Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor 230V monofazat ars?


coco243

Postări Recomandate

La blocarea motorului apare un fenomen de suprasarcină, creşte mult curentul consumat, deci inclusiv prin condensator. Ar trebui verificat axul motorului, rulmenţii, semeringurile, garniturile, poate a pătruns apă, au ruginit rulmenţii şi s-au blocat.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Vizitator masaro_20

salutare! am si eu o pompa submersibila pentru apa murdara care nu mai vrea sa mearga, motorul se aude bazaind dar nu mai invarte, ce poate fi?

Link spre comentariu

Daca pompa e subdimensionata ca putere sa zicem, sau daca se blocheaza cumva mecanic, are efect asupra condensatorului, adica, bubuie condensatorul daca se blocheaza axul motorului? sau daca are putere prea mica fata de ce trebuie sa faca ea?

Nu trebuie sa se intample nimic,dar la condensatori care sant trompeta este posibil orice.Am lucrat cu pompe monofazate mult timp sa sa sti ca din experienta am constatat ca se cam duc condensatori.Daca nu a sarit releul ala termic sa sti ca pompa este buna.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Buna seara, am trei motoare de hidrofor care nu mai vor sa se invarta. Primul, 500W a fost oprit la timp ca sa nu se arda, am schimbat condensatorul cu unul de aceeasi capacitate si a mai mers o saptamana dupa care nu mai vrea nici cu cond mai mare. al doi-lea cred ca este de 400W, nu-i cunosc istoria ca l-am gasit aruncat in curte la parinti. Al trei-lea este de 600W si are o eticheta pe el ce ma duce cu gandul ca a fost rebobinat. 

 

Am masurat infasurarile la toate cele trei motoare, nu sunt intrerupte, nu fac scurt intr-e ele dar au aceeasi valoare. Am reusit sa fac diferenta dintre bobina de lucru si cea de pornire pentru ca la cel de 500W si cel de 600W am doua fire mai groase si doua mai subtiri. Sper sa nu ma insel, sarmele mai subtiri reprezinta bobina de pornire?

 

Am incercat condensatori noi (cel putin la cel de 500W stiam valoarea) nici un motor nu porneste singur insa porneste ajutat cu mana.

 

Va rog frumos sa ma ajutati, multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Sper sa nu ma insel, sarmele mai subtiri reprezinta bobina de pornire?

Corect. Cu acea infasurare se inseriaza condensatorul de pornire. Incercati mutarea condensatorului la celalalt capat al infasurarii.

Cat despre faptul ca nu pornesc, daca sunteti sigur ca nu au infasurari intrerupte/scurt intre spire, sa nu fie o problema mecanica, bucse uzate(ovalizate), daca nici asta nu-i problema, atunci incercati uscarea lor intr-un cuptor, chiar si de aragaz, la cca. 100 gr.C, pt o jumatate de ora.

Link spre comentariu

Daca pornesc ajutate si nu se incalzesc atunci ai probleme la infasurarea de pornire sau nu le legi tu curect,daca ai 4 fire si ai cate o bobina intre 2 atunci alimentezi pe infasurarea cu cabluri mai groase si pui in paralet cealalta infasurare(care este inseriata in prealabil cu condensatorul de pornire).

Editat de mihaighe
Link spre comentariu

Buna ziua,

 

@spitfire

Am incercat si inversarea sarmelor adica sa mut la celalalt capat al bobinei insa nici un rezultat. Am si uns lagarele chiar daca se invarte usor cu mana. De ce ar trebui sa le bag in cuptor?

Multumesc

 

@mihaighe

am gasit intr-un post un desen cu legatura, am sa caut si revin cu poza. Multumesc.

Link spre comentariu

Ai putea sa estimezi daca motorul a patit ceva doar masurand infasurarile altui motor identic, altfel nu ai avea nimic de comparat. Doar poti verifica daca nu s-a intrerupt eventual una din bobine dupa schema de mai jos. Uzual, condensatorul are valori intre 10 si 20uF/400Vca in functie de puterea pompei (500-1000W). Bobinajul principal are o rezistenta mai mica decat cel ajutator, valorile ar trebui comparate cu ale altui motor.

Cautam si defapt era la inceputul acestui post. Multumesc frumos, se pare ca la unul din ele am facut legaturile gresit. Mai raman doua insa cred ca la astea sunt doar 3 sarme si fiind de aceeasi grosime  sa fi gresit si acolo ceva, nu le pot diferentia pentru ca au aceeasi rezistenta. 

 

Multumesc inca odata, macar un motor merge.

Link spre comentariu

Cautam si defapt era la inceputul acestui post. Multumesc frumos, se pare ca la unul din ele am facut legaturile gresit. Mai raman doua insa cred ca la astea sunt doar 3 sarme si fiind de aceeasi grosime  sa fi gresit si acolo ceva, nu le pot diferentia pentru ca au aceeasi rezistenta. 

 

Multumesc inca odata, macar un motor merge.

Se poate si la trei fire:

inseamna ca ai o borna comuna ,daca rezistentele sant identice(dar ma indoiesc) atunci nu conteaza care este infasurarea de lucru si care de pornire,acest tip de motor(cu trei fire si rezistente egale) nu l-am intalnit decat la masinile de spala de alea cu bule de la Daewoo unde era folasit pentru simplitatea modului de schimbare a sensului(2 triace).

Editat de mihaighe
Link spre comentariu

Am gasit un tabel momentan care arata capacitatea condensatorilor in functie de puterea motorului, insa este doar pentru motoarele de 1500 de turatii, ultima coloana cred ca se refera la motoarele care pornesc in sarcina ca trebuie sa aiba valoarea aceea.

 

Link lista capacitor motor

 

Din pacate am reusit sa pornesc motorul si am aflat ca pompa nu face presiune, dupa ce am bagat hidroforul in gaura si amorsat, m-am tot scarpinat si intr-un final l-am scos din nou si am facut circuitul in curte, l-am amorsat l-am bagat in priza si apa statea, nu circula deloc. Din cate am mai vazut pe forum ca mai intrebau unii de sensul de rotatie a motorului, acesta nu se poate schimba, dar cum se comanda sensul de rotatie? este posibil sa se invarta invers? daca se invarte invers ar putea sa faca presiune inversa? La mine nu impingea apa in nici un sens.

 

inca un link pentru motoare trifazice cu doua condensatoare

 

Multumesc.

Editat de Kiusro
Link spre comentariu

Vezi ca in tabelele gasite de tine este valoarea condensatorului pentru motoare trifazice ,iar din ce am inteles eu ele tala sant monofazate.Pune mai bine niste poze cu motoarele tale ,eventual si la placa de borne ca sa nu vorbim pe dinafara de subiect.

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...
Vizitator Andi Popescu

Din ce am vazut eu toate schemele sunt pentru motoare monofazate! De altfel este precizata si tensiunea de 220V/50Hz.

Link spre comentariu

Din ce am vazut eu toate schemele sunt pentru motoare monofazate! De altfel este precizata si tensiunea de 220V/50Hz.

Faci o greseala,schemele sant pentru motoare trifazate care sant alimentate in monofazat 220V.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări