eu cu niste rezistori subohmici de putere iar firele de la papucii puntilor sa fie de lungimi egale si legati in manunchi. Link spre comentariu
gauss Postat Mai 26, 2013 Partajează Postat Mai 26, 2013 Cred ca nu ... sau mai exact , nu pentru mult timp . Desi apar mai multe diode mai mici in paralel , cele mai " slabe " vor ceda ... Poate doar daca sint conectate foarte multe punti in paralel , astfel incat sa devina neglijabila sarcina pe fiecare . Doar ca atunci costul ar fi considerabil si la solutia de " inlocuire " , cu ceva manopera la conectarea in paralel , si evident materiale . Apare si o problema daca se mai arde vreuna ... e ceva de cautat . In alta ordine de idei , multe punti ieftine din ce se vinde astazi au marcaje fanteziste ... 50 A la 10-15 RON pret ...P.S. - acum am vazut postarea anterioara ( yo9hnf ) ... cam acelasi lucru doream si eu sa spun . Link spre comentariu
modoran Postat Mai 26, 2013 Partajează Postat Mai 26, 2013 Daca tu crezi ca o punte chinezeasca pe care scrie 20-30A si costa 2 lei chiar suporta acel curent te inseli amarnic (cu consecintele de rigoare). Link spre comentariu
tiritrobo Postat Mai 26, 2013 Autor Partajează Postat Mai 26, 2013 Bun dar daca as gasi niste punti de calitate intr-un pret decent ar fi o solutie? Link spre comentariu
gauss Postat Mai 26, 2013 Partajează Postat Mai 26, 2013 Cauta la " Bazar " niste diode sanatoase , si atentie la folosirea robotului ... nu se " ard " din intamplare diodele . Link spre comentariu
tiritrobo Postat Mai 26, 2013 Autor Partajează Postat Mai 26, 2013 Robotul acum il construiesc. Trafo am folosit patru de cuptor cu microunde rebobinate , cu sarma de 4 mm pentru 15V la 20A, fiecare si legate serie sau paralel dupa cerinta clientului (12/24v). Am gasit diodele alea rusesti de putere dar parca mi-e mila sa le folosesc.De aia m-am gandit la o solutie alternativa.Punti de 50 de Amperi am vreo 400 de bucati. Deci as avea de unde sa experimentez. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Mai 26, 2013 Partajează Postat Mai 26, 2013 Cam ce curent nomila al trebui sa aiba puntea redresoare ? Link spre comentariu
gauss Postat Mai 26, 2013 Partajează Postat Mai 26, 2013 Un electromotor de autoturism mediu ia cateva sute ( bune ) de amperi la pornire . Stiu ca voi starni polemici . Am masurat cu clampmetru Fluke cu functia " inrush " , pentru asa ceva , si cu sonda de curent si osciloscop cu memorie . Daca mai e si ceva iarna ... si motor Diesel ... Link spre comentariu
yo9hnf Postat Mai 26, 2013 Partajează Postat Mai 26, 2013 Oridinul asta de marime il stiam si eu. Sute inseamna 200 sau 900 ?Mai stiti ce curent de pornire (confuza sintaxa) lua electromotorul ? Dar cand invartea mai vioi ? Link spre comentariu
gauss Postat Mai 26, 2013 Partajează Postat Mai 26, 2013 Nu e cazul de folosit pluralul la adresare . Pe osciloscop am obtinut un varf de 800 A ( aproximativ ) , timp de vreo 100 mS , apoi cam o medie de 300 pana a pornit . Un Iveco ( duba ) mai marisor , pornea la " sfert " , cam 3,5 sec dupa ce cupla electromotorul ... Motorul era uzat ( 150.000 Km ) , dar bine reglat si intretinut , ulei motor si cutie nou , injectoare revizuite . Am facut masuratoarea dupa ce masina scoasa din service a ajuns la firma unde lucram , motor cald ... drum cam de 10-15 minute . Am facut 3 porniri , la interval cam de 1 minut . Paradoxal ( sau nu ) , valorile cresteau usor ... masina a fost dusa in service deoarece pornea greu ( aleator ... ) desi bateria avea cam 3 luni si masina circula minim 60 Km pe zi . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum