mojnost Postat Noiembrie 16, 2018 Partajează Postat Noiembrie 16, 2018 On 5/19/2013 at 2:51 PM, radianr said: Ce este de fapt? Pentru alimentarea aparatelor portabile cu tuburi s-au folosit bateriile anodice sau, de la acumulatori de 2,4V sau 12V prin convertoare DC-DC se obtinea anodica. Acela este un carus vibrator care vibreaza cu o anumita frecventa (zeci de Hz) stabilita doar de partea mecanica din interior, obtinandu-se astfel o tensiune alternativa care prin transformator este ridicata si prin redresare apare tensiunea anodica. Existau asemenea cartuse vibratoare de 2,4V, 4,8V, 12V, poate si la alte tensiuni si erau fiabile, functionand mii de ore. Practic orice releu vibreaza asa daca este alimentat printr-un propriu contact normal inchis dar nu va avea nici pe departe aceeasi fiabilitate. Ulterior au aparut echivalente tranzistorizate ale acestor cartuse vibratoare, am vazut rusesti cu P4B dar si unguresti si/sau romanesti cu ASZ-uri, interschimbabile fara nici o modificare cu cele mecanice. A mai existat o solutie pentru a obtine tensiuni continue mari, ansambluri motor-generator, am un asemenea dispozitiv, ca marime si greutate cam cat un UPS de calculator, inca nu am avut timp sa-l analizez si sa-l verific, i-am dat doar capacul jos si am dedus ca ar fi un motor alimentat de la acumulator si generator cuplat mecanic cu motorul, din generator obtinandu-se tensiune mare. Link spre comentariu
ALVIN Postat Noiembrie 16, 2018 Partajează Postat Noiembrie 16, 2018 Am vazut multe scheme de autoradio alimentate prin vibrator, cred ca erau destul de fiabile. Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 17, 2018 Partajează Postat Noiembrie 17, 2018 (editat) https://www.google.ro/search?client=opera&q=dynamotor&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8 Motor de C.C. , actioneaza generator de c.a. , mai rar de c.c. ... se obtine direct tensiune inalta pentru echipamentele electronice cu tuburi de la bordul aeronavelor . Solutie " inventata " de americani , si preluata cu bratele deschise si entuziasm de germani , francezi , rusi ... si cine mai avea aeronave . Prezent si la bordul MiG - urilor , de care s - a vorbit ( si nu prea se mai vorbeste ) pe forum . Cu timpul , s - a trecut ( si ) la comutatie statica ... am vazut o chestie facuta de cehi , cu o multime de tranzistori ... echipa L-29 Delfin . P.S. - un R104 , pe care l - am avut o perioada ( NOS ) avea 4P1L si GU50 . Cand ma gandesc ca se purta in spate ... Editat Noiembrie 17, 2018 de gauss Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 17, 2018 Partajează Postat Noiembrie 17, 2018 (editat) La 08.02.2014 la 11:09, Herr Gigelaizer a spus: Intreb si eu pe cei mai in varsta care au apucat in armata asa ceva :cat timp functionau astfel de dispozitive mecanice ? Am vazut o varianta de vibrator destinata alimentarii radioreceptoarelor "casnice" de curent alternativ 220V, de la reteaua de curent continuu 220V a orasului (grupuri generatoare Diesel). Era atasat in interiorul unui receptor Philips interbelic https://rlp.museum-digital.de/index.php?t=objekt&oges=885 (sus in spate, atarnat de "tavanul" carcasei de lemn). Dimensiuni aproximative: cilindru D60 x 250 mm. A fost folosit, cu curatari periodice anuale ale pastilelor de contact, cam intre 1940-1960, cand s-a conectat orasul la sistemul national (curent alternativ). Tin minte ca dupa asta am folosit contorul de c.c. pe post de electromotor la baterie, ca sa-mi clipeasca becurile din pomul de Craciun... Editat Noiembrie 17, 2018 de Ticu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum