validae Postat Mai 14, 2013 Partajează Postat Mai 14, 2013 Va salut, am doua pompe cu surub tip QGD de cativa ani care au functionat multumitor pentru pretul lor.Acum cateva zile, una dintre ele a refuzat sa porneasca, si masurandu-i rezistenta bobinajului in comparatie cu cea care merge inca, am vazut ca nu are diferenta.Am banuiala ca ar putea fi condensatorul infasurarii auxiliare, ce se afla in partea de jos a carcasei.Problema e ca nu am reusit sa demontez decat partea de sus a pompei pana la nivelul baii de ulei a simeringului. As fi interesat sa scot capacul inferior, unde se afla condensatorul, dar nu stiu cum e prins, cu filet sau e ambutisat/presat in corpul de inox al pompei ? A mai desfacut cineva o pompa din asta in partea de jos, sau se scot toate componentele pe sus ? Postez o poza si schita din manual. Nu as vrea s-o fortez aiurea sau s-o stric la demontare.Daca se dovedeste ca e scurtcircuit sau intrerupere in vre-o bobina, nu ma mai complic s-o repar avand in vedere ca sunt bobinate cu aluminiu, dar as vrea sa ma asigur ca am testat-o bine. Link spre comentariu
leo 17 Postat Mai 14, 2013 Partajează Postat Mai 14, 2013 am si eu una la fel dar nu am continuat sa o repar din acelasi motiv ,foarte greu de demontat ,la mine axul roturului se blocheaza datorita cred rolimentului din capul superior al axului .din cate am vazut se demonteaza toata pompa din partea de sus in jos Link spre comentariu
validae Postat Mai 14, 2013 Autor Partajează Postat Mai 14, 2013 Ai demontat statorul de cauciuc de pe surub inainte ? Poate e gripat surubul, nu e din inox, e doar cromat, si acoperirea sare dupa un timp din cauza nisipului din apa. Daca e gripat rulmentul, poti scoate motorul doar prin partea superioara a pompei, depresezi mai intai flansa de fonta cu doua suruburi M8x50mm si apoi scoti siguranta elastica ce blocheaza baia de ulei a simeringului.La faza asta sunt eu cu demontarea, dar nu ma intereseaza s-o desfac de tot, daca se poate scoate doar capacul de fonta inferior, acolo e condensatorul pe care vreau sa-l masor. Link spre comentariu
leo 17 Postat Mai 14, 2013 Partajează Postat Mai 14, 2013 la mine da sa porneasca si sare siguranta ,am observat ca la rotirea axului cu mana se roteste usor pana intr un punct cand se blocheaza si cred ca vinovat e rolimentul din capul axului Link spre comentariu
validae Postat Mai 14, 2013 Autor Partajează Postat Mai 14, 2013 Daca sare siguranta, e foarte probabil sa ai totusi un scurtcircuit in bobine. Link spre comentariu
PUIU22 Postat Mai 14, 2013 Partajează Postat Mai 14, 2013 Capacul de jos este pe filet.Sa nu bati in el ca se sparge foarte usor. Link spre comentariu
validae Postat Mai 14, 2013 Autor Partajează Postat Mai 14, 2013 Mersi de raspuns, asta voiam sa aflu, si chiar ma gandeam sa-i trag o mama de bataie ca sa-l deblochez. O sa incerc cu vibratii, nu cu lovituri ample, oricum ma astept sa iasa greu dupa cativa ani pe fundul fantanii Macar de-l sparg, fac altul la strung, numai sa repar pompa icon_jook Link spre comentariu
PUIU22 Postat Mai 15, 2013 Partajează Postat Mai 15, 2013 Prinde corpul pompei intr-o menghina ,baga o cheie intre piciorusele capacului si cu un prelungitor dintr-o teava trebuie sa iasa destul de usor.Intre capac si corpul pompei are o garnitura de cauciuc si de asta nu prea merge cu bataia.Spor la treaba!!! Link spre comentariu
costinium6 Postat Mai 15, 2013 Partajează Postat Mai 15, 2013 are nisip la turbine. motorul nu se arde cat e in apa mai ales ca,,, constructia pompei este astfel conceputa ca atunci cand nu mai e apa in recipient, motorul sa ramana in apa.se scoate pompa si se desface la turbine, care se curata bine si se probeaza motorul fara turbine, cam atat. Link spre comentariu
validae Postat Mai 16, 2013 Autor Partajează Postat Mai 16, 2013 N-are nicio turbina asta, e cu surub si stator de cauciuc. Alea le-am dat jos prima data sa vad daca nu-i gripata, dar se invarte usor rotorul.Prima data, acum cateva luni, avea momente cand nu pornea, repetam pornirea de cateva ori si o lua din loc. Acu cateva zile, nu a vrut sa mai porneasca deloc, desi ultima oara o oprisem din mers fara nicio problema.Suspectez condensatorul de pornire, si ca sa ajung la el trebuie scos capacul de jos.Zilele astea o sa-l dau jos, intre timp folosesc pompa cealalta, identica.Multumesc inca o data colegilor care au raspuns icon_jook Link spre comentariu
validae Postat Mai 23, 2013 Autor Partajează Postat Mai 23, 2013 Am reusit sa repar pana la urma pompa, dupa ce am reusit cu greu sa desfac filetul din capacul inferior al pompei, am gasit condensatorul cu un fir desfacut, chinezii nu se mai obosesc sa lipeasca firele, le rasucesc doar. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum