Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dilema cu un generator


Vizitator ruta_cristi

Postări Recomandate

Trebuie verificat si rotorul. Am intalnit luna trecuta un caz aparte. Un generator de la o manastire din Buzau. Cu AVR, cu magneti pe rotor, nu producea nimic. L-am luat acasa si stupoare, rotorul bobinat cu aluminiu si lipit pe perii cu cositor. Se oxidase aluminiul, nu m-ai facea contact in lipitura si nu mai avea excitatie. Deslipit, curatat, cositorit la loc si uite-l cum functioneaza!PSRotorul si statorul aratau la fel ca cele din poza postata de Ruta_Cristi

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • vergil

    4

  • CIBY2

    3

  • validae

    3

  • cipriyan123

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Intre timp s - a rebobinat ... ceva - ceva scoate ... daca n-o fi vreo inductie slaba , ar trebui verificat cu bec pe iesire ( iesiri .. ) . Dupa aceea mai vedem ...

Link spre comentariu

Daca are magnetii aceia mici pe rotor, este posibil ca tensiunea de 30-40 de volti pe care spune ca o are sa fie generata de campul magnetic al acestora. Asa cum spui Gaus, inductie slaba.Verificarea rezistentei rotorului imediat dupa AVR, deci inainte de periile colectoare se impune de la sine. Ce ma intriga este ca "meseriasii" de la service-ul Bosch nu i-au dat de cap. Am convingerea ca problema este dincolo de AVR, adica periile colectoare, colectorul, lipiturile sau bobinajul rotorului intrerupt.

Link spre comentariu
Vizitator ruta_cristi

Aceasta problema poate fi cauzata de bobinajul gresit al statorului? Sau cum as putea verifica rotorul daca el are continuitate pe perii ?

Link spre comentariu
Vizitator ruta_cristi

Masurand rezitenta periilor alaturate. Notezi toate masuratorile si vezi daca sunt la fel

Ma scuzi poti sa imi explici asa mai pe intelesul meu nu ma pricep
Link spre comentariu

Masurand rezistenta periilor alaturate. Notezi toate masuratorile si vezi daca sunt la fel

rotorul are 2 inele colectoare exact ca la rotoarele de alternator de dacie veche....nu are collector format din lamele ca motoarele de c.c.nu prea are ce sa masoare,decat rezistenta rotorului masurata pe cele 2 inele colectoare si apoi sa o compare cu rezistenta altui rotor de la alt generator identic.totusi,ar trebui masurata tensiunea pe perii(iesirea AVR-ului) cu generatorul in functiune.
Link spre comentariu

Dupa ce demontezi capagul generatorului o sa vezi o punte redresoare patrata cu patru fire cu papuci auto (asta daca generatorul scoate si o tensiune de 12V), AVR-ul in forma de arc de cerc la care vin vreo 4 sau 5 fire. Doua sau trei vin din stator printro mufa mama+tata, iar alte doua (de regula unul rosu si unul negru) merg la carbuni si sunt prinse cu papuci tot auto (Atentie, carbunii sunt polarizati, pe unul este + si pe celalalt -). Scoti acele fire si pui ohmetrul pe lamelele in care au fost infipti papucii si ai doua posibilitati: 1. Daca nu indica nimic, scoti blocul cu carbuni (este prins cu un surub) si verifici ca firele de legatura la carbuni sa nu fie intrerupte, carbunii sa fie OK si sa calce bine pe inelele colectoare de la rotor. Daca totul este in regula, pui ohmetrul pe cele doua inele colectoare la care sunt lipite capetele bobinei rotorului si daca nu indica nimic, demontezi rotorul si verifici lipiturile cu cositor si eventual continuitatea bobinei. Dupa cum am mai spus, am gasit acele lipituri reci, firul de aluminiu cu care era bobinat rotorul nu mai facea contact cu cositorul care il acoperea. Refaci lipiturile si daca tot nu ai continuitate, la bobinat cu el. 2. Daca ai continuitate, pornesti generatorul si masori tensiunea pe carbuni. Daca este 0, atunci poate fi suspectat AVR-ul, dar nu este neaparat obligatoriu sa fie distrus, este posibil ca la rebobinare sa fi fost inversate firele din stator ce merg la el. In aceasta situatie nu stiu ce sfat sa-ti mai dau, trebuiesc identificate si puse corect (schimbate in mufa).Mai poti verifica generatorul, aplicand o tensiune de 12V pe carbuni. In acest caz ar trebui ca pe iesire sa ai o tensiune oarecare, mai mare decat cea pe care o scoate acum.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări